Hout vs schuim

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door Cnn, 24 feb 2021.

  1. Damien368

    Damien368

    Lid geworden:
    23 jun 2020
    Berichten:
    150
    Locatie:
    Haulerwijk
    Een knal en dan is t klaar?
     
    Cnn vindt dit leuk.
  2. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.523
    Locatie:
    Ede
    Inderdaad liever kwaliteit dan goeiekope vervangers. Zelf ben ik weg van proficover van tc.
     
    Cnn vindt dit leuk.
  3. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.467
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    nee uren plezier. even 2 minuten tanken en je hebt weer een hele tank leeg te vliegen.. electro moet je al tig accus hebben ;)
     
    serge pot, Cnn en Damien368 vinden dit leuk.
  4. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Ff lekker afdwalen:)


    Methanol motoren op vliegtuigen weinig tot geen ervaring mee. Vroeger heb ik daar wel kee leren vliegen. Maar spul werd onderhouden en plug and play gemaakt door mijn vader.

    Methanol motoren op auto's wel. Een kannetje brandstof mee en de hele dag rijden. Ipv 8x 6500 4s bommetjes in een tas mee.

    Buiten dat geeft het een extra dimensie aan het rijden vind ik. Ik rij niet op een baan. Zo dedicated ben ik niet.

    Dat gesmeer wel veel werk van. Frisse luchtfilters na iedere keer rijden. Maar nogmaals het maakt het ook leuk. Leuker dan elektro. Maar om even te bashen op een skatebaan. Of als er sneeuw ligt. Ja dan snel een accu vol en rijden. Pinch die verdwijnt na een 15 a20 liter. Lagers. Drijfstang. Koppeling die slijt. Alle brandstof restanten uit de tank halen. Voor verwarmen. Afterrun. Het is wel een stuk bewerkelijker.

    Beide hebben hun voor en nadelen. Ben je gek op techniek. Dan brandstof. Wil je alleen rijden. Dan elektro (alhoewel je alsnog sleutelen moet)

    Voor de mensen die zeggen dat hout makkelijker te maken is.

    Kunnen jullie gewoon goed en snel bouwen, of geen ervaring met schuim.

    Het is een serieuze vraag, ik krijg bijna een beroerte als ik een houten toestel moet repareren. Ik heb het wel gedaan. Doe het nog als het moet. Maar liever niet. Misschien pak ik daardoor ook snel een schuim toestel mee?


    Het verhaal dat schuim drempel verlagend werkt helemaal mee eens.

    Vind persoonlijk dat ze te ver gaan met safe en gps gestuurde panic modes. Een beginner die gps systemen werkend te laten krijgen is niet te doen.

    Plus dat het niet vliegt zoals een vliegtuig normaliter vliegt. Komt over alsof men beginners over de streep wil trekken met een leuk verkoop verhaal.
     
  5. Damien368

    Damien368

    Lid geworden:
    23 jun 2020
    Berichten:
    150
    Locatie:
    Haulerwijk
    Inav met GPS punten voorgeprogrammeerd, dan hoef je überhaupt geen zender meer vast te houden.
     
    Cnn vindt dit leuk.
  6. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.467
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    ik bouw graag veel en redelijk snel denk ik. maar ik heb ook een bouwruimte waar ik zo heen kan hobbelen even bouwen en weg lopen.
    bouw toch elke winter wel 1 of 2 vliegtuigen. net wat de bank toe laat :p
     
    serge pot en Cnn vinden dit leuk.
  7. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Ja dat is dan ideaal. Zoals Bas ook al aangaf een pre.

    Lijm je lichte schades of maak je er nieuwe stukken voor?

    Stel er zijn wat ribben gebroken. Ga je die vervangen of snij je de folie open en een druppel dunne CA erop
     
    Laatst bewerkt: 25 feb 2021
  8. Damien368

    Damien368

    Lid geworden:
    23 jun 2020
    Berichten:
    150
    Locatie:
    Haulerwijk
  9. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Ik doelde op de eflite modellen reeks. Het is niet bedoeld om autonoom te vliegen. Maar ter ondersteuning. Persoonlijk zie ik daar veel dingen mis gaan. Ten eerste het instellen en kalibreren is omslachtig. Plus dat de toestellen geen rekening houden met obstakels. Heb je dat nodig en geen zin in een club, dan beter een simulator of een easystar aanschaffen.
     
  10. Damien368

    Damien368

    Lid geworden:
    23 jun 2020
    Berichten:
    150
    Locatie:
    Haulerwijk
    Oh ja, op het gebied van panic modes zit ik er een beetje tussen in. Ik kan zien dat het toegevoegde waarde kan hebben voor de piloot, maar ik zie ook dat het gevaar bestaat dat men er te veel op gaat vertrouwen.
     
    Cnn vindt dit leuk.
  11. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.467
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    Hangt van de breuk af en waar de breuk zit.
    belangerijke plekken vervangen. is het een nette breuk op een niet crusiale plek dan lijmen.

    hier foto van mijn gaos...

    hobbyruimte.jpg
     
    Cnn vindt dit leuk.
  12. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Je hebt de panic modes die het toestel level brengen(zonder gps). En die hem landen(met gps). Dat laatste nogal link. Kist wil landen waar de accu.werd ingeplugd. Zou je altijd na het midden van een veld moeten lopen. Grappig mee te spelen als je kan vliegen. Niet handig als er ingegrepen moet worden en de vlieger weet niet hoe..
     
  13. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen

    2 grote bellanca's??

    Niet van pilotrc of wel. Lijkt een hangar 9 of emhw?
     
    Laatst bewerkt: 25 feb 2021
  14. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.467
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    klopt een van H9 de rode. die ben ik opnieuw aan het folien. oude folie was gaar na 1500 vluchten.
    die is weer bijna klaar.
    daar achter de witte is van EMHW. vliegt nu 2 jaar.
     
    Cnn vindt dit leuk.
  15. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen

    Gaaf man. Vind dat prachtige toestellen. Had zelf ooit de 3.1 van pilotrc en de 3.85. De 3.1 had een erg zwak motorschot. Richard Knol had nog geprobeerd dat te verstevigen. Maar de kist had ooit een smoke installatie gehad. Alles was doordrenkt van de olie. Toen weer verkocht.

    De hangar9 had geen flaps. Dat vond ik jammer. Verder een hele mooie Decathlon. In Duitsland staan ze nog wel regelmatig te koop. Blijf er een zwak voor hebben.. schitterend om te zien
     
  16. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.467
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    flaps heb je niet nodig. en heeft de echte ook niet ;)
    de h9 land makelijker als die van emhw. maar die van emhw heb ik ook op een veld van 35x65 moeten landen. was wel krap maar ging wel.
     
    Cnn vindt dit leuk.
  17. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    mijn pilotrc bleef maar doorvliegen zonder flapso_O.

    Je hebt wel wat aangewakkerd nu..

    Zal vanavond eens kijken in Duitsland.. wat voor motor heb je erop?
     
  18. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.467
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    Gebruik een Biela prop.. dan is het bij het juiste toerental net of je een anker uit gooit.
    ik heb op de H9 een DLE111 op zitten al een oudje (zeker 400ltr benzine gezien)
    op de EMHW heb ik een 3W140 zitten.
     
    Cnn vindt dit leuk.
  19. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Heb je een filmpje?
     
  20. raymon

    raymon Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2003
    Berichten:
    6.467
    Locatie:
    Creil vlieg bij lvc emmeloord
    zal straks even zoeken. nu ff met de kleine man stukje fietsen ;) moet ff papa dag houden een beetje
     
    Cnn vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina