F1B, wakefield.

Discussie in 'Vrije vlucht' gestart door BBruins, 12 sep 2017.

  1. HBZWEEF

    HBZWEEF PH-SAM

    Lid geworden:
    8 okt 2008
    Berichten:
    523
    Locatie:
    Harderwijk
    2,5 gram incl batterij/accu? Da's niet veel!
     
  2. BBruins

    BBruins

    Lid geworden:
    20 dec 2014
    Berichten:
    1.569
    Locatie:
    Den Haag
    Nee zonder batterij is dat. Stand alone zit er een 1s 170mAh lipo bij. Dus dan wordt t misschien 3.5 gram of 4.

    De accu zit al aan boord voor de timer dus daar wordt ie bij aan gehangen. De Pim zender die Henk aanhaalt is ook nog aan boord voor back up
     
  3. HBZWEEF

    HBZWEEF PH-SAM

    Lid geworden:
    8 okt 2008
    Berichten:
    523
    Locatie:
    Harderwijk
    Is het signaal van de gps niet zo goed dat de Pim pieper achterwege kan blijven?
     
  4. BBruins

    BBruins

    Lid geworden:
    20 dec 2014
    Berichten:
    1.569
    Locatie:
    Den Haag
    Ja tot de accu leeg is. Of de accu kapot gaat. De pim beacon heeft een eigen accu die t een week volhoud. De timer zal wel draaien op de accu spanning tot de dt. Maar daarna gaat de gps aan of niet als de spanning te laag is. Met andere woorden het moet zich aan mij nog bewijzen voorlopig.

    Voorlopig nog dubbel. Eigenlijk iedereen heeft de uitvoering dubbel. Allard (die het praatje gaf op de vergadering) heeft nog zo'n beacon geintegreerd op t bord van zijn timer als extra.
     
  5. BBruins

    BBruins

    Lid geworden:
    20 dec 2014
    Berichten:
    1.569
    Locatie:
    Den Haag
    Of een ander voorbeeld iemand vergeet de gps aan te zetten. De pim zender stop je een batterij in en prop je in je model. Dus vandaar liever beide...
     
  6. HBZWEEF

    HBZWEEF PH-SAM

    Lid geworden:
    8 okt 2008
    Berichten:
    523
    Locatie:
    Harderwijk
    Duidelijk, dank voor de uitleg..
     
    BBruins vindt dit leuk.
  7. BBruins

    BBruins

    Lid geworden:
    20 dec 2014
    Berichten:
    1.569
    Locatie:
    Den Haag
    Als je wat tijd over hebt dan maar bouwen.

    S even kijken waar zijn we ook alweer gebleven.

    Na de laatste paar wedstrijden is er een en ander ook beschadigd aan de props. De spinnerdoppen hadden allen schade. En heb nog een nieuwe propkop gekocht dus alle 3 een nieuwe neus.
    20200402_150458.jpg
    Neusdopje weer netjes op de prop en klaar weer.
    20200403_184032.jpg
    Dan weer verder me de nek.
    De schroefjes voor de ww zitten in de weg dus die moet ik verzinken.
    20200404_142823.jpg
    Prima gelukt.
    20200404_144518.jpg
    Daarna meteen maar weer even alle spullen in de romp gebouwd en getest. Tot zover past alles.

    Een aantal zaken die nog niet helemaal op orde was onder andere mijn modellenkoffer. De staartbomen pasten niet goed in vakken dus dit met een schuurklos aangepakt en hop alles weer oke.
    20200404_184254.jpg
    Ik ben nog s door mijn spullen heengegaan en overlegt met mijn vrouw of ze nog mee wil in wakefield vliegen. Ze wil lekker haar eigen dingen doen dus ik heb wat spullen over. Dit geeft de kans voor een model of 2 extra.

    1 daarvan gaat een fly off model worden.
    20200402_133350.jpg
    De motorbuis en staartboom zijn al bijna klaar. Aan de staart nog dingen te doen maar dat komt langzaam aan wel.

    Wat komt hier nou op qua vleugels.
    Op deze kist komt een 180cm vleugel, met 6 panelen en een apart profiel ten opzichte van de rest. Gewoon wel op ribben, er is een versie van deze vleugel volledig in carbon. Dat vind ik wat te gevoelig qua reparatie e.d
    IMG_0420.JPG
    Het gaat om deze set.

    Hierbij wil ik zelf een stabilo bouwen dus moet er een tekening komen met het juiste formaat en lay out.
    Screenshot_20200404-184413_Drive.jpg
    De uiteindelijk tekening heeft netjes alle maten en alles erbij maar dit is een eerste opzet.
     
    tjarko, Bruno van Hoek en Énke Blériot vinden dit leuk.
  8. BBruins

    BBruins

    Lid geworden:
    20 dec 2014
    Berichten:
    1.569
    Locatie:
    Den Haag
    20200405_144146.jpg
    Vandaag paar klepjes gemaakt.

    Nu hoor ik jullie gewoon denken waarom een glasplaat en de andere carbon. Achter de glasplaat komt de timer. De timer instellen en programmeren gaat via infrarood, door carbon gaat dat niet. Nu kan ik een carbon plaat maken met een vakje glasplaat erin maar dat is mij veel te bewerkelijk.

    Het carbon plaatje ervoor wil ik vast zetten met een sluiting. Denk dat Henk wel weet wat ik bedoel. Die veersluitingen op klepjes zoals bij A2 en F1Q. Heb jij een idee ze zelf te maken?
     
  9. Énke Blériot

    Énke Blériot PH-SAM

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    2.023
    Locatie:
    Zwolle
    Kan..stukje U profiel 10x10x10x1 ( bouwmarkt/ijzerhandel) als basis
     
  10. stunthenk

    stunthenk PH-SAM

    Lid geworden:
    7 feb 2006
    Berichten:
    1.232
    Locatie:
    Amersfoort
    Zouden twee magneetjes een alternatief zijn?
     
  11. BBruins

    BBruins

    Lid geworden:
    20 dec 2014
    Berichten:
    1.569
    Locatie:
    Den Haag
    Die willen met een klap of crash wel s losvliegen. En dan ben ik meer kwijt dan ik zou willen.
     
  12. BBruins

    BBruins

    Lid geworden:
    20 dec 2014
    Berichten:
    1.569
    Locatie:
    Den Haag
    Moest daar nog meer bijkomen?
     
  13. Énke Blériot

    Énke Blériot PH-SAM

    Lid geworden:
    29 jul 2014
    Berichten:
    2.023
    Locatie:
    Zwolle
    Pennetje gemaakt van 2 mm lasdraad ( dus zacht) en een gaatje van 0.8 mm er dwars door...dan nog een dun spiraal veertje en een knopspeld stukje door het dwarsgat.. Moet te doen zijn met eenvoudige middelen.
     
    BBruins vindt dit leuk.
  14. BBruins

    BBruins

    Lid geworden:
    20 dec 2014
    Berichten:
    1.569
    Locatie:
    Den Haag
    Ook maar even aan t rekenen geweest aan de vleugel oppervlaktes.

    Kwam er dus achter dan een stabilo net niet klopt. Het gaat om de slanke kist. Een model dat vorig jaar eigenlijk nog niet goed aan t vliegen kwam. Dus dit geeft de kans ook meteen maar een nieuw stabilo te bouwen.

    Hierover later meer hoe dat gedaan wordt.
     
  15. BBruins

    BBruins

    Lid geworden:
    20 dec 2014
    Berichten:
    1.569
    Locatie:
    Den Haag
    20200503_183954.jpg
    Eerste probeersels voor de nieuwe stabilo ribben. Binnenkort de ribben snijden en stabilo bouwen.
     
  16. BBruins

    BBruins

    Lid geworden:
    20 dec 2014
    Berichten:
    1.569
    Locatie:
    Den Haag
    20200508_180001.jpg
    Alles klaar voor nieuw stabilo. Ribben gesneden, achterlijst en ligger liggen klaar. Capstrips was nog even zoeken maar heb gelukkig nog 1 mm capstrips.
     
  17. BBruins

    BBruins

    Lid geworden:
    20 dec 2014
    Berichten:
    1.569
    Locatie:
    Den Haag
    20200509_101834.jpg
    Bouwbord klaar
    20200509_135414.jpg
    Ribjes en achterlijst op z'n plek.
    20200509_150215.jpg
    Voorlijst er tegenaan en in vorm geschuurd. Nu de capstrips nog en kan dan de ligger vastlijmen aan de ribben.
     
  18. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.307
    Locatie:
    Dordrecht
    Mooi hoor maar ziet er kwetsbaar uit die verbinding tussen rib en achterlijst
     
  19. BBruins

    BBruins

    Lid geworden:
    20 dec 2014
    Berichten:
    1.569
    Locatie:
    Den Haag
    Boven en onder komen nog cf capstrips tot op de achterlijst. Zal je verbazen hoe sterk dat vervolgens wordt.
     
  20. BBruins

    BBruins

    Lid geworden:
    20 dec 2014
    Berichten:
    1.569
    Locatie:
    Den Haag
    Beetje info over het cf.

    Achterlijst is 0.4 bij 1 mm. De capstrips zijn 0.1 bij 1 mm.

    In de juiste verbinding kun je hele stijve en super lichte constructies maken.
     
    Rick NL vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina