De perikelen van WdeW, deel 2

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door WillydeWoofer, 11 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Fijn dat je wilt helpen Niels.
     
  2. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Langzaam maar zeker begin ik er steeds meer van te begrijpen.
     
  3. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Dat klinkt logisch. Dit is een 8ste hands kist van een paar tientjes. De laatste eigenaar kan er onmogelijk mee gevlogen hebben.
    Ik kan er mijn grenzen mee verleggen, zodat het duurdere spul daarna wat langer heel blijft.
     
    Cnn vindt dit leuk.
  4. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Ik begrijp wat je bedoelt.
     
  5. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Eind van de middag post ik de bevindingen weer. Samen komen we er altijd uit ;) :D.
     
    Cnn, wvr en Antonio69 vinden dit leuk.
  6. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ik heb al gevlogen, toch nog wel frisjes, ook al schijnt het zonnetje.
    Maar er was maar 1 man die normaal vloog, de rest hing een beetje te hangen voor de helling.
    Ik hou meer van het F3F achtig vliegen, dus 8tjes voor de helling, helemaal nu er een beetje wind was.
    Maar als er een paar van die F5J en RES achtige dingen hangen waar ik steeds omheen moet slalommen is de lol er snel vanaf.
    Toen maar even naar de Nordschleife gereden, kijken of ik Coronel kon zien rijden maar er is op een legale manier niet bij te komen.
    Dus nu maar mijn Toyotaatje klaar maken voor de TUV.
    Je moet toch wat...

    GJ
     
    Cnn vindt dit leuk.
  7. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.318
    Locatie:
    Hell
    Kwalificatie F1 kijken?
     
    Justus vindt dit leuk.
  8. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen

    Toyota klaarmaken voor TUV...

    Ruitensproeier bijvullen?
     
  9. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Nee, de tuv is echt wat strenger dan een apktje.
    Ophanging nakijken, remmelarij.
    En ja, nu even kwali kijken.

    GJ
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  10. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Doelde er meer op dat er waarschijnlijk niks spannend te vinden is bij een Jap
     
  11. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ze vinden altijd wel wat hier bij de tuv.
    Bij de Alfa ook, remschijven en blokken voor.
    Nou, die waren nog prima.
    Het was een waarschuwing maar wel vermeld.
    En deze jap is al 21 jaar oud he....
    En de rechterkoplamp moet vervangen worden, dat is nogal een lastig werkje.


    GJ
     
  12. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Het einde van de Curare komt in zicht.
    Morgen nog een dagje en dat gaat hij het museum in.
    Vandaag zou er windkracht 2 staan, maar wij houden het op 3 - 4.
    Er stond dus een harde noorden-crosswind. De landingen moesten van oost naar west plaatsvinden.
    Een landing was midden op het veld. Hij viel ineens uit de lucht.
    De andere drie landingen waren net voor- en net over het einde van het veld. Dan praten we over zo'n
    300 meter vliegen met de gas dicht, komende van een normale hoogte.

    JVE kan het wel en kan ook uitleggen hoe het moet. Maar het is mij te moeilijk allemaal.
    Zo heb ik tijdens de landing nog nooit het rudder gebruikt. Ook heb ik in de laatste bocht nog nooit met
    ailerons tegengestuurd. Misschien legt hij het zelf hier nog wel even uit!?

    Vanaf volgende week gaat de X-Tra 60 de lucht in.
    "dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen"

    Groeten,

    De vliegende rechter
     
    Cnn vindt dit leuk.
  13. Antonio69

    Antonio69

    Lid geworden:
    14 jan 2020
    Berichten:
    66
    Locatie:
    Beemster
    :rofl::rofl::rofl:
     
  14. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Vreemd, alle andere keren ging het goed, wekenlang.
    En nu, omdat je dingen probeert anders te doen, gaat het fout.
    Dat bedoel ik met mensen onzeker maken en stappen terug zetten ipv voorwaarts.
    Met rudder sturen kan niet eens met de modellen waar je mee wilt gaan vliegen en tegensturen met ailerons?
    Dan wilde je de snelheid eruit halen door te slippen.
    Allemaal totale onzin als je het model altijd hebt kunnen landen.
    Je laat je gek maken!
    GJ
     
  15. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.418
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Het was vandaag ook niet eenvoudig. Noorden wind en dan van de westkant binnenkomen.
    Je deed het goed alleen zou ik je aanvliegroute langer maken en een ruimere bocht nemen. Dat had GJ al gezegd.
    Dan heb je voldoende tijd voor je Final en dan langzaam laten zakken, tijd zat.
    En het lijkt of je die kist neer "moet" zetten, waarom doe je er niet 2, 3 of 4 keer over, wat is de haast? En maak dan wel steeds een aanpassing want je bent doorgestart.
     
  16. Arnoud Snel

    Arnoud Snel

    Lid geworden:
    24 apr 2008
    Berichten:
    1.675
    Locatie:
    Onbekend
    Inderdaad, kwestie van tijd. Rustig aanvliegen, goed kijken hoe de kist ligt, dan pas sturen. In de landing heb je alle tijd.

    Niet vervelend bedoeld, maar als het met de Curare niet lukt, lukt het met de Xtra ook niet. De Xtra heeft veel meer last van zijwind (door het andere kielvlak) en vliegt nog veel verder door omdat deze een lagere vleugelbelasting heeft.

    Wees ook eerlijk tegen jezelf, als iets niet lukt doe dan een stapje terug naar het moment waarop het nog wel lukte. We hoeven niet allemaal wereld kampioen worden. Ik word het ook nooit. ;)

    Als je maar plezier hebt....dat is echt het belangrijkste !

    Grt,

    Arnoud.
     
  17. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.835
    Locatie:
    Nootdorp
    Ik heb zelf ook een RC1 kist gehad, en kampte met hetzelfde probleem. Het ding was nauwelijks te landen want hij bleef maar vliegen. Vaak de motor gewoon uitgezet. Ik vond dat jammer want het was een heerlijke kist om mee te vliegen ! Het probleem werd uiteindelijk opgelost door er iemand anders even mee te laten vliegen terwijl ik een plasje pleegde. De klap zal ik niet snel vergeten en de rotzooi ook niet die dat veroorzaakte. Toch zou ik graag een Curare hebben met een 10 cc op de neus.
     
    Huibert, jve en WillydeWoofer vinden dit leuk.
  18. Arnoud Snel

    Arnoud Snel

    Lid geworden:
    24 apr 2008
    Berichten:
    1.675
    Locatie:
    Onbekend
    Met een brandstof Curare kan het een issue zijn. Als je vliegt met een grote spoed propellor (11 of 12) dan krijg je de snelheid er lastig uit.
    Is wel een truukje voor : zeer ver voor de laatste bocht van het landingscircuit de motor stationair zetten. De laatste bocht ruim vliegen, niet te krap; anders valt de kist uit de lucht !
    Vervolgens gewoon naar het veld laten zweven, land voor je voeten.

    Met een elektro Curare is het veel makkelijker, je kunt de motor gewoon uitzetten. Gaat de kist dan nog steeds te hard in de landing dan stel je de (F3A) brake in op de regelaar.
    Ook hier, ruim voor de laatste bocht van het landingscircuit de motor uit zetten.
    Gaat de kist te langzaam door veel tegen- of cross wind dan een klein beetje gas bijgeven. Vlak boven de grond een heel klein beetje gas en afvangen. De kist land dan netjes voor je voeten.

    Voor degene die het wil zien, kom maar eens langs bij mij op de club, dan laat ik het je zien met mijn eigen Curare.

    Grt,

    Arnoud.
     
    Laatst bewerkt: 17 apr 2021
  19. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.210
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Gut... dan is die KAOS 60 RC1 van 4 klikogram eigenlijk een heerlijk forensengebakje. Doet alles braaf zonder een krimp en een zucht.
    Maar die Curare van mijn buurman... vliegt die man ook wel goed... gaat als op rails? Wel remkleppen... maar eigenlijk voor de leut.
    Vorig jaar toch een kraak, maar al weer fris en frank.
    Dus bijkans een addertje. Die vlieger laat zelden een steek vallen. Het oogt altijd als op rails.

    Maar kom er maar eens achter met zo een oud 50 euro bakkie... dan moet je hem goed nameten. Instelhoeken, vleugewharp.

    Wij hebben een veld van 150 meter... soms riant. Maar met de wind dwars wordt het wel kort.
    Moet je em inmikken.
     
    Arnoud Snel vindt dit leuk.
  20. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.922
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Vrijwel alle video's die ik van Hanno en de Curare gezien heb, en ik heb de man ook ooit een keer live zien vliegen (toen vloog hij volgens mij nét met de Dalotel, moet ergens 1985 of zo geweest zijn, in de buurt van de Flevohof), en wat ik mij er van herinner zette hij die motor altijd uit op final.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina