Robbe turbo unlimited hydro

Discussie in 'Speedboten' gestart door Tamiya1970, 25 mei 2020.

  1. Tamiya1970

    Tamiya1970

    Lid geworden:
    31 mrt 2012
    Berichten:
    1.010
    Denk ik ook maar dat is de setup die er ingelijmt zit met stabilit express.
    Dus ja ,die kan ik niet zonder kleerscheuren verwijderen.
    En idd vaart hij daar ook naar,niet heel goed kwam ik gisteren achter .
    Zie video,

     
  2. eric_laermans

    eric_laermans PH-SAM

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    3.984
    Locatie:
    Zwolle region
    Vaar je met 2700kV op 4s met 37mm drieblads-prop? Hoe zit het met de motor-temperatuur en die van ESC na een paar minuten varen?
     
    Laatst bewerkt: 28 jul 2020
  3. Tamiya1970

    Tamiya1970

    Lid geworden:
    31 mrt 2012
    Berichten:
    1.010
    Die is hand warm net als de regelaar en accu.
    Bootje vaart toch gauw zo'n 9 a 10 minuten.
    En de accu is dan op 3.8v per cel.
    Dus dat is heel netjes.
    Alleen het vaart niet echt hard.
    Ik ga er denk ik ride plates op maken(als ik het goed schrijf?)
    En misschien toch een flexas,of de boot weer verkopen tzt.
     
  4. HeliKoper

    HeliKoper

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    1.874
    Locatie:
    Guinea-Fowl-City
    Zo is het meer een rondvaartboot. :D

    Alvorens te gaan breken zou ik eerst nog met het zwaartepunt gaan schuiven en andere props proberen. Wat zit er nu exact op? Diameter en spoed?
     
  5. eric_laermans

    eric_laermans PH-SAM

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    3.984
    Locatie:
    Zwolle region
    Volgens mij geef je niet vol-gas, klopt dat? Wat is nu exact de kV van de 3660-motor die erin zit? Ik lees verschillende getallen. Hier op mbf 2400kV en op yt 2700kV.
     
  6. HeliKoper

    HeliKoper

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    1.874
    Locatie:
    Guinea-Fowl-City
    Het moet kunnen. Ook op 4S. Niet opgeven, maar proberen de max eruit te halen. :thumbsup:

     
  7. eric_laermans

    eric_laermans PH-SAM

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    3.984
    Locatie:
    Zwolle region
    Het aantal LiPo-cellen zegt evenwel niets... het gaat om RPM under load en een bijpassende prop. Insteken op zo’n 34k rpm is op zich niet verkeerd (mijn inschatting huidige 4s setup), vermits juiste prop en enigszins juiste strut-afstelling. Vervolgens volgas testen op ruim vaarwater, dan verkrijgt men inzicht in het vaargedrag.

    Ik zou geen moment aarzelen de as eruit te halen, bodem te herstellen en nieuwe flex-as in te bouwen als je denkt dat dat nodig is.
     
    Laatst bewerkt: 28 jul 2020
    Tamiya1970 vindt dit leuk.
  8. Tamiya1970

    Tamiya1970

    Lid geworden:
    31 mrt 2012
    Berichten:
    1.010
    Ik had kennelijk ergens een kortsluiting in de bovenkamer.....
    Het is dus een 3190kv 3665 motor
    Het lijkt er op dat de motor idd niet op toeren komt.
    Even zien wat er loos is.
     
    Laatst bewerkt: 28 jul 2020
  9. eric_laermans

    eric_laermans PH-SAM

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    3.984
    Locatie:
    Zwolle region
    Even wat hulp op afstand. 3190kV op 4s levert zo'n 40k rpm op onder last. Met een prop van 37mm en 1,4 pitch zou je met 4s mikken op zo'n 100kmh ... Niet slecht voor een modelletje waarmee destijds 'ns met een beetje geluk 50kmh werd gehaald. Logischer is 3s. Dan mik je op ruim 75kmh, mits alles enigszins klopt en op elkaar is afgestemd. Om met wat afstel-werkzaamheden op 75kmh uit te komen, zou al erg mooi zijn.

    PS Iedere keer best één aspect wijzigen, zodat je de impact ervan kan monitoren.
     
    Tamiya1970 vindt dit leuk.
  10. Tamiya1970

    Tamiya1970

    Lid geworden:
    31 mrt 2012
    Berichten:
    1.010
    Inderdaad de motor draaide op ongeveer 60% ,ik denk nu aan een kleinere prop.
    32 misschien een 35 mm.
    Nu draaid hij onbelast de toeren om bang van te worden.
    En 3S zou idd meer dan voldoende moeten zijn.
     
  11. eric_laermans

    eric_laermans PH-SAM

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    3.984
    Locatie:
    Zwolle region
    Met een 32mm 1,4pitch prop zou je mikken op ruim 85kmh ... voor verder afstel- en trimwerk naar mijn smaak nog wat aan de hoge kant. Maar... mss werkt het toch met een 32mm prop op 4s, al is het alleen al vanwege de stand van de as. Ik zou sowieso niet testen met plastic of carbon-achtige props, want dat vertroebelt veelal het vaargedrag.
     
    Tamiya1970 vindt dit leuk.
  12. Tamiya1970

    Tamiya1970

    Lid geworden:
    31 mrt 2012
    Berichten:
    1.010
    Ik ga het gewoon ondervinden.
    Eerst met een kleinere 32mm alu prop.
    Op 4s,en dan op 3s.
    Enz.
     
  13. eric_laermans

    eric_laermans PH-SAM

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    3.984
    Locatie:
    Zwolle region
    Awel, als je toch een 3s pakket hebt liggen, dan maar liever beginnen met 3s en 32mm alu prop (hydro). Dat zou voor deze boot zo'n 65kmh kunnen opleveren bij volgas. En dat is wat je wilt met deze boot: volgas.
     
    HeliKoper en Tamiya1970 vinden dit leuk.
  14. Tamiya1970

    Tamiya1970

    Lid geworden:
    31 mrt 2012
    Berichten:
    1.010
    Goed idee ,is alleen een 5000mah 25c pack .
    Dus om even te testen kan het net,al ben ik er niet gerust op .
    Misschien de twee 60C 2200mah 3s accu's die ik heb liggen .
    Paralel aansluiten.
    Dan denk ik dat ik er genoeg ampere's uit kan trekken.
     
  15. eric_laermans

    eric_laermans PH-SAM

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    3.984
    Locatie:
    Zwolle region
    Even de rekenhulp erbij... 5Ah met 25C zou continu 125A moeten kunnen leveren (optimistisch uitgangspunt). Deze hydroplane zal continu bij correct gebruik 'ns 35A met een alu 32mm 1.4 pitch hydro-prop mogen vragen. Dit kun je overigens na rekenen. Het kan zijn dat de stand van de as wat roet in het eten gooit, maar als de hydroplane in plané komt, moet het al gek lopen als je boven de 35A gemiddeld uitkomt. Ik zou zeggen... uittesten op ruim vaarwater, zo veel mogelijk vol gas en max 2 minuten. Daarna bijladen en uitrekenen of je in de buurt van de 35A gemiddeld bent gekomen. Ik ben benieuwd...

    EDIT 29/07/20 14:41: heb even de ampères herrekend van 2s => 3s
     
    Laatst bewerkt: 29 jul 2020
    Tamiya1970 vindt dit leuk.
  16. Tamiya1970

    Tamiya1970

    Lid geworden:
    31 mrt 2012
    Berichten:
    1.010
    Dank voor de feedback.
    Ik ga er mee aan de slag.
    Ik heb ook nog een 3674-2200KV motor in bestelling staan.
    Dus kan ook die eventueel ,op een later tijdstip testen op 4s.
     
  17. eric_laermans

    eric_laermans PH-SAM

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    3.984
    Locatie:
    Zwolle region
    De 3674-size is wss iets meer geschikt voor de Robbe Turbo Unlimited gezien omvang en gewicht waar je al snel op uit komt als je 'm op het water wilt houden bij een leuke snelheid. Met de huidige motor en setup is het denk ik al mooi als je de 65kmh haalt. Met de 3674-size motor zou 80kmh mogelijk moeten zijn.
     
    Tamiya1970 vindt dit leuk.
  18. Tamiya1970

    Tamiya1970

    Lid geworden:
    31 mrt 2012
    Berichten:
    1.010
    65kph is hard zat voor dit abs oudje.
    Ik moet er niet aan denken dat hij met 85 kph de lucht in gaat.
    Dan kan ik hem wel afschrijven denk ik zo.
     
  19. Tamiya1970

    Tamiya1970

    Lid geworden:
    31 mrt 2012
    Berichten:
    1.010
    Weer wat goodies binnen.[​IMG][​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]
     
    HeliKoper vindt dit leuk.
  20. Tino

    Tino

    Lid geworden:
    4 feb 2017
    Berichten:
    109
    Locatie:
    Haarlem
    Ziet er goed uit
     
    Tamiya1970 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina