Vink vliegt weer F3K, verslag van een herintreder

Discussie in 'HLG/DLG/F3K' gestart door Vink, 24 dec 2017.

  1. nico v kooten

    nico v kooten

    Lid geworden:
    2 nov 2003
    Berichten:
    2.727
    Locatie:
    Middelburg (zeeland)
    Wel heel bijzonder, normaal zijn fazanten toch behoorlijk schuw.....
    Heel gaaf, zo'n vliegmaatje.
    ze zijn idd wel heel lekker :thumbsup: (weet ik nog van heel vroegáh, toen we er thuis er wel eens kregen van de jacht)
     
  2. swilkens

    swilkens

    Lid geworden:
    31 mrt 2011
    Berichten:
    401
    Locatie:
    Sneek, Friesland
    @Vink wat is je lange-termijn ervaring met de Bluebird A10S servo's :) ?

    Ik heb een Strike-3 in bestelling staan die nog moet worden voorzien, hoop gezien de beperkte ruimte op een 1S setup.
     
  3. Vink

    Vink

    Lid geworden:
    10 dec 2017
    Berichten:
    173
    Locatie:
    Utrecht
    Ik heb wel goede ervaringen met de A10s. Heb er 4 in mijn Flitz 2 Light, 2 in mijn Flitz 2 Standart op tails en 2 in mijn Strike 3 op flaps. Ik heb alles op 1S draaien en dat doen ze goed, op dat voltage lijken ze wat sneller en pittiger dan KST X08s. Nadeel is dat ze wat gevoeliger lijken voor temperatuurverschillen / center point drift maar afgezien van soms even een tikje trimmen heb ik daar niet zo'n last van.
     
  4. swilkens

    swilkens

    Lid geworden:
    31 mrt 2011
    Berichten:
    401
    Locatie:
    Sneek, Friesland
  5. RJA

    RJA

    Lid geworden:
    24 dec 2006
    Berichten:
    469
    Locatie:
    Wassenaar
    Van die temperatuur verschillen / centerpointdrift heb ik ook last gehad, en wel zoveel dat ik ze niet adviseer voor je elevator. Ik moest gedurende een middagje vliegen met regelmaat mijn trim aanpassen. Je gooit daardoor onregelmatig en ook mijn elevator trim tijdens vliegen was niet constant.

    Gek genoeg verliepen mijn servos voor mijn ailerons nooit.

    Het gebeurt dus niet bij ieder exemplaar.
     
    heino vindt dit leuk.
  6. heino

    heino

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    306
    Locatie:
    Venray
    Waarschijnlijk omdat op je ailerons geen torsie veren zitten....constante tegen werking = warm worden van servos

    Just my two cents,
    Heino
     
  7. RJA

    RJA

    Lid geworden:
    24 dec 2006
    Berichten:
    469
    Locatie:
    Wassenaar
    Klinkt best logisch :koud:
     
  8. spedter

    spedter

    Lid geworden:
    13 jun 2009
    Berichten:
    651
    Locatie:
    Haarlemmermeer
    Mijn ervaringen zijn niet zo best..
    Van de 8 servo's waren er 2 die "raar" reageerden. Tikkerig en 1 die draaide zelfs 360 graden rond!
    Diegene die het wel deden waren idd wel erg snel op 1s.
    Ik gebruik ze niet meer, maar misschien had ik gewoon pech.
    Ik gebruik nu alleen nog maar KST08.
     
  9. heino

    heino

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    306
    Locatie:
    Venray
    En Martijn nog wat kunnen vliegen?

    Ik heb eindelijk weer sinds weken zonder ballast kunnen vliegen zelfs vandaag met wat wind....waarom??? Omdat de weken daarvoor de lucht erg onrustig was en niet alleen vd wind maar ook het explosieve ontstaan van thermiek wat gepaard ging met heftige wind bij een bel en net zoon heftige sink daarom heen.
    Ik had daarom zelfs een 80gram ballast gemaakt omdat ik met 60gram zelfs niet meer uit de voeten kon. Maar nu de laatste dagen weer mooi kunnen oefenen en weer er positief gevoel aan een training sessie ervaren. Ondanks dat het nu fris is en ook bewolkt haalde ik vaak 5 minuten plus aan vliegtijd zonder dat ik boven de 60 meter was geweest en vandaag zelf onder de 45 meter. Dit vliegt erg leuk, spannend en actief ( zoeken en alles wat je tegen komt meepikken).
    Komende zaterdag weer de volgende wedstrijd in Almere en heb er weer zin in! Maar of het voor mij door gaat valt nog te bezien....had vandaag een afspraak bij de kaakchirurg voor een afbroken kies en kan morgen weer bellen om nieuwe hechtingen te laten zetten dat hoop ik tenminste.
    Maar om niet te gaan moet ik me wel heelll erg shit voelen wat ik wil er wel bij zijn

    Resumé veel geoefend met heel veel ballast en nu ook weer zonder ballast ( dus veel kunnen verfijnen van bochten en pielen) en heb weer veel zin om iedereen weer te ontmoeten en ow niet te vergeten....geen stukken gevlogen wat ik ook een hele prestatie vind

    Grtz,
    Heino
     
    jaap27, tunderman en Henk N vinden dit leuk.
  10. Vink

    Vink

    Lid geworden:
    10 dec 2017
    Berichten:
    173
    Locatie:
    Utrecht
    Na meer dan een half jaar radiostilte is er weer aanleiding voor een update...

    Momenteel is het tijdelijk gedaan met vliegen. Ik heb eind juli een ernstig ongeluk in Italië gehad waar ik nogal ongelukkig gewond bij geraakt, met onder andere een schedelbasisfractuur en een heel stel gebroken ribben en sleutelbeen. Ik heb daar een maand buiten bewustzijn in een ziekenhuis gelegen voordat ik weer naar Nederland kon worden getransporteerd. Op dit moment ben ik al een tijd uit het ziekenhuis en behoorlijk aan het revalideren. Als gevolg van hersenletsel is de linkerkant van mijn lichaam wat zwak geworden en verminderd gecoördineerd dus daar wordt flink mee geoefend. Ik ben ook wat minder soepel door alle geheelde breuken en de helft van mijn gezicht doet het wat minder, met ook wat meer moeite met goed zicht. Voorlopig nog allemaal niet zo handig voor het slingeren en vliegen...

    Ik schat in dat vliegen in 2019 het niet meer wordt maar ik ben wel van plan om in 2020 het DLG-vliegen weer op te pakken, op welk niveau dan ook mogelijk is. Ik heb ook wel een behoorlijke opsteker in die richting gehad van de F3K groep! Van @spedter heb ik onlangs een bezoekje en een cadeau gekregen in de vorm van een schilderij met de voor mij zeer belangrijke motiverende elementen! Zo staan mijn Flitz 2 en Strike 3 erop en is één van mijn gitaren vereeuwigd. Ook staat er een verwijzing naar de fiets waar ik nog wel eens gebruik van heb gemaakt om bij een wedstrijd te komen. Ik ben erg dankbaar en gemotiveerd om na mijn herstel het vliegen weer op te pakken, en ik wil @specialpainter.nl, @spedter, @bgo ea. bedanken voor het motiverende cadeau en @Loet Wakkerman en familie voor alle ansichtkaartjes! 20191113_124348.jpg
     
    Arnold 85, bgo, heino en 8 anderen vinden dit leuk.
  11. Hans V

    Hans V

    Lid geworden:
    29 mei 2017
    Berichten:
    1.035
    Locatie:
    .
    Ik vroeg het mij al af waarom het zo stil was in jouw draadje Martijn maar het is mij nu wel duidelijk waarom dit was. Dus allereerst wens ik jou een voorspoedig herstel toe en fijn om te lezen dat je progressie maakt. Laat 2020 maar komen, dat is niet zo ver meer weg, maar jouw herstel heeft toch de eerste prioriteit, dat los je niet even op met epoxy en een glasmatje en binnen 24 uur. :)

    Veel succes met je herstel.
     
    spedter en Vink vinden dit leuk.
  12. specialpainter.nl

    specialpainter.nl

    Lid geworden:
    24 mrt 2012
    Berichten:
    2.449
    Locatie:
    Elst gld.
    Heel graag gedaan namens heel f3k nederland Martijn! Veel sterkte tijdens het revalidatie proces, jou een klein beetje kennende zal het niet aan je instelling liggen. Ik heb er daarom ook het volste vertrouwen in om je in de toekomst weer te zien vliegen.
     
    bgo, spedter en Vink vinden dit leuk.
  13. heino

    heino

    Lid geworden:
    17 okt 2003
    Berichten:
    306
    Locatie:
    Venray
    Martijn goed jou weer eens te zien ....weliswaar op foto maar wel met het kunstwerk dat Vincent gemaakt heeft voor jou van ons allen van.de F3K groep Ik ben alleen vergeten om in Deventer mijn naam met een beterschap tekst erop te zetten dus zou het mooi zijn dat ik dat nog eens een keertje kan doen.

    Voor nu neem je tijd om goed te revalideren en als je volgend seizoen weer eens mee wilt doen denk ik dat er wel iemand is die jou wel een lift wilt geven en net zoals bij Edwin dit jaar zijn er genoeg mannen die jou flitz2 wel de lucht in willen slingeren

    Nogmaals veel beterschap toegewenst Martijn

    Sent from my SM-G950F using Modelbouwforum.nl mobile app
     
  14. Vink

    Vink

    Lid geworden:
    10 dec 2017
    Berichten:
    173
    Locatie:
    Utrecht
    Heel erg bedankt heren!

    Heb laatst de spullen er weer eens bijgepakt en met een paar kleine reparaties alles vliegklaar gemaakt. Als ik ook weer om mijn as kan draaien zonder om te vallen (of mijn zender per ongeluk te lanceren) ga ik er ook buiten mee aan de slag en plaats ik daar hier bericht over. Wordt vervolgd...
     
    Henk N, heino, Hans V en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. bgo

    bgo

    Lid geworden:
    10 okt 2008
    Berichten:
    637
    Locatie:
    Almelo
    Wat goed om te horen dat het weer een heel stuk beter gaat Martijn! Het moet wel een heel ongelukkige val zijn geweest als je zo leest wat je is overkomen. Maar zoals Vincent en Heino al schreven kennen we je als een echter doorzetter en daarmee ben ik ervan overtuigd dat we elkaar weer zien ergens op een veldje.

    Ondertussen is er ook een nieuwe klasse bijgekomen: F5K. Daarmee wordt het model met een motortje op hoogte gebracht. Ik zou me voor kunnen stellen dat dat een mooie tussen oplossing zou kunnen zijn om uiteindelijk weer volwaardig te kunnen slingeren. Je kunt alle details vinden op www.thermal-soaring.com

    Voor nu heel veel sterkte met je herstel.

    Vincent, nogmaals dank voor het prachtige werk!!

    Groet,

    Brian
     
    Henk N, heino, spedter en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. Vink

    Vink

    Lid geworden:
    10 dec 2017
    Berichten:
    173
    Locatie:
    Utrecht
    Dank je Brian! Je berichten over het ontstaan van de F5K klasse heb ik met interesse hier gevolgd. Het lijkt me zeker een aantrekkelijke discipline voor de toekomst, maar eerst maar eens wat vertrouwde F3K fratsen aanleren :hammer:

    Gisteren voor het eerst sinds 4 maanden eens naar mijn veldje gefietst met de Flitz 2 Light om eens te kijken of ik die nog redelijk door de lucht kon verplaatsen. En dat ging goed! Het was vrijwel windstil, flauwe zon en heel af en toe wat milde lift. Het was fijn dat het vliegen vrij natuurlijk ging, ik kon netjes sturen en efficiënt vliegen. Lanceren ging gecoördineerd maar omdat ik nog veel te stram en zwak ben voor wat snellere rotatie (en ik me niet wilde blesseren) heb ik het heel rustig aan gedaan. Al met al heb ik ruim een uur lang een stel 90sec+ vluchtjes gemaakt vanuit 30-35m starthoogte. Nooit ver boven de starthoogte uitgekomen maar wel 3 min als beste tijd kunnen noteren.

    Ik heb al zin in de volgende keer met misschien wat actiever weer en wat thermiek. En ondertussen werk ik voor herstel van kracht en soepelheid met fysiotherapie en andere revalidatie. Er valt nog heel wat te verbeteren maar er is gelukkig nog genoeg intact om het vliegen met veel plezier weer op te pakken.

    En Fritz de Fazant kwam nog even langs! Leuk dat ie er nog is en nog interesse in modelvliegen heeft.
     
    specialpainter.nl, spedter, bgo en 3 anderen vinden dit leuk.
  17. Hans V

    Hans V

    Lid geworden:
    29 mei 2017
    Berichten:
    1.035
    Locatie:
    .
    Mooi om te lezen dat je weer een paar starts hebt kunnen en durven te maken Martijn. Misschien even (lief) aan Fritz vragen of hij de Flitz 2 naar 100 meter kan slepen? :)
     
    tunderman vindt dit leuk.
  18. nico v kooten

    nico v kooten

    Lid geworden:
    2 nov 2003
    Berichten:
    2.727
    Locatie:
    Middelburg (zeeland)
    Goed te horen dat het weer beter met je gaat Martijn!
    Leuk dat je maatje fritz er ook nog is, en dat hij je niet is vergeten:banana:

    ps; je kat vind het schilderij zo te zien ook mooi !
     
  19. bgo

    bgo

    Lid geworden:
    10 okt 2008
    Berichten:
    637
    Locatie:
    Almelo
    Wat is het goed te lezen dat je weer kunt vliegen Martijn. Je hebt je vaste mascotte al weer terug gevonden zo blijkt. Hopelijk gaat het herstel spoedig en zien we je volgend jaar weer op het veld meevliegen!
     
    heino vindt dit leuk.
  20. spedter

    spedter

    Lid geworden:
    13 jun 2009
    Berichten:
    651
    Locatie:
    Haarlemmermeer
    Hey Martijn!
    Goed om te horen!
    Volgend jaar weer lekker meevliegen!
    We gaan van t positieve uit.
     

Deel Deze Pagina