Enkele laagdekkers op 6 cellen

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door WillydeWoofer, 6 mei 2020.

  1. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    [​IMG]
    [​IMG]


    Wing Span 1800mm (71") Wing Area 0.6sq.m (936 sq. in) Length Inc.Spinner 1510mm (59.5 in) Average Weight 4.8Kg (10.6 lb) Radio 4-Channel/5 Standard servos .90 - 1.50 cu. in (15-25cc) 2-Stroke 1.20 - 1.80 cu. in (20 - 30cc) 4-stroke

    [​IMG]

    Dan zou deze probleemloos kunnen op 6S ?
     
  2. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ligt eraan of de fabrieksgegevens kloppen.
    Vaak geven ze het gewicht wel heel positief op, dus zal ie in de praktijk dan ruim 5 kilo wegen.
    Maar als ik dat model zo zie kan je ook een extra kopen, of een edge.. lijkt er allemaal op, of de kist die je al hebt, de Xtra.

    GJ
     
  3. nico v kooten

    nico v kooten

    Lid geworden:
    2 nov 2003
    Berichten:
    2.743
    Locatie:
    Middelburg (zeeland)
    das wel een aardig vermogen ja...….:rolleyes:
     
  4. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Ja, de X-Tra van Dennis staat hier ook nog. Kant en klaar gebouwd door Cees.Z.
    Het is altijd handig om een voorraadje te hebben :D.
     
  5. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Bij mij ligt het bouwen en vliegen even stil...
    De Nordschleife (nurburgring) is weer open.
    Net even een rondje gereden, minder leuk dan met mijn Porsche of met de Lambo.. maar ach, even afreageren is wel fijn.
    En daarna een braadworst, want die is ook weer open.

    nurburg.jpg
     
    WillydeWoofer vindt dit leuk.
  6. dries_neyrinck

    dries_neyrinck

    Lid geworden:
    14 aug 2013
    Berichten:
    2.650
    Locatie:
    Oordegem
    30-40cc??? Ik dacht dat we het over electro hadden...
    Een Big Lift vroeger vloog ook op een 10 cc tweetakt (maar kan wel een pak meer hebben).

    De Porter en Stuka voorbeelden zijn nu wel typisch schaalvoorbeelden, daar moet je niet mee prophangen (al kan die Porter netjes meskant vliegen...).
    Een echte Pitts heeft ook niet het vermogen van een Cessna sportvliegtuig maar is een full blown acro toestel.
    Een schaal warbird (jager dan bvb) kan ook wel een pak meer vermogen hebben :)
     
  7. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Met een Big Lift met 10cc kon je prima slepen en huckepacken.
    Gerben had een Ikarus Trainer 2 van iets van 180cm span met een 15cc 4 takt.
    Daar sleepten we 4 meter zwevers mee omhoog, mijn ASW 18 en de Solution XL gingen daar prima achter.
    Het is niet het takelen wat ze tegenwoordig doen maar gewoon mooi en netjes omhoog.
    Maar mensen hebben bij electro geen gevoel, bij een 10cc weet je ongeveer wat die kan.
    Koop 2 electromotoren en de ene kan 600 Watt leveren en de andere 1500 en dan ook nog dat rare Kv...
    Dat snappen mensen niet dus nemen ze zoveel mogelijk vermogen en krijg je trainers die binnen 1 meter los zijn.
    Daar leer je niet van vliegen, opstijgen en sturen op de grond is ook een deel van het vliegen.

    GJ
     
  8. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
  9. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    SEAGULL PILATUS PC9 120 WITH RETRACTS 1800MM ARF [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]
    Brand: Seagull Models / Product Code: SEA94
    Availability: Out Of Stock
    Weight:7.9kg
    US$306.00
    Reward Points: 306
    Earn points and buy for free

    Qty:
    Write a review


    DescriptionAccessories (35)Reviews (1)
    Seagull Pilatus PC9 120 with Retracts 1800mm ARF
    Pilatus Flugzeugwerke AG was founded in late 1939 by Oerlikon, Switzerland's leading arms manufacturer, to manufacture aircraft for the Swiss domestic market, and in particular the air force, the Flugwaffe. The first PC-9 was officially rolled out at Stans, Switzerland, on 9 May 1984, having flown two days earlier, and was registered HB-HPA. While an evolutionary development of the PC-7, the PC-9 has little structural commonality with its predecessor.

    Seagull introduces the PC-9 120 ARF, a superb scale replica of the trainer used by the militaries of various countries worldwide. The top-quality, lightweight balsa/plywood construction is covered in genuine Hangar 9 UltraCote for easy repairs. The fiberglass cowl comes factory painted for added realism with easy installation. Mechanical retracts are included to add to the level of realism. Perfect for intermediate to advanced pilots, the PC-9 is a scale beauty.

    Features
    - ARF construction that is easy to assemble
    - Mechanical retracts included for added realism
    - Pilots and other scale details included to provide a good looking plane right out of the box
    - UltraCote covered with a painted fiberglass cowling for easy repairs
    - All the hardware needed to finish assembly is included

    Seagull Pilatus PC9 120 with Retracts pdf manual

    Specification
    Experience level Intermediate to advanced
    Wingspan 180.3 cm / 71 in
    Wing area 50.9 sq dm / 789 sq.in
    Overall length 167.9 cm / 66.1 in
    Flying weight 4.6-5.4 kg / 10.1-11.9 lb
    Power system Nitro 2-stroke 1.2 or 4-stroke 1.1-1.25
    EP conversion Power 110
    Propeller 16 x 6
    Radio 6 channels
    Servos 8 (2 are for retracts)
    Retracts Yes
    CG (Centre of Gravity) 7 cm back from the leading edge of the wing
    Flaps No
    Color scheme UltraCote White, True Red, Midnight Blue
    Assembly time (approx.) 10 to 15 hours

     
  10. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    [​IMG][​IMG]
    Pilatus PC-21 Red (180cm, 7kg, 20cc) ESM
    ESM
    ESM-W026A





    Add to cart

    • Description
    • More
    [​IMG]
    ESM PC-21 Pilatus, optional retract system
    Wing span (spanwijdte) 1800 mm 71"
    Length 2070 mm 81.5"
    Flying weight 6.9 kg 14.7 lbs
    Radio 6 channels, 9 servos
    Engine Gas (benzine) 20cc - 30cc
    Engine Glow (gloeiplug) 20cc 4-cycle (1.20)
     
  11. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    • [​IMG]
    SEAGULL MODELS SPACEWALKER II
    SEAGULL

    SEA19

    $216.29 $293.54

    Qty
    [​IMG]

    PRICE SHOWN INCLUDES A $20.00 SHIPPING SURCHARGE.



    The Spacewalker II will appeal to a wide variety of modelers who are looking for a great looking sport scale airplane that won’t leave them strapped for cash. Built from balsa and ply and covered in an eye catching UltraCote® trim scheme. Matched with any .40-size glow engine, it will provide plenty of sport scale aerobatic fun.

    [​IMG]
    SPECIFICATIONS:
    Wing Span
    63 in. 160 cm
    Wing Area 627 sq. in. 40.5 sq. dm
    Fuselage Length 48 in. 122.3 cm
    Approx. Flying Weight 6.2 - 6.5 lbs. 2.8 - 2.95 kg
    Rec. Engine Size 2-Stroke .40 - .48 cu. in.
    4-Stroke .50 - .72 cu. in.
    Radio Req. 4 Channel w/ 5 servos
     
  12. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Seagull Nemesis (120-180) 5500066
    [​IMG]
    • [​IMG]
    • [​IMG]
    • [​IMG]
    • [​IMG]
    • [​IMG]
    • [​IMG]
    • [​IMG]
    • [​IMG]
    • [​IMG]
    • [​IMG]
    • [​IMG]
    • [​IMG]
    • [​IMG]
    • [​IMG]
    RRP £340.99£303.49

    Availability: Available *

    Note: Delivery costs are calculated at checkout depending on destination and order contents. Click for More Information

    Qty:
    Be the first to review this product

    Quick Overview
    ...
    * This product is not available from stock, the items will be backordered from supplier. Delivery will take between 5-7 working days & orders will be despatched when complete.


    Details
    Features
    Approx flying weight - 12.3lbs (5.6kg)
    Factory covered with Oracover
    Flying skill level - Intermediate to advanced
    Length - 64.3ns (1682cm)
    Radio - 6 Channel with 6 servos
    Suits - 120-180 2-Stroke (120-180 4-Stroke)
    Wing area -1069.5sq.ins (69sq.dm)
    Wingspan - 80.5ins (204.5cm)
     
  13. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
  14. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Dank je G.J.
    Vliegtijd is inderdaad een factor.
    Zo'n 10 minuten vliegtijd vind ik prettig.
     
    Laatst bewerkt: 9 mei 2020
  15. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.933
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Da's een heel fijn vliegend kistje...
     
  16. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Dat ziet er inderdaad goed uit.
     
  17. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Heel fijn en mooi modelletje...
    Beetje de voorloper van de Escapade, de Sportster 40 van Greatplanes.
    En dan die mooie viertakt voorop... toch wel mooier dan een electrotor.

    https://outerzone.co.uk/plan_details.asp?ID=10146

    Bouw jij de romp, doe ik de vleugels...

    sportster2.jpeg


    sportster.jpeg


    GJ
     
  18. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    ARTF vind ik toch wel het prettigst.

    Deze heb ik nog nieuw in de doos zitten. Het is de MK1.

    Phoenix Tucano 60 - 173cm (1:6.5) Holzbausatz
    [​IMG]
    Abbildung kann von Originalware abweichen
    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]
    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]
    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]
    [​IMG] [​IMG] [​IMG]
    Die Tucano 60 verfügt über ein gefedertes Einziehfahrwerk und - als absolutes Highlight - über ein extrem detailiertes Cockpit.
    Das Modell kann sowohl mit einem Glühzünder als auch mit einem Elektromotor ausgerüstet werden.
    Dank der geringen Flächenbelastung und der hervorragenden Flugstabilität ist die Tucano ideal als erstes Tiefdeckermodell geeignet, wobei sie sich aber auch präzise durch die klassischen Kunstflugfiguren steuern lässt.


    Eigenschaften

    • Bespannung mit Original Oracover Folie
    • Extrem leichte und hochfeste, lasergeschnittene Holzkonstruktion
    • GFK Motorhaube
    • gefedertes Einziehfahrwerk
    • zweiteilige Tragfläche
    • abnehmbare Kabinenhaube
    • Vorfertigungsgrad von 95%, bespannt und lackiert
    • Elektro- oder Verbrennerbetrieb möglich


    Technische Daten

    Spannweite: 1730mm
    Länge: 1470mm
    Abfluggewicht: 3700g - 4000g
    Tragflächeninhalt: 46.6 dm²
    Flächenbelastung: 80g/dm²
    Tragflächentyp: Naca airfoils
    Bespannung: ORACOVER
    Einziehfahrwerk: enthalten
    Spinner: Kunststoff 70mm (enthalten)
    Propeller: 15x6" / 15x8" E APC
    Schwerpunkt: 100mm hinter vorderer Flügelkante


    Servoempfehlung - RC-Funktionen
    • Querruder: 2x HiTEC HS-5485HB (HIT-113485)
    • Einziehfahrwerk: 1x HiTEC HS-5485HB (HIT-113485)
    • Lenkservo Bugfahrwerk: 1x HiTEC HS-5485HB (HIT-113485)
    • Motordrossel: 1x HiTEC HS-5485HB (HIT-113485)
    • Höhenruder: 1x HiTEC HS-5645MG (HIT-113645)
    • Seitenruder: 1x HiTEC HS-5645MG (HIT-113645)


    Antriebsempfehlung
    • Elektro: D-Power SET BL-Motor AL50-05 & Regler 80A (220-AL5004SET)
    • Verbrenner: 4 Takt SAITO FA 91S 15ccm - mit Schalldämpfer


    Wird noch benötigt

    • Motor (Brushless, 1800-2000W, 500KV)
    • Regler (Brushless, 22,2V 6S LiPo, 60A-100A)
    • Propeller (15x6" oder 15x8" E APC)
    • Flugakku: 6S LiPo 22,2V 4000mAh - 5500mAh
    • Fernsteuerung: 7-Kanal (mind. 6-Kanal)
    • Empfänger: 7-Kanal (mind. 6-Kanal, passend zur Fernsteuerung)
    • Ladegerät: 6S LiPo fähig
    • Servos für RC-Funktionen
     
  19. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Heel fijn en mooi modelletje...
    Beetje de voorloper van de Escapade, de Sportster 40 van Greatplanes.
    En dan die mooie viertakt voorop... toch wel mooier dan een electrotor.

    https://outerzone.co.uk/plan_details.asp?ID=10146

    Bouw jij de romp, doe ik de vleugels...

    Mooi aanbod G.J. maar ik vind hem wat te klein.
    Bovendien kan ik nog niet zonder hulp bouwen. De bouwavond ligt stil vanwege Corona. Eerst moeten de Massimo en de Venture 60 nog afgebouwd worden.
    Vandaar dat ik eerder een artf zou kopen.
    Ik hoef niet perse iets te kopen, maar meestal krijg ik mijn vrouw rond de zomerperiode wel zo gek ;).
     
  20. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Te klein?
    160 cm.. dat is een normale maat.
    Sterker nog, vroeger was dat best groot.

    Iedereen kan zonder hulp bouwen, ik ben op mijn 12e begonnen met bouwen,alleen.
    Mijn vader kon nog niet eens een schroef in de muur draaien.

    En in de winkel had ik ook veel mensen die niet technisch waren en helemaal nooit iets gebouwd hadden, gitaarleraar bijvoorbeeld.
    Heeft diverse modellen alleen gebouwd, kwam wel af en toe wat vragen maar nooit fysieke hulp.

    Je moet het gewoon doen.

    Voordeel ten opzichte van ARF is dat als ie crasht je zo weer een nieuwe kan bouwen, kost heel wat minder.
    En je leert meer je vliegtuig te waarderen als je het zelf gebouwd hebt.
    Het is geen wegwerp artikel.

    GJ
     

Deel Deze Pagina