Lockheed U2 an PAF Modellbau

Discussie in 'EDF forum' gestart door Harry van Melick, 27 mei 2018.

  1. Harry van Melick

    Harry van Melick PH-SAM

    Lid geworden:
    2 nov 2003
    Berichten:
    1.051
    Locatie:
    Endingen am Kaiserstuhl, Duitsland
    Dank je, ik heb de landing ook op video, naar opgenomen met sterk tegenlicht.
    Ik zal een kijken of er iets van te maken is.
     
  2. Harry van Melick

    Harry van Melick PH-SAM

    Lid geworden:
    2 nov 2003
    Berichten:
    1.051
    Locatie:
    Endingen am Kaiserstuhl, Duitsland
    Hier is de landing, niet al te best opgenomen, maar meer dan niets.

     
    ron van sommeren vindt dit leuk.
  3. Harry van Melick

    Harry van Melick PH-SAM

    Lid geworden:
    2 nov 2003
    Berichten:
    1.051
    Locatie:
    Endingen am Kaiserstuhl, Duitsland
    Ervaring en mijn persoonlijke mening na een tijd met de U2 te hebben gevlogen.

    Iedereen die denkt dat de U2 een Impeller-jet is, nee dat is hij niet. Het is een motorzwever met Impeller aandrijving. Sneller als zo'n 90 Km/h wordt hij niet.

    Mocht ik hem noch eens bouwen dan zou ik geen landingskleppen inbouwen, ze zijn volkomen overbodig en je bespaart een hoop werk en 2 servo's. Gewoon de rolroeren 30 graden naar boven met wat 'downtrim'. Men zou ze kunnen 'aanduiden' om toch een beetje 'schaal' te laten lijken.

    De aangegeven instelhoek van 0,5 graden is voor het vleugelprofiel (Wortmann fx60-126) te weinig, ik zou hem naar ongeveer 1,5 graden brengen. Overigens kan dit ook aan mijn persoonlijke vliegstijl liggen. Nu nog aanpassen is mij teveel werk, dit omdat het Stabilo met microballoons is aangevormd.

    Het zwaartepunt heb ik nu 2 centimeter meer naar achteren, zo vliegt hij beter en wat meer respons op de roer-uitslagen.

    Landen doet hij ongelooflijk makkelijk.

    Verdere aanpassingen heb ik al eerder besproken.

    Harry
     
    MadRay66 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina