Is idd de ex boot van Joop Tom. Ik heb even naar je project gekeken, mooi. Wat een werk is dat geweest. Gr, Teun
Had je de outboard gezien van mij dan of de dragcat . Ob was veel werk maar super gaaf om te doen . Grt tom
K&B is moeilijk af te stellen, veel brandstof uit de carburateur is dit normaal? Bij te water laten moet je veel toeren maken anders slaat hij af. Iemand tips?
Dat zei ik al, de OS is een perfecte motor. De K&B heeft gewoon een k*t carburateur. Ik heb er destijds een OS carb opgezet, er waren ook andere aftermarket carburateurs voor de K&B. En dat ie afslaat is normaal, de schroef is een oppervlakteschroef, die werkt half ondergedompeld. Als je hem "normaal"in het water legt dan ligt de schroef helemaal onder water en dan slaat de motor af. Als je hem met een zwieper het water ingooit zal ie wel blijven lopen maar handiger is gewoon halfgas en dan het water ingooien. Je ziet bij wedstrijden met hydro's (want dat is het) de helpers de boten altijd het water inzwiepen omdat ze anders uitslaan. Als olietankje werd heel vaak een klein metalen verfpotje van Revell gebruikt van 14ml. GJ
Ik zag ,t ja de brandstof . Werkt goed dan dus .ken zat in ,in het olietankje . Misschien toch es kijken naar een wat kleinere .ik had er toendertijd een met een verstelbare naald er tussen .daarmee kon je dan de hoeveelheid olie qua toevoer regelen .mocht je problemen hebben met afslaan.dat kan ook nog wat anders zijn .je zoekt je een ongeluk .kan he. Omdat de carb zo hoog staat gaat het meestal wel prima met de brandst. Aanvoer als je hoog in toeren blijft . Als je van je gas afgaat, dan zakt de brandstof direct terug .wil je dan weer op ,t gas gaan ,dan is de brandstof al te ver gezakt en kan ie,m niet meer zo snel oppakken .ook hier....verstelbare sproeier ertussen .tussen tank en uitlaat .je kunt ,m dan zo afstellen dat de druk niet zo snel wegvalt en daardoor de br.stof boven in de slang blijft . Gas weer open en hij pakt ,m dan wel op . De org carbjes vond ik ook niet fijn .zelf ook de 8 en 9 b os max gebruikt .picco bello ging dat . Grt tom ps Mooi ding man .loopt perfect .
Voor vetpotje, even naar de apotheek, die hebben pillenpotjes, klein en makkelijk te vullen. Niet vergeten gaatje in deksel te maken omdat het anders niet doorstroomt. GJ
Haha ..oja...ik was en ben zo weg van de os max carbjes dat ik ze zelfs hoogglans heb gepolijst . Uren lang met preciessie schroeven draaiertjes omwikkeld met wp schuur papier eromheen om in de kleinste hoekjes en gaatjes te kunnen komen .vooral de letters os waren lastig langs de lijntjes. Owee als die beschadigde . Geweldig .ken nog m,n haar erin kammen Heb ze nog steeds in gebruik .glanzend en wel . Grt tom
Dat deed ik met de aluminium platen van de Serpent auto's, die waren als een spiegel door met wat polijstpasta aan de gang te gaan. Elke gek zijn gebrek. GJ
heej klopt dat dat ik op de achtergrond waeterrijck in vinkeveen zie? zo ja dat is vlak bij waar mijn 1op1 boot ligt,
Wie o wie heeft er nog een idee waar ik een flex shaft kan bestellen voor mijn Bandit Thundertiger 3.5 Of heeft iemand nog iets op zolder liggen Thunder Tiger Flex Shaft #AA0417 [3.5cc Outboard Engine] Zo moeilijk te vinden.
Wat is de lengte, diameter en vorm van de as-uiteinden? Mogelijk past een ander fabrikaat flexas ook.
die assen ga je maar op 1 plek vinden . tt maakt ze niet meer. http://hyperprod.bizhosting.com/3_5_outboard_cable.html dit bedrijf is de enige die ze levert . as is beide kanen vierkant wat het zo lastig maakt,