De perikelen van WdeW;

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door WillydeWoofer, 9 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Goede uitleg weer Student. Je bent bij deze bevorderd tot Leraar :D.

    Power heeft dit gekke ding genoeg. De MK1 was aanzienlijk langzamer.
    Deze is zonder aelerons. Dat is ook al weer wennen.
    En hij gaat richting een zwever en daar heb ik ook geen ervaring mee.

    Het knuppelgevoel dat ik voor de winter had, is inmiddels weer terug.

    In het Paasweekend begin ik met de FourStar. We kunnen toch verder nergens heen.
     
  2. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.936
    Locatie:
    Rotterdam
    ok, zonder ailerons is dan weer ff een verhaal apart.
    ik moet ook bekennen dat ik nooit zonder ailerons gevlogen heb, en ook niet van plan ben dat te doen (tenzij een noodsituatie dat vraagt:D)
    pak dan voor wind in ieder geval even een kist met ailerons.. heb je wat meer controle.

    een kist wordt echt niet zomaar op zijn rug gelegd door een windvlaag.
    maar als er wat geks gebeurt, zou ik toch liever die extra controle hebben.

    En ik ben nu zoveelste jaars student :D
    ik mag nu ook huiswerkles geven af en toe..
     
  3. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Vliegen zonder ailerons is een uitdaging.
    Maar je kan nog steeds met zo'n kist rollen, wordt dan wel een soort barrelrol maar het kan wel.
    En windkracht 3 vind je te hard?
    Je lijkt wel een duitser, die klaagden ook toen er tijdens een nederlandse wedstrijd een normaal nederlands windje stond.
    Bij de club in Alkmaar was er altijd wind en we stopten eigenlijk nooit met lessen omdat het te hard waaide, je leert dan juist vliegen.
    Alleen als je over de sloot binnen moest komen en de wind stond verkeerd dan had je een hobbeltje in je aanvlucht, doorstartje en nog een keer proberen.
    Dat de Escapade zo goed vloog zit tussen je oren, je hebt er niet voor niets 3? gecrasht, dus zo goed was ie dan niet als trainer.
    1 van de betere trainers blijft voor mij toch de Calmato hoogdekker.
    Je kan daar ook kunstvlucht mee doen, het ding is goedkoop, sterk en redelijk vergevingsgezind.
    En niet zo suf als een Charter.
    Je moet pas met een laagdekker gaan vliegen als je een hoogdekker altijd onder controle hebt, dus ook met windkracht 5-6.
    En daarnaast dan een (electro)zwever, dat is een andere vorm van vliegen, bij een zwever moet je echt goed je landingcircuit inschatten want je hebt geen 2e kans om te landen.

    GJ
     
  4. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    De EasyStar was bedoeld voor op de Petit Ballon in de Vogezen. Begin juni zal daar nog niet veel van terecht komen. Als het al weer mag,
    vraag ik mij af of ik het zelf al weer verantwoord vind. Ik ben toch voorzichtig. Er zijn echter veel ergere dingen.

    Groeten van een beginnend gevorderde, dan wel van een gevorderd beginner :D.
     
  5. dries_neyrinck

    dries_neyrinck

    Lid geworden:
    14 aug 2013
    Berichten:
    2.650
    Locatie:
    Oordegem
    Ik vlieg af en toe nog wel eens zonder ailerons.
    Een enkele keer per jaar laat ik mijn oude Westerly nog eens buiten en dan doe ik zowel vluchtjes zonder als met aileronvleugel (zonder heeft uiteraard veel meer V-stelling)
    Ook een oude Vicomte heeft geen ailerons maar er vallen genoeg capriolen mee uit te halen. Inclusief (wokkel)rollen.
    Ah, en mijn recentste Polo: https://www.modelbouwforum.nl/threads/svenson-polo.269630/
     
  6. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Als we maar leut hebben. Wat maakt het allemaal uit.
    Vanmiddag gezellig met een vriend gevlogen. Heerlijk rustig op het veld. 23 graden, zonnetje. Lekker gekeuveld. Wat wil een mens nog meer?
     
  7. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.398
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
  8. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Hartelijk dank voor de tip.
    Binnenkort zou ik naar de Vogezen gaan, maar deze trip zal niet doorgaan. Als het al mag van de deskundigen, betwijfel ik of ik het wel aan durf.
    Mijn vrouw vraagt me nagenoeg elke dag, om toch voldoende afstand tot anderen te houden.
    Omdat ik zelf geen zwever van nature ben, is de EasyStar voorlopig goed genoeg.
     
  9. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Beste mensen,

    Vanmiddag begin ik met het oefenen van de figuren voor het motor-brevet. "O ja, echt waar?"
    Ja, serieus, zonder dollen. Ik wil zelfs het officiele KNVVL brevet halen. "nou zeg, toe maar,
    veel gekker moet het niet worden" Het moeilijkste lijkt mij nog om die figuren te onthouden.
    Het vliegen ervan dat gaat zeker lukken.Daar ben ik eerder al eens mee bezig geweest. Ik ben
    toen blijven steken bij de vlakke 5.
    Het leuke is, dat ik dat samen met een gelijkgestemde (musicus heh :D) vlieger ga doen. Hij heeft
    een Kalm Aan Zo (Calmato) laagdekker en ik een FourStar laagdekker. Gezellig samen oefenen en
    daarna het brevet halen.

    Op dit moment zijn alle KNVVL verenigingen gesloten, maar zo gauw die weer open gaan, kunnen
    wij aan de bak.
    Bij mijn eigen club is het niet mogelijk om een brevet te halen en vereniging waar ik ook vlieg,
    kent men een eigen brevet. Kortom, zijn wij op zoek naar een vereniging waar wij het examen kunnen afleggen.
    Wij wonen beiden in de buurt van 's-Hertogenbosch, dus liever niet in Groningen, Maastricht,
    Hoorn (musicus heh :D) of Middelburg.
    Any suggestions?
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  10. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.398
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Willy, jullie zijn natuurlijk welkom bij The Hawks in Vught wanneer we weer open zijn. :bye:

    We zijn wel streng hoor :p
     
    Laatst bewerkt: 26 apr 2020
    WillydeWoofer vindt dit leuk.
  11. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
    Je kan ook 2 examinatoren uitnodigen op je eigen veld.
     
  12. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Wij willen zelfs uitermate streng beoordeeld worden. Ik zet nooit namen op internet, maar ik denk dat je B. wel kent.
    En natuurlijk heel erg bedankt voor het zeer mooie aanbod.
    Wij gaan ondertussen oefenen tot de perfectie bereikt is. De examinatoren zullen het er nog jaren over hebben :D.
     
    jve vindt dit leuk.
  13. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Dank je Berto, dat wist ik niet.
     
  14. nico v kooten

    nico v kooten

    Lid geworden:
    2 nov 2003
    Berichten:
    2.727
    Locatie:
    Middelburg (zeeland)
    Je mag een souffleur hebben hoor, die verteld welk figuur je als volgende moet vliegen, dat mag zelfs een examinator zijn.
    je hoeft je alleen maar te concentreren op het vliegen (doen ze in de F3A ook....)
     
  15. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Dat is goed nieuws. Ik heb thuis ook een souffleur :D.

    Misschien wil jve wel souffleur zijn tijdens het examen?
     
  16. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.398
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Ja hoor, ik souffleur me altijd gek tijdens examens .
    Tuurlijk mag dat, we hebben nette examenformulieren (KNVvL) waarop de figuren netjes in volgorde staan. We noemen deze op en jij mag ze dan "relaxed" vliegen.
     
  17. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Ik zie het zelfs al een beetje voor me: "linker bocht, sukkel" :D. "wat zei ik nou ......omhoog"
    Kandidaat geslaagd, maar souffleur verlaat in geheel overspannen toestand het terrein.
     
    jve vindt dit leuk.
  18. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.398
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Haha, dan ben je de eerste die dat ooit gelukt is. Nee, ik lach n breuk bij al die capriolen, en vind het soms zelfs enorm knap hoe een examenkandidaat zich uit n situatie redt. Maar de oefeningen moet wel netjes gevlogen worden. Laten zien dat je het vliegen beheerst is het allerbelangrijkst zodat je veilig alleen kunt vliegen.
    Nou heb ik vaker gemerkt dat dit geen garantie geeft want heb ook gemerkt dat de geslaagde een week later een boomspringer voor z'n kist heeft. Het kan zomaar gebeuren.
     
    WillydeWoofer vindt dit leuk.
  19. Arnold 85

    Arnold 85 Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    14 jul 2015
    Berichten:
    2.438
    Locatie:
    Lunteren
    Ach ja, de meeste ongelukken met de auto worden gemaakt door mensen mét rijbewijs
    Succes met de poging om een brevet te halen!
     
  20. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.814
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Dank je Arnold.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina