Rc paramotor in nederland?

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door RC-PPG, 20 jul 2015.

  1. Nevermore

    Nevermore

    Lid geworden:
    8 aug 2013
    Berichten:
    1.283
    Locatie:
    Betekom - België
    Vanavond is het tijd om de Opale Backpack S met piloot x ( ? ) klaar te maken. Wil deze aan het Opale Power 1.1 scherm hangen. Een scherm waar ik hoge verwachtingen van heb.
    [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]
     
  2. pietervisser

    pietervisser

    Lid geworden:
    10 apr 2005
    Berichten:
    1.614
    Locatie:
    Veldhoven
    Ik heb hem aan de backpack m2 met 5 cellen. Gaat dan leuk.
     
  3. Nevermore

    Nevermore

    Lid geworden:
    8 aug 2013
    Berichten:
    1.283
    Locatie:
    Betekom - België
    5S, dat gaat in Turbo modus dan?
    Ik was van plan op 3S te vliegen.
     
  4. pietervisser

    pietervisser

    Lid geworden:
    10 apr 2005
    Berichten:
    1.614
    Locatie:
    Veldhoven
    Ik weet niet wat je verwachtingen zijn. Met 5s is het leuk Acro vliegen. Met 4s gaat het met de m2 ook wel. Met de S heb ik geen ervaring.
     
  5. Nevermore

    Nevermore

    Lid geworden:
    8 aug 2013
    Berichten:
    1.283
    Locatie:
    Betekom - België
    Opale stelde destijds 2 kits voor:

    Met BP XS en op 3S. Of de "hardcore" versie BP M3 op 4S.

    Ik kon op dat moment nog de BP S kit met piloot vinden.
    Wil op 3S gaan vliegen hiermee.

    Mijn verwachtingen zijn om wat meer snelheid te hebben en beter bij wind (tot 20-25km/u) te kunnen vliegen.
    Heb als andere kleine scherm de Oxy 1.0 en die is héél gevoellig aan wind. Zelfs met extra gewicht blijft die gewoon ter plaatse bij 15-20km/u wind.

    En dan natuurlijk het acro vliegen!
     
  6. pietervisser

    pietervisser

    Lid geworden:
    10 apr 2005
    Berichten:
    1.614
    Locatie:
    Veldhoven
    Ok dan gaat het goed komen. Beetje spelen met gewicht.
     
  7. Nevermore

    Nevermore

    Lid geworden:
    8 aug 2013
    Berichten:
    1.283
    Locatie:
    Betekom - België
    Gisteren de Power 1.1 ingevlogen.
    Vliegklaar zat deze op 1,5kg, met 3S 2400mAh lipo.

    Vloog dadelijk erg goed!
    Stuurt mi directer en korter dan de Oxy 1.0.
    Ook blijft het scherm steeds strakker en gaat de gondel minder snel slingeren.
    Stijgen ging ook veel sneller dan met de Oxy.
    Nu nog eens wat vliegen en spelen met her gewicht.

    Aandachtspuntje is dat ik de gondel moet vangen ipv. te landen. Risico op het breken van de benen van de pop is bij landing erg groot vind ik. Deze zijn uit een harde plastic gemaakt (PVC?) en hangen over de metalen bodemplaat.
    Nu, dat vangen is totaal geen probleem. Doe ik met de Oxy ook.

    Fijne aanwinst!


    Verder nog een prachtige avondvlucht met de Hybrid 5.2 mogen maken.

    [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]
     
  8. RC-PPG

    RC-PPG

    Lid geworden:
    24 okt 2004
    Berichten:
    398
    Locatie:
    sambeek
  9. Nevermore

    Nevermore

    Lid geworden:
    8 aug 2013
    Berichten:
    1.283
    Locatie:
    Betekom - België
    Top!

    Ik ga me er zeker voor inschrijven!
     
  10. Hans N.

    Hans N.

    Lid geworden:
    9 feb 2003
    Berichten:
    1.032
    Locatie:
    Sassenheim
    Zaterdagavond 21 sept.



    En eentje voor de mobieltjes
     
  11. monsieuravion

    monsieuravion

    Lid geworden:
    29 jun 2016
    Berichten:
    294
    Locatie:
    Eindhoven
    Super gezellige zaterdag ondanks de te harde wind. Maar op het moment dat het minder ging waaien, was het direct zeer druk in het luchtruim. Zonder problemen werd er door alle deelnemers gevlogen. Kei leuk al die verschillende parapentes in de lucht. Goed georganiseerd, mooi weer een lekker gegeten en gevlogen. Iedereen bedankt.
     
  12. Nevermore

    Nevermore

    Lid geworden:
    8 aug 2013
    Berichten:
    1.283
    Locatie:
    Betekom - België
    Het was meer dan in orde!
    Super gezellige sfeer. Veel ideeën en tips kunnen uitwisselen. Indrukwekkende prestaties van de Skyman schermen bij de heersende wind.
    Zaterdagavond was dan helemaal top. Eerst lekker kunnen eten. En dan met zijn allen de lucht in. Wat trouwens prima is verlopen. Met dank aan de piloten en organisatie!

    Volgend jaar ben ik er weer bij.
    Ik hoop tegen dan ook meer Belgen warm te maken voor de hobby. We waren zwaar ondervertegenwoordigd.
     
  13. RC-PPG

    RC-PPG

    Lid geworden:
    24 okt 2004
    Berichten:
    398
    Locatie:
    sambeek
    We kijken terug op een geslaagd weekend.
    Een beetje jammer van de harde wind op zaterdagmiddag, maar dat gaf wel een mooi inkijkje in de mogelijkheden van de Cefics/Punkair schermen.
    De Chinook en Crossalps hadden weinig moeite met de straffe wind.
    Daarmee hebben ze laten zien dat deze tak van modelvliegen een flinke ontwikkeling heeft doorgemaakt en steeds meer volwassen aan het worden is.
    Volgend jaar weer een nieuwe editie!!!
     
    onno10 vindt dit leuk.
  14. RC-PPG

    RC-PPG

    Lid geworden:
    24 okt 2004
    Berichten:
    398
    Locatie:
    sambeek
    Nog een paar video's van het weekend (met dank aan Mike):



     
  15. Nevermore

    Nevermore

    Lid geworden:
    8 aug 2013
    Berichten:
    1.283
    Locatie:
    Betekom - België
    Weer een nieuwe aanwinst: de Punkair "Skyman Sir Edmund Race 1.5".

    Vorig jaar heb ik de Punkair serie in Boxmeer leren kennen. Vooral in de wind vliegen met de CrossAlps en Chinook was indrukwekkend!
    We hebben vrij vaak wind in België en mijn huidige para's zijn daar niet allemaal toppers in. Dus ik wou echt een CrossAlps of Chinook kopen. Het is echter de Sir Edmund Race geworden. :)

    Omdat ik deze nog had liggen, heb ik een Opale Backpack M3 voorbereid met een rugzak en piloot "Ben". Dit met een hacker A30-12M V2-motor, een 10x5 APC-propeller en een 50A Hobbywing ESC.
    Deze combinatie weegt 1.500 gram, samen met een 3S 2800mAh Lipo heb ik een startgewicht van 1.700 gram. Kan worden uitgebreid met het gewicht van 700 g geleverd bij de Opal set (2x 300 g + 1x 100 g). Ik heb op die manier een gondel die tussen de 1.700 g en 2.400 g kan vliegen. Gezien de technische kenmerken van de SE Race 1.5 is dit ideaal. Indien nodig heb ik altijd een zakje duikerslood van 500g bij me.
    Vorige week mocht ik dan de Sir Edmund Race 1.5 ontvangen. Wat meteen opviel was het lichte gewicht van de D10-stof.

    Dit wordt mijn eerste paramotor met een speedbar. Ik ben er dan ook erg benieuwd naar!
    Helaas is het nu al een kleine week erg windering. Het bleef voorlopig bij de afstemming en wat "grondafhandeling". De eerste tests waren veelbelovend!
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  16. monsieuravion

    monsieuravion

    Lid geworden:
    29 jun 2016
    Berichten:
    294
    Locatie:
    Eindhoven
    Hoi,
    Helaas kan ik de foto's niet zien. Ik zou niet weten waar het aan ligt.

    Waarom pak je geen zwaardere accu's in plaats van dood gewicht? Ik heb voor mijn kleIne scherm van Hacker (Stunt) en de piloot gemaakt van een Actionman accu's van 4000 en 5000 mAh en zelfs eentje 4 cellen en 4000 mAh. Zo kan ik bij diverse windsnelheden vliegen tot soms wel 15 minuten.

    Maar ook ik ben heel benieuwd naar jouw ervaringen met dit scherm.
     
  17. Nevermore

    Nevermore

    Lid geworden:
    8 aug 2013
    Berichten:
    1.283
    Locatie:
    Betekom - België
    Daar heb je helemaal gelijk in monsieuravion. Lipo's zijn nuttiger gewicht. Ben ik ook wel van plan, moet wel effe kijken wat ik kan installeren, de plaats is (relatief) beperkt in de rugzak. Maar een 3S 4000mAh moet zeker lukken.

    Het dood gewicht toevoegen is eigenlijk iets voor de hellingvliegers. Wanneer je geen motor nodig hebt kom je met een 3S 2200mAh al uren toe, enkel voor de servo's.
     
  18. Nevermore

    Nevermore

    Lid geworden:
    8 aug 2013
    Berichten:
    1.283
    Locatie:
    Betekom - België
    Gisteren avond was het dan echt wel tijd voor de "maiden flight". Alles ingepakt en naar het modelvliegveld. De meteo gaf overdag nog een rustige avond aan met 1 - 2 bft wind, tegen de avond werd er onweer met hevige regen en wind van 4 bft voorspeld... Toch maar de kans gewaagd en het was een goede keuze!

    Het starten van de Sir Edmund Race 1.5 is super makkelijk. En vanaf dan is het gewoon de gondel lossen, het geheel begon aan een rustige zweefvlucht, motor aan en vliegen maar! Het scherm heeft een mooie vorm en de oranje met zwarte kleur steekt mooi af tegen de lucht.

    Wat me opviel is dat het scherm erg rustig en stabiel is. Anders dan mijn kleinere Opal toestellen die zenuwachtiger zijn. Meer als mijn grote Opale Hybrid 5.2 die statig door de lucht zweeft.
    De Sir Edmund Race 1.5 is duidelijk een sneller glijscherm. Ook de stijgsnelheid is heel wat beter dan bij mijn andere modellen.

    Er moet nog wat afgesteld worden aan de remleidingen. Sturen ging goed maar nog niet direct genoeg. Een volgende vlucht moet zeker met een 1cm kortere remleiding. Het was niet mogelijk om van glijvlucht in spiraal te geraken zonder het gebruik van de motor.
    Dit is mijn eerste paramotor met versneller. Dat moet ik nog wat leren kennen. Volgens mij is de huidige versnelling van 1,5cm niet voldoende. Ik zag maar een heel beperkte snelheidstoenamen bij activering van de versneller.

    Vraag aan de specialisten: bij gebruik van de versneller was het nog slechter sturen. Wat is hier de reden van?
     
  19. jan

    jan

    Lid geworden:
    26 feb 2008
    Berichten:
    496
    Locatie:
    5076
    Remleiding of remlijnen cq stuurlijnen? ;)
     
  20. Nevermore

    Nevermore

    Lid geworden:
    8 aug 2013
    Berichten:
    1.283
    Locatie:
    Betekom - België
    Da's een goeie (en juiste) opmerking Jan: remlijnen natuurlijk. ;-)
     

Deel Deze Pagina