De perikelen van WdeW;

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door WillydeWoofer, 9 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.929
    Locatie:
    Rotterdam
    geloof me.
    je bent niet de enigste..
    Je bent wel iemand waarbij ieder foutje resulteert in een hoop brandhout.
    echt geluk heb je daar niet mee...

    ik zelf knipte laatst in een gloedjenieuwe kist (70cc dubbeldekker) even een draadje door, met als doel deze wat te verlengen.
    heb je wel eens. je denkt alles goed te hebben uitgemeten. je plempt de boel in de kist.
    maar dan mist hij toch net ff 3 cm.
    en an sich, het doorknippen ging goed.
    alleen de vlam, rook, en verkoold hout was niet de bedoeling.
    was ff vergeten dat 1 van de ontvangerlipo's nog aangesloten zat. kleinigheidje.

    schade:
    - schone broek
    - kabelkous, finaal doorgefikt
    - brandplek waar hij het hout raakte
    - ik ben nog steeds 20 cm servodraad kwijt, + en -

    dankzij de kabelkous was de rest van de kabelboom gelukkig nog heel. flambeersessie was niet die kant opgeslagen gelukkig..
    overgebleven kous met restanten draad hangen nu aan mn werktafel. als waarschuwing :D
     
    WillydeWoofer vindt dit leuk.
  2. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.317
    Locatie:
    Hell
    Ach bij welke knutselaar zijn er in huis geen neergeslagen milligrammen; lood, goud, tin en koper te vinden. :oops:
     
    WillydeWoofer vindt dit leuk.
  3. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.686
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    WillydeWoofer vindt dit leuk.
  4. Arnold 85

    Arnold 85 Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    14 jul 2015
    Berichten:
    2.438
    Locatie:
    Lunteren
  5. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.801
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Arnold 85 vindt dit leuk.
  6. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.859
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Oh... jaren geleden toen ik weer opnieuw begon met de mx12 heb ik ook wel wat rare dingen gehad.
    Ik ga vliegen bij de ACK, iedereen zit gezellig op het terrasje met een colatje.
    Dus allemaal naar mij kijken en commentaar leveren.
    Gewoon simpel kistje en hij crasht ergen achter in het weiland
    Ik denk, laat maar liggen, pak de volgende kist wel.
    Dat kon nog makkelijk met 35mc.
    Dus ik pak een ander model in het menu, en zet de kist klaar.
    Ik stijg op en hij crasht eigenlijk meteen over de sloot.
    De roeren deden het, dat had ik gecontroleerd maar was vergeten te controleren of ze wel de goede kant opgingen.
    Dat zouden ze misschien wel gedaan hebben als ik model met "enter" bevestigd zou hebben.
    Nu pakten ze de instellingen van het oude model.
    Raar ding in de mx12.
    Afijn, die ook laten liggen, toen maar een jetje gepakt.
    Model in de zender en dit keer ge-entert en goed gecontroleerd.
    Afschieten met een bungee.
    Eerste poging mislukt.
    2e poging knalt ie in een molshoop.
    3e poging vliegt ie maar heel raar, heb een draaicirkel van een paar honderd meter en hij reageert amper op de roeren.
    Ik heb hem op het veld gekregen.
    Bleek dat door de knal in de molshoop de accu naar voren geschoten was dus hijwas extreem voorlijk geworden.
    Ander ding met een jetje, de jepe piranha.
    Mooi in camouflagekleuren gespoten.
    Na het sluiten van de winkel nog even met Gerben de nieuwe Pyranha uitproberen.
    Het begon al wat te schemeren.
    Ding afgeschoten richting ondergaande zon.
    Vliegt leuk.
    Dan even laag overkomen en dat was fout.
    Richting schemering... model kwijt.
    Camouflagekleuren werkten goed.
    We hoorden hem wel maar zagen hem niet.
    Van het gas af en een doffe klap.
    Het heeft nog een tijd geduurd voor we hem terugvonden.
    Alles in elkaar gelijmd en van het restant een mal getrokken.
    Daarna heb ik geloof ik nog 3 piranhas gebouwd uit die mal.
    Jammer dat Jepe op dat piepschuim overgestapt is.

    GJ
     
    WillydeWoofer vindt dit leuk.
  7. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.801
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Ik ga meteen mijn psychiater afbellen :D.
     
  8. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.859
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Houden die dan nog praktijk met die coronagekte in Nederland?.
    Ik sta op het punt richting vliegveld te gaan.
    Ondanks de leugens van klm dat er niets meer vliegtben ze mensen dus dwingen 900 euro extra te betalen om thuis te komen gaan wij lekker gratis omgeboekt naar Garuda via Jakrta naar Amsterdam.
    Ben benieuwd wat ik daar aantref.

    GJ
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  9. freekt

    freekt Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    9 mrt 2008
    Berichten:
    1.322
    Locatie:
    Den Haag
    safe flight
     
  10. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.132
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Gratis? Zo hoort het ook.

    Mijn knorrigste kleun?
    Dat was mijn Rascal 40....
    Gedeeltelijk herbouwd door de romp opnieuw uit te vinden... (zit nu in doos op zolder) en uiteindelijk met opnieuw uitgevonden tweedehandsje uit Delfzijl... de lucht te door schoolzwemmen...

    https://www.modelbouwforum.nl/threads/herbouw-rascal-40-ga-het-proberen.168189/

    Ach ja... had nukken in de lucht... leer je mee leven... starte soms met boemerang... tegen sturen, timen, up... soort ricochet... altijd allert.

    Ailerons verwisseld bij kletsen en uitzetten van spoileons. Oude fout... staart er af.

    Tekeningen die ik had gemaakt met een Great Planes Sportser vergeleken... nieuwe staart en stabilo uit de duim gezogen... en vastgelegd in tekening...

    En nu? Vliegt alsof het altijd zo moet zijn geweest. Starten zonder correctie, een staart die in bocht niet meer aanvoelt als een tas met zware boodschappen...

    Moraal van het verhaal? Vandaag geen moraal...

    Groet Bas
     
    WillydeWoofer vindt dit leuk.
  11. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.801
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Kom veilig weer terug.
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  12. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.801
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Het lijkt hier facebook wel met al die likes :D.
     
    GJVO, jve, Arnold 85 en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.132
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Onze oude teckel krijgt veel likkie-likes op 'Fascebook'
    Haha... hoppa, weer een like erbij hieboven :)
     
  14. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.801
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    We gaan verder. Zelf de ontvanger aansluiten en de zender installeren.

    Het was een en al ergernis. In de eerste plaats heeft de Easy Star geen aelerons.
    In de sumiere handleiding is nergens te vinden wat je dan moet doen. Een collega kwam
    op het idee om rudder aan te sluiten op een van de aelerons. Voor mij geheel onlogisch,
    maar dat werkte wel. Nog even reversen, dat lukte wel en het was geregeld.

    Even terug naar het begin. Het binden van de ontvanger. In de handleiding van de ontvanger,
    staat hoe het moet. Maar NERGENS staat, dat je het knopje op de ontvanger zeer lang ingedrukt
    moet houden. Hoe moet ik dat dan weten? Zo gaan dit soort dingen nou altijd.

    Dom. Ik had de motor op een verkeerde ingang gezet. Tel dat er nog bij op en je bent zomaar 2 uur bezig.
    Wel met wat pauzes tussendoor. Dat dan weer wel.

    Uiteindelijk vloog de Easy Star. Toch de 300km nog even aangetikt.
     
  15. easy

    easy

    Lid geworden:
    15 sep 2011
    Berichten:
    1.724
    Locatie:
    Antwerpen
    Als het toestel geen ailerons heeft dan gaat men inderdaad zo goed als altijd het kanaal van de ailerons gebruiken.

    Zodat de "hoofdbesturing" hetzelfde blijft.

    Denk dat dit ook te maken heeft met het feit dat velen eigenlijk zo goed als nooit hun rudder gebruiken tijdens het vliegen :cool:

    En dan komt het beste als die piloten dan gaan leren heli vliegen.. en ze gaan een bochtje maken.. dag heli.

    Dus mensen die van vliegtuig naar heli gaan.. vlieg/leer eerst goed met je rudder vliegen en leer 4kanaals ipv 3 kanaals met je vliegtuig te vliegen. :)


    (Dit maar gewoon even ter zijde :offtopic:)
     
  16. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.929
    Locatie:
    Rotterdam
    misschien ook een beetje het verschil tussen zelf leren vliegen, of bij instructeur.
    bij een instructeur, aan de kabel, zul je ongetwijfeld eerst leren vliegen op hoogte.
    diverse stappen.
    examenprogramma wordt erin geramd.
    dan leer je al werken met je staart, anders redt je het niet.
    het rondje vliegen voor je is geen onderdeel van het examen, maar is in de regel geen extreme uitdaging. bij de mensen die ik tot nu toe heb gezien


    Persoonlijk heb ik meer problemen met de starre gasduim..
    in het begin altijd veeeeeeeeels te laat met pitchcorrecties, waardoor de heli eerst de grond in gaat, voor je de duim omhoog ziet komen.
    dit vang je natuurlijk op als instructeur, maar het gebeurt vrij vaak voor de routine erin gaat zitten.
    dat rondje vliegen komt in de regel pas als diegene kan hooveren, en meestal hebben ze tegen dat punt al enigszins leren werken met de staart.
    vaak.

    tegelijk, ik ben van origine helipiloot.
    ik merk dat ik op een kist zonder rudder, toch rudder zit te sturen :D
     
    easy vindt dit leuk.
  17. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.801
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Uh ...... heren....... ik vlieg geen heli´s.
     
  18. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.929
    Locatie:
    Rotterdam
    wij wel :D

    dus als je nog eens een uitdaging zoekt, zo'n ding met ventilator bovenop is een goeie:D
     
  19. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.801
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Alsjebieft niet, ik krijg hier af en toe al hoorntjes van :mad: :confused: :oops:
     
    easy vindt dit leuk.
  20. Tbird2

    Tbird2

    Lid geworden:
    7 nov 2008
    Berichten:
    710
    Locatie:
    Doesburg
    Maar vanaf vandaag wet jet!
    Het is goed weer, succes met de maiden.

    ;)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina