Hallo allen, Ik ben al een tijdje bezig met wat scriptjes voor de Horus. Alleen stuit ik steeds op het probleem dat de flags SHADOWED en BLINK (en mogelijk andere) niet werken. Dit is mijn stukje code om het te testen: Code: local options = { { "Color", COLOR, WHITE }, { "Shadow", BOOL, 0} } function create(zone, options) local Context = { zone=zone, options=options } return Context end -- This function allow updates when you change widgets settings local function update(Context, options) Context.options = options end function ScreenUpdate(Context) lcd.drawText(Context.zone.x, Context.zone.y - 8, "Hello" , CUSTOM_COLOR + DBLSIZE + shadowed + BLINK) end function update(Context, options) Context.options = options Context.back = nil end function refresh(Context) lcd.setColor(CUSTOM_COLOR, Context.options.Color) if Context.options.Shadow == 1 then shadowed = SHADOWED else shadowed = 0 end ScreenUpdate(Context) end return { name="ShadowTest", options=options, create=create, update=update, refresh=refresh }
Hoi, Shadowed is alleen voor de Horus, en Blink is voor alle typen.. Ik weet dat het werkt, omdat ik stukken code heb waarbij het wel werkt.. alleen kan niet uitvinden waarom dit simpel stukkie code niet werkt
Ik ben 'nog' niet bezig met Lua maar meen me wel te herinneren van andere programmeeromgevingen dat je 'GERESERVEERDE' woorden niet mag gebruiken als variabele. In deze functie is SHADOWED een gereserveerd woord en gebruik je 'shadowed' als variable. Code: function refresh(Context) lcd.setColor(CUSTOM_COLOR, Context.options.Color) if Context.options.Shadow == 1 then shadowed = SHADOWED else shadowed = 0 end ScreenUpdate(Context) end return { name="ShadowTest", options=options, create=create, update=update, refresh=refresh } [/QUOTE]
Hoi, je constatering is deels juist. alleen Lua en bijvoorbeeld C zijn case sensitive. je kan dus meerdere lijkende variabelen hebben. Bijvoorbeeld: sensor1 Sensor1 SENSOR1 SenSor1 Zijn 4 verschillende variabelen.