Freightliner Cascadia Evolution "Elynn"

Discussie in 'Bouwverslagen Trucks en Bouwmachines' gestart door trialrolf, 18 mei 2019.

  1. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.375
    Locatie:
    Achterhoek
    Ook weer een beetje gedaan ondanks het drukke rij-weekend. Ik heb weer een pakket binnen. Een deel van de inhoud onthul ik hier.

    Allereerst wat voor de versnellingsbak.

    [​IMG]

    Heavy Metal! Nu ik heb besloten dat ik de 3 bak met vertraging ga gebruiken wilde ik toch eens kijken of ik de bak dan kon upgraden.
    Deze set bestaal uit 2 delen.

    [​IMG]

    Dit noem je de meshes denk ik. Deze zijn van alu en verder eigenlijk vergelijkbaar met de plastic tamiya delen.

    [​IMG]

    Dit zijn de tandwielen. Die zijn wel wat zwaarder dan het kunststof origineel. Ook zijn ze schuinvertand. Dit zou meer kracht kunnen overbrengen maar moet vooral ook stiller zijn.

    Het inbouwen is trouwens wel een heel ander verhaal. Dat is niet zomaar op de assen schuiven zoals bij de plastic Tamiya delen. In de tandwielen zijn de spiebanen wel aangeduid maar deze schuif je er niet overheen. Ik heb toen besloten het geheel maar te persen. In een bankschroef en dan met doppen en buisjes de tandwielen op de plaats zetten. Dit is wel eenmalig want denk niet dat ze er nog weer af kunnen zonder gepast geweld. Je moet dan ook wel zeker zijn van de juiste plek van de tandwielen. Dus 3x kijken en uit eindelijk heb ik er toch eentje over moeten doen. Was gelukkig de laatste op de as.

    Dan krijg je dus zoiets.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Hier nog zonder vet voor de plaatjes. Bij de set zitten 3 pignons geleverd. 9, 10 en 11 tands. Standaard is 10. Ik heb de 9 tands gemonteerd.

    [​IMG]

    En dus? Tja, het was mede te doen om de bak stiller te krijgen. Gelukt? Nee, niet echt. Het geluid is anders. Bijna als een echte motor. Als de kapjes eraf zijn is de bak stiller cq het geluid wat lager. Echter de kapjes erop en deze werken als een klankkast. De oorzaak zit eigenlijk met name in het pignon en eerste tandwiel. Als ik de pignon er "net" op zet dan is ie nog veel stiller. Ben echter bang dat ie dan te snel slijt want de speling is dan echt te groot. Met de papier ertussen methode komt ie veel te vast te zitten en ratelt er op los. Nu denk ik juiste positie gevonden. Mogelijk loopt het nog verder in.
    De bak voelt wel veel beter aan. Minder speling. schakelt soepel en is veel zwaarder nu. We wachten de verdere testresultaten af.

    Dan nog een setje nieuw rubber. Deze ook gevonden bij Rcbrmin. Wat een stank kwam er uit die doos.

    [​IMG]

    Omdat ik nog extra banden voor de trailer nodig had heb ik besloten voor de vrachtwagen wat andere te kopen en de tamiya banden voor de trailer te gebruiken. Ondanks de stank voor dat geld wel een mooie set banden!

    [​IMG]

    Ze zijn van Scaleworks. Zachter en meer gripgevoel dan de originelen. Ook een mooi profiel vind ik zelf. Dat is bij een truck zonder volledige spatborden wel veel meer zichtbaar.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Deze kosten € 3,30 per stuk. Als je dat vergelijkt met de duurdere licentieprodukten dan vind ik de opdruk uiteindelijk ook prima! of je compleet € 100,00 of € 33,00 kwijt bent scheelt een hoop.

    Zo, jullie zijn weer een beetje bijgepraat. Vanavond hier op de truckbaan even de Mock Up testen met een trailer erachter.

    [​IMG]

    [​IMG]

    See Ya
     
    Goofyray, Hofabooz, bvdh en 5 anderen vinden dit leuk.
  2. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland
    Hallo Rolf,

    Leuk om te zien dat jij ook de Chinees hebt ontdekt.
    SMILEY DUIM OMHOOG - kopie.jpg

    Maar vooral is het mooi/prettig dat de prijs 3x zo laag is dan bij de reguliere leveranciers/fabrikanten !
    Smiley Twee dikke duimen Klein.png Smiley Very Good Klein.jpg
     
  3. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.375
    Locatie:
    Achterhoek
    Die heb ik al jaren geleden ontdekt hoor. Koop ook spulletjes trouw bij EU leveranciers maar ben ook al jaren klant in China en omliggende dorpen......
     
    VOLVO FH 16 750 vindt dit leuk.
  4. marcelinets

    marcelinets Guest

    Die metalen onderdelen staan wel mooi in de versnellingsbak Rolf, rcbrmin is oke koop er ook al jaren mijn onderdelen.
     
  5. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.375
    Locatie:
    Achterhoek
    Dank je wel. Je ziet er natuurlijk nu niets meer van maar ik hoop dat ze hun werk doen. In een ander forum kreeg ik de opmerking dat schuine vertanding niet alleen voordelen heeft maar dat er zo ook meer druk op de eindplaten zou komen te staan. Ik kan dat eigenlijk zelf niet beoordelen maar is het ondenkbaar? Op zich niet maar zijn de krachten in de modelbouwbakkies van Tamiya ook zo groot? Ik weet het echt niet. Ga het merken denk ik. Heb nog 3 versnellingsbakken in onderdelen liggen dus......

    Vandaag het laatste stukkie puzzel uit de aandrijflijn gekregen. De cardan as. Mooi stukje huisvlijt van Lesu.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ziet er toch beter uit dan die tijdelijke puzzel van mij....Die zijn werk trouwens wel gewoon deed!

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Is er trouwens een regel voor hoe je de cardan erin zet. Ik vond de bovenstaande richting gevoelsmatig de juiste. Bij het inveren van de achteras schuift het dunne deel in het dikke deel.....bah Ome Rolf.

    Iemand die het tegendeel denkt? Waarom?

    Dan een ander stukje freubelen. Ik heb in mijn vooronderzoek op internet heel wat Freightliner Cascadia bekeken. Van Tamiya en echte. Die echte hebben geen grote kruiskop of inbus schroeven in hun cabine of skirts. Soms kom je er niet omheen dat je bevestigingsschroeven ziet maar ik vond dat die 4 per kant toch weggewerkt moesten worden. Mogelijk is er een reden dat nog niemand het heeft gedaan en er trots mee heeft gepronkt maar..... Ik bun eigenwies en vaak bu'j te bange! En ik laat het zien aan jullie ook als het misgaat :rulez:

    [​IMG]

    Dit zijn de zijskirts met de grote gaten. Achter die skirts zitten de tanks. Daar zie je verder niets van buiten het eindkapje achter onder de cabine. Als je over een spiegel rijdt zie je ze ook trouwens.

    [​IMG]

    In die tanks, zoals meestal bij Tamiya opgebouwd uit een boven en onderkant, zit een moertje ingeklemd. Daar draai je dan door de skirt met een M3 boutje de skirt vast.

    [​IMG]

    Dit is nu de basis van mijn idee. het gaatje iets bewerkt en daar een verzonken boutje ingedraaid. Staal. Als je dan aan de andere kant magneten plakt.....

    [​IMG]

    [​IMG]

    De gaatjes alvast opgevuld. Nu kunnen de skirts er dus zo aan. Een magneet kan echter wel wat schuiven. Er komen dus nog een soort paspennen bij zodat de skirts op de goede plek zitten. Daarvoor eerst alles uitlijnen.

    Ook de cabine moest nog een veiligheidje hebben al zat ie al zonder boutjes best stevig. Magneetjes heb ik echter op voorraad dus......

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Gisteren in Terborg de Cascadia even laten rijden. De bak en het schakelen werkt perfect. Het langzame kruipen is prachtig om te zien. Op de cruisecontrol en dan in plaats van gas geven gewoon opschakelen. Leuk!!

    Echter ook wat maartjes...... de stuurservo gaf het op het laatst op. Was al een gebruikte maar toch. Daar moet dus een ander in. De stuuruitslag moet ook nog wat groter. Zeker op zo'n krappe baan is dat wel handig. Ook dat is in voorbereiding en werk ik verder uit als de nieuwe servo er is.

    Dan de schotel. Ik heb ook even met de Goldhofer erachter gereden en kon deze niet meer afkoppelen. Bleek dat het stangetje van de ontkoppeling los was geschoten van het kopje van de schotelhaak.

    [​IMG]

    Dit stangetje dus....

    Een gevalletje terug naar de tekentafel. Op zich niet zo verwonderlijk. Door die stang is er een starre verbinding terwijl de schotel kantelen kan. Nu is de verbinding ook nog niet recht maar met een bochtje. Dus er moest een niet starre verbinding komen. Zoeken in de bakken en dit "naaldje" gevonden in de Goldhofer erfenis.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ik hoop dat het een beetje te zien is maar het is een soort oogje met een stukje schroefdraad eraan. Ik dacht das mooi. Stukkie draad ertussen knuppen en klaar. De schotel zit vanzelf al dicht door de veer. Je hoeft hem dus niet mechanisch dicht te houden. Dat doet ie zelf. Ook bij het aankoppelen drukt de kingpin gewoon door de veer heen. Er is geen starre bedieningstang die dit tegengaat. De servo is er dus alleen maar voor om de schotel te openen als er een kingpin in zit. Dit doet het draadje nu. De servo is bij gesloten schotel ook nooit belast.

    Echter......

    [​IMG]

    Tja, voor je neus werkt het maar ingebouwd....:frustie:

    Iets te lang. Het pennetje zit precies in het kommetje van de dwarsbalk boven de assen. Maar ik was overtuigd van het principe dus met volle moed in de bakjes gedoken en weer wat gevonden. Ik wilde perse iets met een gaatje hebben namelijk.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Je raadt het nooit.....Uit de Goldhofer erfenis het volgende gevonden en het werkt nu wel.
    Bij de afwerking nog een zwart kabeltje of likje verf en vele malen beter dan zo'n lange stang. Ik ga het op mijn MAN zeker ook aanpassen.

    Zo, ciao...uhh oh nee..

    SEE YA
     
    hobbyvanrobbie, Catwoman, Ghossie en 5 anderen vinden dit leuk.
  6. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland
    Hallo Rolf,

    Voordeel van schuine tandwielen is :
    1. Meer grip op de vertanding, omdat deze tandwielen iets langer in elkaar grijpen, dus sterker.
    2 Schuine vertanding maakt minder lawaai dan rechte tandwelen/vertanding.
    3. Bij het schakelen schuiven/grijpen de tandwielen makkelijker in elkaar, samen met de synchromesh ringen
    4. Wat druk op de eindplaten betreft : dit wordt ondervangen door kegellagers.
    Bij de 1:1 zijn de tandwielen in de vertragingsbak altijd schuin.

    Vroeger moest je dubbel klutsen en tussengas geven, toen zaten er nog geen synchromesh ringen in de vertragingsbak/versnellingsbak.
     
    trialrolf vindt dit leuk.
  7. JamesDavis

    JamesDavis

    Lid geworden:
    1 dec 2007
    Berichten:
    49
    Locatie:
    Doetinchem
    Mooi aandrijf as Rolf! Hou ik in gedachte. Voor je schotel koppeling, misschien een stukje visdraad gebruiken ipv touw? Is bijna onzichtbaar. Heb je wat nodig laat het weten hé ik heb wat liggen. Of bij de Action, een hele rol voor een paar euro.
     
    trialrolf vindt dit leuk.
  8. modelbouwer

    modelbouwer

    Lid geworden:
    3 mei 2009
    Berichten:
    268
    Locatie:
    Zaanstad
    Mooi werk Rolf weer een mooi project :thumbsup:
     
    VOLVO FH 16 750 en arm1948 vinden dit leuk.
  9. hobbyvanrobbie

    hobbyvanrobbie

    Lid geworden:
    23 feb 2011
    Berichten:
    244
    Locatie:
    Nissewaard
    Rolf,

    Leuk jou enthousiast bezig te zien,

    mvrgrob
     
    arm1948 en VOLVO FH 16 750 vinden dit leuk.
  10. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.375
    Locatie:
    Achterhoek
    Inmiddels ook weer wat verder. De eerste zaken komen uit de spuiterij. Heb nog even getwijfeld of ik het chassis wel zou spuiten. Het is immers voor een groot deel zwart en moet ook weer zwart worden.......nou ja, twijfels. Zo is het veel mooier natuurlijk. Alles egaal zijdemat zwart.

    We beginnen dus weer met een basis chassis.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Een ook de stuurstang krijgt een zwart condoompje.

    [​IMG]

    De tekst erop maak ik ook nog zwart hoor ;)

    [​IMG]

    De assen en vering zijn ook gespoten. Bij de assen zie je het nauwelijks op de foto maar in het geheel klopt het wel.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Nu alles ook meteen goed vastzetten en controleren. Vooral ook omdat ik dit werk 's nachts heb gedaan tijdens een van mijn slapeloze nachten.

    [​IMG]

    Ook de boutjes en moertjes weer zwart. Alleen de schokdempers blijven alu.

    Een van de onzichtbare tanks heeft gaatjes voor een bedieningspaneel van de MFC. Die heb ik natuurlijk niet dus maar even een stukje styreen eroverheen voor de vorm.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Dan kan het geheel ook weer worden voorzien van wielen. Nu bij de definitieve montage de asstompen in de lijm in de fusees gezet zodat de speling daar opgeheven is. De boutjes vervangen door zwarte exemplaren voor de nodige contrast.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ik moet zeggen ik ben stiekum heel tevreden met de keuze voor de velgen. Ik vind ze erg mooi zelf.

    [​IMG]

    En het assenstelsel achter is weer compleet. Alles draait soepel en zit vast. Op de wielmeenemers heb ik een 2 mm onderlegplaatje gedaan om de afstand van de wielen tot de ophanging net iets te vergroten. Bij werking of zware belasting kunnen de wielen dan ook niets raken.

    [​IMG]

    Ook de voorzijde is weer compleet. De servo's zitten er ook weer in.

    [​IMG]

    We gaan weer de goede kant op, opbouwen. Er zit al meer in de spuiterij. Echter het is nu zo warm dat je ook niet meer spuiten kunt. De verf komt al droog uit de bus.

    SEE YA
     
    ozy, Catwoman, VOLVO FH 16 750 en 6 anderen vinden dit leuk.
  11. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.375
    Locatie:
    Achterhoek
    En we gaan maar weer vrolijk verder. Het chassis begint erop te lijken. Vandaag de eerste stickers....Ben gek op stickers......Wanneer levert Tamiya nu eens voorgestanste stickers. Wat een gefreubel.

    [​IMG]

    [​IMG]

    We gaan het kontje maar eens verder vormgeven.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Weer veel te veel foto's zou Pieter zeggen. Dit zijn de stickers van Arka die ik via Ebay heb gekocht.
    Die ga ik ook op de spatlappekes plakke. Ook de kruiskopjes weer vervangen door zwarte M2 inbus.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Het gespoten dashboard. Bij de kleurkeuze eigenlijk helemaal geen rekening gehouden met de "wooden look" klokken. Het valt gelukkig heel erg mee. Ik vind het wel Amerikaans.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Hier kan de driver wel uit de voetjes.


    Dan waren er nog de niet standaard chroom kwart spatborden. Bovenop zit een chroomrandje. In het echt is dit een soort spatlap.

    [​IMG]

    Die snijden we er dus af.

    [​IMG]

    [​IMG]

    En met een stuksken rubber maken we er een echte spatter van......

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Dat waren weer wat details. We gaan vrolijk verder. Sta nu kort voor het spuiten van die machtig grote cabine. Hoop dat het allemaal een beetje gaat lukken hiermee.

    See Ya
     
    Goofyray, ozy, VOLVO FH 16 750 en 5 anderen vinden dit leuk.
  12. Catwoman

    Catwoman Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    1 jun 2013
    Berichten:
    1.427
    Locatie:
    Nijmegen
    Prachtig !.

    groetjes, Charlotte:bye:
     
    trialrolf vindt dit leuk.
  13. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.375
    Locatie:
    Achterhoek
    Ook van mijn kant ook maar eens mijn dank voor de reacties en leuk klicks en uberhaupt voor het lezen van dit verhaal.....

    Ik heb al eens eerder de slaapkamer van onze kleinkinderen onveilig gemaakt. Jamie mist een deel van zijn Bruder garage maar kan de ambulancepost wel waarderen. Nu heb ik eens de Lego bak doorzocht. Ik had een idee opgedaan op ee Duits forum. Het is dus niet mijn eigen idee!! Maar waarom zelf iets slechts bedenken als je het goed kunt lenen.....en nog beter eventueel verbeteren.

    [​IMG]

    Dit is de buit.....Ik kijk wel even wat ik er allemaal mee kan doen. Het ging me nu even om de antennes

    [​IMG]

    De basis steentjes, voor de echte Lego adepten wel bekend ;)

    [​IMG]

    Tja, dan is zo'n gat boren in de cabine van bijna 7 mm wel een dingetje....... (ik had natuurlijk wel al van te voren een "Dry fit" gedaan hoor!

    [​IMG]

    De basis is een antenne, een mini antenne met kantelvoetje en een stukje krimpkous.

    [​IMG]

    Het voetje van de grote antenne afknippen, krimpkous erom en aan elkaar koppelen door te verwarmen. Hierbij wel uitkijken. De kleine antenne wordt namelijk ook zacht. Dus het geheel even ondersteunen tot het is afgekoeld. Dan houd je een semi flexibele antenne over. Kan dus niet zomaar afbreken maar zwiept ook niet op je lak.

    [​IMG]

    Dan de speaker even een plek gegeven. Gewoon zoveel ruimte dat je er een beetje mee kunt gaan schuiven. Uiteindelijk boven de cabine zelf uitgekomen.

    [​IMG]

    Ook begonnen de techniek een plek te geven. Ook hier is er natuurlijk nu ruimte zat.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Het is op zich ook niet zoveel. Rechts de SFR-1 van Beier (ik vind het echt een aanrader!) Daarboven de Wago 221 klemmen. Eentje voor de plus en eentje voor de min. Net naast de SFR-1 klein de BEC. Helemaal links de ontvanger. Hier komt dan nog een AKL-8 klem bij voor de verlichting. De 2e AKL-8 komt in de cabine. Rechts voor de 2 wago klemmen zijn voor de motor.

    Ik ben nog een beetje zoekende naar een plek voor de aan/uit schakelaar. Deze is best groot (schakelt de lipo direct). Er is plek genoeg maar je moet hem ook een beetje van buiten kunnen bereiken en niet kunnen zien. Dat valt dan wel weer tegen.

    See ya!
     
    Tjalldeboer, ozy, VOLVO FH 16 750 en 6 anderen vinden dit leuk.
  14. marcelinets

    marcelinets Guest

    Weer lekker creatief bezig zo te zien.
     
    trialrolf vindt dit leuk.
  15. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.375
    Locatie:
    Achterhoek
    Bij de techniek hoort ook de verlichting. Deze koop ik deze keer niet kant en klaar. Die LED bedoeling is ook een wereldje op zich. En niet alle leveranciers hebben dan weer alles. Wil je oranje 3 mm 3000 mcd bijvoorbeeld hebben ze die alleen weer blank. En oranje alleen 20 mcd. Dus moet je die weer elders bestellen...... Nu ja, wat verzameld inmiddels waar we het mee moeten doen.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Gelukkig is het achterlicht maar 1 unit. Deze is nu klaar!!!

    See ya
     
    Goofyray, Catwoman, MarlinNavigator en 3 anderen vinden dit leuk.
  16. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.375
    Locatie:
    Achterhoek
    Zo, maar even wat updaten. Het is niet zo veel. Heb de verlichting allemaal zover voorbereid en gesoldeerd. Ligt allemaal klaar om ingebouwd te worden.

    In het front achter de grill komen oranje lampen.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Rechthoekige gaatjes boren valt niet mee ;)

    [​IMG]

    De laatste voorraad aan gekleurde led draden. lekker dun en soepel. Vervanging ligt ook al klaar.

    [​IMG]

    Het spuiten is ook nog steeds niet klaar. Nogal wat tegenslagen gehad. Allereerst het plamuren van de dichtgesmeerde gaten. Wat een drama is dat toch.
    Heb je het zo glad als een babybilletje, laagje grondverf erop en weer zie je gaatjes of oneffenheden. Spuitplamuur, schuren, grondverf, vloeken, schuren....

    Dan problemen met de verf. schilfertjes. Veel gedoe met de leverancier, heen en weer gestuur van de verf maar volgens hun lag het niet aan de verf maar aan mijn spuitomstandigheden. Weer wat geprobeerd maar ik blijf erbij.....de schilfers komen uit de bus.

    Motivatie in de tussentijd regelmatig op dieptepunt. Tussendoor nog andere zaken aan de hoed en onze nieuwe huisgenoot Max

    [​IMG]

    Nu dus weer verf van een andere leverancier. Wel dezelfde RAL kleur maar moet deze nog proberen. Ook tussentijds twijfels over de kleuren. Andere kleur geprobeerd. Ik hoop nu volgende week weer wat vaart te maken met deze truck. Als het spuitwerk klaar is kan ie eigenlijk helemaal afgebouwd worden.

    See ya
     
    Mark300, MarlinNavigator en VOLVO FH 16 750 vinden dit leuk.
  17. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland
    Hallo Rolf,

    Waar heb jij de oranje rechthoekige LED lampjes gekocht ??
    Zijn deze rechthoekige LED lampjes ook er in het geel ?
    Ik ben namelijk op zoek naar dit soort LED lampjes voor in het voorfront van mijn Volvo F16.
    Deze LED lampjes wil ik ook gebruiken voor aan de zijkant van mijn dieplader, in plaats van oranje reflectoren.
     
  18. Helicor

    Helicor

    Lid geworden:
    28 aug 2009
    Berichten:
    2.623
    Locatie:
    Drenthe
    Die zijn echt alheeeeeel oud Pieter, en kijk eens hier
    https://www.conrad.nl/zoeken?search= LED bedraad Rechthoekig&searchType=regular

    Een Edelpapegaai mannetje, Rolf? In exact dezelfde kooi als de mijne, zo te zien.
    Ga je plezier van beleven!
    Cor
     
  19. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.375
    Locatie:
    Achterhoek
    Ik heb ze bij https://www.leds-buy.nl/ gekocht. Heb er zat dus zeg maar hoeveel

    Inderdaad, Max is een Edel papegaai of Eclectus. Ik hoop er veel lol aan te beleven want hij zal waarschijnlijk nog op mijn begrafenis fluiten......
     
    Mark300 vindt dit leuk.
  20. trialrolf

    trialrolf Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    23 mrt 2015
    Berichten:
    3.375
    Locatie:
    Achterhoek
    Nog niets van Pieter vernomen........

    Maar wel weer wat gedaan. Wat een weer, is toch niets voor mij hoor en spuiten kan alleen 's nachts of 's morgens heel vroeg. Maar de nieuwe gele verf werkt wel. Helaas hadden ze bij Crop Non paints het toch echt fout! Ze hebben klanten genoeg denk ik dan......

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ik vind het dan altijd weer leuk om gespoten delen te voorzien van onderdeeltjes. Vooral als deze niet gelijmd hoeven te worden.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ik blijf wel erbij dat helemaal geel te veel is. Vooral omdat het een echt Liebherr-achtig kleurtje is. Het is geen bedrijfstruck immers. Het gaat dus een two tone
    worden met nog 2 kleuren striping en belettering.

    [​IMG]

    Er zit dus een SFR-1 van Beier in. Deze heb ik vast zover geprogrammeerd. Ik heb 2 zogenaamde AKL8 klemlijsten. Eentje op het chassis. Als de cabine er af moet om wat voor een reden blijft die gewoon zitten. De andere komt in de cabine zelf. Als de cabine er dan af moet hoef ik alleen die uit de SFR-1 uit te stekken.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Hier zit nu het meest wel in. En wat een zee van ruimte nog.

    See ya!
     
    Goofyray, Marker en VOLVO FH 16 750 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina