Project RCRCM TOMCAT

Discussie in 'Pylonracen & speedmodels' gestart door ivo1, 13 nov 2019.

  1. ivo1

    ivo1

    Lid geworden:
    16 aug 2016
    Berichten:
    69
    Locatie:
    antwerpen
    Hallo iedereen ik ben met een nieuw projectje bezig ik heb een Rcrcm Tomcat full carbon gekocht.Weet er iemand waar je deze lipo nog kan kopen of gelijkaardig 4S 2200er Speziallipo von modellmarkt24.de. Deze past namelijk onder de vleugel
    Als motor een
    KIRA 480-43 mit Getriebe KPG25 5.2:1 op 4s met 16x18 prop esc 100
    Iemand nog een andere suggestie of een MEGA AC-N 16/30/3 CE met 12x6 -13x10 prop op 3S esc 80
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Laatst bewerkt: 13 nov 2019
  2. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.233
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Losse gearbox van Hacker en een motor van HET-RC
    Tevoren doorrekenen via een lidmaatschap van eCalc.
    Worden die Kira's nog gemaakt? Regelmatig aangeboden op RC-Network etc.
    Ik denk dat je met die waarden aardig van de grond komt... loodrecht...
    maar wel kort belasten... bijkans draait ie op limieten... en gebruik je hem in zeer, zeer korte shots motorloop. Anders heb je binnen de kortse keren de zaak in de fik.
    Net als F5B vliegwijze. Op de NL-Cup Engma F5B heb ik Kira 600 en 6,7:1 op 16 x 16 Freudenthaler smal, is dacht ik 3,5 Kw. Met 15 x 13 1,5kw meen ik... en die gaat al keurig rap,
    maar kan met aramide romp en carbon spread-tow ook de explosieve krachten aan...

    Over de set-ups van dit toestel is eindeloos geschreven op RC-Groups.
    Kan geen kwaad je daar goed in te lezen voor je beeldvorming hoe en wat uit te voeren.
    Kan niet zo zijn dat maar 1 type accu goed past?
    Accu's is een grote speurronde. Alle bekende merken en leveranciers langs
    ook Lindinger etc... beetje huiswerk... hoort er bij...
    Gr Bas
     
    Laatst bewerkt: 13 nov 2019
  3. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Kira 480, hacker B40.. worden allemaal nog gemaakt.
    Je moet je alleen niet laten verleiden een Polytec te kopen, dat zijn Feigao motoren die niet heel geweldig zijn.
    Worden ook wel eens in Reisenauer aandrijvingen gebruikt.
    Een Jeti phasor 2026 kan ook nog een optie zijn.
    Je moet een zo groot mogelijke prop op een laag toerental rondslingeren, dat is het efficientst.
    Ergens rond de 10000 rpm op de prop.

    GJ
     
  4. ivo1

    ivo1

    Lid geworden:
    16 aug 2016
    Berichten:
    69
    Locatie:
    antwerpen
    Bedankt GJ daar zal ik ook eens naar kijken de prijs van de motor zal niet veel verschil zijn denk ik ,maar het moet wel vooruit gaan
     
  5. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Als het echt flink vooruit moet gaan en je kan een dikkere motor kwijt kan je eens kijken naar een Hacker B50 met vertraging.
    Dat heeft veel meer reserve dan een kleine B40 of Kontronik 480.
    En dan natuurlijk ook met 6.7:1 vertraging.
    Het wordt dan wel allemaal zwaarder, dat is weer een nadeel.

    GJ
     
  6. ivo1

    ivo1

    Lid geworden:
    16 aug 2016
    Berichten:
    69
    Locatie:
    antwerpen
    Het GJ ik kan ook nog altijd op 6S draaien he met een JETI :) met een 17x18 RFM
    Alhoewel ik heb een B5O liggen van mijn Hawk ik heb vorige week een slechte landing gehad in hoog gras en een krakje in de vleugel :(
    Shits happens
     

Deel Deze Pagina