De perikelen van WdeW;

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door WillydeWoofer, 9 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Een rechtstreekse verbinding met G.J. via de satelliet misschien?
     
  2. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Of een checklist van 6 kantjes?
     
  3. dries_neyrinck

    dries_neyrinck

    Lid geworden:
    14 aug 2013
    Berichten:
    2.650
    Locatie:
    Oordegem
    Lood bijplakken op de accu....

    Ik val effe van mijn stoel....
     
  4. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.307
    Locatie:
    Noord Brabant
    Als je nu eerst de checklist gaat samenstellen.
    De heren van de begeleiding zullen het wel controleren of alles er wel opstaat.
    En daarna gaan we gezamenlijk in een soort van niet democratisch proces bepalen in welke vorm het je kenbaar wordt gemaakt en waar je het gemakkelijk terug kunt vinden.
     
  5. Hans V

    Hans V

    Lid geworden:
    29 mei 2017
    Berichten:
    1.035
    Locatie:
    .
    Zo'n checklist kan veel korter Willy maar er zijn wijziging aan een model die om een goede nacontrole vragen en een (korte) checklist is eigenlijk helemaal niet zo raar.
     
  6. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Hans, ik kan Wil wel resetten.
    Doen psychiaters ook.
    En ik denk dat dat ook wel met een stereoplug kan.
    Electroshock.

    Wat betreft checklist..
    Ik zou dan de checklist vergeten mee te nemen.
    Iederen heeft het wel meegemaakt, stuk rijden naar het veld.
    Aangekomen, alles uit de auto.
    Sjps... vleugelpen vergeten...

    Of de mooiste.
    Gerben gaat wedstrijd vliegen in Zwitserland.
    Zender vergeten...
    Dus ik even in 1 dag heen en weer om de zender te brengen, was best leuk.

    GJ
     
    jve vindt dit leuk.
  7. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Bij de Zippy's moest 200 gram.
     
  8. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.922
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Ik denk dat Dries doelt op "bij accu's plak je geen lood bij, dan regel je een grotere accu....".
     
  9. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Ik kreeg eens een trompetleerling. Hij maakt zijn koffer open.
    "Ach, ben mijn trompet vergeten". Voor straf heeft hij die les op zijn vingers moeten fluiten.
     
    Hans V vindt dit leuk.
  10. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Ik zou een zwaardere motor kiezen en regelaar op de motorsteun monteren. De 4* was kant en klaar. Ik vermoed dat de 1e eigenaar het zwaartepunt niet goed kreeg.
     
  11. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Checklist Willy de Woofer en Pieter de Tweeter;
    1 Zit er voldoende stroom in de zender.
    2 Staat de zender op het goede toestel.
    3 Is de lipo vol?
    4 Werken de sticks zoals het moet.
    5 Klopt het zwaartepunt.
    6 Zit de propeller goed vast.
    7
     
  12. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    200 gram??
    Wow, dat is wel heel veel.
    Zijn de ene 5000 en de andere 2500 cellen of zo?

    Checklist zoals ik het zou doen.
    Thuis:
    Zender opgeladen, ontvanger accu opgeladen?
    Schroevedraaiers mee, eventueel secondelijm en 5 minuten epoxy.
    Lader mee?
    Lipo geladen en voorverwarmd, zo nee kan je dat ook nog in de auto doen.
    Weet het thuisfront waar ik ben?

    Op het veld:
    Model opbouwen.
    Zender aan, goede model in menu?
    Accu erin, ontvanger aan.
    Zwaartepunt ongeveer waar het moet liggen?
    Roeruitslagen gaan de goede kant op?
    Accu aansluiten, moet van de af richten en dan Naar de startplek taxien.
    Voor het opstijgen kijken of alles vrij is en Start roepen, ook al is er niemand, gewoon aanleren.
    Voor het landen Landing roepen.

    Na het landen:
    Model naar de rand van het veld rijden zodat anderen vrij kunnen landen.
    Roep Man op het veld!
    Loop met je zender in de hand naar het model, haal de accu los.
    Dan ontvanger uit, zender uit en alles op een veilige plek zetten.
    Eventueel nog, bij een nieuwe kist, wat dingen nalopen, roerhoorntjes nog wast, kwiklinks nog dicht, wielen nog vast.
    Slinger aan de prop geven, maakt de motor een raar geluid?

    GJ
     
    jve vindt dit leuk.
  13. toostbeek

    toostbeek

    Lid geworden:
    6 dec 2014
    Berichten:
    1.403
    Ik weet dat jij er geen voorstander van bent GJ maar ik zou nog een motor kill switch opnemen in de checklist. Dus na het taxien naar de zijkant van het veld, motor kill switch activeren en dan je toestel ophalen.
     
  14. wvr

    wvr

    Lid geworden:
    12 mei 2003
    Berichten:
    2.886
    Locatie:
    Velserbroek
    1 draad van de regelaar naar buiten het model samen met 1 draad van de lipo, dan kan je zonder allerlij kapjes, schroeven etc je model 'veilig' maken.

    Het is dan ook 'visueel' dat je losgekoppeld bent
     
  15. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.307
    Locatie:
    Noord Brabant
    Ik zou het kistje taxiën naar een plekje dat als er daarna een spuit gas op komt te staan, dat tie dan in een hekje schiet of zich om een boom heen krult (stevig paaltje mag ook).
    Dat scheelt een kanaal en als tie aan schiet kost dat meestal minimaal een prop.
    Een soort van gedwongen trigger, van let op er staat hete prik op.
     
  16. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Motorkillswitch is ook in dit geval schijnveiligheid, een soort mondkapje..

    Als je nou na de landing even afwezig bent en je vergeet de killswitch te activeren, je pakt je kist en raakt dan per ongeluk de gasknuppel aan.
    Dan heb je een hoop tomatenketchup.
    Nee, gewoon meteen de accu er mechanisch vanaf trekken of zoals WVR zegt, een aansluiting buitenom, wordt ook bij boten gedaan maar dat is meer om de mensen in de ophaalboot te beschermen.
    Bij electronica ALTIJD fysiek onderbreken, weet ik uit ervaring in mijn werk.
    Een switch, drukknop, wordt een keer vergeten.
    Is het niet bij het werpen van een electrozwever, dan is het wel na het landen.
    Te gevaarlijk!
    Bij een benzinetor zou ik het wel doen, heb ik ook gedaan.
    Dan schakel je de ontsteking uit.
    Stel de motor is uit en je drukt hem toch door de compressie dan kan ie aanslaan.
    En een benzinemotor kan je niet echt fysiek uitzetten, daarvoor is het wel goed.

    GJ
     
  17. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    200 gram??
    Wow, dat is wel heel veel.
    Zijn de ene 5000 en de andere 2500 cellen of zo?

    Nee, allemaal 6s 5000
     
  18. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Het moet wel een checklist voor dummies worden.
     
  19. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Dan klopt er iets niet.
    Als ik kijk dan zitten 6S 5000 ergens vanaf de 700 tot 800 gram.
    Is ook een behoorlijk verschil maar geen 200 gram.

    GJ
     
  20. Tico

    Tico

    Lid geworden:
    17 mrt 2013
    Berichten:
    6
    Met een spectrum zender kun je de snelheid naar 11ms zetten ipv de normale 22ms. Is alleen voor digi servo.
    Adri
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina