Habu32x Kingtech k45G

Discussie in 'Turbine aangedreven' gestart door Paul1980, 6 sep 2016.

  1. Paul1980

    Paul1980

    Lid geworden:
    19 jun 2011
    Berichten:
    11
    Hoi,

    Ik heb een goed vliegende habu32x edf en zit er aan te denken om hem om te bouwen naar turbine.

    Bijna alles wat ik lees gaat over het ombouwen/inbouwen van een Jetcat P20. Ik ben benieuwd of iemand weet of er een Kingtech K45G in zou passen?

    Hoor het graag.
     
  2. PH-MEL

    PH-MEL

    Lid geworden:
    2 sep 2007
    Berichten:
    1.736
    Locatie:
    noord holland
    De P-20 is 60mm diameter en 180mm lang, de K-45 76mm diameter en 196mm lang.

    Even meten?

    Gewicht zit wel eenverschil in. 362 gram (p-20) tegen 700gram (K-45) maar daar zitten de kleppen ed bij in. Bij de P-20 komt dat er nog los bij.
     
  3. arjan.grolleman@hotmail.c

    arjan.grolleman@hotmail.c

    Lid geworden:
    20 aug 2014
    Berichten:
    267
    Beste Paul,
    Een king tech 45 lijkt me een maatje te groot.
    Heb zelf de kingtech 45 in een viperjet van blackhorse gehad dat is een zeer goede combi.
    Nu heb ik daar een ongelukje mee gehad en ben bijna klaar om alles over te zetten in een avanti.
    Misschien dat qua maat hij er wel in past maar je hebt best wel een grote tank nodig.
    Had in mijn viper een 1 liter tank en kon hier ongeveer 4,5 min mee vliegen.
    Daarom heb ik in mijn avanti nu een 1,4 liter tank.
    Denk dat het al een uitdaging is om uberhaupt een 1 ltr tank erin te krijgen.
    Ook een pijp kan een probleem zijn.
    Als je kiest voor een grumania pijp dan krijg je een pijp die een range heeft van 40 tot 80.
    Er zit best wel een grote inlet op deze pastte net in de viper en in de avanti.
    Nu kun je deze wel aanpassen maar dan is de vraag wat je verliest qua vermogen
    De habu is een stuk smaller dus kijk hier ook goed na.
    Maar als het past dan moet dat ding wel heel erg hard gaan.
    Vraag me wel af of de vleugelbelasting niet te groot is.
    Het landen word wel een uitdaging hierdoor.
    Aankomende zondag ga ik naar jetpower.
    En ik ga mij ook nog orienteren naar wat anders.
    Want ook de avanti is qua bouw eigenlijk te licht.
    Je moet echt heel netjes landen anders heb je een probleem met het landingsgestel.
    Deze onderstaande kist is speciaal gebouwt voor een 45 .
    https://kingtechturbine.lu/Mini-Turbora_1.
    Kost ook wat natuurlijk.
    In elk geval veel succes met de keus.
    Gr,
    Arjan
     
  4. Paul1980

    Paul1980

    Lid geworden:
    19 jun 2011
    Berichten:
    11
    Hoi Arjan,

    bedankt voor je uitgebreide antwoord. Lijkt mij een duidelijk verhaal als ik je antwoord lees. conclusie "niet doen".

    Gr, Paul
     
  5. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.352
    Locatie:
    Groningen
    Ik zou het ook niet doen. De kingtech is een leuke motor voor die prijs maar ook erg zwaar en groot in verhouding tot het vermogen.
     
  6. arjan.grolleman@hotmail.c

    arjan.grolleman@hotmail.c

    Lid geworden:
    20 aug 2014
    Berichten:
    267
    Je hebt helemaal gelijk qua gewicht.
    Wat ook een probleem is de pijp je moet de 40 tot 80 hebben bij grumania.
    En dan praat je al snel over 200 gram.
    En ook de inlet is mega groot wat echt een gepruts is om deze erin te krijgen.
    Maar het probleem is gewoon dat je eigenlijk geen andere optie hebt.
    Jetcat heeft de p20 maar dan kun je net zo goed gaan vliegen met een goede 90 mm edf erin qua vermogen.
    Het geluid blijft prachtig natuurlijk daar moet je dan voor gaan.
    En dan heb je nog de colibrie micro turbines deze zijn de perfecte keus alleen niet voor je portemonnee.
    Kingtech zijn verder goede turbines ook qua service.
    Maar als je de k45 of de k60 vergelijkt daar zit maar 150gram verschil in.
    Zit te denken om de mini turbora te halen deze als reserve helemaal op te bouwen.
    Maar mocht mij avanti toch netjes heel blijven misschien zet ik hier wel een k60 in.
    Moet qua maat passen alleen ik weet niet wat voor tank erbij zit.
    En anders moet dit zelf even gefixt worden komt ook vast goed.
    Door 1 stuiterlanding is mijn halve vliegseizoen aan mij voorbij gegaan.
    Dat riscico wil ik volgend jaar niet weer lopen.
     
  7. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.352
    Locatie:
    Groningen
    Kleinere pijp gaat meestal ook prima, daarin zit echt een hoop marge :)
     
  8. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
    Dat is balen, of net als E. een tweede complete klaar zetten :confused:
     
  9. FStrating

    FStrating

    Lid geworden:
    28 feb 2011
    Berichten:
    433
    Locatie:
    Veghel
    Het verschil financieel tussen een kolibri of een P20 is niet zo groot (in het nadeel van een kolibri). Een kolibri heeft wel meer stuwdruk en is ruim 100 gram lichter dan een P20. Maar het blijft een behoorlijke uitgave, zeker als je het gaat vergelijken met een K45.
     
    ik ben een vliegtuig.nl vindt dit leuk.
  10. Hans Rijkuiter

    Hans Rijkuiter

    Lid geworden:
    16 mrt 2013
    Berichten:
    715
    Heb een HABU 32 met TAM JET poten en Eflight retracts gebouwd al geruime tijd op zolder liggen en ben nooit aan EDF vliegen toegekomen. Alles is nog nieuw.
    Wat denken jullie van de nieuwe King Tech K45G voor in deze HABU ???
    Hoeveel liter moet er in de tank??? en heel klein pijpje achterin? Wel dubbelwandig denk ik IMG_0766.jpg IMG_0765.jpg IMG_0764.jpg
     
  11. Hans Rijkuiter

    Hans Rijkuiter

    Lid geworden:
    16 mrt 2013
    Berichten:
    715
    IMG_0881.jpg IMG_0880.jpg IMG_0888.jpg
    Pijp is niet echt lang geloof ik Ga morgen eens de zolder op om te meter voor de lengte.
    bij Grumania gaat de prijs en het gewicht uiteraard per meter :)
     
  12. Hans Rijkuiter

    Hans Rijkuiter

    Lid geworden:
    16 mrt 2013
    Berichten:
    715
    de Kingtech K45G3 kleine model dus die ik bedoel


    Diameter: 62.9mm
    Length: 158mm
    Weight: 450g (Include internal valve, mount, Digital control system, FOD Screen)

    Thrust: 4.5kg@ 15° C
    Fuel consumption: 150 g / min
     
  13. Hans Rijkuiter

    Hans Rijkuiter

    Lid geworden:
    16 mrt 2013
    Berichten:
    715
    Met een 1 liter tank 6,6 minuten vol gas , met 900 ml is 6 minuten
    en met 800 ml 5,3 minuten:hammer:
     
  14. Hans Rijkuiter

    Hans Rijkuiter

    Lid geworden:
    16 mrt 2013
    Berichten:
    715
    In welke ander kisten past deze K45G3 ook in? Heeft iemand hier ervaring mee??
     
  15. arjan.grolleman@hotmail.c

    arjan.grolleman@hotmail.c

    Lid geworden:
    20 aug 2014
    Berichten:
    267
    Kijk eens naar de avanti van sebart.
    Is heel makkelijk te bouwen alleen moet je er wel andere poten erin zetten.
    De originele zijn te zwak.
    De mechaniekjes zijn prima.
    Berto heeft toen op dit forum een prachtig draadje van gemaakt 2 a 3 jaar geleden.
    Ik vloog hem met een 1,4 liter tank van cm jets die Berto ook leverde .
    Had in het begin een liter tank in de black horse viper jet en vond dit te krap 5 min vliegtijd kon net.
    Deze kist vloog trouwens wel heel mooi.
    Alleen is de inbouw wat lastiger.
    Bij de avanti heb je 1 kap aan de bovenkant waardoor je een prachtig overzicht hebt van alles.
    Heb laatst gehoord dat ze ook 45 in een l 39 van sebart inbouwen.
     
  16. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
    Een Italiaanse klant van me had ook een K45G (de eerste versie) in een Habu gebouwd en dat ging ook zonder problemen, weet even niet welke tank hij er in had zitten.
    Maar de nieuwe G3 is een stukkie lichter en kleiner dus dat is alleen maar beter.

    Grumania heeft voor de Habu ook 2 pijpen beschikbaar, standaard enkelwandig en een dubbelwandige.

    Dus............ leef je uit :thumbsup:
     

Deel Deze Pagina