ALZRC Devil 380

Discussie in 'Electro specifiek' gestart door Johannes59, 26 okt 2019.

  1. floriske.nl

    floriske.nl

    Lid geworden:
    12 feb 2014
    Berichten:
    1.429
    Locatie:
    Oirschot
    Zelfs een perfect afgestelde heli zal nog de neiging hebben te driften. Iets met inertie van je rotor. Met autotrim instellingen kun je dit er compleet uit krijgen.

    Maar dat is meer iets voor mensen die met de sticks los hun heli op het puntje van 1 skid op de grond willen zetten voor een mooi foto moment ;)
     
  2. mr. mark

    mr. mark

    Lid geworden:
    31 okt 2006
    Berichten:
    448
    Locatie:
    Nijmegen
    of voor als je veel rudder figuren vliegt. Met hooveren maakt het inderdaad weinig uit, dan houdt de vbar hem wel op zn plek. Ik merkte dat de heli voor de trim vlucht (ondanks de goeie afstelling) naar 1 kant drifte bij een snelle piro (piro flip, piro circles, piro tic tocs e.d)
     
    floriske.nl vindt dit leuk.
  3. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.936
    Locatie:
    Rotterdam
    grappig genoeg, is dat op 1 skid zetten helemaal niet zo moeilijk..
    alleen wel ff in de peiling houden hoeveel ruimte de bladen nog hebben :D

    qua exact 100% goed zetten.
    het is mooi.. maar wind laat een heli altijd driften.
    inderdaad, bij die rudder figuren gaat zwaartepunt en een correcte 0 instelling meewerken.
    maar normaal sportvliegen.. daar merk je het echt niet zo heftig..
    tenzij het ding een kilometer scheef staat natuurlijk. maar een klein tikkie, dat merk je in de regel niet, corrigeer je op automatiische piloot al
     
  4. Ralphie

    Ralphie

    Lid geworden:
    1 mei 2016
    Berichten:
    231
    Locatie:
    Rhoon
    Dat gaan we proberen! -> Ik hou van uitdagingen
     
  5. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.936
    Locatie:
    Rotterdam
    o ja, niet op een molshoop proberen :D

    ik heb het op bestrating wel eens gedaan, dan kun je zelfs "lopen"
    ding blijft redelijk goed onder 1 hoek staan.
    op gras opletten dat je hem niet laat "prikken"
    en rustig met de pitch ;-)
     
    Johannes59 vindt dit leuk.
  6. mr. mark

    mr. mark

    Lid geworden:
    31 okt 2006
    Berichten:
    448
    Locatie:
    Nijmegen
    Is de maiden vlucht al gelukt?
     
  7. Johannes59

    Johannes59

    Lid geworden:
    18 sep 2019
    Berichten:
    549
    Locatie:
    Zwolle
    Helaas is dit nog steeds niet gelukt. Eerst corona, slecht vliegweer in het weekend, vakantie en verbouwing. Pff wordt wel hoogste tijd
     
  8. Ralphie

    Ralphie

    Lid geworden:
    1 mei 2016
    Berichten:
    231
    Locatie:
    Rhoon
    Tijd: Altijd een probleem.
    Hoorde van iemand dat je nooit tijd hebt; Tijd moet je maken.
     
    Laatst bewerkt: 2 aug 2020
  9. HeliKoper

    HeliKoper

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    1.874
    Locatie:
    Guinea-Fowl-City
    Eens met @Ralphie : Geen tijd = geen prioriteit. ;)
     
    renetl50 vindt dit leuk.
  10. Johannes59

    Johannes59

    Lid geworden:
    18 sep 2019
    Berichten:
    549
    Locatie:
    Zwolle
    Hahaha grapjassen
     
  11. Ralphie

    Ralphie

    Lid geworden:
    1 mei 2016
    Berichten:
    231
    Locatie:
    Rhoon
    In het mooie zonnige augustus nog tijd gemaakt om de 380 het ruime luchtruim te laten kiezen?
     
  12. Johannes59

    Johannes59

    Lid geworden:
    18 sep 2019
    Berichten:
    549
    Locatie:
    Zwolle
    Als alles goed gaat volgende week zaterdag of zondag. Hangt even af of degene die mij zou helpen er is.
     
    Thedo vindt dit leuk.
  13. helixer

    helixer

    Lid geworden:
    19 mei 2012
    Berichten:
    1.102
    Locatie:
    Huizen
    Jeetje Johannes, ik heb dit draadje eens goed doorgenomen en ben inmiddels ook rete nieuwsgierig naar jouw eerste vlucht. Maar eerst:

    Heb in het verleden ook diverse heli's gevlogen en gelukkig heel weinig gecrashed, .........................behalve met mijn instap helikopter de HM004 van walkera . Haha, als je daar mee kon hoveren kon je het ook met andere helikopters. Bovendien waren de crash kosten heel laag. Na deze instap heli ging ik rustig een stapje hogerop, telkens mijn grens heel voorzichtig verleggend. Nu was dat een heel andere tijd (2007-2008 geloof ik) en hadden de helikopters nog flybars en paddles. Alleen al het hoveren in alle richtingen was al een hele uitdaging, tegenwoordig is dat wat simpeler, maar desalniettemin nog steeds moeilijk. Ik was in die tijd zelfs zo gefrustreerd dat het me niet lukte om fatsoenlijk te hoveren dat ik een coaxiale heli had aangeschaft om toch nog wat te kunnen rondvliegen zonder telkens te crashen met die verdraaide HM004. Uiteindelijk is het me gelukt om te hoveren met mijn HM004 en dat was echt serieus een goede leerschool voor me.

    Nou ja, om een heeel lang verhaal kort te houden is eigenlijk wat ik je wil zeggen dit: Kijk eens of het in deze tijd nog mogelijk is een fijne instap heli in huis te halen. Het leerproces is al een hobby op zich en het is dan wel zo prettig als de crashkosten aan de lage kant zijn. Met de heli die je nu hebt kan het wel eens heel frustrerend voor je aflopen. Na een paar dure crashes ben je er in ieder geval gauw klaar mee en dat is doodzonde van deze mooi hobby. Je moet de mensen eens de kost geven die na 1-2 keer crashen al weer gefrustreerd stoppen met deze mooie hobby. Doodzonde.

    Enn........eerst leren hoveren met de staart naar je toe, dan pas voorzichtig leren de staart weg te laten draaien totdat je uiteindelijk kan hoveren in alle richtingen. Pas dan kan je voorzichtig wat rond vliegen. Je wil niet weten hoe vast beraden ik was om dit allemaal onder de knie te krijgen. Ik heb vervolgens jaren gevlogen en heel weinig gecrashed. Gelukkig maar, want dat is de reden waarom velen stoppen met deze mooi hobby. Telkens maar weer crashen met hoge reparatie kosten is dodelijk voor je leerproces en het plezier wat erbij hoort.

    Ik denk dat zelfbeheersing , discipline en volharding wel "de" kernwoorden zijn als je wil leren vliegen met een helikopter.

    Bedenk: Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald

    Ik ga je volgen,

    Grt Helixer
     
    Laatst bewerkt: 6 sep 2020
    Johannes59 en Ralphie vinden dit leuk.
  14. wipo

    wipo

    Lid geworden:
    11 aug 2006
    Berichten:
    277
    Locatie:
    annen
    Met 20% exp.vliegt deze heli reuze gemakkelijk!
    Geweldig spul een plezier om mee te vliegen. 4D4692BF-65CD-4A6E-B6AD-951E6E644F7B.jpeg
     
    Johannes59 vindt dit leuk.
  15. Johannes59

    Johannes59

    Lid geworden:
    18 sep 2019
    Berichten:
    549
    Locatie:
    Zwolle
    Zet je de expo op alle 4 stick bewegingen?
     
  16. wipo

    wipo

    Lid geworden:
    11 aug 2006
    Berichten:
    277
    Locatie:
    annen
    Nee alleen Swash.
     
    Johannes59 vindt dit leuk.
  17. Johannes59

    Johannes59

    Lid geworden:
    18 sep 2019
    Berichten:
    549
    Locatie:
    Zwolle
    Morgen de computer maar eens weer aanslingeren en alles maar eens goed gaan zetten. Heel gedoe met al die instellingen al zijn ze best wel logisch.
     
  18. helixer

    helixer

    Lid geworden:
    19 mei 2012
    Berichten:
    1.102
    Locatie:
    Huizen
    Kijk ook eens naar je throttle en pitch curves. Daar is een hoop winst te halen voor een instapper.Maar ik mag aannemen dat je dat gaat doen met iemand die jouw gaat begeleiden

    Helixer
     
  19. Johannes59

    Johannes59

    Lid geworden:
    18 sep 2019
    Berichten:
    549
    Locatie:
    Zwolle
    Dat is zeker dat ik dat doe, ik kom nog uit de tijd dat je gewoon 4 kanalen had en daar moest je het mee doen. Allerlei menu's waren er toen niet. Laat me goed begeleiden tis allemaal nieuw voor mij.
     
  20. mr. mark

    mr. mark

    Lid geworden:
    31 okt 2006
    Berichten:
    448
    Locatie:
    Nijmegen
    Over het algemeen gebruik je ook op de tail wat expo (vaak zelfs meer dan op de swash)
    Zelf gebruik ik rond de 15% op de swash, en 20-25% op de tail, zo even uit mijn hoofd.

    Dit is voor iedereen persoonlijk en er is geen goed of verkeerd.

    Maar ik denk dat de waarden die ik noemde, in combinatie met een relatief lage agility (de snelheid waarmee de heli rolt/flipt/draait) een goed uitgangspunt zijn
     
    Johannes59 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina