Ik heb een great planes slow poke sport 40 gekocht waar een magnum 52 4takt motor op stond, echter deze is volledig versleten lekt overal en doet het niet meer goed. Ik wou deze vervangen door een elektro setup. Ik heb hiervoor een turnigy G46 550kv liggen https://hobbyking.com/nl_nl/turnigy...l7hf4qtSGmTL3idv00NN5RMnE7Q_SR2DF749aaLhstFvE Deze motor kan op 4 en 5cellen, echter zie ik dat de meeste conversies met 4cellen vliegen. deze motor draait wel een grote schroef, wat mss overkill is voor dit toestel, en zeer laag bij de grond zal komen... Iemand tips omtrent lipo's hiervoor Met de magnum zat de ontvangeraccu 160gram samen met 120 gram lood onder de magnum geplakt, dus was er redelijk wat lood nodig. Nu ga ik de romp herbekleden en kan ik wel wat gewicht verliezen in de staart...
Op 5S kun je met een kleinere prop toe. Ik zie bij kleinere props een range van 12 x 6 tot 12 x 10 APC voor deze motor bij 5S. De lipo zou ik met name op gewicht kiezen, als je de balans uitgemeten hebt. En uiteraard een hogere C-waarde naarmate je meer piekvermogen nodig hebt voor je vliegstijl.
Dat is veel gewicht in de neus. Kijk hoeveel ruimte je hebt in de neus na verwijderen brandstoftank en dan een zo groot mogenlijke lipo monteren. Waarschijnlijk is de beschikbare ruimte de beperkende factor. Kan je ESC 5S aan zou ik voor 5S lipo kiezen. Beter een grotere lipo dan extra lood moeten plakken.
De romp is momenteel helemaal gestript. Ik ga eerst de neusaanpassing doen en de motor plaatsen. De lipo kan er wel deels onder. M'n bedoeling is ook om hier een leuke opvallende funflyer van te maken, dus ik kan wel wat spelen met vormgeving van de neus...