Ik heb ongeveer een jaar of drie geleden de hobby opgepakt en het is vrijwel gelijk helemaal uit de hand gelopen. De afgelopen drie jaar hebben er al een hele hoop auto's in verschillende schalen de revue gepasseerd. De meeste waren op marktplaats gekocht en vaak was er wel een of ander mankement waardoor het vrij snel klaar was met rijden en het gesleutel weer kon beginnen. Ik ben helemaal niet technisch aangelegd, maar ben er gewoon mee begonnen en gaandeweg door schade en schande heb ik toch wel een aantal dingetjes geleerd en heb daarom vorig jaar augustus mijn eerste autootje NIEUW gekocht in de winkel. Het werd een arrma infraction en wat een beest is dat zeg. Deze heb ik op een half jaar tijd een paar keer goed gecrasht en heb daarom een aantal maanden geleden besloten een tweede Infraction erbij gekocht
Nadat ik een beetje naar aftermarket parts aan 't zoeken was zag ik op ebay een speciale motor steun voor een castle mamba 2028 motor en die had ik er nog eentje liggen, samen met een hobbywing max 5 esc en al snel kreeg ik de wildste ideeën. Heb eerst op ebay de nodige spullen voor de infraction besteld zoals de motorsteun, een brace met esc mount (omdat de max 5 niet op de plek van de originele esc past) een alu voorbumper, alu sideskirts met body lock, skid plates voornde bodemplaat, een wheelybar en een verstelbare alu spoiler
Kwam er een tijd geleden achter dat de castle xl2 motor bestand is tegen 12S, alleen de max 5 kan maar 8S verdragen. Ben eens aan 't rondkijken geweest voor een esc die tot 12S aan kan en kwam deze op Ali tegen voor een schappelijke prijs en heb deze besteld. Het is nog wachten op de regelaar en dan kan ik alvast een begin maken met de wederopbouw aangezien de spullen van ebay gister zijn aangekomen. Ook zijn op dit moment bijna alle alu en andere upgrade onderdelen die er voor de infraction te krijgen zijn onderweg. Zal hiervan nog een lijst posten
Afgelopen week heb ik kom op ebay een geairbrushte kap gekocht, die als het goed is komende seen binnenkomt
Heb de motor er eens u gehangen en kom Erachter dat de afstand tot de pinion wel heel groot is. Heeft er iemand een idee hoe ik dit het beste kan oplossen. ( met een tussentandwiel of iets dergelijks..)
Zo staat ie nu. Op wat kleine details na is de buitenkant nu af. Het aluminium voor onder de kap komt nu ook mondjesmaat binnem
Vind je online geen voorbeelden van hoe andere mensen het motorprobleem hebben opgelost? Kortere motor kopen, langere chassisplaat, stuurinrichting aanpassen?
Ff wat extremer denken. 1 van de lipo's dwars achter de stuurinrichting leggen zodat de motor op die plek kan? Met nodige verbouwwerk natuurlijk...
Ik heb een oplossing gevonden op ebay. Daar kwam ik een batterytray tegen waarbij beide accus aan 1 kant kwamen te zitten waardoor de motor aan de andere kant van de centrale stabilisatiestang kan komen en je he hem ook de andere richting (dus met de pinion richting voor en de rest van de motor naar achter gericht omdat er naar achter toe meer plaats is dan naar voor ivm Stuurinrichting
Netjes opgelost. Ik zou wel nog iets opstaands voor en achter de batterijen monteren. En schieten ze naar voor bij remmen of een botsing. Of naar achter bij fel optrekken. Op zich niet slecht gewoon zo een plaat ipv echt een battery tray. Ik heb soms accu's die net niet passen in de breedte
Prachtige auto man. De 6s versie vind ik ook al geweldig! De nieuwe met de mustang body ook. Eindelijk is een echte 1/8 1/7 rally auto. Er is op YouTube ook een kanaal die hem op 16s had geloof ik. Hij liet ook zijn upgrades zien. Plus de veranderingen aan zijn stuurinrichting om alles passend te krijgen.