Union Wrestler 1:50

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door JaFa, 29 dec 2019.

  1. arthur 1

    arthur 1

    Lid geworden:
    25 jun 2010
    Berichten:
    101
    Locatie:
    temse belgie
    Java.
    het is geen kritiek dat ik geef hoor want zo te zien komt ze dicht in de buurt van de RAL kleur .
    Groetjes
    Arthur
     
  2. JaFa

    JaFa

    Lid geworden:
    20 jun 2010
    Berichten:
    951
    Locatie:
    Leuven (Belgie)
    Hey Artur, zo had ik het ook helemaal niet opgevat hoor, wat ik met de post bedoelde is dat iedereen zich heel erg focust op die RAL numers, wat op zich niet fout is he maar ik heb soms wel het gevoel dat het op het model dan heel anders overkomt dan op de echte boot, en inderdaad wat het nu is komt heel dicht in de buurt.

    Je had waarschijnlijk ook gezien dat ik hem origineel in de juiste RAL had gespoten, maar dat dat naar mijn gevoel op niets trok.
    Vandaar ik hem herspoten heb.
     
  3. pascall

    pascall

    Lid geworden:
    8 mrt 2008
    Berichten:
    1.539
    Locatie:
    zeeuws-vlaanderen
    Ik kan het niet laten, nog maar een keer dan, dit is zo waanzinnig knap gemaakt allemaal!!!

    Mvg,

    Pascal.
     
  4. JaFa

    JaFa

    Lid geworden:
    20 jun 2010
    Berichten:
    951
    Locatie:
    Leuven (Belgie)
    Damn het gaat hard tegenwoordig op het forum, nog geen week na mijn vorige post en ik sta al op de 2de pagina...

    Weeral een korte update, ondertussen ben ik begonnen met het spuiten van de "grijze" kleur, mosgrijs om correct te zijn, ik weet niet hoe simmige mensn dit hier zo snel doen maar ik doe daar dus echte wel enkele dagen over, 2 a 4 lagen primer, schuren met water nieuwe primer, en dan de eindkleur, tussenin moeten ook de lasnaden nog worden aangebracht wel dat is makkelijk 2 weken werk bij mij...

    Als de romp aan heet drogen is, (24uur per laag) werk ik rustig verder aan de rest van de boot,

    Ondertussen ben ik stillaan aan de stuurhut aangekomen.

    Ik heb nog heel wat tijd in de schouwen gestoken maar het resultaat is ok, bij deze:

    [​IMG]IMG_5202 by Jan Fabri, on Flickr

    [​IMG]IMG_5205 by Jan Fabri, on Flickr

    Beide, je ziet ook dat de FIFI toevoer min of meer klaar is.

    [​IMG]IMG_5206 by Jan Fabri, on Flickr

    Klaar om gespoten te worden:

    [​IMG]IMG_5207 by Jan Fabri, on Flickr

    Aan de binnenzijde: met de roosters en luiken:

    [​IMG]IMG_5208 by Jan Fabri, on Flickr

    Nog wat FIFI detailles:

    [​IMG]IMG_5198 by Jan Fabri, on Flickr

    Het resultaat, alle kleine detailles moeten nog worden geschilderd, de rode vleugelsmoeren enz...

    [​IMG]IMG_5226 by Jan Fabri, on Flickr

    [​IMG]IMG_5227 by Jan Fabri, on Flickr

    [​IMG]IMG_5228 by Jan Fabri, on Flickr

    Daarnaast is er erg veel tijd in de detailles op de stuurhut gekropen een hoop koffers, 2 Seamats, en andere onderdelen een overzichtje:

    [​IMG]IMG_5219 by Jan Fabri, on Flickr

    [​IMG]IMG_5218 by Jan Fabri, on Flickr

    [​IMG]IMG_5216 by Jan Fabri, on Flickr

    [​IMG]IMG_5215 by Jan Fabri, on Flickr

    De Seamats:

    [​IMG]IMG_5213 by Jan Fabri, on Flickr

    De binnenste leiding is de + draad de negatief loopt binnenin,

    Onderaan wordt de + geklemd door het gedreven tandwiel.

    [​IMG]IMG_5214 by Jan Fabri, on Flickr

    [​IMG]IMG_5211 by Jan Fabri, on Flickr

    De overbrenging is 4/1 dus hij kan 360° om, de led zit er nog niet in omdat ik op 2 CREE leds wacht deze hebben 180 lumen bij 3,6v dat gaat genoeg zijn om de ganse vijver te verlichten vrees ik. Ik denk er aan om een voltregelaar er tussen te zetten mochten die CREE's toch wat overkill zijn maar dat zie ik dan nog wel...

    [​IMG]IMG_5224 by Jan Fabri, on Flickr

    De detailles vallen wat weg maar dat zal beter zijn na het spuitwerk.

    Dit is een overzicht van de aandrijving: 2x FIFI 360° 2x SARlight 360° alles zit nog niet vast maar je krijgt het idee, hierin moeten ook nog een multiswitch komen en een Rx al dan niet met een UBec

    [​IMG]IMG_5210 by Jan Fabri, on Flickr

    Voila tot zover de update...
     
    Carracol en AvdH vinden dit leuk.
  5. Dordtsebank

    Dordtsebank

    Lid geworden:
    19 nov 2007
    Berichten:
    597
    Locatie:
    Zuid Holland
    Waanzinnig Jan. Je blijft kijken. Mooie details.
    Wat voor materiaal gebruik je voor de lasnaden?
     
  6. Frank Vekemans

    Frank Vekemans

    Lid geworden:
    21 okt 2008
    Berichten:
    208
    Locatie:
    Benidorm (Spanje)
    Elke keer dat ik dit bouwverslag open, valt mijn mond steeds verder open van verbazing, over dit werk en zeker de details, in één woord "adembenemend"
     
  7. Peter58

    Peter58 Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    4 nov 2019
    Berichten:
    2.796
    Locatie:
    Vrouwenparochie
    Ik ben het met frank eens, adembenemend :eek:
    Grt peter.
     
  8. Herby63

    Herby63

    Lid geworden:
    6 aug 2009
    Berichten:
    4.038
    Locatie:
    Brugge
    Een klasse apart !
     
  9. Macrabbit

    Macrabbit Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    16 mei 2010
    Berichten:
    2.353
    Locatie:
    Julianadorp
    Is weer geweldig Jan. Je gaat trouwens als de brandweer. Volgens mij gaat de Wrestler dit jaar nog water onder de kiel krijgen. Even een opmerking. Ik heb nog een drietal foto's bijgevoegd die ik gevonden heb. Ik ben 90% zeker dat deze van de Wrestler zijn. In ieder geval niet van de Boxer of de Fighter. Het gaat om de rode ( bluswater?) leiding. Deze komt vanaf het stuurhuisdek waar ook de rookkasten op staan. Aan BB zijde zit in de blusleiding van de FIFI's een T- stuk met een afgeblinde leiding die naar achteren wijst. Hier vanaf komt de leiding die ik bedoel.

    IMG_2233 - kopie.JPG

    IMG_2234 - kopie.JPG

    IMG_2364 - kopie.JPG

    Er is zelfs een mogelijkheid dat deze leiding inmiddels ook is verwijderd op de Wrestler. Immers de Boxer en de Fighter hebben dezelfde aansluiting bij de rookkast. In dat geval zou je hem ook gewoon kunnen vergeten.
     
  10. JaFa

    JaFa

    Lid geworden:
    20 jun 2010
    Berichten:
    951
    Locatie:
    Leuven (Belgie)
    Hey Pascal, fijn dat je het kan waarderen, nu ik maak ook maar gewoon onderdeel per onderdeel, wat ik wel merk t.o.v. andere bouwers, is dat het allemaal veel en veel trager gaat, waarschijnlijk zitten die detailles daar toch voor iets tussen. Fijn dat je volgt, ik sta altijd open om vragen of oplossingen mee te delen...

    Wel zoals je al zag voorzie ik altijd eerst een "mooie" stabiele laklaag, dan met behulp van het of lasnaden plan maar hier vooral door studie van de vele dokfoto's heb ik de echte lasnaden de juiste plaats,

    Dan gebruik ik masking tape met hoge "TACK" die dus goed blijft plakken, kleiner dan 0,4mm wordt moeilijk op schaal wil dat zeggen dat de lasnaden ongeveer 20mm zijn wel ik weet het dat is eigenlijk wat te groot maar fijner materiaal is eigelijk niet moeilijk, het moet ook nog blijven plakken en dat lukt niet echt meer bij 0,2mm dan vlieg het er gewoon af.

    Als de tape eenmaal goed zit komen er 3 tot 5 lagen lak over, dit sealt de tape en zorgt ook voor een relatief sterke adhesie van de tape omdat hij dan mooi zit ingebed in de verf.

    Ik heb 3 lagen rood gebruikt en 2 lagen matte vernis. zodra de bovenkant een mosgrijs kleurtje heeft komt er nog een laag of 2 over de beide kleuren, waarschijnlijk breng in hiervoor ook nog even de decals aan. Dus binnen 2 maand of zo:oops:.


    Bedankt Frank voor deze lovende woorden, als meerdere mij erop wijzen dat het toch wel ok is denk ik dat ik min of meer goed bezig ben. Zodra alles een kleurtje heeft zal het wel snel gaan en dan komt ook het leuke werk alles automatiseren, al moet ik zeggen dat ik hiervoor toch ook al heel veel voorbereidingen tussenin doe, soms is dit naderhand erg moeilijk en ik heb toch ook vaak beschadigingen als ik het dan nog moet doen vandaar ik zo nu en dan toch al werkende dingen laat zien...

    Hahaha Hey Sjoerd, jij ,ziet ook alles he, inderdaad heeft de Wrestler een langere buis aan het FIFI gedeelte, nu ik zit daar een beetje gewrongen met het probleem dat de cabine erop en eraf moet.
    en dat die verdoemde buis doorloopt tot het winch dek. Dus hier moet ik nog iets op verzinnen, als je goed kijkt zit de aansluiting op de BB zijder er wel er zit een mof met bouten op de rest van de buis, als ik eens heb nagedacht hoe ik dat ga doen zonder dat het te fragiele wordt gaat deze hier gewoon tegenkomen, ik denk met wat lijm het wordt daar toch niet functioneel.

    Nu heb ik wel enkele foto's waarop deze buis ook is verwijderd maar op latere foto's staat hij er dan weer...

    Het zal vrij simpel zijn of ik zet ze erop als het mogelijk is om dit te doen zonder dat dit dan een zwak punt wordt en anders blijft het zo... (waarschijnlijk komt hij er wel dus, zeker nu jij dit ook al hebt gezien kan ik niet anders he;))

    Hier en daar heb ik toch al wat water bij de wijn moeten doen niet alles is 100% correct maar ja waarschijnlijk heeft elke boot dat wel ergens.

    Thx Peter, ondertussen weet jij het ook al he we doen gewoon rustig aan en zoals bij jou boot stap voor stap komt het wel, als je zo stiekem eens kijkt hoeveel uren er in zo'n boot zitten pfff onbegrijpelijk.
    Gelukkig hebben we wat thuis tijd, al moet ik zeggen dat het stilaan wat teveel wordt zo nu en dan voel ik toch wat modelbouw moeheid op me af komen. Waarschijnlijk zal dat wel over gaan zodra de romp is gespoten. dat is voor mij echt het rotste werk.

    Bedankt nu ik hoop ook een beetje inspiratie te kunnen zijn, ik heb een aantal jaar geleden ook de inspiratie opgedaan van de toenmalige fantastische bouwers en hoop deze microbe nu wat verder te verdelen (waarschijnlijk is dit nu niet mijn beste uitspraak maar je begrijpt het wel) hoe meer detail bouwers er zij hoe beter toch?

    Ik kan uren en uren zitten kijken naar een mooi gedetailleerd model, als het dan nog van jezelf is dat fantastisch niet?

    Ik weet dat jij nog een deel van het dek tegoed hebt, maar ik denk er over om dit te herspuiten, ik heb verf gevonden van beter kwaliteit, misschien maak ik het wel geheel overnieuw, maar het komt natuurlijk nog!




    Heren bedankt voor jullie lovende opmerkingen en waarderingen, dat geeft veel moed om elke keer weer verder te gaan.

    Nu Ga ik nog de laatste keer de romp's grijze kleur primen zodat ik morgen mij een aantal uren kan bezighouden met lasnaden te maken...

    Tot ...
     
    Laatst bewerkt: 2 mei 2020
  11. Carracol

    Carracol

    Lid geworden:
    5 dec 2014
    Berichten:
    79
    Locatie:
    De Klinge, België
     
  12. Carracol

    Carracol

    Lid geworden:
    5 dec 2014
    Berichten:
    79
    Locatie:
    De Klinge, België
    ja weet niet wat er gebeurt is maar wou een qoute gebruiken en nu zit mijn tekst er ook in !!?:koud:
    sorry Jan :hammer:ge kunt er wel aan uit he :jan:
     
  13. JaFa

    JaFa

    Lid geworden:
    20 jun 2010
    Berichten:
    951
    Locatie:
    Leuven (Belgie)
    Hey Ronn, hahaha dat forum ook he, waarschijnlijk als je je bericht terug opent zal je zien dat je je vraag tussen de QUOTE aanhaling hebt getypt of dat je per ongeluk één van de haak accolades hebt verwijderd maar mij geeft het niet hoor ik kan er inderdaad aan uit. ik snor die posting even op en zal eens kijken of ik er iets van begrijp en er iets kan aan doen.
     
    Carracol vindt dit leuk.
  14. norwin

    norwin

    Lid geworden:
    29 sep 2004
    Berichten:
    761
    Locatie:
    Swifterbant
  15. Peter58

    Peter58 Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    4 nov 2019
    Berichten:
    2.796
    Locatie:
    Vrouwenparochie
    Daar heb ik ook mee zitten emmeren, maar om dit draatje niet te vervuilen stuur ik pb.
    Grt peter.
     
    norwin vindt dit leuk.
  16. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.119
    Locatie:
    Oostvoorne
    Jan, Hierbij de gevraagde filmpjes. De eerste van een 500 KV motortje op 12 en 7,2 Volt.
    De tweede met een 750 KV motortje. Kwaliteit van de filmpjes is niet om over naar huis te schrijven, maar hopelijk geeft het de info die je zoekt.
    Zelf vind ik het voor die prijs een goede regelaar. Dit is het 20 A exemplaar. Belast zullen de motoren nog wat langzamer aanlopen. Gr. Klaas.



     
  17. JaFa

    JaFa

    Lid geworden:
    20 jun 2010
    Berichten:
    951
    Locatie:
    Leuven (Belgie)
    Hey K-K enorm bedankt, het ziet er inderdaad naar uit dat de start stroom niet echt slecht is, ik ga kijken of er een programmeer kaart bijzit.
    Ik denk gezien de prijs dat ik de 20 en 30A versie ga bestelen, ik heb er toch ook nog nodig voor de boegschroef.
    De motoren op de thrusters zijn 1400kv dus veel sneller. Maar zoals ik als eerder in filmpjes heb laten zien lopen ze ook ook op 5v, ergens zal ik te spelen met het idee om een hoog vermogen en "controle" vermogen in te bouwen en te switchen met of een relais of een ouderwetste ESC of gewoon een spanings controller.

    Zodra de romp in kleur is kan ik daar mee verder, deze bestelling laten toch altijd weken en weken op zich wachten...

    nogmaals bedankt, dit scheelt mij weer een eventuele foutieve aankoop
     
  18. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.119
    Locatie:
    Oostvoorne
    Geen dank hoor Jan en graag gedaan. De spullen lagen nog op mijn bureau. Heb bij deze regelaars geen programmeerkaart of een verwijzing daartoe gezien. Geen idee of er nog winst valt te behalen door te programmeren (zo dat kan). Met 1400 KV motoren zou je kunnen overwegen om er een planetaire vertraging tussen te zetten. Voordeel daarvan is dat de motoren dan minder stroom gaan gebruiken en je daardoor een betere efficiency met minder warmteontwikkeling hebt. Weet niet of Bas Busking meeleest. Hij heeft daarmee veel meer ervaring. Verder geniet ik van je bouwverslag en zie dingen die ik misschien nog eens in praktijk kan brengen, zoals een aandrijving op de sleeplier van mijn Smit Finland. Petje af hoe je één en ander in elkaar steekt. Succes verder met de bouw van je "worstelaar"! Gr. Klaas.
     
  19. Carracol

    Carracol

    Lid geworden:
    5 dec 2014
    Berichten:
    79
    Locatie:
    De Klinge, België
    Ik weet niet maar dacht toch ook een gepiep te horen bij deze regelaars !
    Een grote meneer heeft mij ooit eens meegedeeld dat dit alleen bij de graupner ESC aanwezig is
    Als ik mis ben, excuses zijn dan aan de orde
     
  20. k-k

    k-k Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 jul 2012
    Berichten:
    13.119
    Locatie:
    Oostvoorne
    De regelaar piept een deuntje om te laten weten dat hij klaar is voor zijn karwei. Indien niet in de neutraalstand bij inschakelen geen piep en geen resultaat. Bij hoger toerental geeft de motor een soort turbine-achtig geluid, maar draait dan op 12 Volt zo'n 9.000 (750KV) of 6.000 (500KV) toeren. En dat hoor je, maar niet als een pieptoon. Gr. Klaas.
     

Deel Deze Pagina