Regelgeving-modelvliegen-31-december-(deel 2)

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door helixer, 30 aug 2020.

  1. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Oke, registreren in Ierland lukt niet. Dat moet via de rdw.

    In hoeverre dit lukt met een Iers registratie nummer (staat op de pas)weet ik niet.

    Net nog even op site van de rdw gekeken. Maar daar komt geen frisse informatie binnen lijkt het.

    Resumé: ding in Ierland gratis halen en lekker gaan vliegen. Mochten ze er uit komen hoe het moet gaan qua registratie dan heb je alles al voor elkaar!
     
    Laatst bewerkt: 10 dec 2020
  2. Arnold 85

    Arnold 85 Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    14 jul 2015
    Berichten:
    2.430
    Locatie:
    Lunteren
    Je kunt ook lekker gaan vliegen voordat je de Ierse site bezoekt.
    Zolang de overheid niets bied, kun je lekker vliegen!
     
  3. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Dat klopt. Maar stel er zitten kosten aan verbonden in de toekomst hier. Ik gun ze het gewoon niet. Kan zijn dat Ierland er flauw van wordt en 20 euro gaat vragen.

    Stel het werkt niet met registreren in NL met dat IRA papiertje, dan heb je het wel geprobeerd. Blijft koffiedik kijken.
     
  4. p40

    p40

    Lid geworden:
    9 apr 2014
    Berichten:
    110
    Locatie:
    NH
    Ook hier gewoon de 40 vragen.
     
  5. helixer

    helixer

    Lid geworden:
    19 mei 2012
    Berichten:
    1.092
    Locatie:
    Huizen
    Kunnen jullie die vragen hier neerzetten? Ben wel benieuwd.
     
  6. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Ik zal een kijken of dat lukt
     
  7. p40

    p40

    Lid geworden:
    9 apr 2014
    Berichten:
    110
    Locatie:
    NH
    Is dit PDF bestand in dit topic al voorbij gekomen.
    Dit zijn 40 oefenvragen
     

    Bijgevoegde bestanden:

  8. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ik heb gisteren de RDW gemaild maar die hebben nog geen antwoord gestuurd.
    Overheid he... wegens corona vertraging zullen ze wel weer zeggen.
    En ik denk dat registreren wel moet lukken want stel.. je bent ier en je wilt hier in NL vliegen, dan moet er een mogelijkheid zijn.

    GJ
     
  9. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Laatst bewerkt: 10 dec 2020
  10. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Ja 40 vragen
     
  11. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.835
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Over drie weken gaan alle onduidelijkheden in.
    Er lijkt iets niet te kloppen aan deze zin.
     
  12. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Wat ik zie in de "cursus" is dat het alleen op multicopters (want drones is nu een verzamelnaam) gericht is.
    Ik heb geen multicopter, ik wil geen multicopter.
    2 kennissen van me hebben zo'n DJI Mavic.
    Hartstikke mooi ding hoor, de techniek vind ik ook geweldig maar het heeft niets met een modelvliegtuig of modelheli te maken.
    En die mensen die hebben het ding al een jaar, die weten niet eens dat ze een vergunninkje of certificaat moeten halen, die gaan gewoon lekker op vakantie filmpjes draaien en dat zal 80% van de gebruikers doen.
    Dus die hele wetgeving heeft geen zin of ze moeten er een europese miljoenenverslindende reclame campagne tegenaan gooien.
    Dan zal 50% het nog steeds blijven vliegen zonder certificaat want de meeste mensen die dit soort dingen gebruiken hebben geen technische achtergrond en zijn ook niet geinteresseerd in techniek.
    De opvatting zal ook zijn, ik doe toch niemand kwaad, ik film gewoon mezelf en de omgeving.
    Dus tja... wat is nu echt de bedoeling van deze wet?
    Wat ik zie zitten er weinig vragen in die echt over veiligheid gaan, geen "pas op voor de prop" niets over laden en opslag van accu's, niets over verlies van signaal als je achter bomen terecht zou komen, of in de regen zou vliegen.
    Echt totale onzin allemaal.

    GJ
     
    Cnn vindt dit leuk.
  13. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.835
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Een reactie van mij met een negatieve lading, verwacht niemand die mij kent. Toch meen ik hem te moeten maken;

    De Duitse testvragen waren een ver-van-mijn-bed show.

    Ook dat je de multiple choice antwoorden, zo vaak mag aanvinken tot je het goed hebt, raakt kant nog wal.

    Een aanname;
    De gehele kwestie lijkt door een paar lieden, met nauwelijks kennis van zaken, zittend vanachter een bureau bedacht te zijn.
    Mijn "levens"-ervaring is, dat dit soort figuren dat doen om hun eigen baan in stand te houden.
    Als er onbegrijpelijke zaken gebeuren, gaat het negen van de tien keer om geld of andere belangen.

    Meer kan ik er niet van maken. Sorry voor de negativiteit.
     
  14. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Ze hebben het wel veel over afstanden. Dat is nou net het gene wat niet te checken is.

    Je mag niet bij bebouwing in de buurt vliegen. Maar zit je plots boven een wolkenkrabber van 120 meter hoog, dan mag je max 15 meter daar boven gaan vliegen.

    Hoe kan dat een uitzondering zijn als je er in eerste instantie niet mocht komen?

    Dit is specifiek op mediamarkt klanten toegespitst.

    Ook niet voor het merendeel, alleen maar.
     
  15. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Dat zou dan kunnen met je Ierse registratie denk ik.

    Alleen gaat het fout als je aangeeft dat je in Nederland woont en je toestel in Ierland wilt registreren. Dan kan ik niet op verder klikken.

    Misschien dat het jou wel lukt als je je 'brevet' hebt gehaald
     
  16. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Volgens mij mag je met A1 wel heel dicht bij mensen komen, dat moet jij weten, jij hebt je examen gehaald, hahaha.
    En ik zit nog steeds te wachten tot ze mijn paspoort gecontroleerd hebben.
    Misschien was het dan toch niet zo'n goede vervalsing...

    GJ
     
    Cnn vindt dit leuk.
  17. Peter Den

    Peter Den PH-SAM

    Lid geworden:
    2 dec 2005
    Berichten:
    1.678
    Locatie:
    Voorburg
    Mijn bek valt open!
    Er staan gewoon flagrante fouten in, de relevantie van de vragen en antwoorden is volkomen zoek.
    Dit is te stompzinnig voor woorden.

    ''De maximale vlieghoogte is 15 meter AGL boven het object, na toestemming van de exploitant'': wat is above ground level boven het object??

    ''Een onlinetheorie opleiding en een aanvullend theorie-examen bij een erkend vliegschool, daarnaast een praktische zelfopleiding'' hoe kan een vliegschool aangeven dat je een zelfopleiding moet doen: hoe wordt die zelfopleiding getoetst als een vliegschool zichzelf serieus neemt? Hoe gaat deze vliegschool mij toetsen op mijn zelfopleiding zwever?

    ''Is het raadzaam om te vliegen als de piloot de niet genoeg gegeten heeft? B. Nee, het lichaam heeft weinig tot geen brandstof. Dit heeft eennegatieve invloed op het concentratievermogen'' serieus, is dit een examenvraag of zitten we in de kleuterklas?!

    ''HOOFDSTUK 6 | ALGEMENE KENNIS VAN EEN ONBEMAND LUCHTVAARTUIG Welke stelling is juist?Maak de volgende zin af: Een onbemand luchtvaartuig lift als de luchtdruk onder de vleugel C. hoger is dan boven de vleugel. Dit ontstaat doordat de luchtstroom boven de vleugel sneller is dan onder de vleugel'' dit is flagrante onzin en toont alleen de theoretische onbeholpenheid aan van de vraagsteller. Je wordt zo gedwongen om een incorrect antwoord te geven.

    ''Het richtingsroer (rudder) draagt zorg voor een draaibeweging om de lengte-as (vertical axis). Deze beweging wordt gieren (yawing) genoemd.'' dit antwoord wordt dus gezien als fout maar dit is veel complexer dan zo simpel geformuleerd kan worden, je wordt dus weer gedwongen om een fout antwoord te geven.

    ''Wat is de maximale frequentie voor de up- en de downlink?'' relevantie van deze en alle de volgende vragen?? wat heb ik hier in godsnaam mee te maken?

    Dit moet ik dus serieus nemen en wordt een vereiste om met mijn klassiek modelvliegtuig te mogen vliegen?
    Wat een knulligheid en dat noemt zich dus de '' droneflight academy'' (waarom is die naam in het Engels trouwens?) Hier vragen ze €100 min een cent voor???!!!
     
    Laatst bewerkt: 11 dec 2020
    p40 vindt dit leuk.
  18. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Poehh nu laat je me twijfelen. Ik dacht dat je over voorbijgangers mocht vliegen, zo min en zo kort mogelijk, niet over publiek. Met A2 wel?

    Stond me iets van 120 meter tot bebouwing bij.

    Het kan me niet zoveel schelen want het is voor mij totaal niet relevant.
     
  19. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.835
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Je had die bivakmuts beter af kunnen zetten :D.
     
  20. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.835
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Er is het een en ander ernstig mis in de modelvliegwereld.
     

Deel Deze Pagina