Vampire of Venom ?

Discussie in 'Turbine aangedreven' gestart door Hans Rijkuiter, 31 jan 2021.

  1. Hans Rijkuiter

    Hans Rijkuiter

    Lid geworden:
    16 mrt 2013
    Berichten:
    744
    De voorkeur is tot nu toe en 1/6 Vampire van Kerry Sterner maar das wel veel hout ,
    Voordeel is dat ie licht blijft en makkelijk met de K70 loskomt.
    Nu zit ik even met een dilemma :hammer::offtopic::stout::(

    Of de Thunder-Cat afbouwen en sparen voor een King Tech /Xicoy 45
    Of de Thunder-Cat weer verkopen en een Vampire 1/6 bouwen :weetnie:

    Dit ga ik even flink laten bezinken Hartelijk dank voor alle goede adviezen :wave
     
    Gerald Rutten vindt dit leuk.
  2. Berto

    Berto verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 okt 2002
    Berichten:
    20.820
    Locatie:
    Zeewolde
    We hebben het maar lastig als modelbouwer met al die keuzes........
     
  3. Hans Rijkuiter

    Hans Rijkuiter

    Lid geworden:
    16 mrt 2013
    Berichten:
    744
    Keuze stress :banana:
     
  4. Hans Rijkuiter

    Hans Rijkuiter

    Lid geworden:
    16 mrt 2013
    Berichten:
    744
    Pt 19 is bijna klaar , niks meer te bouwen ......:(.:jan:
    Ga denk ik de Thunder-Cat K70 afbouwen o_O

    K 30 G3 :
    Diameter: 62.9mm
    Length: 160mm
    Weight: 450g (Include internal valve, mount, Digital control system, FOD Screen)
    Max. RPM: 235000
    Thrust: 3kg+ @ 15° C
    EGT: 720 °C max
    Fuel consumption: 120 g / min


    K 45 G "oude model":
    Diameter: 75mm
    Lenght: 195mm
    Weight: 690g
    Max. RMP: 162000
    Idle RMP: 55000
    Thurst: 4,5kg @ 15°C
    EGT: 700°C
    Fuel consumption: 155g/min


    K 45 G3 :
    Diameter: 62.9mm
    Length: 158mm
    Weight: 450g (Include internal valve, mount, Digital control system, FOD Screen)
    Max. RPM: 232000
    Thrust: 4.5kg@ 15° C
    EGT: 720°C max
    Fuel consumption: 150 g / min

    K 55 G4 :
    Diameter: 76mm ( 2.99” )
    Length: 180mm ( 7.086” )
    Weight: 700g ( 1 lb 8.6 oz )
    Max. RPM: up to 170000 MAX Thrust: 5.5kg @ 15° C ( 12.1 lb @ 59° F )
    EGT: 730°C max
    Fuel consumption: 200 g / min

    K 70 G4 :
    Diameter: 76mm ( 2.99” )
    Length: 180mm ( 7.086” )
    Weight: 720g ( 1 lb 9.3 oz )
    Max. RPM: up to 180000 MAX Thrust: 7kg @ 15° C ( 15.5 lb @ 59° F )
    EGT: 700°C max
    Fuel consumption: 230 g / min

    [​IMG]
     
  5. Hans Rijkuiter

    Hans Rijkuiter

    Lid geworden:
    16 mrt 2013
    Berichten:
    744
    [​IMG]


    De test resultaten in het blad rc JET international zijn toch net iets anders als op de web site's .
    Het minst totaal gewicht inclusief ancilliaraties heeft toch wel de nieuwe XICOY 45

    Xicoy 45:
    • Power: 45N - 10lb
    • Extremely low residual thrust: 1,8N -0,4lb
    • Exceptional idle to full thrust ratio of 25 times.
    • Max RPM: 225.000
    • Minimum RPM: 60.000
    • Diameter: 59,8 mm
    • Lenght: 165 mm
    • Engine weight: 395 g including mounting strap and FOD filter.
    • Installed weight: 470 g (inc Engine, Pump and leads. Not inclusive of battery.)
    • Fuel Comsumption: 20 g/min at idle. 145 g/min at full power.
    • Easily adjustable thrust output in Newton and in Lb from 1,8N to 45N.

    540 gr totaal dus met accu vlg Jet Mag Dat is zeer knap gebouwd!!
    Heeft wel een wat hoger verbruik 191 cc /min tov K 45 G3 174 ml/min
    De k 45 G3 komt op totaal 780 gr Verschil 240 gr iets achter het zwaartepunt!

    De K 70 G4 weegt totaal 1200 g.r maar de "oude " K 45 G weegt totaal 1130 gr. en daar is de Thuder-Cat 45 voor ontwikkeld!!
    "Hoe lichter Hoe beter " zegt Look en daar heeft ie natuurlijk gelijk in!

    Zo wie Zo komt er de 1400 ml tank in op het zwaartepunt. En de Grumania pijp is 40-80N hetzelfde.
    Hopelijk kunnen we in het voorjaar weer lekker vliegen en wanneer ik met Dutch Rc Sabre een beetje gewend ben geraakt aan de K70 G4 dat lijkt me dat zeker een overweging .
     
  6. arjan.grolleman@hotmail.c

    arjan.grolleman@hotmail.c

    Lid geworden:
    20 aug 2014
    Berichten:
    267
    Het is lastig om de juiste kist in combinatie te kiezen motor en kist.
    Maar K 70 G4 1200 dat is best wel zwaar dacht dat hij wel ietsje lichter is maar blijkbaar niet.
    Ben ook erg aan het twijfelen geweest wat te doen voor mij kleine rebel.
    Dan is de nieuwe xicoy 90 helemaal geen verkeerde keuzen voor mijn nieuwe.
     
  7. Hans Rijkuiter

    Hans Rijkuiter

    Lid geworden:
    16 mrt 2013
    Berichten:
    744
    IMG_3684.JPG


    936 mg heb ik zelf gewogen zonder accu die 1200 is helemaal compleet met slangen accu en komt uit de Jet Mag lijst van fr K70 G2 De vorige versie IMG_1529(1).JPG
     
  8. arjan.grolleman@hotmail.c

    arjan.grolleman@hotmail.c

    Lid geworden:
    20 aug 2014
    Berichten:
    267
    Bedankt Hans de weeg schaal liegt niet.
    De xicoy 90 weegt 855 gram ex accu dus helemaal geweldig.
    En deze kan met een 2s lipo gevlogen worden wat ook nog iets voordeel opleverd.
     
    Hans Rijkuiter vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina