Heeft of weet iemand waar ik headshims kan krijgen in nederland voor een kyosho ke25 nitro motor. Geen enkele modelbouwzaak heefr ze op voorraad.. Of een website waar ik shims in de juiste maten kan bestellen?
Das te verwachten... Is niet iets wat je op voorraad hebt... Geïnformeerd of het überhaupt te bestellen is??? Het enigste wat ik tegen kom is Ebay kyo74025-02 als ik het goed heb.
https://www.amazon.com/Head-Gasket-KE25-Engine-Kyosho/dp/B004NF81N6 https://www.ebay.com/itm/Kyosho-74019-03-Head-Gasket-KE25-/264623810612
En al een telefoontje naar een winkel gedaan en gevraagd wat de levertijd is? Als jij het onderdeelnummer hebt en je belt, kan hij zo in de voorraad van de leverancier kijken of die het heeft. En kan hij je ook vertellen wanneer het binnen is.
Gezien deze motoren door OS gemaakt worden denk ik dat de OS shims ook moeten gaan passen. Is de binnendiameter van de cilinder toevallig 17.5mm? Dat is namelijk de bore van een OSMAX 25xz motor De Novarossi Roma .25 heeft een bore van 17.10mm De Force .25 (= ook HPI nitrostar s25) heeft een bore van 18mm
Hoi Roelof. Klopt, de binnenmaat van de shim is 17.5mm!! Heb me kapot gezocht. Die van de hpi al besteld. Maar passen idd niet. Zag je reacties ook op rcuniverse betreffende een novarossi motor geloof ik. Je hebt wel verstand van zaken! Ging over de zin en onzin van een krukas vullen geloof ik.
Geprobeerd. Echt niemand heeft ze. Al een 2ehands ke25sp gekocht. Is alleen een compleet andere motor.
RCTECH zal je bedoelen Ach ja, ik doe veel met motoren zoals pinchen, tunen en inlopen in een oliebad. Die HPI past niet of zit die te ruim? Een beetje te ruim mag geen probleem zijn en als die te groot is aan de buitendiameter kan je gewoon wat inkepingen erin zetten voor de 4 schroeven. En als het gat te klein is kan je met een schuurtolletje hem heel voorzichtig wel ruimen.. Even met een tang goed beetpakken en dan alleen bij de tang een randje weghalen en zo in kleine stapjes rond gaan.
Ja dat inlopen in een oliebad ook veel over gelezen. Nu ben ik enigzins een leek qua nitro/methanol motoren. Maar normaliter heeft de zuigerkop een iets hogere uitzetting ivm hogere temp (en meer materiaal wat gaat werken) ,dat leek me te niet gedaan te worden door alles op 1 temperatuur te brengen. Maar dat is puur mijn beredenering over wat er gebeurd. Heb er zeer zeker geen enkele ervaring mee! Scheelt je een hoop gezeik in de buurt en met het thuisfront, en behoorlijk wat brandstof.. Vind het zeer zeker interessant. Ondertussen veel bedrijven in de VS waar je je blokje op deze manier kan laten inlopen. Rbmods adam drake en waarschijnlijk veel meer. De shim van HPI is te klein.. heb er ondertussen een novarossi 28-3 op gezet. Ingelopen met de botajell methode. Rond de 100 graden Celsius houden en heel veel heatcycles. Nu me even druk aan het inleren met de afstelling van de LSN. Bang dat ik iets verpest nml.. Mvg Niels
En al die dienstverleners met een oliebad hebben een bak van Nederlands makelaardij Er zijn veel mensen die denken dat dit een foute methode is en zonder enige ervaring het geheel afkraken/afraden. Allereerst haal je de klemming er niet geheel mee weg, er blijft behoorlijk nog wat zitten. En dan heb je na het opstarten van de motor meer uitzetting in de zuiger en door het verhitten en afkoelen blijft er een blijvende groei achter dus na het bad moet je nog steeds inlopen maar dat kan in een 3 tankjes op een iets rijke afstelling gedaan zijn. Maar goed dat je passende shims hebt gevonden.
Ah is het een Nederlands concept? Doel niet zozeer op de klemming van de cilinder. Eerder dat het niet mogelijk is dat hij compleet inloopt ivm dat de zuiger niet de temp bereikt om goed uit te zetten en dus in te lopen. Maar het ruwe werk word op deze manier zeer zeker gedaan. Dat er daarna nog 3 tankjes door moeten wist ik niet. Vind het een interessante methode. En een stuk vriendelijker voor de drijfstang etc. Leuk bedacht! Misschien dat het ooit nog eens een hype wordt. Je ziet steeds meer mensen die langzaam aan weer overstappen naar nitro.
Niet echt Nederlands, het is iets dat -naar wat ik had begrepen- bij Maxima wordt toegepast (Maxima heeft een eigen lijn motoren bij OSMAX vandaan). Een clubgenoot is daarmee aan de slag gegaan en heeft iets gebouwd en zijn er maar een paar gemaakt en verkocht. Een ander Nederlands persoon die ik goed ken heeft op basis van dat ontwerp ook wat gemaakt en heeft ondertussen al ruim 100 verkocht tot zover ik weet en inderdaad heel veel aan bekende rijders, winkels en tuners maar ook enkele fabrikanten. Inderdaad door de vele smering en lage snelheden wordt de zuiger met beleid voor een 70 tot 80% ingelopen, de zuiger komt er ook als een spiegel uit. Ook ik heb er een paar gemaakt naar mijn idee en gebruik het volop, zou niet anders meer willen. En dat mensen er ook tevreden over zijn wordt bewezen dat ik aan het begin van het seizoen altijd wel wat motoren opgestuurd krijg om even in te lopen.
Ik zou niet weten wat er mis is aan deze methode van inlopen. Wel weet ik dat als je je in het topsegment begeeft, ze het allemaal beter weten.
Wat er wel mis is is dat de bus niet recht trekt zoals die normaal in bedrijf zou doen door de hitte boven en de koeling onder maar uiteindelijk helpt dat alleen maar mee om een soort van olie-schraper op top van de zuiger te krijgen. Omdat de cilinder conisch blijft zal de bovenrand van de zuiger ook een beetje schuin inslijten. Dat schuine randje zal er voor zorgen dat die makkelijker olie tussen de zuiger en cilinder schraapt als de cilinder in bedrijf recht trekt. Dit is duidelijk terug te zien aan een donker gekleurd randje boven langs de zuiger nadat de motor ook echt gelopen heeft. Maar er zijn ook argumenten als een verkeerde belasting op het drijfwerk, niet ingesleten daar waar het moet (tussen de 2 groefjes op de zuiger) en verkeerde temperatuur naast het idee dat de zuiger helemaal op maat inslijt. Zelfs al zou dat laatste gebeuren, door de 1e echte start zal de zuiger meer uitzetten en door het weer afkoelen enige groei behouden. Draai maar een stuk staal op een lagerpassing, hard het materiaal en je zult merken dat het lager niet meer past. Daar zijn meningen over verdeeld, ik merk er niet veel van maar er zijn mensen die het van wel beweren. Hun argument is er wel 1 om over na te denken. Omdat de zuiger geheel gesmeerd door de klemming wordt geperst en daardoor amper inslijt zou de zuiger door de druk in die klemming ook lichtelijk aan de oppervlakte gesmeed worden. En smeden van metalen (zelfs zuigers) zou een sterker/taaier materiaal geven.
Ik zie dat je uit Emmen komt, ik woon inj Schoonebeek. Ik heb nog een oude Kyosho motor liggen. Misschien dat de headshim van die motoren ook bij jou passen. Die zou je zo kunnen overnemen van mij dan. ik zal vanavond kijken wat de diameter daar van is. M.v.g. Mark
Ik had nog gekeken maar was van een .21 motor en dat is een andere maat Mooi dat je ze wel hebt nu. M.v.g. Mark