Strega van Look (ex Jet en Speedmodels)

Discussie in 'Bouwverslagen - Vliegen' gestart door GJVO, 28 feb 2020.

  1. Look

    Look

    Lid geworden:
    8 jun 2009
    Berichten:
    476
    Locatie:
    Santpoort
  2. Look

    Look

    Lid geworden:
    8 jun 2009
    Berichten:
    476
    Locatie:
    Santpoort
    Kijk eens hoe strak de Strega vliegt met 2836 en 3S
     
  3. Look

    Look

    Lid geworden:
    8 jun 2009
    Berichten:
    476
    Locatie:
    Santpoort
    Commentaar Warbird over Strega: deze rollt op 1 as en vliegt als een snaar,wil alleen zien hoe snel ik hem krijg en ik ben ben geintresserd in die UltraRacer met dat profiel.

    Filmpje Strega met 2836-2700 en 3S 2200;

     
  4. Look

    Look

    Lid geworden:
    8 jun 2009
    Berichten:
    476
    Locatie:
    Santpoort
    [​IMG] Ik heb een heel seizoen gevlogen met de UltraRacer, vliegt snaarstrak en snel op 3S velen kunnen dit bevestigen[​IMG]
     
  5. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Met 3S wordt je stroom te hoog om wat vliegtijd te houden.
    Beter is 4-6 S.
    Gewicht van het pakket blijft gelijk, je neemt kleinere cellen maar omdat je totale stroom lager wordt gaat het rendement omhoog, meer stroom is meer warmte en meer weerstand in de kabels en motor.
    Het praktische bewijs is geleverd in F5B.
    Vroeger mochten we tot 6S gebruiken, maximaal aantal rakken was dan 45.
    Nu op 10S halen ze 51 met dezelfde hoeveelheid energie.

    GJ
     
  6. Look

    Look

    Lid geworden:
    8 jun 2009
    Berichten:
    476
    Locatie:
    Santpoort
    Daar heb je gelijk in, maar mij bevalt een heel licht toestel me beter dan een vrachtwagen met vleugels.

    De Ultra vliegt zo lekker op 3S en 4S je kan er mee gooien en smijten. Je ziet hoe lekker de Strega vliegt op 3S. We vliegen kort maar hebben lol als kleuters. Genoeg cellen mee. Een kist op 3S en een kist op 4S en je vliegt veel.

    Een funjet op 3S of 4S vliegt strak en is wendbaar, Funjet met 5S drukt zichzelf uit de bocht door het gewicht. Jij vliegt hoog en ver, wij vliegen kort en wendbaar, zelfs blijven we vaak boven het veld, dan moet het model wendbaar zijn.

    Dus kies je voor blond, rood of donker over smaak valt niet te twisten :)
     
    wvr vindt dit leuk.
  7. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Gewicht blijft gelijk.
    een 3S 3000 pakket of 6S 1800 maakt in gewicht niet veel uit.
    Maar omdat je miinder stroom trekt gaat er minder energie verloren.
    Die F5B kisten vloog ik in de beginjaren op 4S met 3300 mAh pakketten, trok 400-450 Ampere.
    Daarna op 9S 1800 mAh en trok ik nog maar 200A maar veel efficienter.
    En gewicht lag beide rond de 1700 gram, bij dezelfde kist.

    GJ
     
    crins vindt dit leuk.
  8. Look

    Look

    Lid geworden:
    8 jun 2009
    Berichten:
    476
    Locatie:
    Santpoort
    Ik gebruik geen 3300 want dan mis ik het wendbare in een model, ik vlieg liever kort en heftig met 2200 of 2650 compact.
     
  9. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Het maakt niet uit, een bepaald vermogen is een bepasld gewicht, ongeacht of je 3 of 10s vliegt.
    Alleen zijn hogere spanningen efficienter omdat je minder verlies hebt.
    1000 watt op 4s kan je met 2600 mah doen maar 1000 wat op 6s met 1600 mah.
    Omdat de stroom lager is heb je minder last van weerstand in de aandrijving maar het totale gewicht blijft gelijk.

    GJ
     
  10. Look

    Look

    Lid geworden:
    8 jun 2009
    Berichten:
    476
    Locatie:
    Santpoort
    1000 watt op 4s kan je met 2600 mah doen maar 1000 watt op 6s met 1600 mah. Welke motoren zou je dan adviseren voor de Ultra racer ? Ik ben een nieuwe aan het bouwen, dit model bevalt me zo vreselijk goed, vliegt zo strak en wendbaar maar ik wil het licht houden, dank je voor je advies.
     
  11. Raymond3D

    Raymond3D

    Lid geworden:
    5 jul 2011
    Berichten:
    105
    Ik ben ook wel erg benieuwd welke motor op 6s
     
  12. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Je moet zo rond de 20-24000 toeren op de prop hebben.
    6S is onder belasting 21 Volt, dus dan krijg je:
    22000 :21 = rond de 1000 KV.
    Stroom zal rond de 45A liggen maar je kan niet het hele pakket in 1 keer leegvliegen, dan zal je motortje wat warm worden.
    Maar dat kan al helemaal niet met een 4S want daar gaan veel hogere stromen doorheen.

    GJ
     
  13. Raymond3D

    Raymond3D

    Lid geworden:
    5 jul 2011
    Berichten:
    105
    Dat had ik al begrepen ja . Maar mijn vraag is meer welk merk motortje en waar zijn deze te koop ? Ik ben al wel aan het rondneuzen geweest maar of het is geen 6s of geen 28 mm of het is een heli motor maar een as waar geen propadapter voor is. Ik had Look al gevraagd maar die zei dat jij wist welke motor
     
  14. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ten eerste, een motor is nooit voor 4, 5 of 6S.
    Je kan elke motor op elke accu laten lopen, als het toerental maar niet te hoog wordt.
    70000 bij een binnenloper en ik zou een buitenloper niet veel verder dan 25000 rpm gebruiken.
    1 zoekopdracht op Google en deze komt er meteen uitrollen.
    https://hobbyking.com/en_us/propdrive-v2-2836-1000kv-brushless-outrunner-motor.html?___store=en_us

    Alleen nu even niet leverbaar maar je kan elke 2836 doe zo rond die 1000 KV zit gebruiken op 6S.
    Hier nog een optie, een 1120KV.
    https://www.ebay.de/itm/SURPASS-283...r-with-Screws-for-RC-Fixed-wing-/402185789381

    Zelfde torretje maar dan bij Banggood..
    https://www.banggood.com/SURPASS-Ho...nit-p-1615379.html?ID=518298&cur_warehouse=CN

    Met een APC-E 7x6 propje:

    Current: 35.97 A
    Voltage: 20.53 V
    Revolutions*: 21490 rpm
    electric Power: 738.4 W
    mech. Power: 620.6 W
    Efficiency: 84.0 %

    Snelheid horizontaal 175 km/u

    GJ
     
    Laatst bewerkt: 21 sep 2020
  15. Raymond3D

    Raymond3D

    Lid geworden:
    5 jul 2011
    Berichten:
    105
    Ik was er vanuit gegaan dat wanneer een fabrikant maximaal 3 s zegt het ook maximaal 3s is
    Als je een motor voor 3s probleemloos op 6s kunt draaien dan maakt dat de zoektocht een stuk makkelijker .

    Bedankt voor de informatie
     
  16. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Dat is zo'n enorme fout die veel mensen maken.
    Een fabrikant bouwt een motor met een bepaald KV.
    Wat jij er mee gaat doen kan hij niet weten.
    Soms geven ze een aandrijfadvies, die prop bij die accu.
    Maar zelf uitrekenen is altijd beter.
    Voor "normale" modellen moet je proptoerental zo rond de 10000 rpm liggen, bij speedkisten tussen 20 en 25000, veel sneller heeft geen zin, gaat alleen maar herrie maken en wordt inefficient.
    Maar bij buitenlopers moet je echt niet hoger gaan dan 25000 rpm want dan kan het ding uit elkaar klappen.
    Een binnenloper doet dat ook maar daar zit nog een huisje omheen.

    GJ
     
  17. Look

    Look

    Lid geworden:
    8 jun 2009
    Berichten:
    476
    Locatie:
    Santpoort
    Duidelijke uitleg, dank je !!
     
  18. Look

    Look

    Lid geworden:
    8 jun 2009
    Berichten:
    476
    Locatie:
    Santpoort
    GJ kan je me vertellen hoe lang ik op deze cellen kan vliegen ? Dank je 3 minuten is voor mij genoeg.


    Deze lipo is ontworpen voor gebruik in 450 klasse helikopters zoals HK450 PRO, TREX450 PRO Rave 450, Beam E4 etc ...

    Door het uitvoeren van een lagere KV motor (rond 1700KV), kunt u bereiken langere vluchttijden en de extreem hoge prestaties (in vergelijking met een standaard 3S setup) als gevolg van de toegenomen efficiƫntie van een hogere spanning setup in uw 450 klasse helikopter!

    Turnigy accu's zijn bekend over de hele wereld voor de prestaties, betrouwbaarheid en prijs. Het is geen verrassing voor ons dat Turnigy LiPoly packs zijn de go-to pakken voor de kenners. Turnigy batterijen leveren de volledige nominale capaciteit tegen een prijs die iedereen zich kan veroorloven.

    Turnigy accu's zijn uitgerust met zware ontlading leidt tot resistentie zoveel mogelijk te beperken en de hoge huidige belastingen te ondersteunen. Turnigy batterijen opstaan om de straffen van uitersten van acrobatische vlucht en RC voertuigen. Elke verpakking is voorzien van vergulde connectoren en JST-XH stijl balans connectors. Alle Turnigy LiPoly accu packs worden geassembleerd met behulp van IR geƫvenaard cellen.

    U zult nergens vinden van een betere deal in LiPoly batterijen!

    Spec.
    Capaciteit: 1300mAh
    Voltage: 6S1P / 6 Cell / 22.2V
    Ontlading: 35C Constant / 45C Burst
    Gewicht: 218g (met inbegrip van draad, plug & geval)
    Afmetingen: 76x35x46mm
    Balance Plug: JST-XH
    Kwijting Plug: XT60
     
  19. M.l.v.Doesburg

    M.l.v.Doesburg PH-SAM

    Lid geworden:
    9 nov 2002
    Berichten:
    1.560
    Locatie:
    Oegstgeest
    GJ, heeft je Strega onderhand al gevlogen?
     
  20. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.869
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Nee, mijn gezondheid laat even niks toe.
    Heb nu bijna 1,5 jaar niet meer gevlogen...

    GJ
     

Deel Deze Pagina