De perikelen van WdeW;

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door WillydeWoofer, 9 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.883
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ach, ik heb zelf doorgevlogen en een onweersbui.
    Ik was aan het wildvliegen bij almere poort, ineens regen, harde wind en onweer.
    In de auto gaan zitten en door blijven vliegen tot ik weer kon landen.
    Was een brandstof 4 takt.

    Op enkele tikjes in de besturing na, geen probleem.

    Met de brommer reed je toch ook door de regen, bougie blijft het ook wel doen.

    GJ
     
  2. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.302
    Locatie:
    Noord Brabant
    Regen en 2.4Ghz en in de auto zitten gaat niet zo goed samen.
     
  3. Arnoud Snel

    Arnoud Snel

    Lid geworden:
    24 apr 2008
    Berichten:
    1.673
    Locatie:
    Onbekend
    Aardig om te lezen. Heb zelf ook wel eens doorgevlogen in de regen. Is lang geleden, RC3 wedstrijd bij hoofddorp. Tijdens de vlucht begon het te regenen. Mijn bril was op een gegeven moment zo nat dat ik de kist bijna niet meer zag. De wedstrijdleiding legde toen de wedstrijd stil, moest ook wel.
    Zender behoorlijk nat, maar alles bleef goed werken. Was wel 35 Mhz.

    Grt,

    Arnoud.
     
  4. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.220
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Gelukkig maar... niets ernstigs GJ :thumbsup:

    Hier was het ook even wat nattig, daarvoor extreem broeierig en vies warm...
    maar vanavond even gevlogen...
    ook al weer 7 maanden geleden? Als het niet meer is? Pfoehwâh!
    Maar er stond een laag schel zonnetje op het veld. En pitten in de ogen... nee...
    Even een strategische wolk... daarna maar weer ingepakt... bootjes bouwen...

    Maar zo een oude Calmato waar je mee kan gooien en dollen... prima..
    En met een beetje bries mooie strijkijzerlandingen... uiteraard met grote boog
    om de vliegtuighongerige bomenpartij... geen strippartijtjes met dat vliegding...

    Lesavondje... ha... riep een nieuw lid (type krasse knar)... een echt vliegtuig met benzine motor...
    Daar ga je van blozen... haha...
    Men is ook niets meer gewend... tijd om de Kaos weer verder aan te pakken... Roeg werk!
    Edoch... eerst bootjes... na 48 jaar moet het nu Heuss eens af!

    Gr Bas
     
  5. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.883
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Dat was nog 35 mhz, dat gaat overal doorheen.

    GJ
     
  6. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.945
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Dat zijn toch wel "iets andere" bougiekappen... Toen ik mijn ouwe Paso nét had, kwam ik daar achter, want dat ding reed prachtig, tot de eerste regenbui en toen kon ik gelijk duwen... Stond letterlijk binnen 500 meter stil. Bleken bougiekappen van een grasmaaier o.i.d. op te zitten, in elk geval niet voor "buitengebruik".
    Nieuwe doppen er op en ik heb er daarna nog regelmatig mee door storm, hagel en regen gereden...
     
    Dopieman vindt dit leuk.
  7. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.945
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Die was vast vorig jaar met de Fly-in nog geen lid.... :D
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  8. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.220
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Volk dat nog moet leren dat schuim is bedoeld om in te pakken...
    Maarja... als je slagroom opklopt... lijkt het al snel heel veel... Whoeha!
    Maar ze zijn oh zo happy... en de club kan enthousiaste leden goed gebruiken... zo is dat...

    Maar wat zwets ik nu... dat wat ik restaureer is schuim uit 1963... Graupnerschuim...
     
  9. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.834
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    De komende weken met twee toestellen;

    Mijn "oude" vliegleraar leert mij met een nieuwe WotTrainer, de vereiste figuren vliegen.

    Bij een andere club ga ik deze figuren solo oefenen, met een gebruikte FunCub (ik lig nu al dubbel :D)
     
  10. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.416
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    1 juni aan de bak!!!!??
     
    WillydeWoofer vindt dit leuk.
  11. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.834
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Zeker, zo snel als mogelijk. Vriend E. even lief aankijken.
     
  12. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.416
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Vriend E heeft iig vandag lekker geoefend op verkenning van het luchtruim in Vught.
     
  13. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.952
    Locatie:
    Rotterdam
    beste wil...
    pak je goede voornemen er eens bij: 1 toestel om te lessen...
    laat dat glimmende nieuwe spul nu eens staan.
    pak dat schuimding. leer nu eerst eens de basis.
    en met 1 toestel!!!!!!!!!!!

    Hoe het zit met je oude leraar weet ik niet.
    maar in de verstandhouding zijn ondertussen stevig wat toestellen verloren.
    dus geen idee of je van de WOT af wilt...
    zo ja: lekker gebruiken dan..
    zo nee: doe nou eens wat letterlijk iedereen hier je aanraad.. 1 kist..
     
    hobbyist en jve vinden dit leuk.
  14. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.302
    Locatie:
    Noord Brabant
    Hou je ons een beetje op de hoogte met de vorderingen?
    Je hebt waarschijnlijk zelf geen idee wat het effect is op het leerproces als in een trainingstraject het instrument wordt verwisseld voor een ander instrument.

    Je bent musicus.
    Het ene vliegtuig is niet het andere, net zoals het ene muziekinstrument niet het andere is.

    Stel je bent onder begeleiding aan het trainen om viool te leren bespelen, zo dat het nog een beetje leuk klinkt ook.
    En voor de verdere zelfstudie als de begeleiding niet aanwezig is, ga je verder trainen op een ander snaar instrument, tokkelen op een banjo.

    Wanneer ga je vliegen? Dan kom ik met de videocamera in de aanslag kijken.:D
     
  15. HeliKoper

    HeliKoper

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    1.878
    Locatie:
    Guinea-Fowl-City
    Aha.... ramptoerisme! :rofl:
     
  16. hobbyist

    hobbyist Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mrt 2009
    Berichten:
    5.302
    Locatie:
    Noord Brabant
    Ja ik wil me ook een keer gedragen zoals enkele club aandoende passanten zich af en toe gedragen.
    Met de opmerking "Oh wat mooi, gaat dit nu altijd goed?".
     
    Peter Houweling vindt dit leuk.
  17. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.834
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Tot aan het brevet, laat ik de mening voorgaan van de clubleden waar ik al jaren mee vlieg.
    En er is nog nog een argument, dat ik hier niet kan en wil melden.

    Ik waardeer ieders goedbedoelde adviezen, die ik zeker heb overwogen.

    Tweede Pinksterdag gaan we beginnen met het vliegen van de figuren.
    Iedereen is welkom om te komen kijken, al dan niet gewapend met registratie-apparatuur.
    Volgende week verwacht ik Hart van Nederland.
     
    Arnold 85 vindt dit leuk.
  18. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.952
    Locatie:
    Rotterdam
    ik ben verschrikkelijk benieuwd wat die reden dan wel is... moet wel een extreem goede zijn...
    ik kan me iig geen reden verzinnen..

    zoals ik het hele verhaal tot nu toe lees, heb je met de oude instructeur te weinig figuren gevlogen, te weinig ervaring opgebouwd.
    waarbij hij ook de oeps en bijna oeps momentjes niet besproken heeft, tips achterwege heeft gelaten.
    en geen / te weinig begeleiding naar nieuwe modellen toe.
    om niet te spreken over invliegen en de naar jou toe niet correcte zwaartepunten en andere afstellingen.
    iig, dat is de hele korte samenvatting.
    of er moet een stukje verhaal ontbreken in het geheel.
    maar als dat wel een correcte weergave van feiten is, zou ik bij hem niet opnieuw aan de kabel gaan.
    zekerheidje dat het weer gaat als de eerste keer. hoop losse hout/schuimdelen..

    dat je met de beste man gaat vliegen omdat hij kan vliegen en gezellig is, no problemo.
    hij zal zelf best zijn dingetje goed kunnen.
    maar dat je nu weloverwogen, na meerdere jaren ervaringen met de man, besluit met hem alsnog met een 2e kist aan de gang te gaan.
    die volg ik ff niet.
    kun je net zo goed instructeur nr 2 laten staan. weinig meerwaarde..

    Maar, jouw hobby, jouw invulling :D
    en bij deze mijn centen, nu hou ik er over op:yes:
     
  19. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.834
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    De lerareren van de Hawks schijnen de Seals onder de instructeurs te zijn.
     
    jve vindt dit leuk.
  20. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.883
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Haha.. dan sluipen ze ongezien naar de leerling.

    GJ
     
    jve en WillydeWoofer vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina