Eigen inbreng is standaard nodig bij de huidige kitcutters. Er zijn maar enkele kitcutters die zelf echt modelbouwer zijn en fdaarover meedenken. Aan de andere kant vind ik dat juist het leukste, zelf je constructies bedenken afleidend van het origineel.
dat klopt, maar dat is het leuke eraan. ben benieuwd naar het gewicht, hoogteroer met servos weegt nu 385gr dus dat ziet er gooed uit en heel stevig.
weer een stapje verder, hoogteroer reeds geglast en in de primer romp bijna dicht,dan de vleugels bouwen, vleugels hebben een 3° graden om de juiste gulf te krijgen dus dat word eerst de helling bouwen. zou het een goed idee zijn om reeds een kilo lood te plaatsen alvorens ik de neus sluit? ik vermoed ong 1.4kg nodig te hebben wat zouden jullie doen?
daar kom ik moeilijk aan daar er een schaalcocpit komt, daarom zou ik dit reeds willen plaatsen, de vraag is is dit een goed idee,
Ga je een uitgeholde neus maken? Je zou natuurlijk een minimaal vast deel alvast kunnen monteren, en de rest in de vorm van korrels door een gaatje in de neus proberen bij te vullen.
dat is inderdaad een manier, 1 triplex spant maken ,sleepkoppeling erin plaatsen en dan met 2 halve delen opvullen met lood, op die manier zou het inderdaad kunnen lukken.bedankt, goed idee.
Zorg dat het lood er ook weer uit gehaald is worden. Het CG op de tekening van mijn Möwe klopte voor geen meter. Maar op basis daarvan heb ik toentertijd de helft van het lood wat ik dacht nodig te hebben vast ingelijmd. Anderhalf jaar geleden heb ik dat eruit gehaald. Alles! En hij vliegt er veel beter mee. Als het een oude tekening is zeker doen.
ik heb hier op vele forums gevolgd en daar spreken ze toch min 1kg lood ook de leverancier, dus misschien al een beginnen met alles te bouwen en daarna via een boorgat op te vullen en dit te dichten voor de afwerking, dan denk ik dat het wel in de juiste richting zal liggen, korte neus en vleugels staan pijl naar voor, dus zwaartepunt licht bijna aan de aanvalsboord hier .maar inderdaad de uit holling is een goed idee hiervoor.
eindelijk de romp volledig ingedekt, hoogteroer geglast en gespoten gewichtstoename, 65gr.zeer tevreden, helling gebouwd voor de vleugels, deze hebben 4° ,nu bouwen maar he
Netjes hoor en je gaat snel. Maak je zelf liggers voor de vleugels, of heb je de 1mtr liggers van OldGliders welke je gaat verlengen? Bij mij is er een Bocian 1E (1:4) onderweg, ik volg dus jou bouwverslag aandachtig
ik heb de liggers zelf gezaagd, deze zijn 2m lang, vind dit sterker , deze kisten van oldglider zijn zeer mooi en de kwaliteit is heel goed, wel veel eigen inbreng, de dvd is wel een hulp maar toch goed opletten, op de plannen staat zeer weinig op , dus het beste veel opzoeken zo ben ik erachter gekomen dat de vleugel een knik heeft wat nergens vermeld staat, dus even opletten balsa heb ik van balsabar in duitsland, zeer goed kwaliteit, en goed service, trouwens eeen mooie kist de Bocian, ik heb hier de orlik vliegend en nog een pws 101 ,deze laatste moet nog afgewerkt worden
de eerste helft ingedekt, kn het niet laten om de pasvorm tegen de romp te controleren, past perfect, nu de andere vleugel nog