De perikelen van WdeW, deel 2

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door WillydeWoofer, 11 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Bij sommige mensen wel, dat zit tussen de oren.

    GJ
     
  2. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Op verzoek van Wil een foto geplaatst.

    IMG-20210418-WA0002.jpg
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  3. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Een ander gestel in het midden van de vleugel plaatsen. Opmeten hoe hoog hij moet zijn. Heb er nog 40 liggen.

    Wel cool dat er bandensporen op de vleugel zitten haha
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  4. Huibert

    Huibert

    Lid geworden:
    5 sep 2005
    Berichten:
    2.998
    Locatie:
    IJsselstein
    Oeps, foutje moet kunnen. Klein beetje werk en hij vliegt weer, en over het "hoge" gewicht, mijn minare woog toendertijd meer dan 4 kilo. Vloog prima vanaf het voetbalveld, totdat hij in mijn jeugdig enthousiasme tegen de doelpaal landde.
     
    WillydeWoofer vindt dit leuk.
  5. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Goed, slecht, goed en slecht nieuws.

    Vandaag kon je landen vanuit het Oosten. Dat betekent onbeperkt zicht. Er stond een lichte cross/wind van 45 graden.
    De eerste landing. Mooi circuit gevlogen. Gas dicht na de laatste bocht. Zwevend naar het begin van het veld. Eenmaal bij de rand aangekomen op 1-2 meter hoogte, dacht ik nog: Alle andere kisten die ik heb gehad, zouden nu meteen de grond raken. De Curare natuurlijk niet. Hij vond het nodig om nog circa 100 meter door te zweven. Toen hij de grond raakte, kaatste hij een klein beetje omhoog. Ik deed niks en hij was geland. Van de omstanders een klein complimentje gekregen.

    De tweede landing. Achteraf gezien zat ik wat hoger en heb ik het circuit wat korter gemaakt. Misschien wel een beetje overmoedig geworden.
    Ik dacht dat ik het veld, al zwevend, niet zou halen en ik gaf wat gas bij. Een stuk verder kwam hij op de grond en kaatste een paar meter omhoog.
    Rustig blijven, niks doen. Hij raakte de grond weer en het onderstel klapte er onderuit. Einde oefening.
    Volgens omstanders kwam ik veeeel te snel binnen. Daardoor springt hij volgens hen. Volgens een van de omstanders had ik tijdens het opspringen
    een doorstart moeten maken. Laat ik daar nou op dat moment net niet even aan gedacht hebben.

    Op de foto kunnen jullie de schade zien. Deze kan ik zelf best repareren. En dan volgende week maar weer verder met deze kist.
    Ook sommige clubleden zegden dat ik door moet gaan met dit ding, als ik verder wil met speeders. Hier heb ik dat ook al gehoord.
    Een tip was nog, om het circuit ruimer te maken. Wordt daar de snelheid minder van?

    Graag jullie reacties en adviezen.
     
  6. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    En wat vind je van de staart Niels? Verrekte rot kat :D.
     
  7. Cnn

    Cnn

    Lid geworden:
    9 dec 2014
    Berichten:
    2.529
    Locatie:
    Emmen
    Hahaha ja ik zag het al. In iedergeval geen last van zijwind :)
     
    WillydeWoofer vindt dit leuk.
  8. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Circuit ruimer maken maakt hem niet langzamer maar je kan minder steil aanvliegen.
    Misschien kan hij wel langzamer vliegen dan jij doet.
    Dat heb je nog steeds niet geprobeerd en dat roep ik al 2? Jaar.
    Ja, 1 keer maar dat moet je echt een paar keer doen tot je echt weet hoe langzaam hij kan.
    1 keer helpt niet, minimaal 10 keer per dag, een paar dagen lang.
    Net zo lang tot je weet wanneer ie overtrekt.

    GJ
     
  9. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Wel gedacht aan overtrek testen met de gas dicht en steeds meer up. Maar niet getest met de gas dicht en zonder up.
    Of steeds minder gas geven.
    Alles leuk en aardig, maar hoe krijg ik hem langzamer? Minder gas, dan gaat hij toch zakken?
     
  10. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.875
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Ja, minder gas, dan zakt ie.
    Ietsje up geven, millimetertje en dan kijken wanneer ie slecht gaat reageren op rolroer.
    Net voordat ie overtrekt reageert ie heel slecht en traag.
    Dat is het punt dat je dan iets gas moet geven of tikkie down moet geven om weer snelheid op te bouwen.

    GJ
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  11. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.212
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    Minimale schade. Valt me nog mee. Schuim vleugel.
    Verre van dramatisch.
    Nieuw hardhout op maat, epoxy en weer door.
    Beetje folie weg zodat je goed toegang hebt.
    Duidelijk retact kuipjes. Leuk.
     
    WillydeWoofer vindt dit leuk.
  12. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.836
    Locatie:
    Nootdorp
    Ik heb mijn herinneringen weer wat opgehaald vwb mijn RC1 kist die ik toen had. Ik weet dat ik na de landing altijd een heel eind moest lopen, en dat ik ook de motor uitzette om het ding te landen. Was op Ypenburg en allemaal verharde banen. Het is dus niet vreemd dat je moeite hebt met landen. Zo`n kist blijft maar doorzweven en kan gemakkelijk met een stationair draaiende motor boven blijven. Ik had er een Webra 80 op staan met reso pijp.
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  13. MicropropSport

    MicropropSport PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 aug 2004
    Berichten:
    12.212
    Locatie:
    Odoorn, Drenthe
    En Wil... de vleugel is daar versterkt met een kruis in het schuim.
    Wat je ziet is dat de boutjes uitgerobt zijn.

    Hier mij 3 kilo Rascal. Is 800 gram te zwaar. Maar dat ranke gestel hangt aan 2 breekboutjes.
    Maak ik het te bont, dan breken die.
    Slagmoeren in een flinke plaat. Niet ARF maar mijn tweak. M5 boutjes. Nylon.

    Vandaag lekkere bries en mooi gevlogen. 1 landing was ballet... hopetie-hop. Geen schoonheidsprijs.
    Wind en wellicht afvangen in de turbulentie.
    Stroefheid, later was dat weer over.
    Knorrig omdat ik net een sensor van Jeti had opgeblazen.

    Bij dat ballet zelfs... breekt het niet af.


    Even kijken of je met eigen handigheid repareert of met clubhulp. Maar met twee sterke berken of andere blokken er in heeft het weer houvast, nader tot onsloopbaar.

    Bij mijn model heb ik de instelhoeken aangepast. Via stabilo.
    Nu vliegt het zoals het moet.
    Wilde nooit landen, nu parkeer je hem waar je wilt. Geheel elektro, en niet de rem er op... de prop remt dus bij landen.

    Bij mijn stroefheid heb ik ook ruimhartige bochten gemaak, geland op de geschatte glijhoek van de kist.
    Je ziet em zakken.
    Zit je te ver, gas bij, tot ie goed zit.
    Aanzwellende wind, gas bij, dat ie sowieso binnen het veld komt.

    En zo komt het beestje statig binnen lopen. 3 accus, 4 starts.
    En vandaag alleen maar rollen en wat wingovers.

    Nu mijn accusensor testen. Gezeik met brillen en aansuiten.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Laatst bewerkt: 18 apr 2021
  14. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Ja, het lijkt nu net of ik er geen bal van kan!?
    Als ik in het grondeffect zit en ik wil hem afvangen, dan stijgt hij gewoon weer op.
    En als ik langzamer wil vliegen (wat misschien best kan) dan zakt hij.
    Ik weet het echt even niet meer.

    Wat wel kan is een rondje om de kerk vliegen. In dit de geval de St. Janskathedraal in 's- Hertogenbosch.
    Dan kan de dienstdoende priester hem de zegen na geven.

    Gert-Jan belt zo. Voor mij is de belangrijkste vraag: landt een speeder makkelijker of nog moeilijker dan dit toestel?
     
  15. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Dat ziet er stevig uit.
     
  16. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Ik maak er zelf een stevig blokje in. Maar ook weer niet te stevig, want dan breekt straks het hele toestel doormidden.
    Ik verwacht nl. nog wel de nodige harde landingen.
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  17. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Als ik van verder weg aan kom vliegen. Komt de kist dan langzamer aan, bij de rand van het veld?
     
  18. Rhelie

    Rhelie Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 sep 2004
    Berichten:
    11.836
    Locatie:
    Nootdorp
    Dat begrijp je verkeerd wil, ik kreeg het kreng ook nauwelijks aan de grond. En ik had toch wel de nodige ervaring.
     
    MicropropSport vindt dit leuk.
  19. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Het zal toch zeker niet, niet aan mij liggen?
     
  20. WillydeWoofer

    WillydeWoofer Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 apr 2015
    Berichten:
    7.820
    Locatie:
    Omgeving 's -Hertogenbosch
    Maar JVE kan het wel.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina