Slip clutch brand door.

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door lachgas95, 15 aug 2019.

  1. lachgas95

    lachgas95

    Lid geworden:
    29 mei 2019
    Berichten:
    3
    Locatie:
    IJsselmuiden
    Goedenavond,
    Ik heb een traxxas nitro slash, alleen is mijn slipper clutch kapot gegaan dus deze heb ik vervangen, maar nu als ik hem start brand/ smeld mijn slipper clutch weg. En gaat de motor hele hoge toeren draaien

    Lijkt wel of er te veel kracht op staat.
    Iemand ideeën?

    Mvg rene.
     
  2. MeMyself

    MeMyself

    Lid geworden:
    24 jul 2019
    Berichten:
    11
    Locatie:
    De Zoo
    Het idee van een slipper clutch is dat deze kan slippen om je aandrijflijn te beschermen tegen hoge piek belastingen.

    Dat de motor hoge toeren draait is in dit geval geen gevolg maar de oorzaak. Je motor moet laag stationair draaien.
    De weerstand, of sterkte, van de slipper clutch wordt geregeld met de moer en het veertje waarmee je hem vast zet. 'harder' aandraaien geeft meer weerstand op de rubbertjes = minder slip; maar dus ook 'minder bescherming' In de handleiding staat een standaard aantal slagen aangegeven, of misschien een lengte van de samengedrukte veer, wat de standaard traxxas afstelling is.

    Eerste probleem om op te lossen is je hoge stationaire toerental. aantal zaken om te controleren: Zijn je trims verandert? server armen los geweest? druk/trek stangen verschoven? stationair schoef verdraaid? Andere brandstof gaan gebruiken?

    Sjors

    edit: om je een aantal nieuwe clutches te besparen kun je ook de clutch + gear verwijderen en eerst je motor stationair naar beneden zien te krijgen. Let wel: zonder enige 'belasting' de motor geen hoge toerentallen laten lopen! Uberhaupt heel voorzichtig zijn met je gas in die situatie want hij reageert super fel zonder belasting.
     

Deel Deze Pagina