Tarot 450 pro swaschplate blokkeerd bij assemblage

Discussie in 'Electro specifiek' gestart door jannus, 1 jan 2021.

  1. jannus

    jannus

    Lid geworden:
    25 nov 2009
    Berichten:
    291
    Ik ben bezig met de montage van een Tarot 450 PRO kit. De swachplate kan echter niet helemaal naar boven en wordt geblokkerd door de armpjes (zie de pijl op de foto). Opmerkelijk is dat de armpjes (met de tekst TAROT) van de voorgemonteerde rotorkop een andere montage hebben dan afgebeeld in het handboek op pagina 4 (zie foto) maar misschien heeft dat er niets mee te maken.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. E.hof

    E.hof

    Lid geworden:
    27 okt 2015
    Berichten:
    454
    Locatie:
    Nunspeet
    Hallo Jannus,

    het lijkt er inderdaad op dat de armpjes verkeerd om zitten. Waarschijnlijk moet het onderdeel, wat onder het hoofd-rotor huis zit, andersom.
    IMG_20210101_154342052-B.jpg

    Groeten, Eddy
     
    Laatst bewerkt: 1 jan 2021
  3. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.829
    Locatie:
    Nootdorp
    Is ook op de tekening te zien, dat de inbusbout aan de andere kant van de as zit.
     
  4. Tbird2

    Tbird2

    Lid geworden:
    7 nov 2008
    Berichten:
    712
    Locatie:
    Doesburg
    De armpjes zitten verkeerd om, ze staan nu ook te breedt.
    Waarschijnlijk kun je ze gewoon losklikken van de swash, dan 180 graden 'omklappen' en aan de andere kant van de swash weer vast zetten (tegenovergesteld).
    De Tarot text staat dan op de kop, dus de hele juiste manier van monteren is wellicht de armpjes wisselen.
    Maar nu zitten ze in iedergeval niet zoals het op de tekening staat.
     
  5. jannus

    jannus

    Lid geworden:
    25 nov 2009
    Berichten:
    291
    Inderdaad. Armpjes geflipt en opgelost. Bedankt allen.

    Er zat ook wat speling in de houders van de rotorbladen. Rotorkop gedemonteerd. Aan één kant bleken lagers verkeerd te zijn gemonteerd en aan beide kanten ontbraken de vulringetjes. Dat alles hersteld. Blijkbaar moet je door de (chinese) fabriek voorgemonteerde onderdelen die essentieel zijn zoals een rotorkop goed controleren.
     
    Laatst bewerkt: 2 jan 2021
    Crashanium vindt dit leuk.
  6. jannus

    jannus

    Lid geworden:
    25 nov 2009
    Berichten:
    291
    Nog een aanvulling. De lagers in de rotorkop zaten helemaal verkeerd. De documentatie met tekening kwam niet overeen met wat geleverd is. De geleverde rotoras had nl. geen dunnere uiteinden en daar hoorde na veel zoeken een andere volgorde van lagers en tussenringen bij. Loopt nu veel soepeler en zonder speling.
     
  7. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.936
    Locatie:
    Rotterdam
    ja..
    chinezen zijn niet zo best in hun eigen handleiding volgen...
    daarom is ook altijd het advies om een gebouwde heli, volledig uit elkaar te halen, en daarna weer in elkaar te zetten zoals je het zelf goed vind.
    daar voorkom je zoveel gerommel mee..

    let trouwens op: chinezen zijn er ook goed in om een net niet correcte handleiding erbij te geven.
    soms heb je onderdelen die er anders uitzien dan op de tekeningen..

    ander dingetje: veel chinezen richten hun handleiding in als de duitsers.
    dat houdt in, dat ze er van uit gaan dat je eerst alles leest, en daarna pas begint.
    achterin staan soms hints of tips die je in het begin of halverwege nodig hebt.
     

Deel Deze Pagina