Beste heren ip het forum, Na enig speur werk ben ik bij de volgende twee olie soorten gekomen en hoor graag een ieder zijn mening en ervaring hier over !
Ik zie er maar 1.... En een emmer om je filter in te olien. TwinAir is gewoon goed en wordt heel veel gebruikt door bigscalers , meestal icm een TwinAir filter.
B Goed dat je het zegt. Heb een verkeerd plaatje gestuurd Wilde eigenlijk eentje laten zien van Eurol air filter fluid. 1En wat een goed adres is voor foam air filters, met het oog op de kosten.....
De Eurol ken ik zelf niet.... Meestal wordt gewoon de TwinAir gebruikt , heb zelf ook zo'n blik van 1L. Als er iets is waar je niet op moet besparen is het je filter.... Daarnaast zijn de TwinAir's vrijwel overal even duur.
Klopt.. heb net alleen flink wat geld uitgegeven aan onderdelen om de boel weer rijdt te krijgen. Heb er nu een oude opzitten die vast zit met een metalen klem met een outerwear hoes erop, echter beginnen scheurt te ontstaan in het filter.
Dat wordt dan sparen.... Ff wachten en een nieuw filter is goedkoper als een motor moeten reviseren of vervangen.....
Putoline heeft een blauw, kleverig goedje dat veel in de motorcross wordt gebruikt en heeft daarvoor ook een cleaner
Wat zou je kunnen vertellen over deze cleaners ? Heb het blik ergens een keer zien staan als ik het me goed herinner
Het is wat makkelijker schoonmaken maar niet helemaal geschikt voor foamfilters die op een rubber socket zitten zoals bij nitro, de lijm laat dan ook los.
De Putoline gebruik ik zelf ook, en is naar mijn ervaring een uitstekende filter-olie, ik zie eigenlijk nooit "doorslag", zelfs niet bij heel erg vuile filters. Superzuinig in her gebruik, in tien jaar net een halve liter opgemaakt.... De cleaner voor die olie gebruik ik niet, maak mijn filters schoon door twee eetlepels waspoeder (bij voorkeur geschikt voor witte en kook-was) in een geschikt bakje te doen (liever hoog en smal dan laag en plat), en daar een liter kokend water op te gieten, even roeren om het poeder op te lossen, en dan dompel ik het filterelement in (gewichtje gebruiken om het onder water te houden) en dan gewoon laten staan. Niet roeren, niet wassen, niet kneden, gewoon laten staan tot het afgekoeld is. Dat gaat ook meer dan uitstekend met die gelijmde filters voor Nitro, lijm blijft goed zitten. Filter van binnen naar buiten uitspoelen onder de kraan, laten drogen, op nieuw inolieen.
Yep, onder de kraan met wat dreft doe ik normaal ook. Mooie van die putoline is dat het ook in een spuitbus te vinden is.
Oh, dat wist ik niet eens.... Maar om eerlijk te zijn, uit blik is het wat bewerkelijk, maar het werkt wel ontzettend goed en superzuinig. Ik verbruik nog niet een theelepeltje voor een filter a la Marder: Boterhamzakje, filter er in, klein scheutje olie, dichtknopen en kneden maar.... Geen gedoe met handschoenen, bakjes en het teruggieten van de overtollige olie....