THUNDERCAT 45 TURBINE

Discussie in 'Turbine aangedreven' gestart door Hans Rijkuiter, 23 jun 2020.

  1. Hans Rijkuiter

    Hans Rijkuiter

    Lid geworden:
    16 mrt 2013
    Berichten:
    715
    Kon het niet laten, ben stiekum aan mijn aanstaande winter project begonnen.

    Super Sniper 480 Eliminator 90 en de Super Sniper 90 HET ARF zijn de voorlopers van deze mooie jet.
    IMG_3618.JPG IMG_3619.JPG
    Een kit is met ingedekte vleugels en stabilo met glas versterkt, romp is kevlar versterkt en met koolstof.
    De inlaten zitten erbij. Speciale CUSTOM tank met kevlar versterkt ( 1,4L ) en een gfk binnen cockpit met stoel en dashboard.
    IMG_3629.JPG IMG_3628.JPG IMG_3624.JPG IMG_3625.JPG
    De heldere cockpit zit bij de kit en ook alle cnc gefreesde houtdelen.Uit een hele mooie kwaliteit multiplex.
    Nullijn staat op de romp verwerkt in de fraaie panel lines.
    Vliegt snel maar ook heel langzaam, vleugel heeft elasty-flaps van kevlar. Zowel aileron als flaps.
    De vleugel heeft twee liggers zoals BVM het doet.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Laatst bewerkt: 24 jun 2020
    freekt en Berto vinden dit leuk.
  2. Hans Rijkuiter

    Hans Rijkuiter

    Lid geworden:
    16 mrt 2013
    Berichten:
    715
    DA92ADA3-91AA-4F02-AF06-522F54150F5D.jpg
    d60c224b-4088-40bb-8b28-170db7b48030.jpg prachtig freeswerk mooi hout!

    IMG_3581.JPG IMG_3582.JPG keuze stress

    IMG_3630.JPG IMG_3631.JPG 7BC2249E-8F77-4A02-9559-03FC89548094.jpg IMG_3567.JPG

    IMG_3632.JPG witte bonen op zijn Engels
    Weit biens
     
    Berto vindt dit leuk.
  3. PH-MEL

    PH-MEL

    Lid geworden:
    2 sep 2007
    Berichten:
    1.736
    Locatie:
    noord holland
    Leuk hans! Mooie anwinst! Gaan we weer volgen!
     
    Hans Rijkuiter vindt dit leuk.
  4. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.352
    Locatie:
    Groningen
    Ga ik ook volgen. Ik heb ook zo'n sniper gehad vroeger, vloog erg lekker maar was wel een accu sloper :)
     
    Hans Rijkuiter vindt dit leuk.
  5. Hans Rijkuiter

    Hans Rijkuiter

    Lid geworden:
    16 mrt 2013
    Berichten:
    715
    6050E2AB-7DBC-4107-9362-837FA9E16B73.jpg IMG_3645.JPG
    Deze zijn pas binnen ==.>> de good stuff voor speling vrij , luchtbel vrij , goede connectie ENZO
     
  6. Hans Rijkuiter

    Hans Rijkuiter

    Lid geworden:
    16 mrt 2013
    Berichten:
    715
    Berto vindt dit leuk.
  7. raptor117

    raptor117

    Lid geworden:
    2 jan 2010
    Berichten:
    571
    Locatie:
    Brabant of omgeving
    dank je hans !
     
  8. Hans Rijkuiter

    Hans Rijkuiter

    Lid geworden:
    16 mrt 2013
    Berichten:
    715
    Hier onder nog even de gegevens zoals ze op de King Tech site staan qua gewicht en verbruik van de nieuwe K70 G4 in vergelijking met de K45 G

    K 70 G4 :
    Diameter: 76mm ( 2.99” )
    Length: 180mm ( 7.086” )
    Weight: 720g ( 1 lb 9.3 oz )
    Max. RPM: up to 180000 MAX Thrust: 7kg @ 15° C ( 15.5 lb @ 59° F )
    EGT: 700°C max
    Fuel consumption: 230 g / min = 280 cc/min met 1400 ml geeft 5 minuten vliegtijd vol gas!

    K 45 G "oude model":
    Diameter: 75mm
    Lenght: 195mm
    Weight: 690g
    Max. RMP: 162000
    Idle RMP: 55000
    Thurst: 4,5kg @ 15°C
    EGT: 700°C
    Fuel consumption: 155g/min = 198 cc /min 1400 ml geeft 7 minuten vol gas

    738EA804-C5C0-48FD-847D-813417D996A8.jpg zo ver de vleugel en stabilo gaan in glas /epoxy

    IMG_1569(1).JPG IMG_1568.JPG prachtig frase werk geeft een mooi en licht resultaat .
    IMG_1570.JPG
     
  9. Hans Rijkuiter

    Hans Rijkuiter

    Lid geworden:
    16 mrt 2013
    Berichten:
    715
    IMG_1581(1).JPG de tank kan nog iets naar voren, deze licht inmiddels iets voorlijker dan precies op het zwaartepunt

    IMG_1580(1).JPG IMG_1579(1).JPG IMG_1578(1).JPG
     
  10. Hans Rijkuiter

    Hans Rijkuiter

    Lid geworden:
    16 mrt 2013
    Berichten:
    715
    IMG_1582(1).JPG

    Zo past het prima ,moet natuurlijk wel lucht krijgen van voor rondom de tank .
    IMG_1583(1).JPG IMG_1584(1).JPG
     
    gpman vindt dit leuk.
  11. Hans Rijkuiter

    Hans Rijkuiter

    Lid geworden:
    16 mrt 2013
    Berichten:
    715
    IMG_1586(1).JPG IMG_1585(1).JPG

    Even twee andere opties De K45 G3 en de Xicoy 45 Dan kan de tank weer naar achteren boven op het zwaarte punt !

    IMG_1587(1).JPG
     

    Bijgevoegde bestanden:

  12. Hans Rijkuiter

    Hans Rijkuiter

    Lid geworden:
    16 mrt 2013
    Berichten:
    715
    IMG_1589.JPG hier ongeveer ? Moet nog wel ruimte voorin blijven voor de LiFe accu van de KingTech
    . IMG_1591(1).JPG IMG_1592(1).JPG heel mooie servo van onze Savox hofleverancier.

    IMG_1595(1).JPG deze vindt ik toch wat steviger dan de geadviseerde magneten.
    IMG_1596(1).JPG IMG_1600.JPG IMG_1601(1).JPG Met gescheiden achter en voor zodat bij wheels down daarna ook de achterdeur weer dicht kan tegen de gras sprieten, blaadjes en vooral met periodes ganzenpoep!
     
    Berto vindt dit leuk.
  13. Hans Rijkuiter

    Hans Rijkuiter

    Lid geworden:
    16 mrt 2013
    Berichten:
    715
    IMG_1606(1).JPG IMG_1605(1).JPG Heb twee extra multiplex spanten gemaakt ter ondersteuning van het kielvlak en ook stabilo . Zo is er veel minder torsie mogelijk op kielvlak en stabilo.
    IMG_1627(1).JPG IMG_1628.JPG Deze super scharnieren komen ook bij de hofleverancier vandaan . Zie FB Remote jets
     
    Berto vindt dit leuk.
  14. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.317
    Locatie:
    Hell
    Hoe krijg je de maatvoering van de scharniertjes nu in één keer goed?
    Of kun je er van de andere kant nog bij? Of is de romp transparant genoeg om de gaatjes in het scharnier te zien?

    Ik heb er al eens een paar keer flink mee zitten stoeien, meer van trail en error.
     
    Berto vindt dit leuk.
  15. PH-MEL

    PH-MEL

    Lid geworden:
    2 sep 2007
    Berichten:
    1.736
    Locatie:
    noord holland
    Lekker bezig Hans! Mooi werk!

    En ja die scharnieren... wat een gepiel altijd. Als daar iemand toch eens een mooie truc voor had...
     
    Berto vindt dit leuk.
  16. Hans Rijkuiter

    Hans Rijkuiter

    Lid geworden:
    16 mrt 2013
    Berichten:
    715
    Ja die scharnieren zijn heel gaaf maar het is inderdaad fff klooien. Heb er ook eentje gesloopt in het proces:hammer::(


    IMG_1634.JPG IMG_1635.JPG Deze zijn ook gaaf en is goed te doen met passen en meten.

    IMG_1636.JPG Heb de wielbaai iets verhoogd met de bijgeleverde balsa omdat de montageplaat voor het landingsgestel hoger ligt dan de indekking.
    IMG_1637.JPG aan de voorkant van de vleugel hen ik twee glas fiber buizen gelijmd met epoxy in plaats van de twee schroeven zoals in het ontwerp. Ze lopen door tot aan de ligger.
    IMG_1663.JPG
    IMG_1664.JPG
    Zo de eerste helft is in het glasdoek met epoxy van RemoteJets . Wilde dit eerst met G4 doen maar ik weet niet wat dit met het onderliggend schuim gaat doen,
    Deze epoxy werkt overigens zeer prettig en impregneert de glasdoek prima, Zeker ook het wat dikkere doek op de midden.
    Misschien overbodig op die midden strook . Er is een prima stevigheid door de liggers maar voor het gevoel toch steviger.
    Misschien gaat tie toch soms even wel kneiter hard .
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Berto en arjan.grolleman@hotmail.c vinden dit leuk.
  17. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.812
    Locatie:
    Zeewolde
    Lekker bezig Hans, hier ook aar weer aan het glassen geslagen aan de F-18.
     
  18. Hans Rijkuiter

    Hans Rijkuiter

    Lid geworden:
    16 mrt 2013
    Berichten:
    715
    IMG_1664.JPG DBA557F3-CD88-4410-B349-1ABBE8DEBEED.jpg 7820F3EE-574E-4BE4-817E-1298115A4346.jpg Glas Jeuk Jeuk Glas

    IMG_1710.JPG turbine rails vast gelijmd
    IMG_1711.JPG IMG_1712.JPG Tank vast gezet flink gespoeld met alcohol en de inter airco stuff erin gelijmd PRACHTIG spul !!


    IMG_1735.JPG Eerst maar eens kijken waar we het CG kunnen verwachten . fff alles provisorisch vast gezet en de K70 G4 geplaatst!
    IMG_1729.JPG Waarom opsekop .:hammer: in mijn PC staat ie gewoon recht op :stout: o_O
    IMG_1730.JPG Goed dat ik even een tussendoor meting heb Alles wat er nu nog in moet gaat zoveel mogelijk naar voren !!
    Heb de neuspoot ook al zoveel mogelijk naar voren geplaatst. De pomp en de ontvanger met accu's zaten hier nog niet bij.
    Turbine accu wel maar die moet dus nog verder naar voren
     
    Berto en Gerald Rutten vinden dit leuk.
  19. Gerald Rutten

    Gerald Rutten

    Lid geworden:
    6 mei 2005
    Berichten:
    3.517
    Locatie:
    Zuidelijk
    Toch wel erg mooi die balancer!
     
  20. Hans Rijkuiter

    Hans Rijkuiter

    Lid geworden:
    16 mrt 2013
    Berichten:
    715
    :weetnie: :zoeken: :rolleyes: o_O Kom we zagen de neus eraf :yes:


    IMG_1739(1).JPG IMG_1740(1).JPG Hier past die LiFe Hacker mooi tussen en verder naar voren dan dit kan niet .

    Hacker TopFuel LiFe 3S 1300mAh 30C voor de turbine


    IMG_1741(1).JPG IMG_1742(1).JPG extra cool ing voor de accu's IMG_1743.JPG

    Hier vlak achter komen de ontvanger accus
     
    Gerald Rutten vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina