Zaterdag gaan we vliegen met 15 m/s. Windfinder geeft aan dat we een mooie vliegdag krijgen. De laatste wedstrijd van het jaar gaat de 6w wedstrijd worden. Het zat dit jaar heel wat meer mee dan vorig jaar. Verzamelen uiterlijk 10:00 op de bekende plek van de Noordzeeboulevard onder de windmolens. N 51.919429, E 3.992383 We will fly on Saturday with a very nice wind. Please be at the above location above at 10:00. Rick Ruijsink S/C F3F
Uitslag laatste F3F wedstrijd plus stand NK Zaterdag de 14e december hebben we onder goede condities de laatste wedstrijd kunnen vliegen. De wind was met in het begin 15 à 20 m/s erg goed en vrijwel west waardoor deze een graad of 20 van links kwam. In de eerste ronde is de snelste tijd van de wedstrijd gevlogen door Peter Aanen, 41.67 seconden. Later draaide de wind wat zuidelijker en nam wat af tot rond 13:45 de regen een einde maakte aan de wedstrijd. In eerste instantie leek het een tijdelijke einde, maar de regen bleef te lang komen. Toen vrijwel iedereen ingepakt had was er even een, voorspelde, opleving tot (soms ruim) 25 m/s waarin Erik nog een tijdje lekker gevlogen heeft, omdat de regen toen even was opgehouden, dit tegen de voorspelling in. Foto Stefan Bernardi. De wedstrijd is gewonnen door Frits Donker-Duyvis die constant zeer goed vloog, waarmee hij Peter met 0.1% vóór bleef. Arjen had vandaag zijn dag niet en is 4e geworden, verslagen door Stefan die alleen in de 2e ronde een misser maakte. Luc van Tricht heeft nu met meer ballast kunnen vliegen in zijn Nordkap (3800 gr totaal) en dat betaalde zich terug in een verbetering van zijn persoonlijke best-tijd met 7 seconden, Willy verbeterde zijn record met 9 seconden. Code: Plaats Naam Land % 1 2 3 4 5 1 Frits Donker-Duyvis Ned 100.00 42.14 44.96 47.51 43.71 49.39 2 Peter Aanen Ned 99.90 41.67 44.55 45.05 44.79 52.99 3 Stefan Bernardi Ned 92.47 49.10 52.53 50.30 44.97 51.25 4 Arjen Van Vark Ned 92.39 46.53 54.25 46.44 45.70 57.79 5 Erik Heijne Ned 88.38 59.91 56.46 48.39 50.69 52.82 6 Rick Ruijsink Ned 86.68 55.48 54.79 52.93 49.90 54.30 7 Luc Van Tricht Bel 81.69 54.36 55.31 53.53 57.32 58.99 8 Willy Verschoren Bel 68.16 63.11 65.17 68.50 62.08 74.32 Door de inzet van Gerben van Berkum als wedstrijd leider en Wout Heijne als onvermoeibare vaste man op rak B kon de wedstrijd vlot en zonder stress worden gevlogen. Heel veel dank weer voor deze twee vrijwillige helden. Door de winst staat Frits nu in de eindrangschikking voor het Nederlands kampioenschap vóór Arjen op de 2e plaats, achter de winnaar Peter Aanen. Code: 26-1 9-2 9-3 19-10 2-11 14-12 Eindstand 1 Peter Aanen 100.00 100.00 100.00 100.00 99.94 99.90 300.00 2 Frits Donker Duyvis 95.95 99.17 97.39 95.87 99.43 100.00 298.60 3 Arjen Van Vark 98.12 95.89 96.99 98.08 100.00 92.39 296.20 4 Stefan Bernardi 91.81 91.29 95.96 89.69 91.73 92.47 280.24 5 Erik Heijne 94.26 67.51 96.36 87.92 88.71 88.38 279.33 6 Rick Ruijsink 80.21 4.96 81.76 84.94 79.00 86.68 253.38 7 Robert Hermans 58.67 58.67 8 Marc Tassoul 14.74 14.74 Deze 3 zullen worden genomineerd voor het team dat in 2020 naar Frankrijk kan gaan voor het WK. Door de winst van Arjen in de Gdansk cup staat hij in die rangschikking 2e. Code: Eindstand Beste Punten NK Buitenlandse WK Team 1 Peter Aanen 300.00 98.76 398.76 2 Arjen Van Vark 296.20 100.00 396.20 3 Frits Donker Duyvis 298.60 87.78 386.38 4 Stefan Bernardi 280.24 93.14 373.38 5 Erik Heijne 279.33 90.82 370.15 6 Rick Ruijsink 253.38 91.09 344.47 Dit jaar hebben we 6 volledige wedstrijden kunnen vliegen met uitstekend weer, en zelfs bij twee wedstrijden met uitzonderlijk goede condities. Er hebben dit jaar 8 Nederlandse vliegers en twee Belgen meegevlogen. Alle vliegers dank ook voor de zeer plezierige sfeer waarin de strijd en de prestaties zijn geleverd. Al met al hebben we een prachtig F3F jaar gehad. Rick Ruijsink S/C F3F
zaterdag as lijkt het goed vliegbaar weer te worden: West 10 m/s. Iemand Interesse om wat te trainen ? Gr Wim
Ik zie dat wel zitten. Volgens windfinder is wat meer noordelijk WWN. Is dat nog vliegbaar? Zo kan ik verder mijn rare ervaring vergelijken. Namelijk na dat ik KST 10 servo's heb geplaatst heb ik ook een iets zwaardere lipo geplaatst in plaats van LiFe en met hetzelfde zwaartepunt was het toestel met de lipo niet meer bestuurbaar. Met uiteindelijk 3mm meer naar voor is het redelijk bestuurbaar maar nog niet hetzelfde. Wil nog 5gr extra vooraan steken om te vergelijken. Het enige verschil dat ik gevonden heb is dat de servo's een beetje krachtiger zijn en wat sneller zijn. Willy
Ik vlieg ook met KST in mijn Pitbull, maar geen HV uitvoering. Geen vreemde ervaringen. Ik heb wel gelezen dat KST met volle lipoom wat storing kunnen gegeven, misschien is dat je probleem en niet het zwaartepunt. Met WWN zal de wind iets schuin op het duin staan maar volgens mij nog prima om te vliegen. Er zijn echter mensen op dit forum met meer ervaring. Als het weer zo blijft ben ik morgen rond 11:30 bij de windmolens