Niet echt een F5K wedstrijdkist maar, denk dat hij hier beste past... Normaal vlieg ik enkel F3K, maar ik wou een reservezwever in geval van... zonder hiervoor de prijs van een carbon F3K te willen neerleggen deze PNP versie heb ik 70€ betaald... Had over deze goede reviews gelezen, en dan toch maar geprobeerd... Deze is niet stock gebouwd, heb de nodige aanpassingen gedaan om hem te verbeteren... (4 servo's ipv 3, betere schroef en spinner, programmeerbare ESC) AUW is 335 g, 850mAh batterijen geven me 5-6 minuten motortijd, en klimmen gaat bij 3-4m/sec. Dit weekend ingevlogen, jammer genoeg iets teveel wind om deftig uit te kunnen trimmen... nayy
ik zal de beschrijving van de veranderingen die ik aanbracht ook even posten... misschien heeft iemand er iets aan
banggood.com ... daar kocht ik hem. Ze leveren vanuit Tsjechië en Spanje, China kan ook maar port is duur... soms even wachten tot hij in reclame is... Even nadenken of je PNP of Kit versie neemt... de bijgeleverde ESC bij mij had geen rem, of niet gevonden hoe ik het moest programmeren, en de bijgeleverde servo's zijn echt wel goedkoop... Maar als je wil kan het ... en dan is het echt wel goedkoop... Motortje is 20mm diameter, dus niet zoveel keuze in zulke kleine modellen... nayy
Voor mij altijd de kit versie. Ik heb dezelfde ervaring als jij. Meegeleverde servo's zijn bagger. Vreemd hoe zo nog goedkopere servo's kunnen maken dan bijvoorbeeld de HXT900. Die kost al biina niets en doen het (voor zijn geld) prima. De U glider lijkt qua constructie en materiaal op de Phoenix 2000 van HK. Een 2 meter zwever met schuimvleugel met vier kleppen. Kostte een paar jaar geleden 65 euro vanuit het NL magazijn. Voor aan de helling een geweldige kist. Robuust en fijn sturen. Thermisch veel minder met een verbeterd regenbuis profiel vleugel. Maakt aan de helling niets uit. Erik
Deze zou goed zijn om te thermieken. Al veel de vergelijking gelezen met een DLG maar denk dat het toch wat minder zal zijn ... zou veel beter thermieken dan een easy glider. Wel niet zo sterk denk in. met wat geluk straks nog eens proberen. Minder wind vandaag... Nayy
Vandaag terug gevlogen. Koud (6graden) en weer teveel wind. nu en dan Bellen kunnen pakken ... thermieken gaat idd goed. met 850mAh bat haal ik 5 minuten motortijd en 34 minuten vliegtijd. ik vind dit redelijk maar kan niet vergelijken met andere motorzwevers. in bijlage de log van de vlucht. nayy
nog enkele filmpjes die ik maakte: start achterwaarts gefilmd: dag met teveel wind, vanuit 3 standpunten gefilmd: