K45-G2 flame out: Probleem of paranoia?

Discussie in 'Turbine aangedreven' gestart door Dirk77, 11 nov 2020.

  1. PH-MEL

    PH-MEL

    Lid geworden:
    2 sep 2007
    Berichten:
    1.736
    Locatie:
    noord holland
    Of de kit was op!

    Ben benieuwd wat ze gaan zeggen.
    Ook benieuwd wat het nut van het gaatje is als ze hem toch dicht kitten....???!!!

    Had je een kist kunnen kosten dit geintje....
     
    Cnn vindt dit leuk.
  2. gpman

    gpman

    Lid geworden:
    22 nov 2002
    Berichten:
    300
    Locatie:
    Hoef en Haag
    Mm raar dat de foto niet zichtbaar is. Maar dat was idd het probleem, ben idd benieuwd wat interairco te zeggen hebben hierover.

    Geoff
     
  3. Dirk77

    Dirk77

    Lid geworden:
    6 nov 2014
    Berichten:
    178
    Locatie:
    Haarlem
    Antwoord van Intairco: "Owja, dat gaatje moet inderdaad dicht zijn bij een mini trap, sorry"

    Goed... Het probleem is in ieder geval gevonden en de boel is nog heel zullen we maar zeggen.
     
    Cnn vindt dit leuk.
  4. Gerald Rutten

    Gerald Rutten

    Lid geworden:
    6 mei 2005
    Berichten:
    3.517
    Locatie:
    Zuidelijk
    Ha ha ha....:rofl::hammer: Sorry dat je bijna een dure turbine kist kwijt bent geraakt...! Boeing zou ook wel graag willen dat ze er met een sorry van af konden komen met de Max...dat koste ze bijna de kop! Oke, iets té groot verschil wellicht, maar op zn minst konden ze je paaien met wat onderdelen zou je zeggen.
     
  5. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Jezus wat slecht..
     
  6. PH-MEL

    PH-MEL

    Lid geworden:
    2 sep 2007
    Berichten:
    1.736
    Locatie:
    noord holland
    Sturen ze nu een potje kit op naar Berto?

    Sorry. Tja das wel wat makkelijk...
     
    Berto vindt dit leuk.
  7. Hans Rijkuiter

    Hans Rijkuiter

    Lid geworden:
    16 mrt 2013
    Berichten:
    743
    Gelukkig is het allemaal goed gekomen !! Nu ga ik wel de airtrap nog fff chkk voor de maiden van de sabre denk ik:hammer::zoeken:
    IMG_2189.JPG IMG_2188.JPG
     
    Berto en gpman vinden dit leuk.
  8. Dirk77

    Dirk77

    Lid geworden:
    6 nov 2014
    Berichten:
    178
    Locatie:
    Haarlem
    Ha, dat zou ik maar even doen voor de zekerheid ja... ;-)
     
  9. riesroni

    riesroni

    Lid geworden:
    15 apr 2009
    Berichten:
    404
    Locatie:
    Almelo
    Goedemiddag

    Hier ook een probleem.
    Maar wordt opgelost
    Groet Richard
     

    Bijgevoegde bestanden:

  10. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Wat is de gedachte achter het gat dan? Lijkt me niet dat de cnc bank die er stiekem bij in boorde
     
  11. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Ja, daar ben ik ook wel benieuwd naar.
     
  12. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.818
    Locatie:
    Zeewolde
    Tsja, de vraag is gesteld aan Intairco maar tot op heden nog geen reactie van de andere zijde van de aardbol (maar het is bekend dat reageren soms wat langer duurt vanwege de afstand :koud: ).

    Mocht iemand nog een 'oude' versie mini trap hebben en hem niet vertrouwen dan kan deze omgeruild worden voor de nieuwe versie.
     
  13. Dirk77

    Dirk77

    Lid geworden:
    6 nov 2014
    Berichten:
    178
    Locatie:
    Haarlem
    In het mailtje van ik van Intairco kreeg leken ze erop te hinten dat deze stop voor meerdere traps wordt gebruikt. Bij de mini trap zou het gaatje dan dicht moeten zijn... Maar heel duidelijk was het niet hoor. Handig is anders als je het mij vraagt, kan je makkelijk een kist kosten...
     
  14. arjan.grolleman@hotmail.c

    arjan.grolleman@hotmail.c

    Lid geworden:
    20 aug 2014
    Berichten:
    267
    Het lijkt erop dat ze een klant helemaal niet serieus willen nemen en dat is toch vreemd.
    Je wilt je goed naam toch niet kwijt raken.
    Want er vliegen heel veel mensen met dit merk.
    En het ziet er ook gewoon mooi uit daar ligt het niet aan.
    Ze hadden je op zijn minst een nieuwe op moeten sturen met een goede excuus brief erbij.
    En met aanbeveling dat de kwaliteit controle beter gaan doen omdat dit echt niet voor mag komen.
    Nederland is natuurlijk maar klein misschien als het op een ander forum had gestaan dat ze het iets serieuzer hadden opgepakt.
     
  15. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.818
    Locatie:
    Zeewolde
    Ik had hem al klaar staan om een bericht op FaceBook te plaatsen en deze zojuist met een duidelijk foto gepubliceerd.

    Benieuwd of er meer foutieve mini-traps boven water komen, met 1 had ik nog iets van dat kan een keer gebeuren maar met 2 foutieve mini-traps dan gaat er dus echt wat fout.
    Het is nou ook niet dat ik er honderden verkocht heb afgelopen jaren maar als er 2 foutieve tussen zitten in dat aantal wat ik over de toonbank heb geschoven dan geeft dat toch te denken....

    -------------------

    WAARSCHUWING Intairco mini-trap 'oude versie' gebruikers.
    WARNING Intairco mini-trap 'old version' users.
    Hebben jullie een 'oude versie' Intairco mini-trap ingebouwd in het model (of nog op de plank liggen) controleer deze dan of het gaatje is dichtgelijmd door Intairco.
    Zo niet dan zal de mini-Trap sneller lucht aanzuigen met een flame out als gevolg.
    Zie bijgevoegde foto.
    In Nederland zijn sowieso 2 foutieve mini-traps geconstateerd, mogelijk zijn er dus veel meer mini-traps die niet goed zijn afgeleverd.
    Controleer dit voor je volgende vlucht!
    -----------------------------------------------------------------------
    WARNING Intairco mini-trap 'old version' users.
    If you have an 'old version' Intairco mini-trap built into the model (or are still on the shelf), check whether the hole has been glued by Intairco.
    If not, the mini-Trap will suck in air faster, resulting in a flame out.
    See attached photo.
    In the Netherlands, 2 incorrect mini-traps have been found, so there may be many more mini-traps that have not been delivered properly.
    Check this before next flight!

    mini-trap.jpg
     
  16. Helmonder75

    Helmonder75

    Lid geworden:
    8 mei 2015
    Berichten:
    15
    Locatie:
    Helmond
    Ik heb dezelfde in mijn jet zitten ga die eens even nakijken voor de zekerheid.
     
    Berto vindt dit leuk.
  17. Skyrider71

    Skyrider71

    Lid geworden:
    15 okt 2016
    Berichten:
    4
    Locatie:
    Antwerpen
    Ik heb er zo ook twee. Eentje komt via Remote Jets en eentje heb ik ooit bij Final-Modelbau besteld.

    In de Intairco fuel FILTER zit ook zo'n gaatje. Maar volgens sommigen zou dat daar wél in thuishoren om de filter te 'purgen'. Heeft iemand daar een idee over of dat normaal is?
     
  18. Helmonder75

    Helmonder75

    Lid geworden:
    8 mei 2015
    Berichten:
    15
    Locatie:
    Helmond
    Helaas heb ik hetzelfde probleem.
    Ik heb er de laatste 2 vluchten geen last van gehad wel een luchtbel maar geen flame out.

    Rob.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  19. Dirk77

    Dirk77

    Lid geworden:
    6 nov 2014
    Berichten:
    178
    Locatie:
    Haarlem
    Zit ie ondersteboven gemonteerd toevallig? Dan heb je er minder last van, aangezien het gleufje dan aan de onderkant zit...
     
  20. arjan.grolleman@hotmail.c

    arjan.grolleman@hotmail.c

    Lid geworden:
    20 aug 2014
    Berichten:
    267
    Er lijkt niet heel veel lucht in te zitten dit kan hij nog wel hebben waarschijnlijk.
    Vind ze prachtig qua maat maar wel heel klein.
    Ze zijn tot een turbine van 6kg geschikt.
    Maar heb wel het idee dat een grotere meer lucht kan hebben dus minder risico geven.
    Maar een hopper is ook een stuk dood gewicht natuurlijk en dat wil je niet teveel.
    Of zit ik er helemaal naast.
    En had zelf ook altijd wel wat lucht in de hopper ligt ook aan je manier van vliegen.
    Mijn vliegmaatje zei altijd van pas op maak niet teveel duik vluchten in de laatste paar min van je vliegtijd.
    Je hebt dan meer risico op lucht omdat je tank leeg raakt.
     

Deel Deze Pagina