Nee zonder batterij is dat. Stand alone zit er een 1s 170mAh lipo bij. Dus dan wordt t misschien 3.5 gram of 4. De accu zit al aan boord voor de timer dus daar wordt ie bij aan gehangen. De Pim zender die Henk aanhaalt is ook nog aan boord voor back up
Ja tot de accu leeg is. Of de accu kapot gaat. De pim beacon heeft een eigen accu die t een week volhoud. De timer zal wel draaien op de accu spanning tot de dt. Maar daarna gaat de gps aan of niet als de spanning te laag is. Met andere woorden het moet zich aan mij nog bewijzen voorlopig. Voorlopig nog dubbel. Eigenlijk iedereen heeft de uitvoering dubbel. Allard (die het praatje gaf op de vergadering) heeft nog zo'n beacon geintegreerd op t bord van zijn timer als extra.
Of een ander voorbeeld iemand vergeet de gps aan te zetten. De pim zender stop je een batterij in en prop je in je model. Dus vandaar liever beide...
Als je wat tijd over hebt dan maar bouwen. S even kijken waar zijn we ook alweer gebleven. Na de laatste paar wedstrijden is er een en ander ook beschadigd aan de props. De spinnerdoppen hadden allen schade. En heb nog een nieuwe propkop gekocht dus alle 3 een nieuwe neus. Neusdopje weer netjes op de prop en klaar weer. Dan weer verder me de nek. De schroefjes voor de ww zitten in de weg dus die moet ik verzinken. Prima gelukt. Daarna meteen maar weer even alle spullen in de romp gebouwd en getest. Tot zover past alles. Een aantal zaken die nog niet helemaal op orde was onder andere mijn modellenkoffer. De staartbomen pasten niet goed in vakken dus dit met een schuurklos aangepakt en hop alles weer oke. Ik ben nog s door mijn spullen heengegaan en overlegt met mijn vrouw of ze nog mee wil in wakefield vliegen. Ze wil lekker haar eigen dingen doen dus ik heb wat spullen over. Dit geeft de kans voor een model of 2 extra. 1 daarvan gaat een fly off model worden. De motorbuis en staartboom zijn al bijna klaar. Aan de staart nog dingen te doen maar dat komt langzaam aan wel. Wat komt hier nou op qua vleugels. Op deze kist komt een 180cm vleugel, met 6 panelen en een apart profiel ten opzichte van de rest. Gewoon wel op ribben, er is een versie van deze vleugel volledig in carbon. Dat vind ik wat te gevoelig qua reparatie e.d Het gaat om deze set. Hierbij wil ik zelf een stabilo bouwen dus moet er een tekening komen met het juiste formaat en lay out. De uiteindelijk tekening heeft netjes alle maten en alles erbij maar dit is een eerste opzet.
Vandaag paar klepjes gemaakt. Nu hoor ik jullie gewoon denken waarom een glasplaat en de andere carbon. Achter de glasplaat komt de timer. De timer instellen en programmeren gaat via infrarood, door carbon gaat dat niet. Nu kan ik een carbon plaat maken met een vakje glasplaat erin maar dat is mij veel te bewerkelijk. Het carbon plaatje ervoor wil ik vast zetten met een sluiting. Denk dat Henk wel weet wat ik bedoel. Die veersluitingen op klepjes zoals bij A2 en F1Q. Heb jij een idee ze zelf te maken?
Pennetje gemaakt van 2 mm lasdraad ( dus zacht) en een gaatje van 0.8 mm er dwars door...dan nog een dun spiraal veertje en een knopspeld stukje door het dwarsgat.. Moet te doen zijn met eenvoudige middelen.
Ook maar even aan t rekenen geweest aan de vleugel oppervlaktes. Kwam er dus achter dan een stabilo net niet klopt. Het gaat om de slanke kist. Een model dat vorig jaar eigenlijk nog niet goed aan t vliegen kwam. Dus dit geeft de kans ook meteen maar een nieuw stabilo te bouwen. Hierover later meer hoe dat gedaan wordt.
Alles klaar voor nieuw stabilo. Ribben gesneden, achterlijst en ligger liggen klaar. Capstrips was nog even zoeken maar heb gelukkig nog 1 mm capstrips.
Bouwbord klaar Ribjes en achterlijst op z'n plek. Voorlijst er tegenaan en in vorm geschuurd. Nu de capstrips nog en kan dan de ligger vastlijmen aan de ribben.
Boven en onder komen nog cf capstrips tot op de achterlijst. Zal je verbazen hoe sterk dat vervolgens wordt.
Beetje info over het cf. Achterlijst is 0.4 bij 1 mm. De capstrips zijn 0.1 bij 1 mm. In de juiste verbinding kun je hele stijve en super lichte constructies maken.