Protech Yada TRR SX-26

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Robbin99, 15 dec 2020.

  1. ShadesInBlack

    ShadesInBlack

    Lid geworden:
    21 mrt 2006
    Berichten:
    3.354
    Locatie:
    Gavere/Belgiƫ
    Goeie moed! En mocht het nitro gebeuren niet goed lukken: de nitro onderdelen verkopen en ombouwen naar een brushless setup hoeft netto niet zo heel dur te zijn. Het chassis en de rest van de elektro blijft toch.
    Zolang je er mee amuseert.
     
  2. Robbin99

    Robbin99

    Lid geworden:
    14 dec 2020
    Berichten:
    16
    Locatie:
    Den Bosch

    Roelof,

    Dankzij jou schrijven heeft de auto gisteren 3 maal kort gedraaid. Nu loop ik alleen tegen het volgende
    aan. Zodra het motortje loopt, gaat hij gelijk naar volgas om vervolgens af te slaan. Ik heb zelf een beetje een vermoeden dat hij dan te weinig brandstof krijgt. Zou dat kunnen?
     
  3. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.476
    Locatie:
    Sassenheim
    Als je zeker weet dat de carburateur dicht gedrukt is dan ja, dan zou dat kunnen, draai gewoon beide naalden even een slag verder open (linksom).
     
  4. Robbin99

    Robbin99

    Lid geworden:
    14 dec 2020
    Berichten:
    16
    Locatie:
    Den Bosch

    De gasschuif staat te ver open, dat vergat ik te vermelden. Hij staat zeker een millimeter of 4 open, terwijl dit voor het toepassen van de bovengenoemde afstelling op 1 millimeter was afgesteld. Het schroefje waarmee je dit afstelt, draait zwaar, omdat het al ergens tegen aan loopt...!?
     
  5. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.476
    Locatie:
    Sassenheim
    4mm is te veel, zeker weten dat het de schroef is niet niet de servo? Bij 4mm open zal inderdaad de toeren omhoog schieten.

    Op de zender zit een draaiknop met "TH TRIM", daarmee stel je het middenpunt af, die moet je normaal zo instellen dat de carburateur net aan is dichtgedrukt. Lukt je dat niet zal je de servohevel los moeten halen en met de apparatuur aan en de trim in het midden weer zo terug moeten plaatsen dat die wel in die positie staat.
     
  6. Robbin99

    Robbin99

    Lid geworden:
    14 dec 2020
    Berichten:
    16
    Locatie:
    Den Bosch
    Roelof,

    Het was inderdaad de servo. Dat probleem is verholpen. Hij gaat niet meer gelijk volgas.
    Ook blijft hij nu een tien tellen lopen en reageert hij goed op het gas. Heb eerlijk gezegd nog niet gekeken of de aandrijfassen mee rond gaan. Ik heb er namelijk de wielen vanaf liggen, en de auto op een bokje vastgemaakt.

    Verder lijkt het erop dat hij nog te weinig brandstof krijgt. Ik ga nu eerst de brandstof verversen en dan even kijken of er een verstopping is, of dat het toch in de fijnafstelling zit.
     
  7. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.949
    Locatie:
    Rotterdam
    - alle slangen vervangen
    - ook de slang naar de uitlaat vervangen

    carb is nieuw. dat is mooi, maar houdt ook in dat er geen basisafstelling in zit.
    Op dit forum, toevallig ook in dit forumonderdeel heb je bovenaan in de topiclijst een aantal topics die "sticky" zijn, gedwongen bovenaan staan.
    daar zitten een paar "hoe stel je een motor af" topics.
    vanaf hier moet je dat gaan volgen.

    een motor die te weinig peut krijgt, en de leidingen zijn goed..
    dan moet er iets in de afstelling zitten.
     
  8. Robbin99

    Robbin99

    Lid geworden:
    14 dec 2020
    Berichten:
    16
    Locatie:
    Den Bosch

    Goedemorgen!

    Alweer even geleden.. Ik heb de auto voorzien van nieuwe slangen! Alle zijn vervangen!
    Nu lijkt het dat dit nog niet alles heeft geholpen, maar heb zelf het idee dat het misschien goed is om er eens een stukje met te rijden. Zodat alles even goed warm wordt..!?

    Verder iemand nog tips..!?


    Bedankt!
     
  9. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.949
    Locatie:
    Rotterdam
    https://www.modelbouwforum.nl/forum/brandstof-autos.31/
    de bovenste paar topics gaan over het afstellen van een auto.
    dat moet je gaan doen.

    een motor moet op zijn minst gewoon lopen, optoeren en weer aftoeren zonder af te slaan.
    ga je rijden zoals hij nu is, heb je een goede kans dat je rijd met een afstelling die (ver) mis zit, en zodoende de boel kapot maakt.
    Goede kans dat je nu een afstelling hebt waarmee hij wel stationair loopt, maar bij optoeren afslaat.
    dit kan gewoon een rijke of arme afstelling zijn. geen idee, dan moet ik hem zien.
    of je moet zelf de tips in die topics ff volgen.

    kan ook dat je mengselschroef ver van zijn punt zit.
    of je uitlaatdruk zit niet goed op de tank. of de tank is lek.
    er is nogal veel mogelijk.
    aangezien het hier gaat om een oude motor, kan het zelfs nog zijn dat de boel "gewoon" versleten is vanwege een gebrek aan compressie.
    dan lopen ze ook verrot slecht.
     

Deel Deze Pagina