De perikelen van WdeW;

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door WillydeWoofer, 9 jul 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Het dak gaat er morgen af.
    Je kunt bij mij thuis iets komen drinken tussendoor.
     
  2. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Valkenswaard naar Kerkdriel is nog wel een ritje, dan rij ik wel een volgende keer langs.
    Maar wie is nu je vaste instructeur, is dat Willem of de mysterieuze E.

    GJ
     
  3. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    In principe E. soms W.
     
  4. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.419
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Ik ben alleen standje bij. En als E. er niet is dan ben ik er om Wil n beetje te sturen in zijn oefeningen. Alsof het examen is en natuurlijk om over te nemen als het nodig is. Maar dat laatste is niet nodig als ie zo blijft vliegen .
     
  5. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Dan moet ik even E contacten over de vorderingen en wat er nog moet gebeuren aan bijschaven en nieuwe dingen.
    We kunnen hier boven de helling dingen oefenen, dan heb je nog iets van 150 meter onder zeeniveau om te corrigeren.

    GJ
     
  6. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    E + W = B R E V E T

    G.J. = S P E E D E R S

    Duidelijk zo voor iedereen toch!?
     
    jve en Hans V vinden dit leuk.
  7. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Laten we hopen dat het brevet echt iets betekend bij Wil, dus laat hem ook wat dingen doen die niet in het brevet staan..
    En anders doe ik het volgend weekend wel.

    Vandaag mijn wedstrijdkist voor volgend jaar opgehaald.
    In mijn kleuren, oranje met zwarte tips.
    En het streven is om Wil daar over een half jaar of zo ook mee te kunnen laten vliegen, aan de kabel.
    De Blizzard die erbij ligt heeft ie al gevlogen en dat ging prima.
    Die weegt ongeveer 1000 gram en heeft 300 Watt.
    De Avionik gaat rond de 1600 gram wegen en krijgt rond de 7000 Watt.

    Dus ja.. ik doe de speeders dan wel.
    De Avionik lijkt een gloed af te geven en dat doet ie ook, fluor oranje....
    CIMG4159.JPG

    CIMG4160.JPG


    GJ
     
    Arnold 85 vindt dit leuk.
  8. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.212
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Ofwel in de zeer bekende GJVO kleurstelling :D Dat is geen surprise...
    Mooi man!
     
  9. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.419
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Morgen wordt ie weer opgesteld om te lessen en van alle kanten bestookt
     
    WillydeWoofer vindt dit leuk.
  10. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Ja, ik heb een heeeeel zwaar leven :D.
     
    jve vindt dit leuk.
  11. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.212
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Dat vat ik dan maar 'luchtig' op! :)
    Laat het niet te vleugelbelastend worden!
     
    jve vindt dit leuk.
  12. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Met alles roerend eens. Gaan we volgend weekend ook achteruit vliegen :D.

    Je Avionik heeft 15x zoveel power als de Blizzard? Hoe snel kan dat gaan?
     
  13. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    De dag dat ik het brevet haal, zal worden uitgeroepen tot Nationale Feestdag.
     
    jve vindt dit leuk.
  14. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Oh, de Surprise had ik in demo uitvoering, 16x25 prop en 6500 watt, die werd radar gemeten op 375 km/u, zwevend.
    In een wedstrijd heb ik het eerste rak van A naar B wel eens 320 gehaald.
    Ook zwevend.
    Met motor aan met speciale prop moet 400-450 mogelijk zijn.
    Maar daar is ie niet voor, hij moet hard omhoog gaan en dan zwevend haaks door bochten kunnen.
    Voordeel van dit soort modellen is dat je er alles mee kan.
    Het is niet domweg heen en weer knallen zoals met een F3S model.
    Dit kan ook zweven en je kan vliegtijden halen van ruim 1 uur.
    Ik heb ooit eens op een clubzweefwedstrijdje bijna 2 uur gehaald.
    Ik ben geland want ik was het zat maar ik had makkelijk 2,5 uur boven kunnen blijven.
    Je hebt maar 1,5 seconde nodig om op 300 meter hoogte te komen, dan kan je een minuut of 5-10 zweven en dat kan je een keer of 15-20 doen.
    Ik moet nog een motor, prop en regelaar kiezen.
    En weer even wennen aan de explosieve krachten die loskomen als je de schakelaar omhaalt.

    GJ
     
    Laatst bewerkt: 11 jul 2020
    jve en MicropropSport vinden dit leuk.
  15. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.212
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Mooi hoor. Gerben demo op Dalfsen toen... tig jaar terug...
    snel, rap en strak door alle mogelijke figuren. Fantastisch!
     
  16. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ik heb in de beginperiode dat ik F5B weer opstarte in Nederland zoveel demo's gedaan.
    Mooiste was in Duitsland, Oberhausen-Rheinhausen, 1000-1500 man publiek.
    De commentator stond klaar om te beginnen te spreken, ik gooi de Surprise, zet de motor aan en ik hoor alleen Oeh... ahhh..
    Heb daar een Starfighter van een meter of 3,5 meter lengte ingehaald, zwevend en toen ik de motor aanzette schoot ik bij hem weg.
    En toen ik geland was en mensen naar de pits kwamen om te vragen wat ze nu precies gezien hadden wilden aan paar de voorlijst aanraken, of die niet warm was...
    En daar stonden en vlogen vreselijk mooie modellen, ik was uitgenodigd door de bouwer van de 270cm Nemesis pylonracer.
    Die had daar ook alle modellen staan en de F5B kist stal de show.

    GJ
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  17. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.212
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    2009? Twee van die geesdriftige 'maniakken'... Haha...
    Wel heel erg leuk die opstart van F5B.NL
     
  18. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    En niet eens gevierd, 10 jaar F5B in Nederland.
    Gerben zou geen wedstrijden gaan vliegen zei hij toen ik de kennismakingsdag organiseerde.
    Nl, Europees en wereldkampioenschap verder.....


    GJ
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  19. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Brevet:
    Op dit moment bezig met de laatste 2 oefeningen, de tolvlucht (hoe verzin je zoiets) en de looping.
    Laat ik nou altijd gedacht hebben, dat je de stick helemaal in de hoek moet leggen bij de tolvlucht. De laatste poging ging goed. Ik heb hem door :D.
    Ik heb wel een series probleem bij de looping. Ik trek aan de ailerons. De sticks zitten overigens schuin op de zender. Multiplex toch: foei. En het is een handzender. Any suggestions?
    Voor het starten gisteren een 10 gekregen en voor de landing een 9+.

    Hartstikke leuk hoor al dat getol en gedraai, maar kun je niet beter leren hoe je vliegtuig te redden na een stuurfout?
    Zo kom ik dwars, ondersteboven en achteruit uit mijn loopings. Toevallig kan ik hem dan redden.
    Persoonlijk denk ik, dat je moet stallen en leren hoe je hem redt. Maar ik heb er natuurlijk geen verstand van.

    G.J.'s Vlieg- en Roofvogelparadijs;
    Komend weekend is het dan zover. Willemien en Wil vertrekken naar het Eifelgebergte.
    Misschien kan zij na 2 dagen ook wel vliegen!?
    Tussen de roofvogelshows door, leert GJ mij vliegen met zijn Blizzard. Alles, vanaf de start t/m de landing. Dit heeft hij voorbereid voor aan de kabel. Als dat lukt gaat mijn Ion Pro+ de lucht in.
    Wij kijken er naar uit.
    Kamera ook maar mit nehmen denke ich.
    Tolles, tolles.
     
  20. Gerben

    Gerben Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 mrt 2003
    Berichten:
    5.557
    Locatie:
    Rotterdam
    … dat is de tolvlucht...
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina