Hallo Ik vlieg al een tijd met een vbar neo met pro software (heli) Nu heb ik een vbar neo basic bijgekocht .mijn vraag is kan ik deze gebruiken in een vliegtuig zonder de dure software extra aan te schaffen Beste groeten Danny
De VBasic is in principe een 'gewone ontvanger' voor de vbar control zonder bijzondere functies (gyro etc.) dus als dat is wat je nodig hebt kun je er een vliegtuig mee vliegen. Let wel op met analoge servo's! Die zul je moeten wisselen voor digitale als ik het goed begrepen heb.
Hmm, deze Facebook post spreekt het verhaal omtrent analoge servo's weer tegen. Ik kan er geen eenduidig antwoord over vinden https://m.facebook.com/story/graphq...wMDAzMTM3OTE0NjA5MjpWSzoxNDgwMjA5NTYyMTQxMDU0
Even nagevraagd in de vcontrol Facebook groep: analoge servo's werken ook gewoon en je kan macrocells gebruiken om speciale mixen te maken. Verder zit er een 'autotrim' functie op bij de Vbasic om je kist te kunnen trimmen
Analoge servo`s werken wel maar ze gaan in no time stuk. Vraag mij niet hoe ik dat weet. Mikado zegt ook dat je alleen digitale servo`s mag gebruiken op een V bar.
Analoge servo's op een vleugel schijnen geen problemen te geven, maar er gaan ook daar weer tegenstrijdige verhalen over in de rondte
Ze branden langzaam op, of ze op een vleugel of onder een tuimelschijf zitten maakt niks uit. Ik heb hier 3 stuks Futaba S3113 die op een V bar werkten, en nukken gingen vertonen. Zijn toch niet de minste servootjes.
Schijnbaar draaien swash servo's bij de NEO standaard op 144Hz maar als je een vleugel model instelt en macrocells gebruikt draaien de servo's maar op 70Hz. Dat zou het verschil maken volgens sommigen. Maar als aangegeven: er gaan verschillende verhalen rond.
De quote komt van het forum, van (moderator) Rainer Edit: je hebt er dus wel Pro voor nodig dus met een Vbasic gaat het niet werken.