Union Wrestler 1:50

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door JaFa, 29 dec 2019.

  1. JaFa

    JaFa

    Lid geworden:
    20 jun 2010
    Berichten:
    951
    Locatie:
    Leuven (Belgie)
    Hey Adam, Ja dat is de hokuspokus he... Wel mijn reepgeleiding heb ik gemaakt tijdens een opendeurdag, lang heel lang geleden werkte ik in de automatisatieinterfacing van verspaning machines en robotten.
    Op een gegeven moment kreeg ik een uitnodiging van een oude werkgever voor een opendeur, daar wat oude collega's tegen het lijf gelopen. Na een gezellig onderonsje mocht ik wat met de machines ter demo spelen, het aangename aan het nuttige gekoppeld. dit was op zo'n nieuwe machine minder dan 3 minuten programmeer werk en 28sec freeswerk op een 5 asser zo ben ik daar dus aan geraakt.

    Wat voor vele andere hier op het forum wel mogelijk zal zijn is het volgende, de meeste draaibanken hebben een langs voeding, veel van deze draaibanken hebben op de langssnaar aanslagen om de automatische voeding te togglen (omkeren) je zet de aanslag op de juiste plaats en de automatische voeding schakelt om van links naar recht (terugloop).

    Als je zo'n 2'de aanlag hebt of maakt (bij mij thuis is dit gewoon een vierkant blokje op mijn Myford(je) 10) kan je de voeding in een loop sturen.
    Dan is het kwestie kwestie van de spoed te bepalen, bij mij is dat 9 op 29mm dus 4,33 per omw, en dat in te stelen.

    Als je dan een dunne steekbeitel neemt en slijpt vervolgens de voorste en achterste vrijloop hoek weg in mijn geval tot 35° dan heb je een begin, Je kan ook gewoon een inwendige steekbeitel nemen en deze onder een hoek van 35° draaien maar dat heb ik niet thuis... Dan is het net als schroefdraad snijden maar op het einde van de draad draai je de beitel niet uit! Je zet gewoon weer 0,05 aan tot je op diepte bent ongeveer 1mm

    In messing werkt dit heel goed onlangs zelf thuis getest mocht ik ooit aan een andere sleper beginnen (Walcheren) maar ik had de juiste maten nog niet.

    Ik hoop dat je met deze summiere uiteenzetting iets bent anders hoor ik het nog wel...

    Verder met het verslag,

    Wel er is niet heel veel meer gebeurd, links en recht kwam er wat werk tussen, ik ben vooral aan de cosmetische kant bezig geweest, en eerlijk dit vreet tijd maar dat kent iedereen hier wel.

    Ik ben verder gegaan met het moto: alles wat beweegt of werkt wordt in messing of metaal gemaakt het cosmetische in styreen, ik heb de remmen van de drums gemaakt, even speelde ik met het idee om ze werkend te laten maken maar dit kost mij veel te veel kanalen en aangezien de aandrijving via een worm gebeurd, men weet dat deze slecht 1 aandrijfrichting heeft (enkele worm) en dus bij motor stop automatisch een rem wordt! dus heb ik de rem-ringen gewoon vastgezet, deze moeten nog wel worden gedetailleerd. ook heb ik een aantal connectors gemaakt en gesoldeerd...

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    En dit is het dan ongeveer, structureel is alles klaar nu volgende cosmetische ingrepen...

    [​IMG]

    Alles werkt heel behoorlijk zonder stremming of dergelijk, de beide wormen moeten wel afgesteld worden op elkaar, in het begin had ik de drijftandwielen vast gesoldeerd, dat ga ik dus nog maar bij 1 tandwiel doen, het ander word waarschijnlijk een teflon wiel wat ik wat kan bijstellen maar ik heb ook een messing gedraaid met een m1,4 knelschroefje maar ik heb wat schrik dat dat niet lang zal leven... nu in het aller slechtste geval lijm ik het gewoon vast met zap...

    Hoe heb ik nu de aandrijving van dit alles gedaan, na wat denk werk zo:

    De draad die ik besloten heb te gebruiken is 1,5mm, ik weet het iets te dik maar de 1mm versie vind ik visueel niet echt ok, ik heb lang getwijfeld maar dit is het mooiste zo...
    de trommel is 39 breed dat geeft 39/1,5 dus 26 windingen per laag. ik heb de reepworm met 9 gangen gemaakt dus moest ik een 26/9 verhouding hebben. zowel de drijver van de DRUM en de drijver van de WORM zijn Z10 (10 tanden dus) ik heb daar mijn verhoudings tandwiel tussen gezet (eerst een aandrijfverhoudings tabel gemaak Excel) e vervolgens gewoon een passend tussen tandwiel gezet...

    Allemaal heel simpel dus, nee dat was het echt niet, het heeft mij 2 tot 3 dagen gekost dit allemaal mooi en soepel op orde te krijgen maar ja

    De tabel:

    [​IMG]

    En het mechanisme, volgens mij mooi fijn en minimalistisch zo waarschijnlijk failsafe... nu of ik er echt 60 Ton mee ga slepen daar vrees ik voor :p.

    [​IMG]

    Enkele kleine dingen zoals schroefjes in de doppen van de kabelgeleider voor de reep pinnen en een gaatje hier en daar bijboren, ook moeet er nog ergens een 1mm plaat af maar voor de rest is dit klaar en im ben zelf verbaast ze wijkt geen 1mm af van de schaal (buiten enkele mechanische afwijkingen natuurlijk).

    Dan het opsmuk werk styreen dus, dit is nog lang niet klaar maar na 1 avond had ik dit:

    [​IMG]

    [​IMG]

    Dit is nog in ruwbouw de naden moeten nog worden opgevuld en het geheel moet nog worden geschuurd, ook moeten alle leidingen en alle bouten en toebehoren nog worden aangebracht, dit is nog wel een week of 2 werk vrees ik dus verwacht niet meteen een update...

    Zo Ik hoop dat jullie het ook leuk vinden ik ben er zelf wel heel erg blij mee ze is veel beter gelukt dan ik me had voorgesteld.

    Oh ja bijna vergeten, ik heb ook een automatisch stop en einde draad detectie op de Reelwinch gezet, anders bestond het gevaar dat de draad volledig werd opgetrokken en uit de reepgeleiding slipte, dus nu stop de Trommel mooi als de "Mof" (hoe heet dan ding op het eind van de staalkabel?) aan de reep geleiding komt, en ook zodra ik aan de laatste laag draad op de trommel kom.

    De andere trommels hebben dit niet nodig omdat er geen echte restrictor voor de trommel zit... Foto's hiervan komen nog wel...
     
    P Voogt, Adam, k-k en 5 anderen vinden dit leuk.
  2. Macrabbit

    Macrabbit Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    16 mei 2010
    Berichten:
    2.353
    Locatie:
    Julianadorp
    Het is een plaatje Jan. Ik herken er uiteraard veel in. De buitenkant is bijna identiek. Maar de rest, klasse. Ik doe wel veel inspiratie op zeg maar.
     
  3. Ebro de Wit

    Ebro de Wit

    Lid geworden:
    10 nov 2019
    Berichten:
    136
    Locatie:
    Velserbroek
    Volgens mij van het molen inwendige van een werphengel. Die heeft ook zoiets denk ik het trommeltje voor het draad gaat daar ook heen en weer.
    Groetjes Ebro

    Zie dat ik de tekst verkeerd heb geplaatst, sorry.
    Slaat dus op de tros geleider
     
    Laatst bewerkt: 7 jan 2020
  4. JaFa

    JaFa

    Lid geworden:
    20 jun 2010
    Berichten:
    951
    Locatie:
    Leuven (Belgie)
    Een kleine, voorlopig de laatste update, wegens een tijdelijke lichamelijke beperking, het resultaat van een verloren gevecht met mijn dochters paard... Vrees ik dat het wel enkele weken misschien wel maanden duurt voor ik weer iets bouw, het lukt wel maar gaat zo ontzettend traag dat ik er gefrustreerd van wordt vandaar.

    Na het mechanisch werk, werk ik steeds af en detaileer ik met styreen, alles was zo goed als af enkel "moertjes" moesten nog worden bijgeplakt, wat ik nu nog moet doen is wat inspectie luiken luiken op het messing zetten en wat leidingen links en rechts plaatsen, de hydraulische leidingen maak ik met electrodraad AGW 28 - 26 en 24 respectievelijk 0,8 tot 1,4mm. de gaten in de verschillende motoren zijn er al en alle leidingen steken net genoeg uit deze lijm ik met ZAP. De koppelingen (deze zijn bij de echte winch met rode plakband omwonden) worden of geschilderd of met rode microtape aangebracht, deze tape trek wat samen als je hem verwarmd dus geeft een strak resultaat.

    Anyway wat foto's:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Achteraan zie je dat er nog wat koper mot worden weggehaald, dit soort dingen gaat moeten wachten...

    Verder ga ik de nodige bestellingen doen, en de ESC's misschien installeren, ik hoop dat dit me wel lukt, misschien kan ik een beetje de electronica afwerken, we zien wel...

    Al met al toch nog een leuke update, de mensen met meer detail foto's zullen merken dat bijna alles wat er op de echte winch aanzit terug te vinden is.

    Dit is een heel erg leuk projectje...

    Tot de volgende...
     
    P Voogt, MicropropSport, Stoompomp en 4 anderen vinden dit leuk.
  5. Macrabbit

    Macrabbit Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    16 mei 2010
    Berichten:
    2.353
    Locatie:
    Julianadorp
    Hallo Jan,
    Ben uiteraard goed op de hoogte met deze winch en ik moet je zeggen, petje af, ik mis echt niks. Heel mooi gemaakt en afgewerkt. Succes met de revalidatie.
     
  6. Martin '70

    Martin '70

    Lid geworden:
    7 jan 2006
    Berichten:
    1.140
    Locatie:
    Spijkenisse
    Mooi geworden Jan, zal een mooi stukje techniek gaan worden. Beterschap !

    Gr Martin
     
  7. JaFa

    JaFa

    Lid geworden:
    20 jun 2010
    Berichten:
    951
    Locatie:
    Leuven (Belgie)
  8. Macrabbit

    Macrabbit Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    16 mei 2010
    Berichten:
    2.353
    Locatie:
    Julianadorp
    Hij mag dan klein zijn in jou ogen, ik weet hoeveel werk in deze winch zit, jij maakt hem nog een stuk aantrekkelijker. Ik zeg goed bezig. Het ontvetten doe ik normaliter met wasbenzine. Er zijn ook die een sopje maken met een afwasmiddel, heb zelfs wel gehoord dat het in de afwasmachine wordt gestopt. Wat ik nog wel doe voor het spuiten is het messingwerk stralen. Heb daarvoor een kleine straalbak. Na het stralen gelijk spuiten, dan heb je geen ontvetter nodig. Nu heb jij al kunststof op het messing of fosforbrons geplakt, dus stralen is geen optie meer.
     
    kaapstander vindt dit leuk.
  9. JaFa

    JaFa

    Lid geworden:
    20 jun 2010
    Berichten:
    951
    Locatie:
    Leuven (Belgie)
    Dank je Sjoerd, het is inderdaad veel meer werk dan verwacht, maar het resultaat zal wel schitterend zijn hoop ik.

    Ik ga straks eens spieken in je verslag hoe jij het achterdek hebt gedaan, ik zou dit graag in 1 deel hebben tot op het einde van de cabine delen achter de winch. Op deze manier kan ik de wand waar de kraan staat uitneembaar maken en kan de kraan gemonteerd geplaatst worden, wat mij gigantisch veel kopzorgen zou besparen naar afstelling en onderhoud.

    Ondertussen aan de TuggerWinches begonnen ook, wel vreemd dat er enkel rechtse versies op de boten staan ze hebben ze nochtans ook in links, maar ja dan wordt het maar serie werk he :p.
     
    Laatst bewerkt: 27 jan 2020
  10. Macrabbit

    Macrabbit Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    16 mei 2010
    Berichten:
    2.353
    Locatie:
    Julianadorp
    Hallo Jan,
    Jouw plan om het afneembare dek tot aan de opbouw te laten lopen heeft 1 groot minpunt. Ik wil altijd dat de crucifix VAST staat, cq verbonden, met de fundatie van het schip. Vandaar dat mijn afneembare dek tot aan de Crucifix loopt. Jou idee zou wel kunnen, maar dan kan de Crucifix niet vast gemonteerd worden aan de fundatie van het schip. Jij wilt het achterdek incl. Crucifix en Winch gelijktijdig afnemen. In dat geval zal je ook de draden van de winch en de verlichting op de Crucifix los moeten halen. Ben benieuwd hoe je dit op gaat lossen.
     
  11. JaFa

    JaFa

    Lid geworden:
    20 jun 2010
    Berichten:
    951
    Locatie:
    Leuven (Belgie)
    Hoe wil ik dit oplossen, wel eigenlijk is dat makkelijk, je werkt ook met de X9e zender he, ik wil, 1 Rx met 5 ESC's en 1 multiswitch module onder aan het dek hangen, waarom, wel dan zijn alle winches gevoed, ze kunnen zelfs werken als het dek van de boot is (al heeft dit weinig zin) Zender heeft 32 kanalen waarvan ik er 2 gebruik voor de Multi's (28 schakelingen per stuk) ik heb er dus nog 30 over.

    Ik verdeel de 32 kanalen over 4 ontvangers, onder het dek komt dan een Rx die de 3 motoren van de winch voed, de 2 motoren van de TuggerWinches, de multiswitch zal de Karmsforks en Pins voor zijn rekening nemen, het is een Arduino gestuurde Multiswitch, ik hoop, maar daar moet ik maarten eens voor contacteren, dat ik via de uitgang van deze multiswitch direct een PWM signaal kan sturen naar de 4 esc's van de Karmforks. De verlichting van de Crucifix kan ook gewoon op deze multi.

    Welke draden moeten dan naar naar het dek, wel gewoon 2 stroomdraden van 12v/S3.

    Maar misschien is het beter het achterdek 2 delig los te maken, het Winch deel met crucifix als het ware Semi vast, dus als het moet kn dit er wel uit maar dan moeten er wat draden los worden gemaakt. en voor de rest gewoon het tussendek er uit, de Karms zouden dan ook beter rechtstreeks op de boot blijven...

    Waarschijnlijk is het laatste idee beter uitvoerbaar en tijdens het "spelen" wel makkelijker. Maar voor de kraan is het cruciaal dat ik aan de mechaniek kan, je weet nooit... Ik heb dit bij de winches ook zo gemaakt dat de cover er steeds af kan...

    Nu als ik alles werkend ga maken gaat dit wel een extreem ingewikkelde boot worden vrees ik...
     
  12. JaFa

    JaFa

    Lid geworden:
    20 jun 2010
    Berichten:
    951
    Locatie:
    Leuven (Belgie)
    Korte update, ik ben dan toch maar aan de kleine winches begonnen, de tuggerwinches, waarvoor deze eigenlijk zijn daar heb ik geen idee van, maar ze zijn leuk om te maken.

    Korte uiteenzetting hoe ik hieraan ben begonnen, wel eerst wat geknipt in de plannen, deze delen vervolgens op een messing strip geplakt, en dan met een zaag en een vijl aan de slag gegaan.

    Dit resulteert in de basis onderdelen, weeral ga ik uit van volgende filosofie (als je dat zo mag noemen) dat alles wat beweegt en werkt in messing/koper wordt gemaakt en het cosmetische gewoon in styreen.

    Vooral omdat ik eigenlijk heel erg graag in styreen werk, er is weinig beter materiaal vind ik, messing is fijn maar alles duurt erg lang om te maken en ik heb ook niet erg veel werktuigen hiervoor...

    Voila het overzetten van de plannen:

    [​IMG]

    En het vijl/zaag resultaat:

    [​IMG]

    Vervolgens heb ik drums (drummekes want ze zijn klein) gemaakt, de asjes zijn van messing M8 bouten die ik maar heb op gedraaid (heb geen ander materiaal) en de wanden zijn van plaatmateriaal.

    Ik heb al een aantal keer drums op deze manier gemaakt en dit resulteert in lichte sterke drums die eigenlijk mooi cilindrisch draaien.

    Ja moet het geheel wel in de draaibank houden en daar solderen maar de losse kop helpt hier erg om alles vast te klemmen.

    [​IMG]

    Zo maak ik de drumwangen vast aan de assen:

    [​IMG]

    Als het technische in orde is volgt het styreenwerk...

    [​IMG]

    En misschien nog veel interessanter een overzichtje van de tuggers zoals ze er nu bij liggen, ik hoop ze morgen verder te kunnen afwerken.

    Ik heb 4 tot 5 aandrijvingen getest met kleinere motoren maar telkens kwam ik in problemen met kracht, ik heb er dan maar voor gekozen de winch "bakken" 2 mm dikker te maken en er N20 motoren in te stoppen, deze lopen 40 toeren en trekken 10kg dus dat moet voldoende zijn ik denk dat de echte winch maar 17,5 ton mag trekken dus dat zit goed...

    Het enige klein nadeel is dat er een gat in het dek komt voor de motor, maar de ruimte tussen winch en dek is maar 2mm dus als ik dat deel zwart schilder ga je dat nooit zien (hoop ik)

    [​IMG]

    En de rest:

    [​IMG]

    Dat is de huidige stand van zaken, ik ben heel tevreden met de werking van alle winches, het is soms wat ingewikkeld maar het resultaat is tof.

    Deel jullie mening maar, groeten...
     
    kaapstander en Jaap Smith vinden dit leuk.
  13. Macrabbit

    Macrabbit Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    16 mei 2010
    Berichten:
    2.353
    Locatie:
    Julianadorp
    Wat een mooie en leerzame update weer Jan. Eerst nog even over het afneembare dek. Ik denk dat we een beetje langs elkaar heen praten. Ik werk met een "waterdicht" dek en daar boven op een "afneembaar" vals dek. Zie daarvoor ook mijn verslag. Met deze constructie kom jij niet weg als je een RX en ESC's aan je afneembare dek gaat bevestigen. Ben dan ook zeer benieuwd hoe jij alles waterdicht gaat krijgen. Ik weet, soms heb ik tunnelvisie en is een andere oplossing ook zeker mogelijk.

    Dan je volgende update. Tuggerwinches worden gebruikt om bijv. lasten op het dek te verplaatsen. Eigenlijk voor alles waar aangetrokken moet worden. Met andere woorden, op het model zullen deze nooit gebruikt worden. Maar hé, op deze manier kunnen ze werken en je hebt kanalen genoeg op de zender. Dus niet omdat het moet, maar omdat het kan. Geweldig. De manier waarop jij de trommels of drummekes, zoals jij ze noemt, aandrijft vind ik subliem. Eigenlijk veel mooier dan de motor IN de trommel te plaatsen. Het enige is inderdaad dat je ruimte moet hebben in je gearbox om de motor te kunnen plaatsen. Maar in principe is dit minder gecompliceerd dan montage in de trommel. Ga vooral zo door Jan, ik geniet.
     
  14. JaFa

    JaFa

    Lid geworden:
    20 jun 2010
    Berichten:
    951
    Locatie:
    Leuven (Belgie)
  15. JaFa

    JaFa

    Lid geworden:
    20 jun 2010
    Berichten:
    951
    Locatie:
    Leuven (Belgie)
    Fijn dat je het tof en leerzaam vind, op deze manier kan je heel makkelijk een sterke winch maken zonder al te veel gerommel, de motor in de trommel zetten doe ik soms ook wel hoor, de kraanwinches maak ik op deze manier omdat die ander te dik worden. Nu heb ik daar ook alweer een oplossing voor gevonden denk ik... dat komt nog wel bij het hoofdstuk kraan. Veel sleper bouwers kunnen deze winch techniek misschien wel overnemen, de winch kan ook niet worden afgerold omdat er een wormwiel tussen zit, de beweging is niet omkeerbaar als je met een enkelgangige worm zit vanaf 3 gangen moet je wel opletten wat dan zou er verdraaiing kunnen plaatsvinden...

    Om even terug te komen op het dek, de plaats waar de kraan staat zou voor mij los moeten kunnen, de hoek van de cabine kan ik wel vastzetten met bouten of magneten maar dat deel van het dek, en de wanden van de cabine moeten los kunnen anders wordt werken aan de kraan chirurgie en dat mag blijkbaar niet zonder licentie :p.

    Over dit deel gaat het:

    [​IMG]

    Deze foto is niet van mij he, maar van een goede collega bouwer op dit forum, hahaha.

    Zeg zijn er foto's van het model van de Fighter en de Warrior beschikbaar?


    Volgen deze bouwers dit verslag ook of enkel jij?

    Groeten.
     
    kaapstander vindt dit leuk.
  16. Broeckx Ronny

    Broeckx Ronny

    Lid geworden:
    28 sep 2008
    Berichten:
    874
    Locatie:
    Hulshout Belgie
    Ik volg ook al ben ik de Fairplay 26 aan het bouwen met werkende winches .
    Knap gedaan wat je daar aan het bouwen bent .
    Groetjes
    Ronny
    www.mothvzw.be
     
  17. Macrabbit

    Macrabbit Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    16 mei 2010
    Berichten:
    2.353
    Locatie:
    Julianadorp
    Hallo Jan,
    Wat betreft de plek van de kraan, dit gedeelte zou je inderdaad "los" kunnen maken. Een aandachtspuntje blijft dan wel de railing die daar boven op staat en nog wat frutsels, maar dat is geen onoverkomelijk iets. Dat ga jij redden. Ik ben meer benieuwd naar de manier waarop je het hoofd dek gaat maken. Wat betreft die foto, ja , die kan ik me nog wel herinneren, heb ik vaker gezien. De eigenaren van de Warrior en de Fighter zijn nog niet met de bouw begonnen. Dus nee, geen foto's. De bouwer van de Warrior volgt wel, die van de Fighter niet volgens mij. Ik houd deze jongens namelijk ook via de app van ons clubje op de hoogte. Maar lekker blijven bouwen zo en blijf ons verrassen.
     
  18. JaFa

    JaFa

    Lid geworden:
    20 jun 2010
    Berichten:
    951
    Locatie:
    Leuven (Belgie)
    Ja ik ben ook benieuwd hoe ik dat ga doen, ik heb wat in je verslag gekeken maar ik kom er niet uit, ik zou natuurlijk het ganse achterdek in 2 kunnen splitsen, een deel met de wiches en tuggers, wat dan semi vast zit maar er wel uit kan, met rubber of mouse is dit makkelijk dicht te krijgen. en dan waar het hout zit het 2 deel wat meer open en dicht kan, ik dacht wel om de zijbetting hieraan het verwijderbare dek te maken. Op die piste zit ik inderdaad te broeden.

    Voor de relingen bovenaan zie ik niet echt een probleem, ik zou dan gewoon een dunne reling sport naast elkaar zetten en de reling onderbreken. Het enige probleem is dat je waarschijnlijk een kleine naad ziet, maar die kan ik wegwerken waarschijnlijk met het opstapje dat de wrestler heeft voor de kraan, dit is uit raster plaat gemaakt in het echt dit zou de naad kunnen maskeren.

    We zien nog wel eerst de romp eens afwerken dat gaat nog even duren denk ik, ik zag ook dat ik waarschijnlijk nog wat moet aanpassen hier en daar ook.

    Na de tuggers, denk ik er aan om de voorwinch te doen, ik heb al eens gekeken maar dat is zeker ook geen simpele, werkt deze bij jou? en wat doe jij met de ankers en de rope-pullers aan de buitenkant?

    Ik veronderstel dat de dubbele trommel in het echt samen draait? of draaien deze apart?
     
  19. JaFa

    JaFa

    Lid geworden:
    20 jun 2010
    Berichten:
    951
    Locatie:
    Leuven (Belgie)
    Zeer kleine update vandaag, had niet echt een moedige dag, anderzijds woensdag is kids dag he.

    Ik heb de fairleads vandaag gemaakt er moet nog wat putty worden weggeschuurd en enkele verfraaiingen worden aangebracht maar voor de rest zijn ze klaar, als ook het safety scherm, blijkbaar is dit anders opgesteld dan op de Boxer, evenals de olie leidingen op de bovenkant van de tandwielkast van de tuggerwinch, dit heb ik dus veranderd. ook heb ik de zei-steun afgewerkt en de ropegeleiders er op gezet. Wat nog rest zijn de hydraulische leidingen. Deze doe ik steeds na het spuitwerk ik gebruik verschillende diktes electronica draad hiervoor, de gaten zijn alle al geboord, een beetje seconden lijm en alles is dan zeer netjes... Soms maak ik nog in alu connector lichaampjes, bij de Wrestler over tapen ze deze met rode plakband, misschien doe ik er wel een rood stukje tape rond wie weet.



    Morgen soldeer ik de ontstoorders nog en voorzie ik ze van draad, dan kunnen ze in de doos van het spuitwerk.

    En dan moet ik eens bekijken wat ik dan maak...
     
    kaapstander vindt dit leuk.
  20. JaFa

    JaFa

    Lid geworden:
    20 jun 2010
    Berichten:
    951
    Locatie:
    Leuven (Belgie)
    Hey Ronny, de 26, ja oooit heb ik deze ook eens willen bouwen, besteld mij Kegelmacher, nooit aangekregen, dan was de firma overkop, en ik een heleboel geld kwijt.

    Maar daarnaast is dat ook een heel heel leuke boot! had jij ook niet een FP3 op zijliggen? Zijn daar al vorderingen mee?

    Mocht je vragen of suggesties hebben altijd welkom he we kunnen er maar van leren, fijn dat je ook volgt.
     

Deel Deze Pagina