Mijn vlieg ervaring van vandaag

Discussie in 'Zweefvliegen' gestart door Willem P, 29 jun 2009.

  1. Hein.z

    Hein.z

    Lid geworden:
    26 jul 2019
    Berichten:
    1.464
    Locatie:
    Kraggenburg / MVC Cumulus Kampen
    830 in een kwartier is inderdaad wel heul erg veul. Klinkt als mogelijk een kapotte servo, een overbelaste servo or kortsluiting.
     
  2. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.398
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Deze krijgt 2x 2S LiFe.
     
  3. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.398
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Ik verdenk de servo van het intrekbaar wiel. Ik ga morgen ea checken.
     
    Laatst bewerkt: 23 feb 2021
  4. Binkey01

    Binkey01

    Lid geworden:
    14 dec 2010
    Berichten:
    205
    Ik ben ook een ASW20 aan het opbouwen en twijfel aan een vast wiel of een retract maar als ik dit lees denk ik dat ik voor de vaste optie gaat... scheelt weer 1 kans op error... :-( maar vraagje welke retract heb jij er in zitten? (weet heeft niks met het probleem te maken want het is vermoedelijk de servo maar ben even benieuwd.
     
  5. Paul E

    Paul E

    Lid geworden:
    6 jan 2008
    Berichten:
    306
    Locatie:
    Wageningen
    Als je het niet vertouwt of aandurft, om je intrekbare wiel te voeden vanaf je vliegaccu, zou je kunnen overwegen de retract servo een eigen accu te geven (+ en - draad retract servo direct naar een eigen stroombron, en alleen de puls-draad in de ontvanger prikken). wat er dan ook gebeurt, je intrekbare wiel kan dan nooit je ontvangeraccu onderuit trekken.
     
    jve, ISOLA2, Berrie en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. flymax

    flymax PH-SAM

    Lid geworden:
    11 jan 2009
    Berichten:
    2.065
    Locatie:
    Onder de rook van Zwolle
    Volgens mij werkt dat niet, in elk geval niet bij Multiplex. Daarbij heb je de puls en de min nodig. Maar voor het overige heb je dan gelijk, en zonder plus kan de stroom die het wiel trekt in elk geval de overige functies niet beïnvloeden
     
    Cnn vindt dit leuk.
  7. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.398
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Goeie tip Paul, ga ik op m'n ASW27 doorvoeren.
     
    Amigo II vindt dit leuk.
  8. ISOLA2

    ISOLA2

    Lid geworden:
    5 okt 2008
    Berichten:
    3.891
    Locatie:
    BRECHT BELGIE
    De min van beide batt. moet je met elkaar verbinden.
     
  9. Alpha21

    Alpha21

    Lid geworden:
    29 okt 2010
    Berichten:
    573
    Locatie:
    Gld
    dubbel - Rene was me te vroeg af
     
  10. flymax

    flymax PH-SAM

    Lid geworden:
    11 jan 2009
    Berichten:
    2.065
    Locatie:
    Onder de rook van Zwolle
    dat doe je al door ze in de ontvanger te steken.Daarmee zijn ze onderling verbonden.
     
  11. Alpha21

    Alpha21

    Lid geworden:
    29 okt 2010
    Berichten:
    573
    Locatie:
    Gld
    + & - draadjes v.d. 2de accu direct naar de wielservo. Daarnaast een servodraadje met pulse en - naar de ontvanger. Als er dan ooit een keer hoge stromen lopen, blijft je ontvanger netjes gescheiden.
     
    Laatst bewerkt: 25 feb 2021
    Cnn vindt dit leuk.
  12. DirkSchipper

    DirkSchipper Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jun 2005
    Berichten:
    6.318
    Locatie:
    Utrecht
    Niet helemaal, want alleen de min van beide accu's moet met elkaar verbonden worden. De plus niet. Als je dat doet trekt een blokkerend wiel alsnog beide accu's leeg.
    N.B.
    Er bestaan ook servo zekeringen. Die kun je zo kopen of instellen dat hij bij de stroom van een geblokkeerde servo, afkoppelt.
     
  13. ISOLA2

    ISOLA2

    Lid geworden:
    5 okt 2008
    Berichten:
    3.891
    Locatie:
    BRECHT BELGIE
    Rode draad servo met de 2 de batt. verbinden, niet met de ontvanger, maar je hebt bij een 2S lipo wel een HV servo nodig anders moet je er een losse bec tussen zetten.
     
    DirkSchipper vindt dit leuk.
  14. flymax

    flymax PH-SAM

    Lid geworden:
    11 jan 2009
    Berichten:
    2.065
    Locatie:
    Onder de rook van Zwolle
    we zijn het eens! impliciet bedoelde ik dat ook, in mijn eerdere post gaf ik al aan dat je de puls en de min nodig hebt m.a.w zonder plus,maar goed om het nog even expliciet te maken.
     
    serge pot, jve en DirkSchipper vinden dit leuk.
  15. jan

    jan

    Lid geworden:
    26 feb 2008
    Berichten:
    496
    Locatie:
    5076
    Kl....! :(
    Ik heb nog een K8 van Flair te koop, ruwbouw klaar.
    Voordeel...geen intrekbaar wiel maar een schaats :rolleyes:
     
  16. Paul E

    Paul E

    Lid geworden:
    6 jan 2008
    Berichten:
    306
    Locatie:
    Wageningen
    Bedankt voor jullie inbreng. Was niet mijn scherpste moment:hammer:. De - moet inderdaad doorverbonden worden. Altijd blij dat mensen even kritisch lezen en waar nodig de puntjes op de i zetten! :yes:
     
    DirkSchipper en Berrie vinden dit leuk.
  17. Hein.z

    Hein.z

    Lid geworden:
    26 jul 2019
    Berichten:
    1.464
    Locatie:
    Kraggenburg / MVC Cumulus Kampen
    Vandaag een paar mooie thermiekbellen uitgedraaid met toch nog stevige wind. De mini graphite laat zich
    dan van zijn beste kant zien, tot mijn verrassing. Steken gaat prima, en waar het met een RES kist waarschijnlijk worstelen was geweest
    lukt het nu gewoon om terug te steken naar de volgende bel bovenwinds! Leuk! :thumbsup:

    Helaas eindigde het feest met een domper, de twee aanwezige vliegtuigen wisten elkaar feiloos te vinden in de laatste bel, en gingen in een
    sierlijke spiraal samen naar beneden. De graphite hield er alleen 1 gebroken vleugelbout aan over, maar het andere slachtoffer besloot zijn
    vliegaccu door de kap naar buiten te werpen. Het blijkt dat ze dan niet meer best sturen...

    Een zwaar gewonde dus :oops::confused::eek:
     
  18. nico v kooten

    nico v kooten

    Lid geworden:
    2 nov 2003
    Berichten:
    2.727
    Locatie:
    Middelburg (zeeland)
    Bij mij zitten er stalen inbus vleugelbouten in, die breek je niet zo maar.....
    Bij jou geluk dat het kunststof is (neem ik aan), heeft je ws schade bespaard.....
     
  19. Hein.z

    Hein.z

    Lid geworden:
    26 jul 2019
    Berichten:
    1.464
    Locatie:
    Kraggenburg / MVC Cumulus Kampen
    Ik heb ze bewust vervangen door nylon bouten, en dat lijkt te werken. Aan de andere kant had het hier ook fataal af kunnen lopen
    als er meer gegaan waren in de vlucht. Ik hoop maar dat 4 nylon bouten in de praktijk genoeg blijkt, het is nu in ieder geval bewezen
    dat ze hun werk doen bij een "tip strike".
     
  20. flymax

    flymax PH-SAM

    Lid geworden:
    11 jan 2009
    Berichten:
    2.065
    Locatie:
    Onder de rook van Zwolle
    In het begin kon ik nog sturen, en ik zag de accu aan zijn snoertje onder de zwever hangen. Toen kwam dat onvermijdelijke moment waarop de stekker losschoot........
    Ik heb besloten om geen reanimatiepoging te doen dus deze gaat de kliko in!
     

Deel Deze Pagina