Dutch RC Kits F-86 Sabre

Discussie in 'Turbine aangedreven' gestart door Hans Rijkuiter, 19 jun 2020.

  1. Hans Rijkuiter

    Hans Rijkuiter

    Lid geworden:
    16 mrt 2013
    Berichten:
    740
  2. skycat

    skycat

    Lid geworden:
    5 sep 2006
    Berichten:
    920
    Locatie:
    Arnhem (NL)
    Mooi. Maiden?
     
    Hans Rijkuiter vindt dit leuk.
  3. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.817
    Locatie:
    Zeewolde
    Hans wacht nog op z`n nieuwe Kingtech K70G4 die onderweg is ;)
     
    Hans Rijkuiter vindt dit leuk.
  4. Hans Rijkuiter

    Hans Rijkuiter

    Lid geworden:
    16 mrt 2013
    Berichten:
    740
    Hoi Heb de JetCat uitgebouwd en er komt nu een KingTech 70 G4 via RemoteJets in. Vol verwachting klopt ons hart want deze is zuiniger, lichter en 7N ipv 6N Deze schaal uitvoering is toch iets zwaarder dan de EDF uitvoering. Landing Gear is ongeveer hetzelfde gewicht Maar de poten zijn wat zwaarder.
    Extra servo’s voor wieldeuren , en iets grotere tank (2liter ) en schaal details maken het totaal wat zwaarder.
    Als alles erin zit nog eens wegen.Ben benieuwd.
     
    Berto, beemstra en gpman vinden dit leuk.
  5. beemstra

    beemstra PH-SAM

    Lid geworden:
    15 sep 2011
    Berichten:
    1.537
    Locatie:
    VLAARDINGEN
    gelukkig hebben we een mooi groot en glad veld...:rofl:
     
    Hans Rijkuiter vindt dit leuk.
  6. Hans Rijkuiter

    Hans Rijkuiter

    Lid geworden:
    16 mrt 2013
    Berichten:
    740
    IMG_3505.JPG
    Een en ander losgemaakt om de JetCat pomp en kleppen eruit te graven. Straks veel minder rommel onder deks, alleen de pomp
     
  7. Hans Rijkuiter

    Hans Rijkuiter

    Lid geworden:
    16 mrt 2013
    Berichten:
    740
    IMG_3682.JPG

    ARRIVED!! Dat is snel via REMOTE JETS!! En wat een mooi KOMPLETE set is dat !!
    IMG_3684.JPG alles op de waag geeft 936 gram totaal ! Dat scheelt bijna een halve kilo met de JetCat 60 kompleet.
    IMG_3687.JPG en wat een ruimte
    IMG_3689.JPG Ga eerst maar eens op de CG meter om te zien of de pijp iets naar voren kan en of ik nog met accu's moet gaan schuiven?


    EEB90CED-7654-438C-A2F2-C8919475E7DF.jpg work off the tasmanian devil
     
    gpman, Vale Ouwe en Berto vinden dit leuk.
  8. Hans Rijkuiter

    Hans Rijkuiter

    Lid geworden:
    16 mrt 2013
    Berichten:
    740
    IMG_3703.JPG Yes alles mag naar voren zoals ik al dacht
    IMG_3706.JPG IMG_3707.JPG IMG_3711.JPG volgens Grumania manuel 40mm into de midden van de schelp dus ook de pijp naar voren gehaald
    IMG_3712.JPG IMG_3714.JPG IMG_3715.JPG IMG_3716.JPG
     

    Bijgevoegde bestanden:

  9. Hans Rijkuiter

    Hans Rijkuiter

    Lid geworden:
    16 mrt 2013
    Berichten:
    740
    IMG_3733.JPG proef opstelling met een bonk lood van 155 gr is ongeveer de LiFe met snoer en stekker
    IMG_3717.JPG IMG_3718.JPG IMG_3732.JPG IMG_3720.JPG wel 50 gram lichter was 7,88 met de Jet Cat P60 SE maar die gaf slechts 4,55 kg stuwdruk met 300ml / min
    IMG_3721.JPG IMG_3729.JPG MOOOOII
     
    Berto vindt dit leuk.
  10. Hans Rijkuiter

    Hans Rijkuiter

    Lid geworden:
    16 mrt 2013
    Berichten:
    740
    IMG_3740.JPG IMG_3741.JPG IMG_3742.JPG IMG_3743.JPG IMG_3743 (Edited).JPG
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Berto vindt dit leuk.
  11. Hans Rijkuiter

    Hans Rijkuiter

    Lid geworden:
    16 mrt 2013
    Berichten:
    740
    IMG_4223.JPG IMG_4222.JPG
    Voor de gemoedsrust toch maar een EXTRA dowel pin (kaasprikker) erin gezet door de koolstof buis heen 2mm voorgeboord met 20 min Epoxy

    IMG_3875.JPG 7A7ACA34-5D24-44F6-9D30-4F8083A57187.jpg 3F30850B-B809-4252-96A4-9DB3E0E4C38B.jpg IMG_3874.JPG IMG_3873.JPG en nogmaals alles nagelopen . Remmen werken Klaar voor de maiden
     
  12. Hans Rijkuiter

    Hans Rijkuiter

    Lid geworden:
    16 mrt 2013
    Berichten:
    740
    Nog geen maiden gehad ivm sluiting vliegclub . Was al wel weer een keertje wezen oefenen met een Ultra Stick en dat ging prima! Twee vluchtjes gemaakt en dat was erg koud aan de vingers .

    Op advies toch maar even :hammer:de inter airco airtrapp opgraven uit de diepte om te chkkn of daar ook een fout gaatje in zat.

    Gelukkig niet voor niks uitgegraven :eek: zat idd een extra gaatje . 675B7F6A-A1B4-4C8D-890F-D552275A47F3.jpg

    De volgende dag al de nieuwe ( ook voor de Thundercat 45 T ) binnen gekregen van Berto met dank :yes: en een nieuw een plekje gezocht op de bodem.
    Alles weer ingebouwd en dan eerst maar een keertje of twee een tankje leeg draaien met taxieen en zo /


    IMG_0851(1).JPG C43D3D3F-2A49-4DC2-A450-48EF35A3D618.jpg IMG_0852(1).JPG

    Ook maar een sterkere servo op de hoogteroeren gezet wat alles lag nu toch open. IMG_0853(1).JPG IMG_0854(1).JPG IMG_0855(1).JPG

    Die High Tec's die gaan naar de Pt-19 flaps, waar ik nu aan bezig ben is een lang op de kast gelegen onafgemaakt 1\5 schaal Dynaflight

    Lekker bouwen , allemaal de beste wensen voor 2021 en dat het maar een heel mooi vliegjaar mag worden .:thumbsup:
     
    Cnn, Vale Ouwe, skycat en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.317
    Locatie:
    Hell
    En ik ben altijd zo onder de indruk van al die jetvliegers die hun kabeltjes zo netjes leggen.

    Ben ik even blij dat ik niet de enige ben die hier wat meer moeite mee heeft :D

    Fijne jaarwisseling en tot volgend jaar.
     
    Cnn en Hans Rijkuiter vinden dit leuk.
  14. Hans Rijkuiter

    Hans Rijkuiter

    Lid geworden:
    16 mrt 2013
    Berichten:
    740
     
  15. Hans Rijkuiter

    Hans Rijkuiter

    Lid geworden:
    16 mrt 2013
    Berichten:
    740
    911e272c-45d1-4839-9a1e-fd264acfc338.jpg


    Yes de Maiden gisteren ging prima. Hoefde helemaal niets te trimmen,
    Heb een korte video in een Zip het bestandje van de perfecte take off. Het lukt nog steeds niet om een normaal video gestand hierheen te uploaden

    @Berto Misschien lukt het jou wel om het whats app hier te plaatsen ?

    De King Tech 70 G4 startte zo uit de verpakking feilloos op en bleef prima lopen tijdens de hele vlucht

    tot dat ik er te weinig gas op had en deze perfect vliegende Sabre na het down windse rak in de bocht plotseling snapte en door een hoge boom heen afdaalde tot moeder aarde .

    008297df-b3db-4fc5-b578-847b7650b0c7.jpg 84f71389-fb74-4a0d-b15f-78c00f3fca01.jpg
    Gelukkig geen brang en de boom heeft wel een hoop van de val gebroken zodat alles van binnen nog heel is.
    Met name de turbine is geheel ongedeerd ! en de tank was ook nog in takt.

    1702c932-3c50-44b9-94ee-114c4ca21345.jpg
    IMG_2575.JPG

    Die past prima in de VAMPIRE kl IMG_2576.JPG

    das een kleine troost .
    Wel weer geleerd ==>> op tijd ( eerder dus dan gewend) GAS OP DIE LOLLY !
     

    Bijgevoegde bestanden:

  16. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.817
    Locatie:
    Zeewolde
    Zonde, zonde, zonde.

    We hadden elkaar al even gesproken via de app maar eeuwig zonde van deze mooi gebouwde Sabre.

    En hij kan langzaam, ooit op Pampa een goede 10min gevlogen met echt langzame rustige passes.
    Maja, met amper gas op downwind en mogelijk beetje wind in de rug en dan een bocht draaien met wat trekken erbij kan ook deze Sabre niet blijven vliegen.

    Sterkte met het verlies en succes met de Vampire
     
    Hans Rijkuiter vindt dit leuk.
  17. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.317
    Locatie:
    Hell
    Aaaah zonde hoor.

    Maar het leven gaat alweer door zie ik.
    Gelukkig kun je de duurdere onderdelen opnieuw gebruiken.
     
    ingoo en Hans Rijkuiter vinden dit leuk.
  18. Hans Rijkuiter

    Hans Rijkuiter

    Lid geworden:
    16 mrt 2013
    Berichten:
    740
    Dank jullie wel Ik ga eerst de Vampire afbouwen en daarna toch weer de Sabre . Weer van Dutch Rc Jets ..
    Want die vloog formidabel en een prachtig vliegveld.En te tweede keer bouwen gaat veel rapper en wil ook wel lichter proberen.
    Moet toch wel een en ander insturen voor reparaties. Zoals de electron gear en de powerbox Cockpit Daar zijn toch wel wat beschadigingen te zien. Verder is alles nog redelijk onbeschadigd. En gelukkig de K70 helemaal niet geraakt door takken.
     
  19. Johan C.

    Johan C.

    Lid geworden:
    18 dec 2011
    Berichten:
    96
    Locatie:
    Antwerpen
    Echt Zonde, was een mooi toestel!
     
    Hans Rijkuiter vindt dit leuk.
  20. PH-MEL

    PH-MEL

    Lid geworden:
    2 sep 2007
    Berichten:
    1.736
    Locatie:
    noord holland
    Hans, balen man! Hij zag er zo mooi uit!

    Maar als ik het zo lees ga je er weer een bouwen dus we mogen nog een keer van je bouwkunst genieten.

    Gelukkig is t dure spul heel idd!
     
    Hans Rijkuiter vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina