Diamant No-Limit bouwproject

Discussie in 'Brandstof vliegtuigen' gestart door Jorrit, 21 nov 2002.

  1. Jorrit

    Jorrit

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    4.034
    Locatie:
    Almere
    Hehe.. Ik heb korting weten te bedingen. ;)
     
  2. tip

    tip

    Lid geworden:
    9 mrt 2007
    Berichten:
    635
    Locatie:
    Denekamp
    is deze kist goed te vliegen met een .46 fxi van os? evt. met een reso erop.
    verder, weet iemand de vleugelkoorde?

    stijn
     
  3. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Ja hoor, zat er bij mij ook op, maar een 8.5cc zou wel prettiger zijn.... (hangt er vanaf wat je er mee wilt)
     
  4. laurens

    laurens Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2003
    Berichten:
    6.133
    Locatie:
    Oegstgeest
    Ik zet er een YS63 op, dat belooft wat.
     
  5. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Ik durf je te beloven dat ie dan volgas net niet kan prophangen;) (bij viertakt moet je grofweg een 3e van het aantal cc's aftrekken om aan het vermogen van een vergelijkbare 2-takt te kunnen komen, en dat geldt ook voor een YS.)

    Grt.
     
  6. laurens

    laurens Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2003
    Berichten:
    6.133
    Locatie:
    Oegstgeest
    Op de doos staat 7.5-8.5cc, ik hoop dat je geen gelijk hebt anders word het een veredelde trainer denk ik.... Aan de andere kant heb ik wat verslagen gelezen van mensen die erin geslaagd zijn hun Diamant maar liefst 3.5kg te krijgen...
     
  7. Jorrit

    Jorrit

    Lid geworden:
    19 aug 2002
    Berichten:
    4.034
    Locatie:
    Almere
    Mijn Diamant was destijds 3,2 of 3,3 kg met 46FX dacht ik. Moet nog wel ergens in dit topic te vinden zijn. Met 12.25x3.75w kon ik toen iets onder volgas hangen, en met volgas marginaal uitklimmen. Als die YS een 14x4w rond weet te slingeren, dan zie ik het nog wel goed komen. Maar de Diamant is nu eenmaal een wat logge kist die niet zo scherp reageert als een Burrito o.i.d. Dit komt met name door de afmetingen en het gewicht. De beste motor voor een Diamant is denk ik de Saito 82.
     
    Laatst bewerkt: 18 jun 2008
  8. M.l.v.Doesburg

    M.l.v.Doesburg PH-SAM

    Lid geworden:
    9 nov 2002
    Berichten:
    1.560
    Locatie:
    Oegstgeest
    Duidelijk dat Alexx nog nooit een YS heeft gehad:)
    De Ys 63 heeft net zo veel vermogen als een saito 82.
     
  9. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Dat wil ik wel eens zien dan;)
     
  10. Michel72

    Michel72

    Lid geworden:
    23 jun 2019
    Berichten:
    29
    Locatie:
    Noordbrabant
    Hoi Jorrit,
    Ik ben op zoek naar de bouwtekening van de No-Limit, heb jij deze toevallig digitaal?
    Mvg Michel
     
  11. HansB

    HansB

    Lid geworden:
    26 nov 2017
    Berichten:
    60
    Locatie:
    Eerbeek
    Mag ik vragen of er een CAD tekening van de no limit beschikbaar is ?
    Hans
     
  12. Mugen MRX-3

    Mugen MRX-3

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    3.113
    Locatie:
    Thuis
    ik heb een nieuwe tekening, misschien is dit wel in te scannen en naar cad file te converteren
     
  13. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.933
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Als alles goed gaat, heb ik over een maand of 4 a 5 een Diamant No limit op benzine, en die zal na testvliegen (kijken of het werkt en of er mee te 3D-en is) beschikbaar komen voor verkoop.
     
    Tom 1234 vindt dit leuk.
  14. HansB

    HansB

    Lid geworden:
    26 nov 2017
    Berichten:
    60
    Locatie:
    Eerbeek
    Mocht het inscannen lukken ? Het omzetten naar DXF kan via ZamZar

    Hans
     
  15. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.951
    Locatie:
    Rotterdam
    zo brutus, ga je vliegtuigen ook als heli behandelen?
    ik had jou niet aangezien om te gaan prophangen:D
     
  16. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.933
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Daarvoor maak ik dan ook gretig gebruik van de vliegvaardigheden van iemand anders, waarna als het geheel eenmaal werkt, de boel weer verpatst gaat worden. :D
     
  17. Rob.M

    Rob.M

    Lid geworden:
    13 mei 2013
    Berichten:
    255
    Locatie:
    Tolbert groningen
    Hmmmm voel ik daar een uit daging komen? om een. bruutes mod tot zijn limiet van presteren te testen .


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
    serge pot vindt dit leuk.
  18. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.933
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Nou, je bent in ieder geval een goede kandidaat voor testpiloot :D
     
    serge pot vindt dit leuk.
  19. Mugen MRX-3

    Mugen MRX-3

    Lid geworden:
    21 jan 2004
    Berichten:
    3.113
    Locatie:
    Thuis
    Hier de Diamant no limit ook in aanbouw, plan is om de saito fa62b er in te proppen
    Prophangen zal ie waarschijnlijk net niet trekken maar dat zien we dan wel weer.
     
  20. Arnoud Snel

    Arnoud Snel

    Lid geworden:
    24 apr 2008
    Berichten:
    1.676
    Locatie:
    Onbekend
    Heb ook nog een diamant no limit op zolder staan. Vele jaren mee gevlogen en staat nu al vele jaren stil. Gewicht is 2,7 kg met een saito 72 met 14×4 prop. De kist kon hiermee marginaal prophangen maar nauwelijks uitklimmen.
    Ik moest een 4 takt gebruiken omdat de club waar ik toen lid van was alleen 4 takt toestond. Een 2 takt is voor deze kist veel beter, lichter in gewicht en veel meer vermogen.

    De diamant no limit heeft 1 groot nadeel, bij rudder uitslag rolt de kist weg over de bellypan. Dit komt omdat de vleugel geen V-stelling heeft. Dat valt mij van een ontwerp van vader en zoon Matt eerlijk gezegd wat tegen.

    Het balsahout wat in de bouwdoos van Robbe zat was heel erg zwaar en heel erg hard. Ik heb tijdens de bouw de helft van het balsa uit de bouwdoos weggegooid en lichter balsa gebruikt.
    Je kunt deze kist beter van tekening bouwen en het balsa nauwkeurig selecteren voor de bouw.

    Het stabilo is een plankje balsa, er zijn piloten waarbij dit gebroken is. Ik heb het voorste deel van het stabilo opgebouwd uit een lattenconstructie en daarna ingedekt met balsa. Dat is een lichte en sterke constructie.

    Grt,

    Arnoud.
     
    Laatst bewerkt: 17 apr 2020

Deel Deze Pagina