Hoi, Ik heb nog een complete Mosquito van Graupner ergens achteraf liggen. Echter niet electro. Ik wil hem gaan opknappen met de huidige verkrijgbare componenten zoals digitale servo's, 2.4 ontvanger, brushless motor en lipo. Wat voor motor zou ik er het beste in kunnen zetten voor een lipo van 3 cellen? En ....wie vliegt er toevallig nog met de Mosquito? Groetjes, Erik
Hallo Erik, Dat is goed te doen op 3 S, met een simpel Turnigy of ander kleine buitenloper. Je moet wel voorzichtig zijn met de combinatie 3S en een buitenloper, rustig op half gas wegvliegen anders gaan de vleugels flutteren. 40 jaar geleden was dit er allemaal nog niet, en ging het allemaal wat rustiger. Heb er mee gevlogen 40 jaar geleden, mijn brevet mee gehaald, en tot vorig jaar met de de nieuwe combinatie. Windkracht 3 is wel de max. om er lekker mee te vliegen. Succes Ad
Erik, Nooit een Mosquito gehad. Wel vleugels gebouwd. Niet precies volgens tekening maar met een extra onderindekking. Volgens de eigenaar vloog ie naar behoren. Geen idee hoe zwaar de Mosquito was. Schat zo'n 1500 gram. Daar past een buitenloper in van zo'n 100 gram (ik reken in gewicht) met een zo laag mogelijk kV om een grote prop te kunnen laten draaien. Wat wel een dingetje is is dat de neus van de Mosquito wat spits is uitgevallen. De originele e-Mosquito had een fe-motor met een verlengde as. Moet dus worden aangepast. Zelf zou ik er iets van een AXI 2814/20 inzetten maar er zijn genoeg alternatieven te vinden die in dezelfde categorie passen. Misschien zou er nog een wat lichter motortje in passen. Succes met de opknapbeurt.
Goedemorgen, Bedankt voor de reacties. Ik heb nog diverse motortjes liggen dus ga gewoon proberen welke het makkelijkste en het mooiste in de neus past. Het opknappen en vliegen met retromodellen vind ik erg leuk. Ik heb ook nog de Cirrus van Graupner liggen en een ASW 17 van Carrera. Ik post wel foto's als het zover is. Groetjes, Erik.
Hier vind je veel setups van electronic zwevers. Misschien heb je daar wat aan. Er zit ook een Mosquito tussen. http://members.ziggo.nl/familieharmans/downloads/Electro glider database.xls
Ik ben inmiddels begonnen met het verwijderen van de bespanning (paars) die er vanaf, ik denk 1978, op gezeten heeft. Is er misschien een tip om de vlekken die achter gebleven zijn te verwijderen. Ik wil als de Mosquito opgeknapt is hem met doorschijnend geel bespannen.
Als de restanten oude folie is, met hete strijkbout en katoenen lap of garagepapier etc. Is het oude spanlak... dan kan je het schuren... maar is zeer listig. Thinners kunnen oude lijm aantasten... maar is weer te zekeren met secondenlijm. Ook een stuk tape wil nog best wel eens verfresten op pikken. Proberen waard. Anders rest je over lakken in een dekkende tint, en daar overeen met folie bespannen? Dat zou nog wel eens een fraai effect kunnen geven. Contrast (zwart) of meekleurend. Bijvoorbeeld geel op geel. Overbouwen zou een optie kunnen zijn. Schoon hout. In poetsen en nabehandeling zitten soms ook heel veel uurtjes, en bouw je het geheel over in een middag? Groet Bas
Ik ben nu begonnen met het Stabilo wit te verven want ik had echt alles al geprobeerd om de paarse kleur weg te krijgen. Het blijkt dat die gewoon in het balsa hout is getrokken. Opnieuw bouwen is geen optie omdat hij toentertijd netjes en heel licht gebouwd is en ik nog alles origineel heb, zelfs de cockpit. Bedankt voor het uitgebreide antwoord. Groetjes, Erik.