De perikelen van WdeW, deel 2

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door WillydeWoofer, 11 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.835
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Turnigy heeft leveringsproblemen.

    Ik vind de Shoestring ook aan de korte kant.
     
    Laatst bewerkt: 31 okt 2020
  2. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.835
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    GJ jij weet weet als geen ander wat ik kan en wil.
    Is er behalve de Schoenveter misschien nog een toestel dat je kunt adviseren?
     
  3. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Er is in die klasse nog een ander ding, de Cassutt racer, ook van Simprop.
    En er was een iets kleiner model, een Nemesis van TheWorldModels.
    Maar die zie ik nu niet meer.

    De YAK11 Perstroika is 180 span.
    Die zou misschien wel op electro kunnen, is een twijfelgeval.
    6S is denk ik net wat te weinig, dat gaat te veel stroom trekken.

    En anders gewoon een mooie laagdekker nemen.
    Maar dan moet je gaan zoeken, wat er te koop is.

    GJ
     
    Cnn vindt dit leuk.
  4. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ik heb even gezocht.
    Je wil wat snellers dan gemiddeld, betaalbaar en niet te klein.
    Je hebt al een Xtra, dat is een goede laagdekker maar nog niet heel snel.
    Zelfde soort model, in de basis een kunstvluchtmodel, vliegt altijd heel strak en neutraal.
    Maar in de jaren 70 vlogen ze harder, veel harder.
    Bekende modellen uit die tijd zijn de Sultan, Curare en ook de Bleu Angel.
    Nou heb ik de Blue Angel gevonden.
    Een laagdekker van 165 span, 142 lang en op brandstof 3,5 kilo.
    Zou op electro op 6S redelijk moeten kunnen presteren want een 10cc doet ongeveer 1400 Watt.
    Met een 1000 Watt electromotor zit je op die prestatie.
    Er zijn wat meelezers die ervaring hebben met dit soort modellen, RC1.
    Hier een soortgelijk model, op brandstof, electro zou harder kunnen.


    En dit is het model dat ik voor je op het oog heb.
    Je moet wel zelf nog wat bouwen.
    Hij heeft GFK romp, beplankte vleugels maar het is geen ARF.
    blue angel.jpg

    blue angel2.jpg

    blue angel3.jpg


    GJ
     
  5. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.552
    Locatie:
    Ede
    Dat zijn rc1 kisten
     
  6. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ja, dat schrijf ik.
    Maar als voorbereiding naar snellere modellen is dat wel ideaal.
    Een RC1 kist vliegt in de basis neutraal en uit die tijd zijn ze bloedsnel want toen werden de figuren nog bijna ballistisch gevlogen.
    De huidige F3A modellen zijn traag en vliegen met een constant speed.
    Ik weet niet hoe hard ze gingen, ik heb er wel een paar zien vliegen en die vlogen best hard.
    Als ik kijk wat voor props ze gebruikten met wat voor spoed dan zouden ze ook wel ruim over de 200 moeten kunnen.

    Vond nog een filmpje van dit model.


    GJ
     
    Laatst bewerkt: 31 okt 2020
  7. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.552
    Locatie:
    Ede
    Ik heb de curare 40 gevlogen met webra 40 speed op reso. 10x6 er op en gaan.
     
  8. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.835
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Mooi slank model GJ. En dan houd ik het toch bij electro.
    De Shoestring vond ik het net niet zijn.
     
  9. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ja maar bovenstaande modellen kunnen electro.
    Ze vlogen dit met 10cc en een 12*10 prop.
    Dat gaat makkelijk met 6S en dan heb je nog een redelijke vliegtijd.
    Die Blue Angel zal strakker vliegen dan jouw eeuwige Escapade maar het vliegbeeld is ongeveer gelijk.
    Leuke is ook dat ik hem vrij goedkoop kan krijgen.
    Zit er al aan te denken om hem zelf te kopen.
    Mooi kleurtje geven en dan de blits maken tussen de schuimpies op de club.

    GJ
     
  10. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.229
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    RC1 voor Wil? Zou ik nog niet aan beginnen?
    Wel als de vleugel V stelling heeft... iets er van. Mijn Hawk F5B vliegt als een speer... stuurt schitterend... maar met de KAOS? Werken. Kan alles... maar als een dooie pier... sturen, sturen sturen... wel gaaf... maar werken

    Vandaag bij de landing prop gebroken... windshear kon ik net niet afvangen... ik was niet de enige vandaag met doorstarts...
     
  11. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.835
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Echt geweldig gevonden GJ. Je slaat, zonder overdrijving, de spijker op zijn kop.
    We kennen elkaar ook al jaren, maar dan nog :beer:.

    Vanmiddag met JVE de Wot eens op volle snelheid door de bocht getrokken. De beste man speelt op geweldige wijze in op mijn wensen.
    Ik heb genoten.

    Zo, dat waren al twee complimenten.
    Zelf doe ik het eigenlijk ook niet heel slecht :D.
    En toen zaten we op drie.
     
  12. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.835
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Leuk te horen Serge.
     
  13. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.835
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Ik ben een en al oor.
     
  14. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.835
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Ik was een en al oor.
     
  15. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.416
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Ja, ging prima, hij vliegt ook prima op z'n rug, die test ook ff gedaan.

    Verder was het weer rete turbulent, maar wil heeft m er goed doorheen gevlogen. Zelfs reactie op gas gaat nu bijna automatisch.
     
  16. Arnoud Snel

    Arnoud Snel

    Lid geworden:
    24 apr 2008
    Berichten:
    1.673
    Locatie:
    Onbekend
    Klopt wel wat GJ schrijft, een rc1 kist vliegt op brandstof met gemak 180 kmh, in duik nog sneller. Elektro kan nog sneller. Kies dan een Curare, kan ik van harte aanbevelen, vliegt echt heel strak.
    Mijn Curare vliegt sinds 2012 vele honderden vluchten. Kun je tot en met windkracht 6 mee vliegen.

    Grt,

    Arnoud.
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  17. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.835
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Is die ARTF Arnoud?
     
  18. easy

    easy

    Lid geworden:
    15 sep 2011
    Berichten:
    1.703
    Locatie:
    Antwerpen
  19. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.835
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
  20. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    De curare is veel goedkoper te koop dan dat ie bij lindinger kost.
    Maar ik denk dat de Blue Angel beter is.
    Ik ga er 1 bestellen. onder de 200 euro.

    eens kijken wat het ding kan.

    GJ
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina