Strega van Look (ex Jet en Speedmodels)

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door GJVO, 28 feb 2020.

  1. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Laatst was ik even bij Look in Haarlem en heb na een beetje bijpraten en drankje de Strega meegenomen.
    Hier staat het een en ander hoe hij hem ontworpen heeft
    https://www.modelbouwforum.nl/threads/strega-elektro-racer-2836-2700kv-3-4s-2200.255442/

    Het is een kistje van ongeveer 108cm spanwijdte, ligt eraan hoe fanatiek je de tips schuurt, en het rompje met spiner en stabio wordt zo'n 75cm.
    Kompakt kofferbakmodelletje dus dat je makkelijk even meeneemt, zelfs op de fiets zou het kunnen.

    Het is een eppoxy romp, kleur is naar wens, mijne is naturel.
    Styro/abachi vleugels en zo gebouwd zoals ik het altijd deed, peelply in de scharnierlijn.
    Voordeel, je hebt geen luchtspleet en je hoeft geen scharnieren te kopen.
    Er zit een weefseltje onder het abachi dus bulletproof.
    Ter versteviging komt er nog een triplex ligger in.
    Het stabio is al in vorm, tenminste, in plankvorm, je moet er zelf nog een voorkantje en achterkantje aan schuren.
    Een ronding aan de voorkant en wat taps schuren aan de achterkant moet genoeg zijn.
    Als scharnier is hier ook weer kevar of peelply ingelamineerd.
    Het is torsiestijf genoeg opgebouwd.
    Er zit ook een hulp tooltje bij om het motorschot goed recht in te bouwen, domping en zijwaartstelling zijn bij dit soort kistjes niet echt nodig.
    En op wens worden ook de gaatjes op maat geboord, moet je wel weten welke motor je erin gaat zetten.
    Je kan hem uitrusten met een richtingroer, dat zit erbij geleverd, ik zou zelf niet weten waarom je dat zou willen maar het kan.
    Om het allemaal kompleet te maken zit er ook nog een accuplankje en ontvangerplankje bij.

    Hoe ga ik hem bouwen...
    Langzaam... ik woon in Duitsland en alles gaat hier langzamer.
    En een ander probleem is, de smoes van het coronavirus, dat er niets geleverd wordt uit China.
    Als ik een mailtje stuur naar China schijnt dat wel mee te vallen.
    En ik heb lang zitten dubben wat ik er voor motor in ga zetten.
    Gewicht is niet echt een issue, ik heb destijds de Stiletto, ongeveer dezelfde maat, electrische gemaakt, dat was nog in de borstelmotortijd met 16 Nicads erin.
    Ding woog veel, heel veel.
    En had toen een enorme 350 Watt vermogen..
    Als je hem gooide stuiterde hij eerst tegen de grond om daarna verder te vliegen.
    Dus al zou dit 1500 gram gaan wegen, boeien.
    Ik wil geen gejank, dus de toeren moeten beperkt zijn, ook voor efficiency.
    Het gaat dus een 10" spoed worden, minimaal.
    Als ik dan zo rond de 20000 toeren zit dan is de 300 km/u in zicht.
    Nou kan ik een 35 serie motor nemen met iets van 1400kv, dat is licht en met een 7x10 apc en 5S jank ik nog net niet en is de 300 binnen bereik.
    Maar ik heb ooit een 4258 motor gebruikt met een 10x10, alleen zou die op 6S moeten.
    Ik heb de neus van de romp al zover uitgedremeld dat ie er wel in zou passen.
    Om de overgangen goed te krijgen doe je bij de fabrikage van de romp wat katoenvlokken en zo op de naad.
    Maar as je dan een groter motorspant in wil lijmen moet je die katoenvlokken en epoxy wegslijpen.
    Dat is gelukt.
    Nu moet ik alleen nog zien of ik er een 6S in kan persen, voordeel is dat de stroom dan lager is dus ik een lagere capaciteit kan nemen.
    Regelaartje is ook al onderweg, weer zo'n mini ding van 7 gram die 80-100A kan leveren.
    Dan is het alleen nog het zwaartepunt bepalen door een ontvangeraccu van zo'n 350 mAh.
    Maar dit zit er dus allemaal aan te komen.

    Wat krijg je voor die 145-150 Euro.
    Hier ligt het uitgestald.
    Voor vragen kan je Look contacten of mij.

    Tot binnenkort, ik moet nu eerst sneeuw schuiven, 30cm hier in de Eifel.

    IMG_20200228_124353.jpg

    IMG_20200228_124407.jpg

    De vleugels. zijaanzicht met een sleufje voor de servokabels of ligger, alhoewel ik denk dat een ligger niet eens nodig is, het geheel is al sterk met dat abachi.
    IMG_20200228_124430.jpg


    En het stabilo met het flexischarnier ingelamineerd.
    IMG_20200228_124444.jpg



    GJ
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  2. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.264
    Locatie:
    Putten
    Indien je 10inch spoed neemt hoop ik voor je dat hij met de start niet teveel torque heeft anders is het snel gedaan .
    ga je dit toestel gooien of wegschieten , met 1500gr is hij niet te vergelijken met de stilleto, die woog de helft zover ik nog weet , ik heb ook zoiets gehad maar vond hem erg lastig starten vanuit de hand , en deze was rond de kilo .
    Ik vloog hem op 4S .

    Mvg Andre
     
  3. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Wat zit iedereen toch altijd over torque.
    Nou, iedereen, bepaalde mensen.
    Ik heb dat echt nog nooit heel erg meegemaakt, ook kleine pylonkistjes met grote overvierkante props, geen probleem.
    En gewoon uit het handje, niks bungee want dat heeft me wel eens een kist gekost.
    Een Hawk had een 17 inch prop, die is 170 span.
    De Surprise was 180, had een 18x21 prop.
    Die vliegt dan gewoon uit je hand weg
    Tegenwoordig vliegen ze ze al met 21" props, 21x23 of zo.
    Als je dat dan terugrekent dan kan je dit ding ook makkelijk met een 10" uitrusten.
    En een grotere prop is lekkerdar dan een kleine, je krijgt meer trekkracht, dus is ie makkelijker uit je hand weg.
    De Stiletto had 16 fullsize nicads van ik denk 3200 mAh, dat pak woog al 1 kilo.
    Motor was iets van 350 gram, regelaars waren toen ook niet licht dus allen de apparatuur was al 1500 gram.
    Kistje zal dan iets van 2 kilo gewogen hebben en dat vloog, niet graag maar hij deed het wel.
    En nu hebben we veel meer vermogen, dus met wat geluk hoef je hem niet eens echt te werpen, laat staan afschieten.

    GJ
     
  4. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.264
    Locatie:
    Putten
    Je vergelijkt een Hawk met dit kistje, vind ik maar een vreemd vergelijk .
    indien je de maiden maakt film het even ik ben benieuwd hoe eenvoudig je het afgaat en overtuig die bepaalde mensen maar .

    mvg André
     
  5. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Hoezo kan je een Hawk niet vergelijken met dit kistje.
    Als het ene een jetje was geweest en het andere een normaal model zou je bewering opgaan maar nu niet.
    Het heeft een vleugel, stabilo, de vleugel van de Strega heeft nog een kleinere aspect ratio dan die van de Hawk, dus dan zou de Hawk juis sneller last van torque moeten hebben als je het schaalt.
    Verklein de Hawk naar 1 meter, alles delen door 1.7, dan kom je op een koorde van maximaal 11 cm aan de wortel en 7cm aan de tip, dus geeft ie minder weerstand (tegendruk) aan de vleugel dan de Strega want die heeft een koorde van 19 en tip van 12cm.
    Pak daar het stabilo bij, dat van de Strega is 39 cm en van de Hawk zal, als je het schaalt hooguit 23 cm zijn.
    Dan is de motoraanloop van de Strega minder heftig, zou hem zelfs een slowstart kunnen geven, wat bij een F5B kist niet kan, dus dat aanzetmoment ben je ook al kwijt.
    Dus allemaal prima te vergelijken.
    En de praktijk heeft het in het verleden ook al uitgewezen, niet alleen bij mij maar bij heel veel piloten.
    Iedereen heeft het maar over koppel maar ik heb nog nooit 1 kist door koppel de grond in zien gaan, dat was altijd als gevolg van een foute scheve worp, dan lijkt het alsof koppel de oorzaak is.
    Bij de eerste vlucht van de Strega van Jan Brilman werd er ook zo moeilijk gedaan, ding vloog prima weg.
    Piloten die voor het eerst met F5B of F5D achtige modellen gaan vliegen hebben allemaal zoveel angst om het te gooien, nergens voor nodig en ich bedacht dat een bungee mij al 3 kisten gekost heeft waarvan er bij 1 iemand achter de knuppels stond die iets beter vliegt dan ik, hij schijnt NL, EU en Wereldkampioen geworden te zijn.

    En ja, ik zal iemand moeten vinden die de vlucht gaat filmen want er moeten wel bewegende beelden komen.

    GJ
     
    Laatst bewerkt: 28 feb 2020
  6. Look

    Look

    Lid geworden:
    8 jun 2009
    Berichten:
    476
    Locatie:
    Santpoort
    Torque heeft hij niet !! Er vliegen er al verschillende. Met 6s en een hele dikke motor beslist geen torque wel heel snel !!
     
  7. Look

    Look

    Lid geworden:
    8 jun 2009
    Berichten:
    476
    Locatie:
    Santpoort
    Gewoon onderhands weggooien doen we al een jaar gaat prima !!!!!
     
  8. Look

    Look

    Lid geworden:
    8 jun 2009
    Berichten:
    476
    Locatie:
    Santpoort
  9. Look

    Look

    Lid geworden:
    8 jun 2009
    Berichten:
    476
    Locatie:
    Santpoort
    2836 is een veel te lichte motor, advies van GJ is beter !!
     
  10. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.264
    Locatie:
    Putten
    Look ik heb een Strega gehad van 1m span met een 10x12 APC prop erop het was er 1 met retracts maar indien je niet rustig starte dan was een torque onvermijdelijk , dus vandaar mijn vraag hier , indien gooien goed gaat met een 10x10 dan is het een goed ontwerp , ieder model is uiteraard anders , de link naar YouTube werkt niet en op het andere filmpje is net het gooien niet te zien.
    Ze zien er gaaf uit dat zeker .

    Mvg Andre
     
  11. Look

    Look

    Lid geworden:
    8 jun 2009
    Berichten:
    476
    Locatie:
    Santpoort
    Wij hadden beslist geen last van torque, lees de uitleg van GJ, profiel is super en stad is groot genoeg. In België vliegt er een op 6s, commentaar van de vlieger is dat hij nog nooit zo een strak vliegende kist heeft gehad en zo een snelle kist. ook hij heeft geen torque.
     
  12. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ik wil er geen enorme discussie van maken maar de enige keer dat ik torque, dus echt torque en geen foute gooi heb meegemaakt was met een funjet.
    Daar zat een dikke motor met vetraging op en volgens mij een 8" prop.
    Afgeschoten met een bungee, dus helemaal zoals jij het wilt.
    Bij het aanzetten van de motor lag ie op zijn rug.
    En dus ook in een paar delen.
    Dat komt omdat een funjet zich niet "af kan zetten" tegen de lucht.
    Een normaal model heeft spanwijdte dus kan ie zich afzetten.
    Als ik een huidige F5B setup zou nemen, dan heb je een 20" prop met hele harde aanloop en rem en minimaal 20" spoed.
    Die dingen zijn tegenwoordig 180-190 span en hebben hele smalle vleugels, die ook nog eens heel erg licht zijn, 350 gram incl 4 servo's.
    Reken dat naar 1 meter.
    Dan zou je op een pylonracertje (want dat is een klein F5B modelletje qua layout en profiel) 10.5 a 11 inch kunnen draaien en dat doen ze ook.
    Bij de speedcup draaien ze een 11x22 van GM op dat soort modellen en ze vliegen allemaal netjes en recht weg.
    Gegooid want het is verboden een bungee te gebruiken.
    Ergo... torque is geen torque maar gewoon een foute worp, sommige mensen kunnen nou eenmaal niet gooien.
    Zo heb ik al heel wat F5B modellen tijdens wedstrijden aan hun einde zien komen.

    GJ
     
  13. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    En door met de bouw.
    Vandaag even naar Heerlen gereden, de Ikea in Duitsland is op zondag dicht.
    Ik moest wat nieuwe bouwtafels hebben en het gevolg is, ik ben verder gegaan met de bouw.

    Aangezien ik nog geen motor heb die zonder heel veel aanpassingen past (35 serie) ga ik verder met de vleugel en hoop dat er in ieder geval een motor ergens binnen 2 weken arriveert.
    En anders heb ik altijd nog de 4258, die past inmiddels maar voor een gemiddelde bouwer is dat best lastig en aangezien het een bouwverslag moet worden zodat iedereen hem kan bouwen geef ik de voorkeur aan een 35 serie motor.

    De vleugel.. 50cm piepschuim, ingedekt in mijn geval met abachi.
    Balsa is denk ik ook mogelijk.
    En onder de indekking zit glasweefsel, daar kom ik zo nog op terug.

    Eerst gekeken waar de ligger komt.
    De ligger bepaalt de V-stelling en is 50cm lang.
    Omdat de ligger op de plek komt waar ik eigenlijk de servo wil hebben heb ik hem ingekort naar 40cm, de vleugel is sterk zat dan.
    Maar ik heb besloten dat ie op 75mm van de neuslijst komt, van de kale kern gemeten, dus zonder de opgeplakte neuslijst.
    [​IMG]


    De lijntjes geven aan waar hij komt en waar er gesneden moet worden.
    [​IMG]

    Hier de ligger met de V-stelling, ik heb een streep gezet waar het midden is en waar ik hem ga zagen.
    [​IMG]


    Dan denk ik een vlaag van verstandsverbijstering van Look.
    Er zit een sleuf om de servosnoertjes door te kunnen trekken.
    Het is een laagdekker dus de sleuf moet dan aan de bovenkant zitten en niet zoals hier aan de onderkant.
    [​IMG]

    Abachi wil nog wel eens doorscheuren als je het gaat snijden.
    Dus ik heb 2 gaatjes geboord aan het einde, dan kan het niet verder scheuren.

    [​IMG]


    En dan langs een stalen rij met lichte druk de abachi en daarna doorsnijden.
    [​IMG]

    De ligger is 3mm dik dus er gaat een strookje van 3mm uit.
    Maar wat zit er voor weefsel onder?
    Keihard!
    Maar gelukt!

    [​IMG]


    En dan moet het piepschuim nog weg tot aan de andere beplanking.
    Daar heb ik een maniertje voor, ik neem een soldeerbout, niet te heet, en ga door de sleuf heen en weer.
    [​IMG]

    En voila, je ziet het hout aan de andere kant.
    [​IMG]

    Past ie?
    [​IMG]

    Alsof ie er voor gemaakt is!
    [​IMG]

    De andere kant ook gedaan en dan kijken of alles goed tegen elkaar ligt.
    Volgende 3 foto's.
    Kijk zelf maar.
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Nu nog zorgen dat de servosnoertjes er wel aan de bovenkant van de vleugel uitkomen.
    Doe dit voordat je de vleugel aan elkaar lijmt!
    Een mooi streepje gezet waar de sleuven zitten.
    [​IMG]

    En even met het schuurtrommeltje van de Dremel aan de gang gegaan.
    Een mooi gaatje waar 2 snoertjes doorheen kunnen.
    [​IMG]

    Nog een zijaanzicht.
    [​IMG]

    Nu de ailerons.
    Ik zag bij het bouwen dat er maar 1 aileron afgetekend is.
    Ik weet niet of de andere vergeten is omdat mijn Strega nogal een haastklus was maar als dat zo is dan hier hoe je de andere erbij kan tekenen,
    Leg de vleugels met de achterkanten tegen elkaar en neem de positie van de aileron aan de achterlijst over, gewoon een stipje zetten.
    [​IMG]

    Toen was ik even aan het denken hoe Look het bedacht heeft,
    Maar de lijnen lopen parallel aan de vliegpositie.
    Dat is niet parallel aan de neuslijst of achterlijst.
    Ik heb dat gecontroleerd door de vleugels met de koorde gelijkt te leggen en dan een lineaal over de lijn te houden.
    [​IMG]

    Ik heb dus eerst de lijnen in de vliegrichting getekend.
    [​IMG]

    Daarna de diepte van de aierons gemeten.
    Aan de wortelkant 35mm
    [​IMG]

    En de tipkant 30mm
    [​IMG]

    En de ailerons staan erop.
    [​IMG]

    Zoals ik al zei heb ik de ligger ingekort om dat ik daar plek wil hebben voor de servo.
    De sleuven voor de servosnoertjes zijn 17cm lang en ik wil de servo ook zo'n beetje daar laten beginnen want dan zitten ze op het brede deel van de aileron en ook nog in een redelijk dik deel van de vleugel.
    Dus even afgetekend waar de servosleufjes ophouden, de kruisjes markeren dat.
    [​IMG]

    En als laatse voor vandaag even de servo neergelegd waar ie ongeveer zal komen.
    De aansturingen gaan ook weer parallel aan de vliegrichting en niet, zoals je normaal zou doen, haaks op de scharnierlijn.
    Dit alles om zo min mogelijk weerstand in de lucht te hebben.
    [​IMG]



    Dat was het voor vandaag, komende week zal er wel weer meer volgen.

    Grts Gert-Jan
     
    jve en strutter vinden dit leuk.
  14. warbird

    warbird

    Lid geworden:
    31 jan 2013
    Berichten:
    226
    Locatie:
    wuustwezel
    ik vlieg deze kist met 6s en gewoon uit de hand nog nooit problemen gehad met torque, zeer tof toestel trouwens.gr vanuit belgie
     
  15. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    3S, 4S, 6S, dat maakt allemaal niet uit.
    Het gaat om vermogen en dat is volt x ampere.
    Als je op 4S vliegt en je trekt 60 Ampere dan zit je rond de 850 watt
    Op 6S zou je voor 850 Watt maar 40 Ampere nodig hebben.
    Ik wil hem zo rond de 1000 Watt hebben, dat is wat echte F5D pylonkisten nodig hebben om de 300 aan te tikken.
    De Strega is wat lomper dus zal ie geen 300 halen maar ik hoop boven de 250.
    Op 1 meter span is dat best snel om te vliegen.

    GJ
     
  16. Look

    Look

    Lid geworden:
    8 jun 2009
    Berichten:
    476
    Locatie:
    Santpoort
    Warbird uit Woestwezel gebruikt deze combi.
    Een redbrick 200A en een 5000kv inrunner van Dr. Madtrust op 6S. Volgens hem vliegt de Strega zeer strak en heel snel.
     
  17. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Sorry Look maar die setup is onmogelijk.
    Hij zou dan ruim 100000 rpm draaien.
    Een hele goede motor kan max 70000 draaien maar alles boven 25000 rpm is nutteloos, dat is energie omzetten in herrie.
    Redbrick zou ook niet mijn keuze zijn, veel te groot en zwaar.

    GJ
     
  18. Look

    Look

    Lid geworden:
    8 jun 2009
    Berichten:
    476
    Locatie:
    Santpoort
  19. Look

    Look

    Lid geworden:
    8 jun 2009
    Berichten:
    476
    Locatie:
    Santpoort
  20. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Terug uit Bali, hopelijk zonder corona...
    Vol verwachting opende ik mijn garagedeur, daar legt de postbode altijd alles neer als ik niet thuis ben maar helaas, niets.
    In de brievenbus zat wel wat electronica, een regelaartje en wat stekkers.
    Maar geen folie, waar ik al een tijdje op wacht.

    Besloten om het spant maar te gaan monteren, de motor is binnen en het geheel moet 24 uur uitharden.
    Look levert er 2 spanten bij, je kan zelf opgeven wat de boutafstand moet zijn maar omdat ik nog niet wist wat ik erin ging zetten heb ik het zo gelaten.
    Er zitten wel 4 koelgaten in de spanten.
    Het ene spant is groter dan het andere, omdat de neus taps loopt.
    [​IMG]

    En als ze op elkaar zitten ziet het er zo uit:
    [​IMG]
    Sorry voor bovenstaande foto's, dit moest ik even van een beeldscherm fotograferen.

    De spanten moet je op elkaar lijmen, dus eerst ontvetten, dan schuren en dan met UHU endfest op elkaar lijmen.
    Zo ziet het er dan uit, incl meegeleverde bout en moer.
    [​IMG]


    Bij een passing was ik niet tevreden over hoe het spant in de neus zat.
    Look gebruikt hars en katoenvlokken om de scherpe hoeken af te ronden voor het weefsel.
    Maar daardoor blijft er een naar mijn mening te grote afstand tussen voorkant romp en spant zitten.
    Hier heb ik het geprobeerd zichtbaar te maken, ik has met een schuurrolletje op de Dremel al het een en ander weggehaald maar het beviel me nog niet.
    [​IMG]

    Dus een slijpsteentje op de Dremel gezet en de voorrand aan de binnenkant verder weggeslepen.

    [​IMG]

    En dan kan je iets te enthousiast worden en door de romp heen slijpen, geen probleem, beetje epoxyplamuur en niemand ziet het.
    Maar de rand is in ieder geval nu een stuk dunner.

    [​IMG]

    Ik werd er ook gek van dat ik steeds mijn handen pijn deed aan de opening in de romp als ik het spant wilde passen.
    Dus de opening wat groter gemaakt.
    Eerst even afgetekend.
    [​IMG]

    Het luikje opengeslepen met een doorslijpschijfje en de hoeken afgerond met een schuurtrommeltje.
    Stofkapje tegen corona had nu tenminste nut.
    Hoeken altijd afronden, dan scheurt het niet door als je per ongeluk een harde landing maakt.
    Het resultaat, mijn hand kan er nu in zonder steeds stukjes weefsel uit mijn huid te moeten vissen.

    [​IMG]

    Toen het spant gepast.
    Als gegoten.
    [​IMG]

    Alles nog even ontvet met ethanol van de Action.
    En toen de UHU Endfest gemengd.
    Je hebt niet heel veel nodig, de krachten die op de motor komen te staan zijn niet enorm en Endfest is oersterk.

    [​IMG]


    En het zit... zorg ervoor dat er geen Endfest op de schroefdraad komt en ook niet op de voorkant van de romp, afvegen met het doekje met ethanol!
    [​IMG]

    Dan het meegeleverde hulpspant.
    Dat heeft de maat van een 38mm spinner en zo kan je alles uitrichten zodat je niet een model krijgt waar de spinner scheef op de romp zit.
    Het hulpspant komt op de bout en je zet het licht vast, zodat je nog wel een beetje kan schuiven.

    [​IMG]


    Nu ga je zorgen dat het hulpspant aan alle kanten, dus de boven en 2 zijkanten, gelijk ligt met de romp.
    Dan weet je ook zeker dat je spinner er netjes op komt.
    Als het zit dan trek je de moer wat strakker aan en laat alles uitharden.
    Zo zit het nu bij mij en de romp hangt aan de verwarming uit te harden.

    [​IMG]


    Dan nog even kort over de setup.
    Ik had moeite een motor te vinden maar uiteindelijk heb ik maar gekozen voor een 3542 1450Kv.
    Dit ga ik op 5S vliegen en zit dan op een toerental aan de prop van zo'n 22000 in vlucht.
    Propje wordt een APC Elektro 8x8, 8x10 of 7x10, even kijken waar ie het lekkerst mee vliegt.
    En dan de regelaar.
    Ik heb 3 regelaartjes die lekker klein zijn.
    Ik verwacht een stroom van rond de 60A en dat kunnen er maar 2 echt aan, de 2 onderste op de foto, de HGLRC T-Rex en daaronder een nieuw ding, uit China gekregen om te testen, de mosfets kunnen 100A aan, ze zeggen zelf 80A.
    Het bovenste regelaartje heb ik op 50A gehad maar denk dat 60 net even te veel is.
    CIMG3766.JPG

    En een foto van het motortje.
    CIMG3765.JPG


    We gaan het zien..

    GJ
     
    jve vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina