Ik zou graag in mijn hpi nitro rs4 rtr3 evo een andere motor steken. Ben enkel aan het twijfelen tussen drie motoren. Mss iemand enige tips? Of misschien een heel ander voorstel is ook welkom. Een high end getunede novarossi of iets in die aard? Ik wil gewoon enorm hard kunnen gaan. Niet in competitie verband maar puur voor het plezier. Ben ook aan het twijfelen om een hpi rs4 mt2 aan te schaffen en er een ander motor in te steken. Ik hoor graag van jullie. Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk
Ik ben niet heel erg thuis in de HPI, maar let in ieder geval wel even op de volgende zaken: De standaard motor heeft een zij-uitlaat, de Mach2 en de OS12240, net als snelle wedstrijdmotoren, hebben een achter-uitlaat. Zorg er dus voor dat je aan een geschikte uitlaat en uitlaatbocht kan komen, want de standaard uitlaat zal niet passen. De standaard motor heeft een draai-carburateur, de motoren die je laat zien en wedstrijdmotoren hebben een schuifcarburateur. De stangen naar je servo's lopen dan anders. Snelle motoren hebben mogelijk een wat ander karakter dan wat er nu op zit. Kijk dus even of er overbrengingsverhoudingen beschikbaar zijn die zullen werken voor de motor die je in gedachten hebt. Mogelijk heeft ook de koppeling wat werk nodig om hem aan te laten grijpen op een toerental waar er ook koppel beschikbaar is. Er zijn verschillende uitgaande assen bij motoren (op het plaatje zie je al dat de OS12240 bijvoorbeeld een kortere as heeft dan de OS11874). Dat kan consequenties hebben voor het monteren van je koppeling. Als je een motor kiest waar geen trekstarter op zit of past zal je moeten starten met een startkist (is ook veel fijner, maar mogelijk wel duurder) Daarnaast nog de vraag of alles heel wil blijven en op de weg te houden is. Dit alles niet om te zeggen dat het niet kan of dat het geen goed idee is; integendeel. Maar realiseer je dat het een projectje is dat mogelijk wat meer is dan een andere motor kopen en er op schroeven. Je zal zeker niet de eerste zijn dit zoiets wil doen op een RS4, dus snuffel even wat rond op internet om te zien hoe anderen dit hebben opgelost.
Als je er een snellere motor neemt, en dus waarschijnlijk veel meer koppel hebt, dan zal je aandrijflijn ook veel sneller slijten. M.v.g. Mark
Bedankt voor de feedback. Ik ben voor de os .18cvr gegaan. Motorsteunen zijn ook besteld. Normaal gezien zijn er idd verschillende soorten tandwielen te vinden, daar heb ik al naar gekeken. En ik hoop dat de aandrijving het aankan idd. Daar bestel ik ook gelijk wat reserve onderdelen voor. Zou ik de rotorstarter van mijn hpi niet kunnen overzetten? Of een rotostarter kopen en er zelf opzetten. Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk
Momenteel heb ik de force.18 in huis gehaald. Iemand een idee welke carb hier op moet? En wat moet ik nog in huis halen om deze te laten werken? Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk
Je hebt de motorsteunen nodig want de HPI motor zit met 3 schroeven direct aan het chassis. En met een beetje geluk past de oude draaicarb op deze motor.