Na vele filmpjes op internet is mijn oog gevallen op bigscale en wel de volgende twee auto's Of de Losi 5ive of de HPI 5T. prijsklasse gezien is de losi duurder maar dat is denk ik vraag en aanbod? en zie door de bomen het bos niet meer.. de HPI is een vrij recent model ,de losi wat ouder maar net zo duurzaam lijkt mij ik heb de losi zelf zien rijden ,geweldige bak en wat een kracht de hpi alleen van internet gezien ,het liefst zou ik de reactie horen van iemand die beide auto's heeft gehad of heeft . Ik wil geen races rijden ,echt puur voor de lol op gras en zand grond. De HPI lijkt mij mischien een paar cm kleiner ,maar ziet er ook geweldig uit . Wat zou jullie keuze zijn Losi of toch de Hpi? ik vraag wel om aub inhoudelijk te reageren, ik snap voor de diehards dat dit weer die heb je weer een noob vraag is maar ik kom er niet echt aan uit,dus ik hoop op wat hulp .. wat zou jullie keuze zijn? en waarom? alvast dank
Losi rijdt beter en is steviger. Maar door zijn zwaardere gewicht is die slomer met de zelfde standaard motor. Maar als je wat extras uitgeeft voor een snellere motor, dan is de losi in elke opzichte beter dan de baja. Bij een baja wordt die op een geve moment niet meer rijbaar als je een hele snelle motor inzet, wegens de 2wd. Losi is 4wd, je kan dus een veel sterkere motor erin zetten als snelheid je aanspreekt. Ik heb de baja 5b en 5t gehad. Nu heb ik een brushless losi 5ive en een benzine rovan 5ive. Ik zal nooit meer terug gaan naar een baja.
Een Losi is toch wel wat beter dan een baja. De parts zijn van betere kwaliteit en de auto is ook nog eens 4wd. Ook heb je er over het algemeen veel minder gezeur mee dan met een HPI. Vat dit niet meteen op dat HPI slecht is. Maar mijn eigen ervaringen met verschillende hpi spullen is dat de aandrijflijnen vaak stuk gaan. En dat de simpelste maar moeilijk bereikbare parts altijd breken.
Heb pas een Losi DBXL aangeschaft en ben er zeer tevreden over.(heb m nog geen week) Het enige punt is dat die wat zwaarder is zoals ze het hierboven al genoemd hebben. Denk dat ik er een 29cc of 32 cc onder ga zetten.
Hpi is een achterwiel aangedreven en Losi 5ive en DBXL zijn vierwielig aangedreven. Dat is een groot verschil als je offroad wilt rijden. Ik heb een 5t en ik vind een top auto en met een victory bigbore uitlaat kan ik er goed mee driften. Twee weken geleden een Losi DBXL gekocht en die heeft nog veel tlc nodig om op snelheid te komen. Inderdaad zoals hierboven genoemd minimaal een 29cc en tevens een tuned pijp. Losi lijkt kwalitatief ietsje beter maar ik hou van de looks en drift gedrag van mijn hpi 5t
Dank jullie wel heren. het wordt een Losi maar heb nu tot maximaal 900 nu tot me beschikking er staat er een van 850 op marktplaats,maar die kap lijkt mij anders dan de normale kappen van de youtube filmpjes volgens mij is dit blackwhite of whiteblack genaamd. er missen wielkappen persoonlijk vind ik dit ook niet zo mooi staan,dus of ik spaar nog iets door voor een nieuwe of goede tweedehands maar dat het een 5t wordt is duidelijk. nogmaals dank voor jullie inbreng.
ik bedoel het niet verkeerd hoor ,zal gerust een goed ding zijn. daar twijfel ik zonder meer niet aan. maar het lijkt net of de spatborden zijn verwijderd het is zeg maar anders als de standaard versie. kan het zijn dat ze eruit geknipt zijn ofzo?
losi 5ive T, maakt het nou uit hoe je het schrijft je spreekt het toch hetzelfde uit of je nu 5-T of 5ive-T schrijft
Ik ook een baja 5b gehad nu een losi 29 cc t5 een wereld van verschil in rijden echt een monster maar heb een klein vraagje ik heb van de week me diff gecontroleerd en hem op de rem gezet maar nu blokkeren de voor wielen zit mijn diff op slot en hoe krijg ik die weer vrij
Als het probleem er is sinds u hem los hebt gehaald zou ik hem weer los schroeven. Zitten de assen goed in de cups van het diff? Loopt de voorste remschijf niet aan?
Nou het zit namelijk zo ik heb hem nog helemaal niet los gehad had hem via de zender op de rem gezet en de wielen rond gedraaid maar nu blokkeren de voor wielen wellicht dat de rem vast zit maar durfde hem niet te starte voor het geval er tandwielen of andere dingen om me oren springen ben er een paar jaar uitgeweest moet weer een hoop leren merk ik