Ik ben van plan om de Kwik Fly 3 van Phil Kraft te gaan bouwen. Ik heb een tekening gedowload van Aerofred.com. Volgens deze tekening, maar ook volgens bouwvideos op Youtube wordt er geen zijwaardsstelling en downtrust aan de motor gegeven. Zou het verstandig zijn om dit nog in te bouwen?
Ik vind het de mooiste, klassieke F3A kist. Maar dan wel met de originele canopy vorm, niet dat mislukte Graupner ding. Wat een afknapper was dat.... Nee, dan dit:
Ja... dat is een top project! Ben/was bezig met een vleugel... in concept... heb nog een romp met nieuwe HB motor. De vleugel is verschroot door hangar rash XXL... Hier nog in ogenschijnlijk puike staat op de prent... maar onder de doffe glans en verlepte glitter... een verstofte balsa vleugel. Aardig Dokter Oetker in poedervorm... by Proxy! Na de klapper op de grond in mijn werkruimte, werd mij duidelijk dat vliegen desastreus zou zijn verlopen, geworden zijn geweest... Romp is echter optima forma... raar?! De tekening van internet (outerzone) is een beetje vertekend. Slechte scan. 3x niks. Erg is het niet, maar het noodzaakte mij de vleugel goed na te meten en profiel nieuw uit te werken. Profiel oogt als een gemodificeerde RAF... exacte beschrijving op mijn PC... (dit is iFeun gehark)... RAF 30! (ik zit achter de PC) Ik heb de tekening ook als print-kopie van die Duitse Antik Flieger club... Redelijk nette print. Alles stellen op 0! Das Ugly Stik is ook 0. Waarom zou dat niet goed vliegen? Wel werden 11" props gedraaid met vrij hoge toeren, stond er een mooi gebundelde stevige bries op de roeren. Grotere e-prop en lager RPM op een e-motor zou een ander vlieggedrag kunnen geven? HB 10cc en dat soort motoren draaiden 12K op 11 x 6 of 11 x 7? Er is ook een oud bouwdraadje op MBF... maar of die foto’s er nog in staan? Is echter ook internationaal gepost.... (zie links onder). Enige hoeveelheid info op RC Groups. Vleugel is punt van discussie in een PDF-verhaal (te zwaar voor hier aan te hangen). Eigenlijk is de Kwik geen vol RC1, zo ik las. Niet alle figuren heten 'doenbaar' te zijn... maar nog geen ervaringen op dat gebied... Nog te druk aan het folieën aan de Kaos... een meskantje is nog slechts op de folie getest. Ja... en de vleugel wilde ik voor de leut-extra-large, uit schuim optrekken. Bruno (van de Hoek) waarschuwde hem licht te houden! Wellicht niet onverstandig dat bij te houden in de agenda als punt. Gewicht! Ik bouw op ram-bow sterkte... 'kweenie' hoe dat komt haha... altijd te zwaar... Dat Graupner kapje? Vol-sla-gen oneens in het kwadraad!... Prachtig zoals in de 1974 catalogus... Een waarachtige bubble is ook mooi... alles is mooi, behalve een supermarktblister van een doos champions... Thans moeilijk aan te komen, zo een bubble in de juiste maat. Vroeger bij de vleet in de USA. SIG of Sullivan? Was het niet? etc. Het Graupner-kapje staat op eBay.de. Timmer je niet tegenop... zie ook onder... Die van mij heeft een scheur/kraak, jammer, dus ik moet hem gips-gieten en dieptrekken. Kortste klap is uit .DE, maar eigenbouw is dan altijd een mooie trotse omweg! Kom later nog wel met bijval via de compjutâh... daar nu achter... thans is dus 'vande bijval ende edit'! Linke links... om in te lezen... of wat dan ook... http://www.rcuniverse.com/forum/classic-rc-pattern-flying-379/3092876-cold-duck-build-3.html https://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?2042392-Kwik-Fli-III-Thread Oosterburen... http://www.rc-network.de/forum/show...IK-FLY-MK3?s=c9233704bb50830c88940c38a06334d8 De NL bouw, parallel aan bouwdraadje MBF http://www.rcuniverse.com/forum/cla...34-building-phil-kraft-kwik-fli-mark-iii.html Kapje... zelfbouw kost je mogelijk 2x zoveel... ik zeg doen. https://www.ebay.de/itm/Kwik-Fly-MK-3-Kabinenhaube-in-blau-oder-in-klar-transparent-getönt/283618869004?ssPageName=STRK:MEBIDX:IT&_trksid=p2060353.m1438.l9372 Heb de -UncleWillies- erbij gehangen... met original bubble cap... deze een behoorlijke/bekoorlijke tekening... Niet veel verschil met Graupner...wel een betere scan. Pffff.... moin, moin, mooiste RC1 Pattern Flyer... Bruno toch! Das toch de Kaos?! Zo maar even? Voor wat het waard is... Groet Bas
Inmiddels al mooi opgeschoten met de romp. Ook al een malletje geprint voor de cockpitkap. Is er ieman hier op het forum die zo'n kapje kan vacuüm trekken.
Je doet hem in schuim? Of lijkt dat maar zo? En/of zit er rijstpapier om balsa gelamineerd? Gaaf! Ziet er al erg goed uit! Kapje? Mooi printje! HobbyIn... handigste? Met verzenden, timing en inkoop vivak?
Nee hoor geen schuim. Gewoon balsa hout. Ook nog niet bekleed, maar de bedoeling is om er een 25grams glasmatje op te zetten met G4 lak. Om eens wat anders te proberen dan folie.