Hallo allemaal, Wat vinden jullie van Aspen 4 takt bezine, gemengd met 2 takt olie zelf gemend in de verhouding 1op 25 ? Ik lees nl verschillende reacties hierover voornamelijk de Aspen 2 takt want die is te schraal . Op het vliegerforum tanken ze wel veel Aspen 2 takt ! Alvast bedankt, gr Erik
Hoi, op mijn vliegtuig zit een DLE 30. Hiervoor gebruik ik Aspen 4 gemengd met 1:30 Castrol power RS tweetaktolie. Dit doe ik omdat in de Aspen 2 maar 1:50 olie zit. De motor loopt hier nu al drie jaar prima op. Ook na de winterstop startte hij weer vlot. Deze motor heeft nog nooit op gewone benzine gelopen, dus een vergelijking heb ik niet. Ik gebruik Aspen omdat ik niet van de lucht van echte benzine houd.
Bedankt voor het reageren Ingoo! Lijkt mij ook een goede optie zelf mengen van de Aspen brandstof! gr erik
Vliegtuigmotoren draaien minder toeren dan automotoren zoals wij die gebruiken. Ook worden vliegtuigmotoren beter gekoeld en zijn de belastingen minder heftig en gelijkmatiger. Als je van 1:50 naar 1:25 gaat, stel dan wel je hoofdsproeier opnieuw af, je mengsel wordt nml ARMER en je motor en smeerolie warmer, jaja echt waar...
Ik denk inderdaad dat Aspen 4 takt met goede olie wel kan, dat schijnt hele schone benzine te zijn. Maar zou het niet goedkoper zijn om gewoon V-power te tanken? Volgens een tuner die ik ken was dat met Castrol A747 de schoonste motor die hij gezien heeft.