HPI of Losi?

Discussie in 'Big Scale auto's' gestart door Bigbore, 16 jun 2014.

  1. Bigbore

    Bigbore

    Lid geworden:
    12 jun 2014
    Berichten:
    38
    Locatie:
    Bergen op Zoom
    Na vele filmpjes op internet is mijn oog gevallen op bigscale
    en wel de volgende twee auto's

    Of de Losi 5ive of de HPI 5T. prijsklasse gezien is de losi duurder
    maar dat is denk ik vraag en aanbod? en zie door de bomen het bos niet meer..
    de HPI is een vrij recent model ,de losi wat ouder maar net zo duurzaam lijkt mij
    ik heb de losi zelf zien rijden ,geweldige bak en wat een kracht
    de hpi alleen van internet gezien ,het liefst zou ik de reactie horen van iemand die beide auto's heeft gehad of heeft .
    Ik wil geen races rijden ,echt puur voor de lol op gras en zand grond.

    De HPI lijkt mij mischien een paar cm kleiner ,maar ziet er ook geweldig uit .
    Wat zou jullie keuze zijn
    Losi of toch de Hpi? ik vraag wel om aub inhoudelijk te reageren,
    ik snap voor de diehards dat dit weer die heb je weer een noob vraag is
    maar ik kom er niet echt aan uit,dus ik hoop op wat hulp ..

    wat zou jullie keuze zijn? en waarom?
    alvast dank
     
    Ben1961 vindt dit leuk.
  2. Wen

    Wen

    Lid geworden:
    13 feb 2011
    Berichten:
    1.139
    Locatie:
    Arnhem
    Losi rijdt beter en is steviger. Maar door zijn zwaardere gewicht is die slomer met de zelfde standaard motor.
    Maar als je wat extras uitgeeft voor een snellere motor, dan is de losi in elke opzichte beter dan de baja.
    Bij een baja wordt die op een geve moment niet meer rijbaar als je een hele snelle motor inzet, wegens de 2wd. Losi is 4wd, je kan dus een veel sterkere motor erin zetten als snelheid je aanspreekt.

    Ik heb de baja 5b en 5t gehad. Nu heb ik een brushless losi 5ive en een benzine rovan 5ive. Ik zal nooit meer terug gaan naar een baja.
     
  3. Bigbore

    Bigbore

    Lid geworden:
    12 jun 2014
    Berichten:
    38
    Locatie:
    Bergen op Zoom
    dank u vriendelijk ..
     
  4. Paul Benard

    Paul Benard

    Lid geworden:
    18 jun 2010
    Berichten:
    430
    Locatie:
    Odijk
    Een Losi is toch wel wat beter dan een baja. De parts zijn van betere kwaliteit en de auto is ook nog eens 4wd. Ook heb je er over het algemeen veel minder gezeur mee dan met een HPI. Vat dit niet meteen op dat HPI slecht is. Maar mijn eigen ervaringen met verschillende hpi spullen is dat de aandrijflijnen vaak stuk gaan. En dat de simpelste maar moeilijk bereikbare parts altijd breken.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  5. hskilic

    hskilic

    Lid geworden:
    15 sep 2011
    Berichten:
    46
    Locatie:
    Rotterdam Lombardijen
    Heb pas een Losi DBXL aangeschaft en ben er zeer tevreden over.(heb m nog geen week) Het enige punt is dat die wat zwaarder is zoals ze het hierboven al genoemd hebben. Denk dat ik er een 29cc of 32 cc onder ga zetten.
     
  6. marcohuissen

    marcohuissen

    Lid geworden:
    8 nov 2011
    Berichten:
    42
    Locatie:
    Arnhem eo
    Hpi is een achterwiel aangedreven en Losi 5ive en DBXL zijn vierwielig aangedreven. Dat is een groot verschil als je offroad wilt rijden. Ik heb een 5t en ik vind een top auto en met een victory bigbore uitlaat kan ik er goed mee driften.
    Twee weken geleden een Losi DBXL gekocht en die heeft nog veel tlc nodig om op snelheid te komen. Inderdaad zoals hierboven genoemd minimaal een 29cc en tevens een tuned pijp.
    Losi lijkt kwalitatief ietsje beter maar ik hou van de looks en drift gedrag van mijn hpi 5t
     
  7. Bigbore

    Bigbore

    Lid geworden:
    12 jun 2014
    Berichten:
    38
    Locatie:
    Bergen op Zoom
    Dank jullie wel heren. het wordt een Losi maar heb nu tot maximaal 900 nu tot me beschikking er staat er een van 850 op marktplaats,maar die kap lijkt mij anders dan de normale kappen van de youtube filmpjes volgens mij is dit blackwhite of whiteblack genaamd.
    er missen wielkappen persoonlijk vind ik dit ook niet zo mooi staan,dus of ik spaar nog iets door voor een nieuwe of goede tweedehands maar dat het een 5t wordt is duidelijk. nogmaals dank voor jullie inbreng.
     
    NQDtransformer vindt dit leuk.
  8. dahoe

    dahoe

    Lid geworden:
    9 aug 2008
    Berichten:
    203
    Die kap is zonder stickers ,lijkt anders ,is van een maat van mij?gewoon goed ding
     
  9. Bigbore

    Bigbore

    Lid geworden:
    12 jun 2014
    Berichten:
    38
    Locatie:
    Bergen op Zoom
    ik bedoel het niet verkeerd hoor ,zal gerust een goed ding zijn.
    daar twijfel ik zonder meer niet aan.

    maar het lijkt net of de spatborden zijn verwijderd
    het is zeg maar anders als de standaard versie.
    kan het zijn dat ze eruit geknipt zijn ofzo?:confused:
     
  10. dahoe

    dahoe

    Lid geworden:
    9 aug 2008
    Berichten:
    203
    weet niet ?kan wel vragen voor je ,
     
  11. Bigbore

    Bigbore

    Lid geworden:
    12 jun 2014
    Berichten:
    38
    Locatie:
    Bergen op Zoom
    het is inmiddels een losi 5t geworden met 29 cc . een klein monstertje ;)
     
  12. wilbert de wit

    wilbert de wit

    Lid geworden:
    31 okt 2010
    Berichten:
    519
    Locatie:
    nieuwegein
  13. tomvelsen

    tomvelsen

    Lid geworden:
    23 jul 2011
    Berichten:
    351
    Locatie:
    Middelburg, Zeeland
    losi 5ive T, maakt het nou uit hoe je het schrijft je spreekt het toch hetzelfde uit of je nu 5-T of 5ive-T schrijft ;)
     
  14. Bigbore

    Bigbore

    Lid geworden:
    12 jun 2014
    Berichten:
    38
    Locatie:
    Bergen op Zoom
    dit ;)
     
  15. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Idd, ondanks dat Fiveive-T een domme benaming is, noemen we hem maar gewoon zo. :lol:
     
  16. Cabdriver

    Cabdriver

    Lid geworden:
    20 mei 2020
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Utrecht
    Ik ook een baja 5b gehad nu een losi 29 cc t5 een wereld van verschil in rijden echt een monster maar heb een klein vraagje ik heb van de week me diff gecontroleerd en hem op de rem gezet maar nu blokkeren de voor wielen zit mijn diff op slot en hoe krijg ik die weer vrij
     
  17. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Als het probleem er is sinds u hem los hebt gehaald zou ik hem weer los schroeven.
    Zitten de assen goed in de cups van het diff?
    Loopt de voorste remschijf niet aan?
     
  18. Cabdriver

    Cabdriver

    Lid geworden:
    20 mei 2020
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Utrecht
    Nou het zit namelijk zo ik heb hem nog helemaal niet los gehad had hem via de zender op de rem gezet en de wielen rond gedraaid maar nu blokkeren de voor wielen wellicht dat de rem vast zit maar durfde hem niet te starte voor het geval er tandwielen of andere dingen om me oren springen ben er een paar jaar uitgeweest moet weer een hoop leren merk ik
     
  19. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Dat is vreemd, en als de zender uit is, draaien de wielen dan wel vrij?
     
  20. Cabdriver

    Cabdriver

    Lid geworden:
    20 mei 2020
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Utrecht
    Nee dat is het rare eraan
     

Deel Deze Pagina