Himoto 1/18 Centro - omschakelen naar achteruit is traag

Discussie in 'Electro offroad' gestart door Gunter, 3 dec 2020.

  1. Gunter

    Gunter

    Lid geworden:
    3 dec 2020
    Berichten:
    8
    Locatie:
    Puurs-Sint-Amands (Belgie)
    Aangezien dit mijn eerste post op dit forum is zal ik me eerst even kort voorstellen.
    Ik ben Gunter, Belg en 43 jaar.
    Eind jaren negentig heb ik een Kyosho Inferno (tweedehands) gehad, maar daar waren toen vrij snel (te hoge) kosten aan.
    Nu begon de RC microbe terug te kriebelen en heb ik me met black friday een Himoto 1/18 centro gekocht.
    Dit leek me ideaal als beginpunt en klein genoeg om hier op de oprit en in de schuur mee te rijden.

    Ik ben zeer tevreden van mijn aankoop tot nu toe.
    Maar ik heb gemerkt dat de laatste keer ik reed, het lastiger was om hem te doen omschakelen in zijn achteruit.
    Als ik vooruit rij en plots omschakel, dan remt hij niet direct. Soms moet ik een tweede keer achteruit proberen voor ie effectief achteruit rijdt. Dit leek in het begin niet zo te zijn.
    Op de afstandsbediening (Himoto MT-303) zit een throttle end point regeling maar die staat al op max.

    Heeft er hier iemand een idee wat er mis zou kunnen zijn en hoe ik dit kan verhelpen?

    Verder dacht ik er aan om eventueel een tweede Himoto 1/18 te kopen zodat ik tegen mijn vriendin of haar dochter kan racen. Lijkt dit jullie verstandig of zijn deze wagentjes eigenlijk de prijs niet waard?

    Alvast hartelijk bedankt voor jullie input.
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Even gekeken en de regelaar calibreert zichzelf bij het aanzetten. Ik zou dan (uit ervaring) de endpoints voor gas rem op 100% laten en een beetje met de trim spelen voor het aanzetten. Sommige regelaars hebben moeite als de neutraalstand te ver afwijkt van wat ze willen zien.
     
  3. Gunter

    Gunter

    Lid geworden:
    3 dec 2020
    Berichten:
    8
    Locatie:
    Puurs-Sint-Amands (Belgie)
    Dankjewel voor je antwoord Roelof. Ik heb het net even uitgeprobeerd.
    Het heeft helaas niet gewerkt.
    Ik heb de (CH2) throttle trim eerst 1 klikje omhoog gedaan, maar dan deed de achteruit het helemaal niet meer
    Daarna 1 klikje naar beneden en dan reed ie terug (maar met de vertraging naar achteruit).
    En als ik dan nog 1 klikje naar beneden probeerde, dan deed ie niets meer.
     
  4. Gunter

    Gunter

    Lid geworden:
    3 dec 2020
    Berichten:
    8
    Locatie:
    Puurs-Sint-Amands (Belgie)
    Status update:
    Daarnet even met Monstercars gebeld maar ze wisten het ook niet zo direct.
    Op hun verzoek een filmpje gemaakt en doorgestuurd. Hopelijk kunnen ze me zo snel verder helpen.
    Ik wacht nog even om een tweede te bestellen tot ik weet hoe ik het huidige probleem kan oplossen.
    Ik moet wel zeggen dat ik tot nu toe erg tevreden ben van Monstercars. Bestelling snel verstuurd en (tot nu) vriendelijk en behulpzaam aan de telefoon.
     
  5. Gunter

    Gunter

    Lid geworden:
    3 dec 2020
    Berichten:
    8
    Locatie:
    Puurs-Sint-Amands (Belgie)
    Net een antwoord terug gehad van MonsterCars. Het klinkt logisch wat ze zeggen, hoewel ik dacht dat ie in het begin (en nu nog heel soms) wel direct remde. Kan er iemand het antwoord van MonsterCars bevestigen/ontkrachten?

    Antwoord MonsterCars:
    Onze excuses dat u problemen ondervindt met uw bestelling. Het klopt inderdaad dat de u de gashendel 2 keer naar achteren moet duwen voordat deze achteruit gaat. De eerste keer dat u deze naar achteren duwt zal deze normaal gesproken remmen. Maar omdat bij deze auto kunststof tandwielen worden gebruikt rolt de auto een beetje uit om te voorkomen dat de tandwielen kapot gaan door de remkracht. Dit is dan ook verder normaal. Alle 1:18 modellen zijn verder hetzelfde het enige grote verschil is dan ook de bandjes en de bekapping. De auto's worden tegenwoordig inderdaad ook met een 1100mAh accu verstuurd in plaats van de 800mAh, tevens zit er bij al deze auto's ook een koelvin bij inbegrepen. U kunt inderdaad met 2 auto's tegelijk rijden, enkel moet u er voor zorgen dat eerst een auto wordt opgestart en hierna pas de ander. Hiermee voorkom je dat het signaal gekruist raakt.
     

Deel Deze Pagina