Jp landing gestel of toch electron

Discussie in 'Turbine aangedreven' gestart door arjan.grolleman@hotmail.c, 14 nov 2020.

  1. arjan.grolleman@hotmail.c

    arjan.grolleman@hotmail.c

    Lid geworden:
    20 aug 2014
    Berichten:
    267
    Heren,
    Wil niet anders man draadje vervuilen dus vandaar zo maar.
    Zit te denken om de carf rebel hot aan te schaffen.
    Nu kun je die in de arf versie kopen en ook kun je los dingen erbij kopen.
    In de arf versie zit jp landing gestel qua kosten 400 euro.
    Voor 630 euro heb je electron landing gestel zal zeker beter zijn.
    Maar hoe groot is de faal kans van Jp?

    mvg,
    Arjan
     
  2. Peter v/d Riet

    Peter v/d Riet

    Lid geworden:
    3 dec 2006
    Berichten:
    1.619
    Locatie:
    Sint Oedenrode
    Mijn voorkeur gaat altijd uit naar electron. Maar JP is ook prima. Heb er nog geen van zien falen in carf jokers of sebart avantis.

    Poten van electron zijn wel echt mooier, maar denk ook wel wat zwaarder?

    Peter
     
  3. arjan.grolleman@hotmail.c

    arjan.grolleman@hotmail.c

    Lid geworden:
    20 aug 2014
    Berichten:
    267
    Peter,
    Bedankt voor je reactie.
    Ga de jp kiezen.
    mvg,
    Arjan
     
  4. arjan.grolleman@hotmail.c

    arjan.grolleman@hotmail.c

    Lid geworden:
    20 aug 2014
    Berichten:
    267
    Nu baal ik toch wel.
    De poten van de vleugels gaan niet geheel open en dicht.
    Halverwege stoppen ze of de motor te zwak of de afslag te kritisch is geen idee.
    De neus poot doet het prima.
    Heb carf een tweede mail gestuurd ben benieuwd.
    Kreeg al een mail terug wat voor accu gebruik je en gebruik je de controller wel.
    En alles word dubbel gecheckt in de fabriek dus het zou goed moeten zijn etc.
    Mechanisch is het wel goed had ze al uit mekaar gehaald of ze aan lopen niet dus.
     
  5. gpman

    gpman

    Lid geworden:
    22 nov 2002
    Berichten:
    300
    Locatie:
    Hoef en Haag
    Anders Shane yang op facebook even contacten hij is business manager by jp hobby, erg vriendelijk en behulpzaam en reageert erg snel.

    Geoff
     
  6. arjan.grolleman@hotmail.c

    arjan.grolleman@hotmail.c

    Lid geworden:
    20 aug 2014
    Berichten:
    267
    Thanks voor de tip mocht ik er niet uit komen met Carf.
    Blijft toch vreemd alletwee die kuren hebben.
    Heb ze wel in eerste instantie op een ander jp kastje gehad zou dat misschien toch niet goed zijn geweest heel apart.
     
  7. Arnoud Snel

    Arnoud Snel

    Lid geworden:
    24 apr 2008
    Berichten:
    1.676
    Locatie:
    Onbekend
    Heb zelf geen JP retracts maar wat ik vind via Google is dat niet alle retract controllers uitwisselbaar zijn. Mogelijk heeft jou probleem hiermee te maken.
    Heb je een typenummer van de controller die je gebruikt hebt ?

    Grt,

    Arnoud.
     
  8. gpman

    gpman

    Lid geworden:
    22 nov 2002
    Berichten:
    300
    Locatie:
    Hoef en Haag
    Maak anders eens een foto van je setup dan kunnen we meekijken, ik heb ook een set van jphobby de zwaarste variant en die werkt zonder problemen.

    Geoff
     
  9. F2B

    F2B

    Lid geworden:
    19 jul 2006
    Berichten:
    805
    Bij electron is de spanning voor de Rx signalen gescheiden van de wielpoot, je moet dus zowel de Rx als het kastje voorzien van spanning.
    Aan de kant van de wielpootjes komt er een gelijkspanning uit in + of - afhankelijk van in of uit trekken
    Het afslaan gebeurt in de poot

    Als twee kastjes hetzelfde probleem hebben zou ik het advies van Burt Rutan volgen, test alles waarvan je zeker weet dat het werkt. Dus een voeding die buiten verdenking staat zou best de oorzaak kunnen zijn.

    Met een voltmeter over het pootje kun je zien wat er gebeurt
    - Eerst alleen de poot spanning bij intrekken of uitzetten, die moet de accu voltage van de pootjes weergeven in plus en min
    - Dan pootje er aan en laten bewegen, als de spanning onde rde 3 volt zakt heb je een probleem in je accu

    Mocht je een spannings regulator tussen een 2S lipo hangen om er 4,8V van te maken dan moet deze tussen accu en kastje geplaatst worden en niet tussen kastje en poot

    Verder helpt een fototje van je opstelling zodat we mee kunnen kijken
     
  10. arjan.grolleman@hotmail.c

    arjan.grolleman@hotmail.c

    Lid geworden:
    20 aug 2014
    Berichten:
    267
    Denk dat ik weet wat gebeurt is er ging me ineens ineens een lampje branden.
    Heb in het begin een paar keer het hoofd landing gestel getest met wel een kastje van Jp maar aangestuurd via een servo tester en met 5 volt ongeveer.
    Denk dat de stroom te hoog is geweest waardoor de motoren een tik hebben gekregen.
    Volgens mij stond er ook iets van min en max spanning dus eigenlijk eigen schuld al vind ik wel dat wel heel kritisch zijn.
    Een kapotte lipo en je landing gestel kan dus heel snel stuk gaan.
    Helaas is door al het getest ook het kastje stuk gegaan ook deze is nu helemaal dood.
    De neuspoot heeft het wel altijd netjes gedaan had deze nog niet getest.
    Heb inmiddels 3 mailtjes gestuurd naar carf/jp en moet zeggen de service is echt wel goed.
    Zijn woorden waren ook wat er ook uitkomt wij gaan helpen vond dat heel netjes.
    Krijg nu 2 nieuwe motoren het kastje koop ik zelf wel is ook niet heel duur als je het bij Jp Hobby koopt.
    Bij Jp Hobby kost de er120-v1 with break 38 euro bij Carf exact dezelfde 89euro
    En motoren zijn daar 29 euro en bij Carf 59 euro.
    Op de carf website kun je zo alle onderdelen los kopen van de rebel hot op zich wel makkelijk en overzichtelijk.
    De motoren krijg ik dus alleen kastje en ik ben gered als het goed is.

    In elk geval bedankt voor alle support het word gewaardeerd.
     
  11. Vinze

    Vinze

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    1.022
    Locatie:
    hellevoetsluis/ EMCR Rozenburg
    De motoren zijn op Ali 15 euro... wellicht een tip.

    wel vreemd dat het kastje met 0.2 volt extra al de geest geeft. Ik ben ook eigenlijk gewend dat deze dingen op zo’n tussen de 5 en 7.2 volt aan werkspanning nodig hebben
    heb je wellicht niet gewoon een te lage spanning met 4,8’volt waardoor ze er mee stoppen als ze een beetje weerstand krijgen


    Voor JP onderdelen kijk ook op
    https://www.turbines-rc.com/en/
    snelle service van die fransen
     
    arjan.grolleman@hotmail.c vindt dit leuk.
  12. Vinze

    Vinze

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    1.022
    Locatie:
    hellevoetsluis/ EMCR Rozenburg
    B6171CB4-4C6D-4823-B6F7-683F9E01F4F9.jpeg Eeh check je handleiding eens ....
     
  13. gpman

    gpman

    Lid geworden:
    22 nov 2002
    Berichten:
    300
    Locatie:
    Hoef en Haag
    Als ik op de site van jphobby kijk en dan de rebelhot gear selecteer dan zie ik dit staan, Working voltage: 5-8.4V dus ik denk dat er wat anders aan de hand is

    Geoff
     
  14. arjan.grolleman@hotmail.c

    arjan.grolleman@hotmail.c

    Lid geworden:
    20 aug 2014
    Berichten:
    267
    Hello Arjan,
    unfortunately it is true that low voltage can destroy the motors. low voltage means the current will go up. If the controller doesn’t do its job anymore as it is out of its normal parameters, it is really possible that this caused the motors to go bad.
    If you make sure that the (good) nose gear is working on the two main gear controller outputs fine, then we can make sure it is the motors of the main gear. I will forward this to our warehouse manager Nico Kapraun. he should have spare motors and can send you two.
    Please keep me informed how this works out.
    Thank you and sorry for your problems.
    Regards
    Andreas

    Dit kreeg ik terug denk dat de motoren wel behoorlijk kritisch zijn.
    Het moeten afslaan op stroom verbruik is natuurlijk ook een listig spelletje natuurlijk.
    Het neuswiel doet het prima heb daar ook niet meer proef gedraaid.
    Is of de servo tester geweest of toch een wat lage spanning.
    Heb een nieuw kastje besteld en als goed is krijg ik 2 nieuwe motoren.
    Ik gebruik toch 2 s lipo voor gear en rc dus hopelijk is het de laatste keer geweest dat ik gezeur heb.
     
  15. Rene microturbine

    Rene microturbine

    Lid geworden:
    13 jun 2004
    Berichten:
    966
    Locatie:
    nvt
    foutje
     
    Laatst bewerkt: 31 jan 2021
  16. gpman

    gpman

    Lid geworden:
    22 nov 2002
    Berichten:
    300
    Locatie:
    Hoef en Haag
    Rene, had je ook tywraps om je retract motor gedaan? Want waar jou pijltjes bijstaan is je bedrading van je remmen?

    Geoff
     
    Berto vindt dit leuk.
  17. Rene microturbine

    Rene microturbine

    Lid geworden:
    13 jun 2004
    Berichten:
    966
    Locatie:
    nvt
    nee
     
    Laatst bewerkt: 31 jan 2021
  18. arjan.grolleman@hotmail.c

    arjan.grolleman@hotmail.c

    Lid geworden:
    20 aug 2014
    Berichten:
    267
    Heb eergisteren 2 nieuwe motoren gekregen van Carf / Jp heel erg netjes.
    Vanavond ze erin gemaakt en wat denk je hetzelfde probleem.
    Dacht echt nu breekt mijn klomp.
    Omdat ik dacht dat het kastje ook stuk was had ik daar ook een andere voor aangeschaft nu even een geluk kon heel snel schakelen maar wederom geen goed resultaat.
    Dat was trouwens wel heel erg dom het kastje trekt gewoon de hele accu leeg dus vandaar had ik effe niet opgemerkt een dag later.
    Het gekke is het neuswiel doet het prima.
    Vanavond ook nog een ander setje op de gear kastje gezet en geen probleem alles werkt heel vreemd.
    Dus nu dacht ik zou het toch mechanisch zijn had dit al gecheckt maar je weet het nooit.
    De motor uit een andere type erin hij draait als een tierelier had wel het idee dat hij wel heel snel ging.
    Maar hij doet het dus mechanisch zit het wel goed.
    Had nu dus een losse motor deze op het kastje aangesloten en wat denk je na een paar omwentelingen gaat hij gewoon uit dat doet hij dus ook als hij ingebouwd is.
    Ra ra zijn de kabels te lang geen idee lijkt me stug maar hij hoort gewoon te blijven draaien omdat de stroom niet hoog word waarom stopt hij na een paar seconden.
    Morgen maar even de stekker erop solderen zodat ik hem kan testen met een kortere kabel ertussen en dan ben ik benieuwd.
    Lijkt me toch sterk dat deze 2 motoren ook stuk zijn.
     
  19. arjan.grolleman@hotmail.c

    arjan.grolleman@hotmail.c

    Lid geworden:
    20 aug 2014
    Berichten:
    267
  20. arjan.grolleman@hotmail.c

    arjan.grolleman@hotmail.c

    Lid geworden:
    20 aug 2014
    Berichten:
    267
    Wat kan er nou mis zijn met deze stekkers die zijn normaal hufterproof.
    Na van alles proberen kom ik hier op.
    Heb de draden doorgesoldeerd en nu doet het landinggestel het wel.
    Ik begrijp er echt niks meer van.
    Kan me niet voorstellen dat deze verbinding slecht zou kunnen zijn namelijk.
    Had ook voor de zekerheid de contacten doorgesoldeerd waar de pennen van de stekker op zit en die van de draadjes je weet immers maar nooit.
     

Deel Deze Pagina